Jump to content
linkata

Хонда Джаз

Recommended Posts

Може ли да се натяга веригата на Хонда Джаз 2004г. и по какво се разбира дали е разхлабена?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,  Аз съм нов собственик на джаска и при студена кола чувам доста чукане в двигатела. Ще съм благодарен ако някой сподели как мога да разбера дали е от веригата или от клапани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дроселовата клапа също се чува доста, аз в началото се бях стресирал да не е от двигателя. Но след проверка се оказа, че е всичко му е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,  Аз съм нов собственик на джаска и при студена кола чувам доста чукане в двигатела. Ще съм благодарен ако някой сподели как мога да разбера дали е от веригата или от клапани.

 

Смени ли маслото на колата, или още не си? Моята също взе да трака на студено, но след смяната на маслото.  Правих и реглаж на клапаните, но пак си чука, докато не загрее двигателя. Отдавам го на това, че вместо препоръчаното 5w40 и налях десятка. Не изключвам възможността разбира се, старото масло да е било с добавка. Още не съм сменил десятката, но ми предстои смяна и ще стане ясно. Най напред си смени маслото с такова, каквото се препоръчва от производителя  и тогава го мисли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колеги !
Взех една хондичка Jazz 2002 GD5 с L12A1 преди около 2 месеца. Много приятна на пръв поглед, но ето, че вече имам доста неприятни проблеми. Голяма част от тях вече съм решил и останаха по-сериозните мъки. Едната мъка - бобините - там ще се оправя сам. Другият проблем е алтернатора - когато си реши вдига пулсиращо напрежението до 16 волта и варира между 14-16V. Светлините започват да премигват. Тук ще се свали алтернатора е ясно също.
Най-големият ми проблем е, че трака веригата. Седмица след покупката се появи леко чукане след запалване, което спираше само. Смених маслото с 10W40, защото колата беше с такова като я взех - чукането си остана. Регулиране на клапаните не помогна. Картера беше свален за проверка на лагерите - всичко е като ново. Смених маслото с Yacco VX600 5W40. Чукането се чува повече. Колата си върви и като е загряла добре, шуми по-малко. Някой може ли да ми помогне с информация за оригинални части или заместители - цени, марки, качество и т.н. за смяна на веригата ? В интернет излиза много оскъдна информация. До колкото знам от Фена цял комплект верига с обтегач, банани и зъбни колелета е около 720лв OEM. Дано на никой не му се налага такъв ремонт. Уж всичко е здраво и запазено - не остана не пипано място по измъчената кола. Поздрави !

Редактирано от Окич

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според моята книга Хайнес, веригата може да се регулира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Хонда Джаз 2004 - необходимо ли е да сменя агренажната  веригата и на колко километра

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма признаци да е износена не се сменя.

Редактирано от rim

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има ли развитие със смяната на веригата  , че и моята трака   , страх ме е да не прескочи зъб , че става лошо 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време купих джаз, който е бил пицарка-служебнярка на почти 260.000 х. км. без да му е сменяна веригата. Мотора си работеше без никакви проблеми или по-различни шумове от тези дето са на 180-200 х. км. Лично аз и навъртях близо 50.000 х. без да смени звука. Масло съм сменял на всеки 10 и си го купувах само от чужбина. Добавки не съм слагал, защото пипаше най-много по 250-350 гр. от смяна до смяна. От година и половина я карат едни мои комшии и единственото което направиха е раглаж клапани. По слух не намирам кой знае каква разлика. Каква е тая верига дето не шляпа на 310.000 х. нямам идея. Та се чудя защо на вашите коли се е появил този проблем? Възможно ли е да не им е сменяно маслото на време, или да са на повечко 300 х. км.? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! На моята хондичка Джаз 2003 1.4 направих почти пълен ремонт на мотора. Верига, припасване на клапани, реглаж на клапани, гарнитура глава и куп други.... Чукането на студен мотор остана. Прогресира с подаването на газ. После като загрее утихва значително. Карам я само с 10/40 масло. След куп изчетена литература стигнах до извода че ще се окаже от температурни сензор за входящия въздух.... Не мери в точните диапазони. Няма никакви кодове за грешки. Неможе да корегира точните количества на горивото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
15 minutes ago, Dani Honda said:

 Чукането на студен мотор остана. Прогресира с подаването на газ. После като загрее утихва значително. Карам я само с 10/40 масло.

И се чудиш защо трака на студен мотор,когато си насипал тоя мед в двигателя.

Това ти го препоръча някой ли.

Какво сложи 10на 40 марка.

