Jump to content
HondaExplorer

Конкретни питанки към притежателите на Акорд 6

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам някои конкретни въпросчета  към притежателите на Акорд 6 седан, автоматик и не само. Не открих информацията с търсачки и предполагам ще е добро допълнение.

 

  • [*]Автоматът притежава ли лок-ъп? [*]Автоматът притежава ли бутон O/D или така наречения овърдрайв? [*]Какви са оборотите при движение със 120км/ч. В чужд сайт открих 3000 оборота за тези преди фейслифта и 2850 за тези след него. Има ли нещо вярно? [*]Навигацията може ли да се ползва за нещо друго освен за красиво допълнение към таблото? Визирам мултимедийни свойства. [*]ОБД буксата какъв тип е според годините или по-скоро откога започва ОБД2 към която може да се върже блутут дивайс с подходящ софт през ЕLM трансмитер за живи данни, четене на грешки и прочие? [*]Фейслифта има ли особени предимства като отстранени недостатъци на предходните години или просто са променили малко маски, брони, халогени.

Това за сега. Мерси предварително.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не притежавам. Карал съм, и имам преки наблюдения над 3 бройки на близки приятели - '00 2.0 автомат (вече продаден), '01-а 2.0 ръчна, и '02-а 2.0 ръчна. Всички са в порядъка на 100-120 К мили, реални. И при трите виещи задни лагери, проблеми с клемореда на контактния ключ и съединители за смяна. Когато търсехме за брат'чеда тествах и '01-а 2.0 автомат - виещ заден лагер. Не ме впечатли откъм динамика, имам чувството, че бившето ми CR-V RD1 128 коня автомат е по-добре, въпреки по-мощния двг на Акорда - по книга 145 коня. Прословутите проблеми с английската сглобка липсват и при трите. Най-много съм карал тази на брат'чеда - '01-ва, ръчна. Топ ниво е - SE Executive седан, кожа, "климатроник", пълен ел.пакет, подгрев на предни седалки и ел.регулиране на шофьорската, круиз контрол ... няма навигация. Сравнена със сегашната ми 2-ра ген CR-V е по-комфортна за дълъг път и една идея по-тиха. Динамиката е горе-долу еднаква.1. Предполагам, че има, но не съм пробвал.2. Има O/D, обаче не е на бутон а с преместване на лоста - имаш позиции 1-2-D3-D4, където D4 e O/D, a D3 e директна. Кутията е 4-степенна, т.нар. типтроник - при позиция D4 местиш лоста настрани и минаваш на ръчен режим - ти сменяваш четирите степени (с + и -).3. ?!4. ?!5. Няма 16-пинова ОBD букса. Отдолу под жабката има 2-пинова за самодиагностика.6. ?!

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

1-Незнам какво е.

2-Също като 1

3-Моята е е при 3000rpm 120km преди фейслифта е.До колкото съм чувал има разлика в управлението на кутията в Type V 2.3 мотора.

4-Паметник.За нищо не можеш да я ползваш.В България и за навигация не става,само да ти краси и свети по таблото.

5-Само да допълня ,че при 2.0 има 16 пин букса и е obd2.Намира се на средната конзола до краката на пасажера.

6-Освен визия незнам да има друга промяна.

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, малко разяснения по въпросите в точките:

 

  • [*]Локъпът е функция на автоматичната скоростна кутия при която при определени условия става заключване между първичния вала на кутията и торк конвертора тъй щото съотношението на оборотите им да е 1/1. При повечето кутии това се случва на овърдрайв предавката при достигната работна температура, като усещането е за спадане на оборотите обикновено с 300-500 при запазване на скоростта. В тази позиция се запазва и при плавно ускоряване при обикновено до 2/8ми натиснат педал иначе се включва кикдаун. Та някой с автоматик да сподели дали има такова усещане. [*]Тук Краси е отговорил, остава да питам дали мога в движение да си местя от D4 на D3 щото с бутон определено става. [*]Тук ме интересуват оборотите само при автомата преди и след фейслифт, ръчките не са от значение. И  то при задействан лок ъп в случай че го има. [*]Предполагам че има някакъв инпут- карта, CD, АUX или е пълен затвор? [*]16 пиновата букса от коя година започва? При нашите CR-V I европейските версии мисля че беше от 2001г. [*]Някъде четох за проблемни рейки, висящи тавани, дръжки на задни врати това случва ли се и при фейса?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За преместване на лоста между D3 u D4 - от 3 на 4 става, няма проблем. Не виждам причина да не става и обратното, но аз на моите CRV-та избягвах да го правя. Изчаквах кикдауна да свали от 4 на 3 и тогава премествах лоста.Може и да има 16-пинова букса на късните '01-ва. На брат'чеда Екзекютива е януари '01-ва и няма, а на другите 2, за които споменах, не съм търсил букса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-Определно има.При мен се получава като като почна да ускорявам и като задържа малко на 100км/ч примерно и оборотите падат малко.

