Jump to content
Vladkoo

Разлики в автоматите ?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте всички фенове на хонда.Извинявам се ако темата не е за този раздел,но дано ми се прости,защото съм още нов :) . Въпросът ми е дали има някаква разлика в автоматите на 2.4 бензин преди и след фейса на акорд 7-ма генерация,защото лоста е доста по различен и това ме навежда на мисълта,че може би да има и други разлики в самия автомат.

Редактирано от Vladkoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разлика в автоматите преди и след фейса е меко казано огромна. Накратко  след фейса автомата е по директен и съответно колата върви и гори  като "ръчката" .Докато при пре фейс автомата е муден и разхода градско не е хич приятен. Поздрави  

Редактирано от kembo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А освен това,че гори повече и е по муден други разлики има ли ? Примерно дали автомата преди фейса е толкова надежден и здрав като тоя след фейса.Питам защото съм си намерил една хондичка,но е автомат и не е фейса и искам да науча повече за тоя автомат,защото не намерих много инфо за него,а не искам после да давам една камара пари за ремонти :).  Мерси предварително :)

Редактирано от Vladkoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето ти дизайна на двете кутии. Сравни ги и ще видиш къде има разлики.

Относно дали е надежден - това зависи изцяло от поддръжката му. Чел съм из почти всички форуми на Хонда, Австралия, Англия. САЩ, Европейски няколко, тези с проблемите са дошли от това, че са прегрявали трансмисията и не са знаели изобщо, че се сменя маслото й. Ако предният собственик/собственици са били хаймани, бих ти препоръчал да направиш 2 последователни смени на през 1000-1500км, и да смениш филтъра на кутията (има такъв филтър, каквото и да ти разправят). Съвет, за поддръжка след това, не го сменяй по препоръките на хонда, ами си го сменяй на 40-50К км. Ако много ще я ръчкаш си вземи хубав кулер за трансмисия. Автомобила си има стоков такъв, предвиден за нормално каране, и чат пат ръчкане, но за екстремно каране си вземи афтъркармет кулер за Акорд (има универсални такива). И все пак автомата си е екстра.

Редактирано от crown_bg
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

off topic:

Къде точно е филтъра на кутията и какъв е парт номера за фейслифтова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, това което намирам като артикулен номер е от ТСХ - 25430-PLR-003, но той е същият както и за Акорд-а. ТСХ, както знаеш е Американсият Акорд Еуро. Долу са и снимките, номер 4 те интересува теб:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото. Виждам разлики само в предавателните отношения на 3-та и 4-та скорости, а другите са еднакви. За "фейса" пише че има "лок-ъп" но и "пре-то" трябва да има, щото дори на мойта 6-та има и си работи. Тогава от къде идва разликата в усещането и по-малкия разход, и колко по-малък е всъщност?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа не съм карал фейс, затова и нямам идея каква е разликата в разход и превключване между предавките. Това което виждам, е че на фейс-а предавки 3 и 4 са малко по-дълги от на пре-фейс. Иначе да, разбира се има заключване, просто не е упоменато, както и това, че модела кутия на фейс-а е MCTA.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми значи на 3-та и 4-та ускоряването ще е по-мудно, но при постоянна скорост моторът ще работи на по-ниски обороти. Може би за това градският разход (както казва колегата по-горе) може да е по-нисък, тъй като на 5-та трудно се кара в града. А дали "лок-ъп" работи на всяка предавка или само на последната? Нека някой имал опит с двете версии 7-ма ген сподели, че ми е любопитно, а и евентуално ми предстои избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да ти кажа, че много трудно се намират автоматици, а фейслифтов още по-трудно. Незнам каква сума си заделил, но според мен под 12-13К няма да намериш фейслифтов, с около 2К надолу е пре-фейс, но това е уклончиво, тъй като си зависи от това как е поддържан автомобила и с какъв пакет е, може и обратното да е, а може и да са на по-високи цени, ако някой изобщо е решил да се разделя с такъв автомобил. Но не мисля, че ще направиш грешка, който и от двата да вземеш, този Акорд е сглобяван в Япония, за разлика от предшественика си и наследниците си, говоря за 2003-2007, което е 7-а генерация. Относно разхода, това е индивидуално, както е обсъждано в доста теми, и много много пъти вече. Не съм запознат със заключването, някой друг да се произнесе. Ако идваш до София, може да ти дам едно кръгче на пре-фейс-а :plane::smile1:

