Jump to content
tihomirone

Заминаващ си съединител ?

Recommended Posts

Здравейте. Ще се обърна с поредния си въпрос към по-разбиращите от мен. :) Имам Honda Accord 7gen седан 2003-та произведен, бензин 2000 кубика. Купих я преди 3 месеца и веднага ми направи впечатление колко еластичен/стегнат е съединителя. Примерно баща ми кара HR-V 2001-ва и неговия е супер мек. Започвам да се чудя дали това не е т.нар. "твърд съединител", което значи, че си заминава. Също така понякога при по-несръчно боравене със съединителя пристъргва доста неприятно (като звук). Иначе скоростите влизат нормално (може би задната се заинатява от време на време, но не бих го нарекъл дефект).

Знам, че без сервиз е трудно да се каже, но все пак ако може да ме ориентирате малко. Да не се окаже, че съединителя на акорда е мек и тази "еластичност" е всъщност дефект или обратното - да има хидравлика, която го прави по-еластичен.

 

P.S. Колата е взета на 109000 километра на хартия. Ясно ми е, че са послъгали, но и 200 да е била, тези съединители не карат ли повече ? И долу горе каква цена да очаквам за подмяната, ако има проблем ? Заслужава ли си керамичен ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

300 лв с отстъпкаМарка aisin Комплект притискател феродо и лагер.Номера не се сещам в момента , но си пазя фактурата , ако решиш да вземаш ще го потърся.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Керамичния съединител има ужасно поведение, особено студен - колата ще ти придърпва, гасне, ще е трудна за фини маневри. Неговото единствено предимство е, че може да понесе огромно количество въртящ момент. Тоест, ако си модифицираш колата увеличавайки мощността й толкова, че да се пали нормалният съединител при състезателно каране - тогава ще ти трябва керамичен. Тъй като предполагам не си тръгнал да слагаш турбо, нито да излизаш с Акорд-а на писта, си сложи нормален както колегата по-горе съветва, и не мисли глупости :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за отговорите ! Значи да разбирам, че не е нормално да е толкова еластичен (чувството е точно като че отдолу се "бориш" с хидравлика). Керамичният отпада, защото колата се кара много градско и то най-гадното възможно - през най-задръстената част на София, където ми трябва доста деликатен полусъединител (освен ако не искам да се кача много като разход). Висок въртящ момент не ми трябва, не съм от "състезателите", рядко качвам над 4000 оборота.

Ако някой друг има идея дали съединителя наистина е за смяна, ще се радвам да го чуя. По принцип не ми пречи да карам и така, но се опасявам, че може би ми вдига леко разхода на гориво, но може и да пиша пълни глупости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега,

На първо време смени флуида на хидравликата, без значение дали е обща със спирачките или отделна. Ако е отделна, смени и на спирачките. Останалото после, след като споделиш как намираш съединителя.

 

Поздрави!

 

П.П. И един непоискан съвет - намали полусъединителите до санитарния минимум. В задръстванията колата ще пъпли прекрасно и без газ.  Така ще спестиш доста ресурс във времето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С твърд съединител съм карал около 40 К км , нямах проблеми, отделяше доста високо.Накрая взе да буксува.Смених го преди 5К км. и сега е слънце.Взимай един нов и за 150 лв. ще ти го сменят за 4-5 часа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седнах в колата на моя позната със същия Акорд, само че дизел . Не знам дали се използва същия съединител, но се държеше по същия начин. Не съм карал, но на място ми даваше същото съпротивление. Значи или на двама ни е прецакан или е съвсем ок. Реших засега да оставя така нещата. Съединителят ми отделя ниско. Ще направя един експеримент, който ми го каза колега - да потегля срещу бордюр на трета и ако загасне, значи е ок. Мисля, че ще загубя своето и на техниците време да го гледаме сега.

Благодаря на всички.

 

P.S. Ще видя какво да направя да си подобря техниката на каране в задръстванията. Опитвам се да карам без полусъединител и малко по малко се научавам. Само не знам дали при потегляне да давам газ или да съм на минимума, за да сваля от разхода, който ми е висок - над 15-16/100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя на дизела няма нищо общо със съединителя на бензина. При дизела е с двумасов маховик, при бензина е едномасов.

 

Ако седиш в най-тежките задръствания - и с газ и без газ ще ти е висок разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да освежа тази дърта тема малко...

Съединителя ми си е твърд, но свикнах с това. Напоследък си внуших, че буксува на 1-ва, т.е. вдига много оборотите без да ускорява много. Няма логика да буксува на 1ва, защото натоварването му там е най-малко, познатите тестове не показват да е зле, но искам да съм сигурен, че не е тръгнал...Отделя ниско, но не знам дали при съвременните съединители, които не се регулират, мястото на зацепване е критерий за износване.