3-Информацията която съм дал е за автоматик преди фейслифта.

4-Единствено в моя случай BOSE има само вход и управление за чейнджър.

5-Моята е 99 година и има(мисля ,че само 2.0 от тия години имат.)

6-За рейки и дръжки незнам(карам я от половин година) ама тавана е като шатра :D и да рециклирал съм маркуча за високото налягасне към рейката защото беше пукнат и течеше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лок-ъпа работи на всички предавки. На 1-ва не съм сигурен. Другото му предназначение е да се заключи при спускане, за да можеш да спускаш на моторна спирачка.

 

Споменатият Екзекютив беше с BOSE касета + CD чейнджър и субуфър на задната кора. Тук в една тема коментирахме, че към него не може да се включи МР3 плеър от сорта на КарЛинкс. Това става на BOSE CD.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, а при пускане на газта преди далечен светофар на равен път и при незадействан преди това локъп, същия следва ли да се активира или просто оборотите ще паднат до тези на празен ход и трябва да се обере скоростта със спирачката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на коментирания автомобил, потвърждавам всичко в изчерпателното мнение от Ceco с една малка корекция - с 120 км/ч оборотите са 3000, 140 - 3500, 160 - 4000 - на тези обороти се включва vtec-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колеги, за оборотите при 120км/ч стана ясно, но е добре да се включи и някой с фейслифт да каже при него дали я има разликата със 150 оборота надолу за която писах. Написаното от Ceco е подробно за което благодаря, но не разбрах единствено защо не може да се качва скорост при ръчния режим или по скоро при какви условия? Възниква и въпросът ако тръгна да се спускам от някой баир например хижа в планината и колата не е загрява съответно локъпа не може да сработи, каква е алтернативата за да не прегрея спирачките?Позиция Д2 ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо го е обяснил много точно и изчерпателно. Благодаря!Четейки написаното от него, стигам до заключението, че кутията е едно към едно с кутията на моето CR-V 2-ра генерация. Точно така се държи и моята кутия в градски условия, при изкачване/спускане и екстремно ускорение. Единствената разлика е, че аз нямам ръчен режим.Между другото, всичко това съм го обяснявал на Слави CR-V, но не помня дали беше тук, или в offroud форума (където Слави е Zero) ... или пък в skype ...Както и да е ... Благодаря Цецо!edit:Tова че не може да включи 4-та в ръчен режим означава, че ако в ръчен режим ти си включил 3-та, то и да настъпваш газта, няма да се включи 4-та, докато ти не цъкнеш 4-та ръчно. Обратното - в ръчен режим, при спиране, не е необходимо ти да сваляш предавките ръчно от 4 до 1, кутията си го прави сама.После - ако кутията е изправна, НЯМА такъв филм "Лок-ъп не може да се включи при спускане", НЯМА! И все пак ако те притеснява наклона винаги можеш да се презастраховаш, слагайки 1-ва, или 2-ра, без значение в кой режим.п.п. Положение 2 на скоростния лост означава, че колата ще тръгне на 2-ра, и ще стои на 2-ра, докато ти не преместиш на друга. Това в автоматичен режим. Направено е така, за улесняване на потеглянето през зимата на хлъзгава настилка.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е вие ме "озадачихте" с тея скорости спрямо обороти. При мен са както съм ги написал, и си е все така от както я имам (2004-та). Всичко си е "сток", вкл. 15" гуми и джанти. Минималните според оборотомера при топъл мотор  (F20B6) са около 800-850, а ВиТека се вкл към 4200-4300.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите на празен ход за F20B6 са