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря ви колеги за отговорите :)

Редактирано от Vladkoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фейса има заключване на всички предавки (на 1-ва не съм сигурен :)). На какъв принцип работи идея си нямам ... забелязвал съм най-често пи спускане по наклон ако бутна спирачката и автомата свали една предавка ... се заключва и така до като не бутна педала на  газта или наклона е към свършване и започне по стремглаво да пада скоростта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2010 HONDA CRV AUTOMATIC FLUID REPLACEMENT (COMPLETE FLUSH) -

 

 

Ето къде се намира външния филтър, има и вътрешен но се сменя като се разглоби кутията. Много е удобно от там да се приточи доста по голямо количество масло от колкото от пробката.

 

Почти всички Автомати имат външен филтър на Хонда - Honda Parts > 25430PLR003

Honda Part No.: 25430-PLR-003
Filter (ATF)

 

http://www.hondapartsnow.com/genuine/honda~filter~25430-PLR-003.html

 

Всеки трябва да си намери своя външен - който по принцип не се дава да се сменя, но се пълни все пак с боклуци и има магнит вътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също малко извън темата, но къде се сглобява 8-ма генерация?

 

Ясно ми е, че 6-та генерация е в Англия, 7-ма - в Япония. Досега си мислех, че и 8-ма се е сглобявала в Япония.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 8-ма генерация се прави в Япония!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това важи ли и за комби вариантите на двете генерации?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много лесно ще разберете дали един автомобил е сглобяван в страната на изгряващото слънце (любима ми е) като погледнете номера на рамата, ако започва с J, значи е чисто японски! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Сега колегите с комбита да кажат каква е началната буква от VIN-а им? Също ми е любопитно тези автоматични трансмисии чия разработка са и къде се произвеждат?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна малко темата предвид интереса в общите дискусии.

Ето полезен линк с обяснение защо загрява повече автомата и защо са сменили маслото за нея с още полезна информация:

http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?154787-CL9-amp-CU2-You-got-Automatic-transmission-*you-ll-WANT-to-read-this*

А относно разликите, има няколко вида такива кутии, всяка с някаква минимална разлика, но не мога да кажа каква. Като, че ли липсва някаква окомплектовка или има допълнителна. А от вътре?! Вижда се дори на снимките:

Преди и след

 

А кодовете са им няколко: 5-speed transverse automatic transmission

2003–2004 Honda Accord (MAYA)
2003–2004 Honda Accord (MCLA)
2005+ Honda Accord (BAYA)
2005+ Honda Accord (BCLA)
RSX, TSX, Accord: (MRMA, MCTA, MCLA, BCLA)

 

Относно разхода, според сайтовете в които се водят статистики не виждам да има разлика в разхода между пре и фейс. Също в никакъв случай не се доближава до ръчната. Разликата е от литър на горе.

Редактирано от h5rov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много полезна информация, ще ми извади очите темата... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта кутия е МСТА -същата като на Акура TSX. Комбито е фейс (2006-та по ВИН). Ракурсните изгледи на 2-те кутии от горния пост са с разлики само в допълнителното оборудване. Едната е със щеката за масло и планката за филтъра + още някоя тръбичка, но принципно като корпус са еднакви. И аз не знам в какво се състоят разликите между различните кодове, но вероятно имат смисъл. Ако някои разследва -да каже че е любопитно.

Относно разхода не съм гледал, но сметнах набързо (спрямо предавателните числа на АТ спрямо МТ) и консумацията в умерено константен режим не е в полза на ръчната. Просто пример : 2500об/мин на ДВГ / 0.566 на 5-а скорост / 4.438 главно предаване = 995.25 оборота на полуоските за 1 минута. При мен това е 120км/ч. и моментен разход по борд 6л. на 100км. Същата сметка за ръчна кутия и К24А3 показва : 2500 / 0.695 / 4.389 = 864.34 оборота на полуоските за 1 минута. Сметнато по обратен ред от 1000об/мин на колелата, на "ръчката" моторът работи с 2892 об/мин, а автоматът с 2512 об/мин. Това са 380 оборота повече за всяка минута при скорост 120 км/ч. Като как МТ ще е по-икономичен в тоя конкретен режим? За градско нещата са ясни, но на дълъг път??? Понеделник привечер пътувах от Търново за Монтана през магистралата (до Ботевград). Общо 256км покрити за 169минути, където може на круиз и 120 км/ч. Среден разход 7.4л, средна скорост 91км/ч. Нормални 225х45х17" с коректно налягане, затворени прозорци,но открехнат люк (почти без климатроник), 3-ма човека + половин багажник чанти. Правил съм и над литър по-нисък среден разход, но е скучно и бавно :) Не ме вземайте за пример, но това са фактите за сегашният ми Акорд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Цецо относно идентичния ако не и по-добър разход при автоматика в извънградски режим с постоянна скорост. Ако трябва да сме съвсем пунктуални при Акорд 2006г. , 2.4 данните за оборотите на двигателя при 120км/ч са следните:

