Mladen.Mladenov 26 #1 Posted March 6, 2015 Здравейте колеги, от скоро съм собственик на Акорд CL9-ka 2,4 бензин седанче. Купих я от Германия от първия собственик на 113 000. Момчето е спортно ориентирано и е сложил H&R пружини и колата е значително по-ниска от стандартният Executive. Искам да сменя гумите на 17-ките от 225/45/17 на 235/45/17 за да я вдигна с 1см (точно 11мм с калкулатора за гуми). За мен сантиметъра е важен, тъй като гаража ми е под наклон и имам малко препятствие пред него, което в момента избягвам с една малка дъска, иначе минавам буквално до боята на бронята. Питането ми е дали някой е карал с двата размера и дали с вторият размер се усеща ли някаква негативна разлика. Още едно питане за зимните гуми - карам на 16 цола. Какъв максимално висок размер мога да сложа без да опира в подкалниците на колата. Благодаря предварително. Младен Share this post Link to post Share on other sites
DAN_DAN 510 #2 Posted March 6, 2015 Здравей колега, Моя калкулатор дава малко по различна информация, а именно: Стар размер - 225/45/17 Нов размер - 235/45/17 Стар диаметър - 634 мм. Нов диаметър - 643 мм. Разлика в диаметрите - 9 мм. Скоростомер при 100 км/ч - 99 км/ч Тези 9 мм в по-вече са за диаметъра, тоест радиуса на гумата ще е по-голям с 4.5 мм. И точно с толкова колата ще стане по-висока. За това дали има някакви негативи от промяната на размера не мога да кажа, защото винаги съм карал с препоръчителния размер гуми. А за 16 цола, препоръчителния размер за твоята кола е: 205/55/16. Колко по-голям размер можеш да сложиш също не мога да кажа. Share this post Link to post Share on other sites
chavdu 740 #3 Posted March 6, 2015 (edited) Аз съм карал с 235/45 17 и с 215/50 17 и с 215/55 16. Според мен няма да имаш проблеми с по-големите гуми. При заводско окачване няма да опират със сигурност при твоето ... ще трябва да пробваш. ... но разликата във височината ще е както DAN DAN казва, не колкото си я представяш. Edited March 6, 2015 by chavdu Share this post Link to post Share on other sites
bongo789 163 #4 Posted March 6, 2015 (edited) Аз съм с тайп с, понижена 2см отпред и 4см отзад с APEX, и аз като теб воден от идеята да я дигна зимата и метнах 205 60 16,чудесно, никакви проблеми...Оня де не издържах, качих летните 225 40 18 и като гледам ще събера и 225 45 18, но да забравил си да разделиш на 2...Но не забравяй, че 16-та не стига до ръба на калника,трябва да пробваш..щот 235 си е бая... Edited March 6, 2015 by bongo789 Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #5 Posted March 7, 2015 Здравейте, благодаря за отговорите.Да, определно забравих да разделя на две и разликата от 5мм е много малка - упражнението малко губи смисъл. Той мотора има запас за да дърпа по ширикоте гуми но все пак. В такъв случай като гледам по-удачен вариант ми се струва 225/50/17. Според калкулатора в сайта на Премеск (не твърдя че е точен) диаметъра се увеличава 22мм или 11мм в радиус т.е. Точно колкото искам да вдигна колата.До колегата Bongo789 - моите пружини незнам колко смъкват колата, но бронята ми е с твоята раздутка и от земята върви на 13см - след като монтирах 225/45/17. Щом си карал и с по-високи гуми и нямаш ядове мисля че и аз ще съм така, все пак доста място остава в отговора при гумата. Share this post Link to post Share on other sites
GoMi 9 #6 Posted March 8, 2015 твоите пружини колега Х&Р свалят автомобила със 5 см ако не се лъжа, с толкова беше и моята като я взех , но веднага след това я обурудвах със стандартни , пътищата ни не позволяват навсякъде шофиране с тях ! 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #7 Posted March 18, 2015 Здравейте,Само да метна, че се спрях на размера и гумата 225/50 R 17 FULDA SPORTCONTROL 98W XL. Още не съм ги сложил, че нямам време от бачкане.Някакви впечатления от тая фулда да имате? До последно бях решен да взема Континентал Спорт Контакт 5, но накрая цената ме отказа, а фулдата я намерих на много прилична сума и напазарувах.Поздрави Share this post Link to post Share on other sites
Veseliq 1556 #8 Posted March 18, 2015 Щом си си ги харесал и купил какво значение (вече) има форумното мнение? Ако някой ти каже, че са кофти едва ли тепърва ще ги смениш, най-много да ти развали кефа. Карай си ги и това е, каквато и нова гума да сложиш пак по-добре от "перфектни" Мишелини с изчегъртан дот и незнайна история 3 Share this post Link to post Share on other sites