А/Т 730rpm +- 50rpm

M/T 750rpm +- 50rpm

Чертичката която е под 1000rpm е точно 750 оборота.И при мен V-TEC се включва някъде в тия обороти. Само не мога да разбера тоя lock up когато се спускам не усещам да се исползва мотора като спирачка.... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е при мен мин. об. са между тая чертичка и 1000. Вероятно действителните са колкото трябва, но показанието е по-високо и после с нарастването се "натрупва" въпросното разминаване. Не знам къде и дали изобщо има поблем, но си е така от "млада".

 

Дали ти работи lock up може да провериш примерно карайки на 4-та с нормална за нея скорост 80-90 и подавайки плавно газ. Ако скоростта и оборотите нарастват едновременно и "линейно" идва момент в който тя отключва и об. "подскачат с около 500. Ако не си сигурен дали е оключил или е сменила на 3-та, пробваш същото, но преди това премести ск. лост от Д наляво в прореза между + и - . В тая позиция кутията ще си стои на 4-та и трябва да видиш разликата. Принципно при топло масло в ск. кутия и тая скорост трябва с "малко газ" да усещаш "твърда връзка" между ДВГ и колелата, а не като "играеш" плавно с газта оборотите да "плават". Демек трябва да е като при механична кутия. Това важи и при леки наклони.

  При по-стръмни пак ще отключи, и ще се качат оборотите, но ще държи предавката, щото почти до мин обороти мотора трудно играе "в защита" -по обясними причини. Ако паднат под 2000 щи мине в неутрална, а ако е стръмно ще смени предавка или две надолу. Както казах кутията е адаптивна, мери си наклон и взема под внимание как шофираш. Ако си карал полека, като влезеш в наклона, първо ще мине в неутрал, но ако той е стръмен ще върне на скорост , но по-ниска от тази на която си се движил (особенно ако и напомниш със спирачката). Ако си се "радвал на живота" направо ще свали -1 , а после още -1 ако трябва. Понежи всичко това е сравнително безопасен алгоритъм, пригоден за "обикновенни юзъри" но на "по-така сръчните" не им се чака "тя да мисли" е сложен и въпросният ръчен режим, при това (на жаргон му викат) "честен" защото при достигане на мах. обороти не превключва на горна скорост, което е доста важно в "гранични режими на пилотиране". Та ако при продължителен наклон и пълна кола искаш ДВГ "да задържа " вместо да се търкаляш по инерция и да ползваш от време на време спирачка, просто и "казваш" че обстоятелствата (според теб) са форсмажорни и минаваш или на Д3 (демек изключваш 4-та от уравнението) или минаваш на ръчен режим и и "цъкаш - " докато ти е ОК скоростта според обстановката.

  Сори, пак стана дълго, но дано да е полезно.

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определно е така при ускорение,като се замисля не съм я пробвал на стръмни баири,но ми е правило впечатление ,примерно от 100 и тръгнеш да намаляш интезивно се усеща как все едно вкарваш ниска предавка и мотора забавя допълнително колата.Благодаря за отоговора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, след навъртяни около 2500км с акорда мога да изкажа само суперлативи за модела. Намерих точно това което търсех- тотален комфорт при пътуване особено магистрално. Тъй като нямам наблюдения над други акорди бих искал да задам следните въпроси към колегите:

 

  1. Долавяте ли звук от турбинките в скоростната кутия ( за автоматите) при по-ниските скорости, нещо като виене?
  2. Докато двигателя не достигне работна температура клапаните по шумни ли са ви, нямам предвид само момента на палене а и първите 5 км. например. Хлабините на моите ги проверявах като я взех и бяха в норма, но в сравнение с CR-V-то са ми по шумни. След напълно загряване вече са си тихи.  Възможно ли е да е от самата конструкция на двигателя с един вал докато CR-V то беше двувалка и съответно гърбицата се пада и удря директно над клапана? Карам с Мотул 8100, ако има значение.
  3. Днес забелязах че още на първата минута след запалването климатроника започна да духа топло, възможно ли е да има електрически подгрев на антифриза?