Ето защо бих искал малко помощ от вас, със същите дизели:

Кажете ми , на 1ва, при 2000 и 3000 оборота каква е скоростта, за да направя сравнение. Сравнението ще е грубо, защото скоростомера ми е в мили, а на скалата в км/ч деленията са ситни и трудно мога да отчета точната скорост (да не говорим, че скоростомерите никога не са верни, винаги показват в +)

То може и обратното- какви са оборотите при 20 и 30 км/ч на 1ва, но стават много измерванията и ще стане грешка при запомнянето :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако,ти преплъзва съединителя,че чак да варират обороти при напълно зацепен съединител,най-малкото щеше да ти замирише на такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако,ти преплъзва съединителя,че чак да варират обороти при напълно зацепен съединител,най-малкото щеше да ти замирише на такъв.

Не мирише, но ми се струва, освен, че вдига непропорционално обороти спрямо скоростта и , че стрелката не върви съвсем гладко м/у 2 и 3хил. Може и да греша, просто на 1ва предавателното отношение е много голямо.

Теоретично ако знаех предавателното отношение на 1ва скорост и диференциала, щях да сметна каква е скоростта при дадени обороти (обиколката на колелото може да се сметне), но да не изследваме чак на молекулярно ниво...:) Те и гумите ми са 16", но разликата с диаметъра на 17" е малка...

Все пак едно сравнение с други колеги би донесло повече яснота...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко неравномерно ускорени на двигателя би те заблудило много особено когато е на 1 предавка.Подпри предните колела на един висок бордюр,опъни ръчната,включваш на 3-та предавака,даваш газ до към 4000-4500рпм и пускаш пускаш съединителя.Колата трябва да изгасне без каквито и да е задържания на обороти и такива неща-говорим ако съеинителят ти е изправен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да освежа тази дърта тема малко...

 

Ако имаш каквито и да е съмнения, че съединителя приплъзва (а при мен приплъзваше точно като натисна до земята на 3та/4та/5та), веднага го сменяй. Ако го оставиш да приплъзва, ще повредиш/счупиш маховика, който струва повече от самия съединител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О извинявам се за написаното по-горе 4000-4500рпм.Сега видях че е дизел.Просто и дай газ и пусни съединителя ако приплъзва веднага ще разбереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички познати тестове показват, че е наред. Днес тествах пак- ръчна спирачка, 4та скорост, 1500об, опитвам да тръгна с подаване рязко на още газ- гасне веднага.

 

А за демпферния маховик, въпреки, че нямам познатите симптоми, пак си имам някакви съмнения...Някъде споменавах, че в момента на палене и гасене, двигателя (че и колата) се разтриса. Авенсиса пали/гаси абсолютно плавно. Не знам дали там влияят 2 вала (или един, не помня) с противотежести, в противоположна посока, описано, че са за намаляване на вибрациите.

 

За всеки случай, хайде когато се сетите, дайте ми данни за скоростта при 2 и 3 хил об. на 1ва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да претендирам за точност:

 

1ва, 1000 об = 10км/ч

2ра, 1000 об = 20км/ч

3та, 1000 об = 30км/ч

4та, 1000 об = 40км/ч

5та, 1000 об = 55км/ч

 

За 2к и 3к оборота - умножи двете страни на уравненията по 2 или 3 съответно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези данни някъде си ги видял, или практически?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На таблото на колата през последните 5 години. Тоест, практически - за това и казах, че не претендирам за точност, но всъщност са доста точни. Mоже да има някакво малко отклонение, но ще е наистина под 10%.

 

Редакция, ето точните спецификации при 4000 об/м взети от нета - като разделиш скоростта в км/ч на 4, получаваш почти това, което съм писал:

(km/h / mph)
I: 40 / 25
II: 77 / 48
III: 119 / 74
IV: 160 / 99
V: 201 / 125

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, Thanks! Нека още някой да потвърди

1000об- 10км/ч

2000----  20

3000----  30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, почваш да си внушаваш вече! Карай си, очевидно всичко си е нормално. Ако имаш проблем в съединителя няма как да не го усетиш осезаемо. Като му дойде времето ще го смениш и така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, Thanks! Нека още някой да потвърди

1000об- 10км/ч

2000----  20

3000----  30

 

Какво да потвърди някой? Дадох ти данни и от интернет, където имаше и точните предавателни числа, които потвърждават написаното. Даже и в мили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза, че съединителя си е наред, вчера пробвах - на равно и на баир на 5та държи 2100об при 60 мили/ч... Иначе колата върви много, опънах я на 6та със 75м/ч по същия баир...Просто беше грешно да си мисля, че може да буксува на 1ва без да усетя на другите предавки...