chavdu 740 #9 Posted March 19, 2015 ... каквато и нова гума да сложиш пак по-добре от "перфектни" Мишелини с изчегъртан дот и незнайна история 'псолютно! Дори последна мода са "перфектни Мишелинки" с пренабит DOT Share this post Link to post Share on other sites
bongo789 163 #10 Posted March 19, 2015 Тва е 11 санта гума, ш я събереш ли,все пак е 225... Share this post Link to post Share on other sites
rollin 463 #11 Posted March 19, 2015 Кантарна ще е работата дали няма да опират. Аз съм с 225/40/18 но 225/50/17 е с 20мм отгоре... но си мисля че има шанс да стане ако е на заводско окачване и не е снижавана. Share this post Link to post Share on other sites
bongo789 163 #12 Posted March 19, 2015 Снижена е и то не малко... Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #13 Posted March 19, 2015 Ами доста е отвора в момента при гумите сега както съм с 225/45. Не мисля, че с един сантиметър ще имам проблем, но като я наложа до колата си личи доста разликата. Но калника остава над новата гума - поне така изглежда само наложена. Това означава, че при новата гума ще отиде още малко нагоре. Доста е смъкната колата и се надявам да нямам проблеми. Евентуално се притеснявам при пълен ляв/десен да не стърже в подкалника. Ако стане това решението е ясно макар и да не искам - оригинални пружини от TYPE S. Share this post Link to post Share on other sites
bongo789 163 #14 Posted March 19, 2015 Аз за 5-ти път питам и никой не обажда, има ли разлика в сток окачването при екзекютив и тайп с та ти искаш да и ръгнеш пружини от тайп с...225/45/17 си е чудна гума дори и за нашите пътища, не виждам що тряа рискуваш с 50... Share this post Link to post Share on other sites
atoma 995 #15 Posted March 19, 2015 Има разлика да, аз съм с TYPE S и съм с около 3-4 пръста надолу от стоковицата. Говоря за 2 туръра. Не зная колегата Младен с какви пружини е ама аз съм с H&R лилави, така я купих и така си е излязла от завода. Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #16 Posted March 19, 2015 Atoma - моите пружини са също на H&R, но са черни. Вози страхотно, не мога да кажа твърдо в никой случай. Но се усеща малка разлика с лекото "трополене'' от това как минава през неравности, цепнатини на асфалта или "гъбките" дето да убиват скоростта. Имам предвид разлика със стандартния размер на зимната гума 205/55/16. Това е заради ниската гума на 225/45. Та за това искам да я повдигна малко. Нямам никакви хлабини в окачването (немкия сTUV е от 08.14г.) но все пак искам една идея по-висока гума заради гореописаните причини. Bongo789 - защо си мислиш че рискувам с по-високите гуми. Мисля си, че точно на 50 височина е ''златната среда" меджу спортно и комфортно возене. Да, бих си сложил и 18-ки някой ден, ама да я карам по пътя,от където я купих. Тогава нямаше да се замисля :-) Както и да е, като я "обуя" ще пиша за резултата. Share this post Link to post Share on other sites
bongo789 163 #17 Posted March 20, 2015 (edited) Разликата между 225/45/17 и 205/55/16 е минимална, просто смятам, че при 50 ша изпокривиш калника в някоя дупка, щот карам с 225/40/18 и си мисля, че с 225/ 45/18 ще бера ядове... Edited March 20, 2015 by bongo789 Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #18 Posted March 20, 2015 Ти ако сложиш гума на 225/45/18 ще дойдеш с 2мм по висок от моя размер 225/50/17. За дупките гаранция няма, аз по принцип внимавам много ама.. Като не, ще сменя пружините и това е - приключвам драмата с ниското окачаване. Като сменя гумите ще пиша за да знаеш дали може да минеш на 45, ще я тествам по неравни места да видя дали няма да опре гумата в калника, макар да ме съмнява, но не го изключвам като вариант. Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #19 Posted March 21, 2015 Добре де, няма ли някой вещ колега да каже на мен и Bongo789 каква е разликата в мм между окачването на Екзекютива и Тайп С. Говорим за заводското окачване. Поръчвах си други неща от Бултрако и информативно ги питах за разликата - завалийките хабер си нямат. Иначе цената на нови пружини при тях е 2 х 205лв за предни и 2 х 195лв за задни. Но не ми казаха на кой производител са. Atoma - съмнявам се стоково ти окачване да са лилави пружини на H&R. Но не изключвам за туръра да има някаква разлика, както в задните, така и в предните от тези на седана. Човърках тука по темите за разликата във височината, но нищо не ми отговори в цифри - само по-ниско или по-високо. Share this post Link to post Share on other sites