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 3 - не мисля. Не знам как е в Бургас, но в София все още е 7-8 градуса сутрин и според мен една минута е абсолютно достатъчна да започне да духа топло. А и плюс това си загрява бързо - миналата година в големите студове (-10 -15) ѝ трябваха 4-5 минути, докато започне да духа топло. За мен това е приемливо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По точка 2 - никаква разлика между студен и топъл двигател (единствено оборотите в началото и присвирващият ми ремък :) )

По точка 3 - съгласен съм с колегата Knoxville, а и не съм забелязвал да има допълнителен разширителен съд.

 

Sent from my D2403 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. При движение имаше нещо но го отдавам на някакви ел. смущения, поне на мен така ми звучеше. Колата е страшно тиха и всякакви паразитни шумове трябва да са доловими. Обаче така я взех, така и си отиде, може би е нормално.

2. Може от тях да е, а може и друго да е. Като е студен мотора е леко шумен и се усещат едвадоловими вибрации. Като загрее и особено като всичко в моторния отсек се темперира, нито се чува, нито се усеща. Като спра на място след извънградски преход (40 -50 км) трябваше да гледам оборотомера или други индикации дали ДВГ-то работи -все едно че съм го оставил някъде по пътя.

3.  Нормално е да стопля и духа топло сравнително бързо, все пак не е дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Колеги, с навлизането в зимния сезон се появи едно въпросче относно работата на "климатроника". Как си държите настройките през този период? При мен ако например съм изключил изцяло системата от OFF бутона тоест нищо не свети на дисплея и искам няколко минути след запалване да го включа с натискане на голямата кръгла врътка за градусите със стартирането се включва и компресора което се усеща по сецване на колата и е досадно всеки път да изключвам ръчно след сецването компресора. Защо изобщо се включва при положение че навън е 4-5 градуса а зададените градуси вътре са 22? При втория начин, който ползвам с вече изключен компресор си гася колата без предварително да гася климатроника и съответно на следващия ден компресора си е изключен както съм го оставил. Обаче при този режим наблюдавам другата идиотия като дам сутрин на контакт и ми се набузва вентилатора на парното да ми духа студен въздух, дори и с включена клапа за въртене на вътрешния. Със запалването спира вече да духа и после тръгва чак като колата започне да дига температура.Та въпросът е как най-правилно да си управлявам климатроника тъй щото да не си докарам синузит?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изпозвам вторият вариант който си описал. Докато е на контакт колата наистина си духа студено, но това са само няколко секунди. Другият вариант, който ползвам понякога е при изключен климатроник натискам първо бутона за климатика и всичко си тръгва с изкючен компресор на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една питанка към тези които имат круиз контрол. Само с управление на дросела ли действа или има и други механизми например със спирачките тъй като понякога при по рязко нанадолнище убира скоростта по осезаемо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено и само с дроселовата клапа.Няма спирачки ,ръчни ,крачни или тем пдобни.Евентуално ако има връзка с  ЕКУ-то на куията и да минава на по ниска предавка или включване на lock upПоздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така предположих иначе биха пуснали още някоя екстра, веднъж поели контрол над спирачките. И все пак е странно когато карам с педала на газта и го пусна при спускане за да убия скоростта, секването не е толкова рязко колкото когато го прави круиза а реално и двете правят същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасна тема с много полезни неща.

Апропо има ли вариант да се регулират оборотите на празен ход простичко от винт нейде по дросела ?

Никъде не скивам такъв , а при включване на "ладилника" спадат леко под 700 , стрелката забива малко под средната чертичка и се усещат вибрациите на маторя. 

 

п.п...някой да има излишен cd-чейнджър за Босенцето ?! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така предположих иначе биха пуснали още някоя екстра, веднъж поели контрол над спирачките. И все пак е странно когато карам с педала на газта и го пусна при спускане за да убия скоростта, секването не е толкова рязко колкото когато го прави круиза а реално и двете правят същото.