По-скоро не ме кефи по- твърдото влизане на скоростите, вероятно тръгнали синхронизатори. Просто всички скорости не влизат мазно както на Авенсиса, а с леко запъване, по-твърдо някак си (аз непрекъснато правя сравнение с него, но очевидно за всяка марка си има характерни неща...)

Споменах и, че ме дразни разтрисането в момента на палене и гасене на двигателя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ти е добре съединителя, но  ако продължаваш да правиш тестове, като нищо маховика може да стане за смяна . :)

За паленето и гасенето, виж дали нямаш някакъв проблем с дроселите на всмукателния колектор, може да не работят коректно, или поради някаква причина да са отстранили клапите .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За паленето и гасенето може да са виновни и тампоните на двигателя. Аз на предходния ми автомобил (друга марка) минах през тях...

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете марки имат доста различни базисни философии и това си личи във повечето отделни компоненти и тяхното функциониране. Нагледен пример са разликите които си открил при превключвателните механизмите за ск. кутии. Тойота -та трябва да е мека и комфортна, създавайки чувство за съвършенство чрез минимално съпротивление на желанията на ползвателя. Подобаващ е и резултата в конкретния случай. Не усещаш сензитивно кога и как става действието, а само дедуктивно го съзнаваш по страничните фактори -лостът е в крайното си положение, пуснал съм съединителя, стрелката на оборотомера пада, значи по-високата предавка вероятно успешно е включена. При Хонда всичко е наобратно. Чувството за съвършенство е изградено на база директната сензитивна връзка със всеки механизъм и няма нужда от анализ. Усещаш как Ти предвижваш лоста, той предава командата ти на вилката, тя предава усилието ти на ситхронизатора, той преодолява съпротивлението на пружинките и "шлитг" всичко е готово и чака да си "размърдаш краката". И сам си забелязал още камара други едри и дребни разлики в реакциите на двата ти автомобила при еднакви условия. Това е разликата във философиите на конструиране, доколкото утилитарно консуматорското общество я разбира и позволява. Затова Хонда има много фенове (въпреки маркетоложките пробоини в управлението си), именно заради симбиозата между човека и машината. Тойота-та трябва да е като домашните ти пантофи или фотьойла в хола. Да ти е ненатрапчиво "под ръка". И тук идва въпросът, ти от кое имаш нужда, каква е твойта философия и коя от гореописаните се доближава до нея. Решението си е твое, но е добре че имаш възможност да "усетиш разликата" притежавайки едновременно два коренно различни (еднакъв клас) автомобила. Може да се окаже че "нашите радости" са твои разочарования и да си оставиш Тойота-та.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На CR-V то ми педалът на съединителя беше твърд и скърцащ. Всички опити да го размекна пръскайки по вилката на съединителя вътре в кожуха бяха с краткотраен успех. Все се надявах, че ще се провали на някой от тестовете за буксуване, но уви. Накрая реших да го сменя заради въпросното скърцане на вилката, тъй като комбинирах и с друг ремонт. Еми оказа се че е започнато здраво ядене и на нитовете на феродото. Тъй че, си мисля че буксуването е по-скоро крайния етап преди кончината. Лошото е че май няма друг начин за проверка на състоянието освен разглобяване, което в случай на колегата не знам колко е оправдано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ти е добре съединителя, но  ако продължаваш да правиш тестове, като нищо маховика може да стане за смяна . :)

За паленето и гасенето, виж дали нямаш някакъв проблем с дроселите на всмукателния колектор, може да не работят коректно, или поради някаква причина да са отстранили клапите .

Нали писах, че свърших с тестовете и вероятно всичко е наред. Пак казвам, срам за мен, подведох се с тая тъпа 1ва предавка, а не трябваше.

За маховика имах съмнение преди съединителя, още като я взех- заради споменатите вибрации при палене/гасене. Теоретично разбит маховик би обяснил тресенето в тези моменти, но пък няма други симптоми които да го потвърдят. Теоретично на 120х км би трябвало да е рано за тези проблеми, но знам ли как е карана до сега...

Тампоните на двг е логично да са заподозрени, гледах ги визуално, наред са, но ако има 1-2 омекнали, как да ги позная. Не знам как да ги проверя, не помня и колко бяха...

Кажи нещо повече за тези дросели, клапи къде са как да ги проверя? Не познавам още тоя двигател, има ли някъде снимки, рисунки, коментари по въпроса?

Ако се окаже, че това е нормалното палене на тоя двг, зле, ако е само при мен, пак зле, но доброто е, че ако открия от какво е, ще го оправя.