  • 2531,64 при автоматика
  • 2912,62 при 6 степенна ръчна

Което е точно около 380 оборота в повече при ръчната кутия. По заводска спецификация при вас поне дават идентичен извънградски разход от около 6,9/100 докато при мен дават дори по висок разход на автоматика в сравнение с 5 степенна ръчка при все че ръчката работи с близо 500 оборота в повече при еднаква скорост извън града. В реални условия подозирам че съвсем не е така и автомата дава по-нисък разход със забележката че изключваме вариант на загуби от незадействан лок ъп на торк конвертора.

Не мога да не споделя и учудването си как от хонда не са успели да проектират 6 степенния акорд ръчка с модерен и  по мощен 2,4 литров мотор да работи с по-ниски обороти, а да  е почти идентично с моят 2-литров мотор и 4 степенен автомат който при 120км/ч е на около 3000 оборота.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, по-късите предавки + постоянната твърда връзка мотор/кутия осигуряват по-добро ускорение, а и средната консумация по заводски данни се прави при нереални условия. Иначе прогрес има. Сегашното ми комби има еднакъв разход с предишния ми Акорд 6, понеже е с предавка повече, при все че е по-тежко,   с по-лошо челно съпротивление + релсите на тавана и завихрянето след задницата -което също не е за подценяване, макар да има серийния за фейса спойлер. При скорост над 100 лок ъп-ът си е включен, а в леките баири, ако отдели, като мина на ръчен режим си се вкл.отново -хитринка която ако не държиш на педантичното съблюдаване на зададената круизна скорост, не дава на кутията да сваля предавки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрових се из гугал.. информацията не е меродавна, но все пак ориентировъчно. Гледал съм само за 2.4 7ма.

И преди и след фейса кутията на нашите акорди е MCTA. Имат различни парт номера, 20021-RCV-N11 за фейс и 20021-RCT-000 пре.

Ето и как са го писали в продавниците:

https://www.drive2.ru/l/4026779/ и http://euroauto.ru/firms/honda/20021rcvn11/ от фейс

Съответно и преди http://euroauto.ru/firms/honda/20021rct000/ , http://baza.drom.ru/krasnoyarsk/sell_spare_parts/akpp-avtomat-mcta-honda-accord-cl-9-k24a-45573802.html

На всякъде пишат от 2003 до 2007. Най-вероятно са съвместими..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха ха, браво на братушката от първия линк. Видял я евтино и си я купил. Неговата работела добре (леко виела), но за всеки случай -ако евентуално някога му потрябва.

А тези парт номера пише ли ги някъде по кутията, че аз на мойта видях само баркодовете? Иначе е еднаква с тази на руснака. Видях тук http://www.transtec.com/downloads/tech_inserts/honda_acura/94665.pdf че има сервизни лимити на пакетите фрикциони (ако не се лъжа) за различните Хонда автоматици. Срещал съм и тунинг комплекти за подмяна на клапаните, осигуряващи по-високо налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също виждам тук https://www.automaticchoice.com/uploads/producten/pdfs/Catalogue/honda_mrma.pdf че има разлики в дебелините на отделните елементи в пакета за всяка от скоростите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутиите на са еднакви като модел. Пре-фейс е MGTA, фейс е MCTA. Разликата е в предавателните числа, което значи че има хардуеърни такива свързани с числата, но няма разлика в концепцията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, може да надникнеш над твоята и да видиш какво пише, на една бяла лепенка с баркод.Около щеката някъде търси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече споменах че моята е MCTA. не видях обаче парт номер 20021-RCV-N11 На твоята MGTA ли пише?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно този от втория линк за пре фейс не е на ясно. Там го видях...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×