Сегменти ,гумички на клапаните сменяхте ли,почти пълен ремонт какво включва

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нормално е когато колата се запали студена да се чува метален звук,но секунди.

Това се провокира от вискозитет 10w40,гъсто масло на което му трябва доста повече време  сутрин  да достигне и смаже всички елементи,отколкото на 5w30 или 0w 30,които биха направили това много по-бързо.

Доказано е че при сутрешния старт и точно това сухо триене на металните елементи,точно тогава се износва  двигателя най-много.

Може да се чува този метален звук от оставени клапани в горните граници.

Не знам  какво е провокирало този основен ремонт,ако това е харчене на масло,без смяна на маслосъбирателни сегменти и гумички на клапаните,ефекта е минимален или граничещ с нула.

Ако този вискозитет ти е препоръчан от майстора с цел да се установи дали харчи мотора масло,при смяната  впоследствие на упоменатите по горе от мен вискозитети нещата няма да са същите.

Това всичко може да се случи само при направата на качествен ремонт.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мобил 1 е марката на маслото. Единствено основните лагери не са сменени. До ремонта се стигна защото дойде време за съединител и верига

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде прочетохте че маслото за джазката е 10/40 ? Предполагам полу"синтетика" ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
22 hours ago, Dani Honda said:

Мобил 1 е марката на маслото. Единствено основните лагери не са сменени. До ремонта се стигна защото дойде време за съединител и верига

Не знам при какви майстори ходиш,но да направиш основен ремонт защото е дошло време за съединител и верига.?!?!?!?

Ако колата е била наред не е харчела масло,принудително да и отвориш ремонта,за мен си е чиста проба имал си едни пари не ти трябват и си ги дал,или някой ти е наговорил небивалици.

Да смениш едни части оригинални с такова които не са,въпреки че не казваш с какво е извършен ремонта.

Ако е направен с оригинално и си сменил верига и съединител пак ОЕМ,то трябва да си платил още една Джазка отгоре.

Попитах за  смисъла на 10w40,след ремонта.

Какво казаха майсторите извършили този ремонт.

Ти ли поиска да бъде направен основен ремонт,и кой те убеди в това че когато се сменя верига и съединител се прави основен ремонт.

Нямам нищо лично против теб просто се опитвам да изясня ситуацията,малко странна ,и действията.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 12.03.2020 г. at 6:32, CARPERA написа:

 

Може да се чува този метален звук от оставени клапани в горните граници.

 

 

Здравейте, вчера регулираха клапаните, сменихме и маслото с Petro Canada 5w30.

В ниските обороти се появи един метален звук при ускорение и при леко форсиране на място.
Доколкото разбрах от майстора ги е направил 0.20 и 0.30 и сега започна да ме човърка дали клапаните не са регулирани както трябва и да трябва да се натегнат още?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е твоето ръководство там има стойностите на които трябва да са клапаните.

https://omanual.ru/Honda/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите са ми ясни, въпроса е ако не са регулирани както трябва
А майстора твърди, че са 0.20 и 0.30.. по каталог са :

Смукателен клапан:

0,15-0,19 мм

Изпускателен клапан:

0,26-0,30 мм
Демек ги е оставил в горната граница...
Дали е възможно да е от тях този звук  и да се надявам,  че с каране ще утихне  ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като звукът се е появил точно след реглажа, значи има връзка. Сигурен ли си, че преди го е нямало и че е точно от двигателя? Необичайно металическо тракане от двигателя не е на добро и не очаквам да утихне току-така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Когато загрее колата не утихва ли този звук.

Когато майстора  е  регулирал клапаните ,огледал ли е веригата,тя в какво състояние е.

Колата нов внос ли е,какво си правил по нея.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Писах ти на лични. Обади ми се на телефона, който съм ти дал.

п.п. Беше за колегата KroGh

Редактирано от ИцоД

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я имам от 3 години, нищо не  правено досега по двигателя, нито е сменяно. Само свещи са сменяни.
Преди се караше с масло Mobil ESP 1, и от мнения във форума реших да заложа на Petro Canada с общите поръчки от Ato24.de.
Снощи дори и загряла този звук си го имаше, както и сутринта. Сега слязох да я запаля да видя дали го има пак, но този път го нямаше.
Чуваше се тракане единствено след връщане на газта при форсиране на място.


 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро и аз имах такъв метално тракащ звук,оказа се от топлиния щит на катализатора.

С времето връзките които са на 4 места  при мен изгнили и се разтракал.

Огледай изпускателната си система от  колектори та до аспуха.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих при човек, който чатка хондите. За него клапаните работят перфектно.
Металният звук обаче си остава :D Ще огледам всички болтчета и връзки в двигателния отсег.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...