Замислих се и ако 1-2 дюзи не пръскат правилно в първия момент и пали на 2-3 цилиндъра..., но пък гасенето, не се обяснява с това.

Все пак при палене , май разтрисането е по-силно от при гасене и при студен двг е по осезаемо, купето се разтриса за момент.

Ако успея да направя добър клип, ще го кача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично да,но има хора и на 30к мили дето са сменяли съединител ;) Теста е един: 4та с 80 и даваш пълна газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. Не помня вече къде го прочетох или ме е посъветвал някой - палете и гасете мотора с натиснат съединител с цел елиминиране на вибрациите и удължаване живота на маховика и съединителя.

Поздрави и успехи!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДжапКар колега , ако твоята хонда е на 120 к километра и има толкова проблеми ,заводите на хонда трябваше досега да са затворили. Или са ти продали толкова наредена кола че няма и накъде. . От няколко месеца вече не карам хонда, но мога да ти кажа че претрисане при гасене и палене е почти равносилно на заминаващ си маховик.Ти сам по пътя на логиката си стигнал до този извод.Не търси никакви клапи, клапани и тн . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено осезаемо е при гасене на двигателя. Моята преди да го сменя маховика цялата се разлюляваше при гасене..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички. Не помня вече къде го прочетох или ме е посъветвал някой - палете и гасете мотора с натиснат съединител с цел елиминиране на вибрациите и удължаване живота на маховика и съединителя.

Поздрави и успехи!

Едва ли е вярно...маховика е твърдо закрепен за кол. вал, а с натиснат съединител отделяш само скоростната кутия.

Освен това при мен винаги е натиснат при гасене, защото включвам на 1ва преди да изгася.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДжапКар колега , ако твоята хонда е на 120 к километра и има толкова проблеми ,заводите на хонда трябваше досега да са затворили. Или са ти продали толкова наредена кола че няма и накъде. . От няколко месеца вече не карам хонда, но мога да ти кажа че претрисане при гасене и палене е почти равносилно на заминаващ си маховик.Ти сам по пътя на логиката си стигнал до този извод.Не търси никакви клапи, клапани и тн . 

Е нали това си го признах още като я купих, модела е хубав, но попаднах на страшно неподдържана кола, въпреки добрия външен вид.

Има сервизна история до около 70К мили и се връзва с годините...Тук рядко се случва да лекуват пробега, ама кой знае...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особено осезаемо е при гасене на двигателя. Моята преди да го сменя маховика цялата се разлюляваше при гасене..

При мен като че ли при палене е по-осезаемо... След смяна напълно ли изчезнаха вибрациите?

Кажете как да го тествам, за да съм сигурен. Лашкане от двама напред- назад при включена скорост няма ли да покаже някакви луфтове/чукане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Jap car ako можеш провери задния тампон на двигателя аз имах същия проблем и същия филм със съмнения за маховик и т.н.След смяната нямаше проблеми.Ако е от това не скъпо и става лесно и бързо около 2 -3 часа в сервиза.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Jap car ako можеш провери задния тампон на двигателя аз имах същия проблем и същия филм със съмнения за маховик и т.н.След смяната нямаше проблеми.Ако е от това не скъпо и става лесно и бързо около 2 -3 часа в сервиза.

Ами заничах тампоните отдолу, но не мога да преценя дали са ОК. Как разбра, че твоя е за смяна?

Ето снимки;

На картинката вероятно задния тампон е 1, а 2 е някаква твърда свободно движеща се в рамката гума, която не знам за какво е...Ако някой знае, нека сподели.

Снимките съм правил отдавна, та не помня, но май има нещо закъсано в гумата...

post-30849-0-40626800-1439413379_thumb.jpg

post-30849-0-54197800-1439413614_thumb.jpg

post-30849-0-25436200-1439413783_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За другото не знам, но това "2" е балансираща тежест.

Направена е да обира дадена вертикална или хоризонтална вибрация, подобно на балансиращите валове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За другото не знам, но това "2" е балансираща тежест.

Направена е да обира дадена вертикална или хоризонтална вибрация, подобно на балансиращите валове.

Валовете все пак се въртят, това има по 5мм луфт във всички посоки и рамката е твърдо свързана с купето...какви вибрации обира при несъизмерими маси на купето и баланса...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и на небостъргачите има по един топуз.. несъизмерим с масата на сградата ама помага при клатене..

Хората са си го сметнали.. Не сме ние тези, където трябва да го изчисляваме колко да е голяма тежестта..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами разбрах като го смениха беше по същия начин закъсан и реших да пробвам преди да вляза във филма с маховика и съединителя и още многото въпросителни около това тресене при палене и гасене а и е най евтиното от всичките варианти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...