ATMV 108 #20 Posted March 21, 2015 Здравей, до колкото можах да разбера с моя почти никакъв английски тук http://typeaccord.co.uk/forum/topic/592-accord-7th-gen-lowering-options/ има подхвърляно за окачването на Тайп Ес. Поздрави Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #21 Posted March 21, 2015 А аз с моя велик английски и още по-велик гугъл преводач хептен нищо не мога да хвана. Сигурно колегите се шегуват - един да не напише Екзекютива ти е толкова мм клиренса, а при Тайп с толкова. Share this post Link to post Share on other sites
D_U_D_E 28 #22 Posted March 23, 2015 Някъде бях срещал, че Type S е с 14мм по-нисък от Executive. Share this post Link to post Share on other sites
Drone 791 #23 Posted March 23, 2015 В тая тема от английския форум точно това пише,че е с 14мм по-нисък. Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #24 Posted March 23, 2015 Благодаря ти колега Drone, както и на колегата D_U_D_E. Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #25 Posted March 25, 2015 Здравейте,Гумите са на колата вече. Разликата с предния размер е забележима, не отваря толкова джантата както на 45. В момента с ниското окачване разстоянието между гумата и калника е около 30-40мм. (На око). Правих й тестдрайв, минах тук-там с повече неравности не успях да опра гумата, въпреки че опитвах. Ако се натовари с багаж и трима големи души отзад може и да имам проблем. Но най важното... Постигнах возията, която искам, а именно приятно стегнато окачване. Сега цепките на пътя или гъбките по не се усещат и не се усеща "трополенето" на окачването. За гумата какво да кажа - нямах много време но покарах с 160 около 5мин и няколко пъти спирах по-бързо за да я загрея. Държи се много добре в завой, шума в купето от търкалянето в по-малък отколкото на Ханкук Ево 12 (старите гуми) , поне на слух така ми се струва, Bongo789 - мисля, че няма да имаш проблем с по високата гума. Ако все пак искаш ще ти снимам колата как изглежда сега за да си прецениш. Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #26 Posted March 26, 2015 (edited) Във връзка с предишното си мнение обновявам информацията. Вчера натоварих колата с багаж за тест, жена ми откачи. Два куфара около 50-60 кг. и двама души отзад с дете. Калника стигна до гумата, което значи, че като пътуваме към морето или Балкана ще си бера ядове. Да се возите четирима души не е проблем, и това пробвах. Никъде не опря. Само като се напълни багажника вече се видя разликата. Та, следващият ми въпрос знаете ли серийните номера на пружините на Type S-ката. Май ще слагам такива пружини, нямам намерение да треперя при всяко товарене да не опре за сметка на визията, плюс това смятам, че с по ниското окачване на Тайп С няма да изглежда толкова зле.Благодаря предварително за серийните номера. Някой ако иска оригинални H&R-ки в размяна за оригинални от Тайп С може да ми пише на лично. Edited March 26, 2015 by Mladen.Mladenov Share this post Link to post Share on other sites
rollin 463 #27 Posted March 26, 2015 (edited) ето рамата Edited March 26, 2015 by rollin Share this post Link to post Share on other sites
bongo789 163 #28 Posted March 26, 2015 Некво бартерче надушвам... Share this post Link to post Share on other sites
rollin 463 #29 Posted March 26, 2015 хаха, не просто давам рама на Type S да сравни дали има разлика по парт номера с тези на Екзекютив или всички разлики са митове и легрнди.В нашия град не мога да си позволя ниска кола за жалост. Share this post Link to post Share on other sites