Може би има "lag", демек закъснение, при комуникацията между комповете, което може да е софтуерно или хардуерно зависимо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекрасна тема с много полезни неща.

Апропо има ли вариант да се регулират оборотите на празен ход простичко от винт нейде по дросела ?

Никъде не скивам такъв , а при включване на "ладилника" спадат леко под 700 , стрелката забива малко под средната чертичка и се усещат вибрациите на маторя. 

 

п.п...някой да има излишен cd-чейнджър за Босенцето ?! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Година и половина по-късно питанките продължават. Посетих моя доверен газаджия с намерението за евентуално газифициране след година и половина трупане на ненавист към градския разход. Започнах с това че не съм с ОБД 2 тъй като е 2000г а и скоро съм чел грешка за сонда с окъсяване на три пинова букса. Да ама не, човекът бръкна под мокета до конзолата (бел. ред. - съвсем наблизо бях ровил и аз но като намерих 3 пиновата под джабката и анулирах търсенето на по голяма) и намери това:

post-15617-0-51083100-1465925059_thumb.jpg

 

Все още не вярващ предположих че едва ли ще тръгне с ОБД 2 протокол и вероятно си ползва хондовски. Да ама отново не. След кратко време данните излязоха. Обясни ми че работела отлично, спомена някакви проценти +8 което било добре заради нашите кофти бензини и така. Каза че вижда данни на сондата но не била широколентова, както аз си мислех или поне новата алтернатива на Денсо която сложих може би не е. Казах му че оборотите по оборотомер са ми по-ниски, под чартичката която е за 750 об. в минута, някъде към 500 според мен тъй като стрелката беше по средата между отметките 0 и 1000 об. мин. но по данни излязоха че са 730 об. мин. Тоест оборотомерът ми сигурно нещо не отчита правилно. Сподели че катализаторът ми е бил позапушен и да очаквам по висок разход при натоварване. Не знам по ОБД кое дава индикация за това, вероятно данни от втората сонда. Та така питанката е възможно ли е да имам ОБД 2  след като съм 2000г. и не съм за американския пазар, щото това би ми опростило доста газифицирането?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има, точно там е на акорд 6. При англичанката, буксата е от пасажерската страна. Нормален OBD2 протокол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+8% са LTFT, ако минат 10% вече не е добре!!! След това може и да запали чека за бедна смес!!!

Грешката, която си чел с окъсяването дава много малка информация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и не само тия от 2000 година имат obd 2, моята е 99-та и също има. Имам обд четец за 20 лв и някаква програмка си свалих за live данни от google play на телефона... работи си прекрасно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не видях да е писано за навигацията само - със сигурност не става. Дори на Акорд 7ма преди фейслифта не става. Чак моделите след 2006та позволяват слагането на карта за България. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги при толкова изчерпателни отговори може ли да кажете на какви километри и с какво масло трябва да сменя на автоматичната трансмисия на Accord 1999г. 147к.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде из темите за 6-та има и сервизното ръководство.

 

post-31341-0-23853100-1474881542_thumb.png   post-31341-0-72598400-1474881550_thumb.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATF-Z1, е сменена с ATF-DW1, за всички автомати на Хонда. В ръководството пише, че първият път се сменя на 120К, след това по спомен мисля на 80К. Не ти препоръчвам да чакаш вторият път 80К, а нито и първият, а да го смениш на около 50К.

С какво масло, Хонда препоръчва само тяхното си, и то с причина, но ти както си решиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ръководството пише, че първата смяна е на 90000 мили/144000 км. или 6 години. По-горе съм пуснал части от сервизното ръководство. Не виждам основателна причина да се сменя на 50000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги,а количеството ,че цената му е сериозна?http://vestavis.myseliton.com/product/1098/honda-atf-dw1-1l.html

Редактирано от vilianis

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твоят модел не знам, но мога да предполагам че са около 3.5 литра. Трябва ти по-конкретна информация, може би някой с автомат ще ти каже точно колко литра са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете колеги Хонда Акорд 1999г.седан,автоматична скоростна кутия,мотор F20B6,108Квт-147коня,

колко литра масло ми трябват за автоматичната скоростна кутия?

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...