atoma 995 #30 Posted March 26, 2015 JHMCM27303C202296 ето и от турър, предполагам имат разлика със седановите Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #31 Posted March 26, 2015 Некво бартерче надушвам... Много ми е гот сега возията, ама ако не го направя сега ще бера ядове. Няма да си продавам пружините засега Bongo789. Ще ги оставя евентуално ако ме ухапе щъркела да си я смъкна. JHMCM27303C202296 ето и от турър, предполагам имат разлика със седановите О, със сигурност имат разлика със седановите. Благодаря все пак. Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #32 Posted March 26, 2015 (edited) Така, благодарение на колегата Недко (Rollin) се оказа, че в сайта http://japancars.ru/ каталожният номер на пружините на Акордa седан изпълнение Тайп С и Екзекютив са с еднакви каталожни номера.За някой който му трябват ги прилагам в поста: 51401-SEA-E22 - Предни пружини 52441-SEA-E02 - Задни пружини На комбито Тайп С са с различни номера, но прилагам инфото за да е полезно на някой: 51401-SED-E11- Предни пружини 52441-SED-E11-Задни пружини Имам следната молба. Някой колега с изпълнение Спорт моля да си постне VIN-a да видим там дали няма разлика в моделите на пружините. Благодаря на всички за коментарите Edited March 26, 2015 by Mladen.Mladenov 1 Share this post Link to post Share on other sites
rollin 463 #33 Posted March 26, 2015 Както си и мислех Share this post Link to post Share on other sites
petko_z 130 #34 Posted March 28, 2015 (edited) за "спорт" /дизел - ако има значение/: 51401-SEF-E02 SPRING, FR. 52441-SEA-E22 SPRING, RR. Edited March 28, 2015 by petko_z Share this post Link to post Share on other sites
gogo_251 1 #35 Posted June 4, 2015 За "спорт" /бензин 2.0 Sport/: 51401-SEA-E22, FR 52441-SEA-E22, RR Точно тази седмица и аз съм пред дилема, дали да сменям пружините - предлагат ми втора ръка (в жълт цвят понижаващи, марката не я помня) и тези дни ще мина да ги видя. Като реша и аз какво да правя, ще пиша за резултата. П.П. Карам със 17-ки на размер 225/45/17 и е щъркел със стоковите пружини, но с понижени на зимния размер 205/55/16 ме притеснява да не стане ниска и най-вече пък за лятото да не друса прекалено много... Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #36 Posted June 5, 2015 Видя от темата моите пружини, колата се бе смъкнала с 3-4 см. Но ме е страх да карам с толкова ниска кола, нямаме пътища човек, въпреки, че 80% карам по хубав път. След като сложих гуми на 50 празнината в отворите на гумите се запълни и не и изглежда толкова ниска. п.п Колко пари ги пазарите тея жълтите пружини и каква марка са? Share this post Link to post Share on other sites
rollin 463 #37 Posted June 5, 2015 Малко след като купих моята кола някой явно доста изстрадал от ниските пружини беше ги пуснал за продан, като бяха маркови, дали Ейбах или H&R не помня точно но първата обявена цена беше 200лв и след седмица явно като е нямало интерес ги даваше на 80лв, но пак не ги взех понеже няколко години съм брал ядове с ниско окачване и сега имам чувството, че мога да мина отвсякъде...Няма го вече напрежението докато караш по непознат път, дали няма да изскочи някоя дупка или неравност и да опреш... Share this post Link to post Share on other sites
Mladen.Mladenov 26 #38 Posted June 5, 2015 Дам.., ето колегата ме е допълнил много точно. Но все пак преценката е субективна т.е. ако толкова много искаш да я смъкнеш действай. Личното ми мнение е,че моите ниски H&R и сегашните стоков размер на Kayaba няма особена разлика в твърдостта на возене. Но пароноичните сцени с това дали ще опра някъде корите на картера ги няма вече.. Share this post Link to post Share on other sites
rollin 463 #39 Posted June 6, 2015 Аз 4 години карах кола на 5см от земята, подбирах пътища от където да минавам а като тръгна по непознати пътища беше ужас понеже караш на тръни...Отнемаше ми 15мин да си ида на село, а баща ми със 75коня кола си ходеше за 8мин.Визията иначе е уникална но спокойствието вече от карането е незаменимо... Share this post Link to post Share on other sites
demonized 3 #40 Posted June 8, 2015 Да не отварям нова тема, защото заглавието би ми било абсолютно същото... Въпросът ми е към колегите, които карат Акорд 7 и са на 17ки джанти. С какъв размер гуми сте? На мен ми изпаднаха едни хубави 17ки - 7 инча широки и сега се чудя 225/45/17 ли да слагам или 215/45/17 ... Навсякъде дават, че за 7 инчова джанта идеалния размер гума е 215. 225 можело по принцип, но по-широките гуми не се износвали толкова равномерно на по-тясната джанта, а и в завоите с по-висока скорост не се чувствали толкова стабилни. Предполагам от липсата на джантов материал, който да бъде "опора". Share this post Link to post Share on other sites