Zee 3 #1 Публикувано 29 Март, 2014 (Редактирано) Здравейте, Днес претърпях ПТП. Първото ми за 6 години каране. Искам да ви представя какво се случи, за да ми кажете мението си. На "графиката по долу" по долу съм се опитал максимално добре, според възможностите си, да опиша какво е станало. Ситуацията е следната: приготвях се да направя ляв завой (кола 2). Движех по високоскоростен път и намелих скоростта защото завоят е много рязък и от двете страни има канал, в който може лесно да се пропадне. В момента на завиване ме изпреварва кола. Удря ме и аз отбивам в ляво. Същото прави и другата кола. Моята теория: Тъй като другата кола е задностояща и изпреварването на пътя е забранено от непрекъсната линия тя е в нарушение и е трябвало да ме изчака да завия. Теорията на другия водач: Тя твърди, че не съм дал мигач на ляво и е решила да ме изпревари, защото съм намалил скоростта. Анализиране: Това е кръстовище, следователно изпреварването е забранено. Лентата е пресечена единствено в зоната където има възможност да се направи ляв или десен завой. НЕ защото изпреварване е разрешено. Какво ПЪРВО направиха КАТ: Закъсняха 1час и 30 минути. (засечено време; мястото е на 20 километра от град София). Казаха ми, че аз съм виновен за инцидента защото е трябвало да се огледам и да го предотвратя. Твърдят, че не съм дал мигач. Единият от полицаите каза, че това е равнозначно кръстовище и следователно има право да ме изпревари. (ТОЧЕН ЦИТАТ). Развръзка: Истината е че дадох мигач 4 метра преди завоя. Движех се с около 60-70 километра и намалих до 30-35 километра 5-7 метра преди завоя. Завоят е много рязък. Има канал отстрани и човек, който не го познава лесно може да пропадне. Не съм видял колата преди да ме удари. Видях я в огледалото когато ме удряше. Според мен дистанцията ПРЕДИ да ме изпревари не е била спазена. Наложи се да се карам с всички и да им обясня, че няма никакво право по закон да ме изпреварна в този участък. Хората от другата кола ми сочеха пресечената линия и твърдяха, че това означава разрешено изпреварване. Това не е така и тази пресечена линия обозначава право на ляв завой. Полицаите седяха и четоха правилника около половин час и написаха акт другия водач. Приеха моята "теория". НЕ СЪМ НЕВИНЕН Аз съм с пълното съзнание, че имам вина за този инцидент. Много пъти са ме "изпреварвали" от ляво докато чакам за ляв завой. Ако бях по концентриран щях да избегна проблема. Няма ранени от инцидента. Само материални щети. * високоскоростен път Редактирано 29 Март, 2014 от Zee Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #2 Отговорено 29 Март, 2014 Твоята вина, която мисля осъзнаваш е: Истината е че дадох мигач 4 метра преди завоя. и Не съм видял колата преди да ме удари. Което е недопустимо и за двете неща - недостатъчно малко разстояние, да сигнализираш на останалите участници в движението, за маневрата която ще извършиш, както и че си предприел маневра, без да се увериш, че е безопасна. Общо казано- създаваш предпоставка за ПТП, за което можеха и на теб да ти напишат акт.В случая полицаите са те пожалили. Иначе, по-голямата вина е на другия автомобил. И за това: Според мен дистанцията ПРЕДИ да ме изпревари не е била спазена. Какво искаш да кажеш - нали за да те изпревари, трябва да се скъси дистанцията, или предполагаш, че се е залепил зад теб и рязко е завил да те изпревари, което е порочна практика на много самонадеяни индивиди, които след такива инциденти, започват да мислят как изпреварват и какво правят - е не всички де !? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #3 Отговорено 29 Март, 2014 (Редактирано) В случая и двамата имате вина - ти не си сигнализирал достатъчно рано за маневрата, той не е спазил забраната за изпреварване в район на кръстовище. И двамата сте заслужавали АКТ и посъвместна вина за материалните щети (които КАТ трябва да определи кой колко виновен е). Но за твой късмет не-пускането на мигач е недоказуемо (ако не признаеш друго). Наскоро мой приятел беше отнесен от кола, която е дала мигач, че ще завива в пряката, от която той е излизал, като шофьора й отрече да е бил пуснал мигач и моя приятел си отнесе на 100% вината. ПП: От заглавието на темата се предполага, че искаш съвет, но не става ясно какъв точно. Имайки предвид, че не са ти написали АКТ, бих те посъветвал да се успокоиш, да си оправиш колата, а от стреса днес и без някой да ти казва ще започнеш да пускаш мигача рано и да гледаш по два пъти огледалата при завой Редактирано 29 Март, 2014 от Veseliq 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hunter 736 #4 Отговорено 30 Март, 2014 Ами... седни пий една ракия, успокой се и си помисли... Никога не е излишно. - нали се сещаш при 70 км. и около 4 метъра колко пъти е мигнал мигача, в смисъл... разбра ме. - тъпо е да се изпреварва на кръстовище, точно поради станалото, ... ами можеше да има и кола отляво, да излиза, ... тогава става още по - интересно... п.п. Аз примерно гледам назад толкова, колкото и напред - може да звучи смешно, но искам да ти кажа, че не се ли пазиш сам - няма кой да те пази! Наздраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #5 Отговорено 30 Март, 2014 Изпреварването е забранено на кръстовище на равнозначни пътища,т.е. на нерегулирано кръстовище!-виж чл.43 т.2 от ЗДвП Другото правило -Чл. 23. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи на такова разстояние от движещото се пред него друго превозно средство, че да може да избегне удряне в него, когато то намали скоростта или спре рязко. Ти,за какво се къхъриш?Вероятно съжаляваш,че не си отнесъл АКТ-а,или имаш морални дерзания? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Artanis 102 #6 Отговорено 31 Март, 2014 Отърви се от всякакви терзания...не си виновен ти, даже е трябвало да отпукаш на мадамата два шамара. Щом има непрекъсната линия, преди кръстовището, тя няма право да предприеме изпреварване, ако ще не да си намалил, а да се движиш с 5 км/ч. Не съм сигурен дали мигача е задължителен...по-скоро е препоръчителен. Ако ми е изгоряла крушката от моето качване в автомобила, до това кръстовище? К'во правим тогава? В кръстовището още по-малко може да предприеме маневра за изпреварване. Тя е виновна изцяло, и не случайно са и написали акт. Колкото до поведението на полицаите...по скоро ме учудваш...те са винаги сдържани и не отправят коментари към никой от участниците в ПТП-то, независимо виновни или потърпевши. Обикновено идват, виждат нещати и почват да пишат...до толкова са им ясни нещата и толкова са се нагледали на ПТП-та, че и без уточняващи въпроси, знаят кой каква простотия е направил, за да се стигне до там, :) но накрая пишат акт, на този който е нарушил закона, а не според моралните си разбирания и подбуди . Ти имаш една единствена вина - не може да се извиняваш с "не ги видях"...т'ва не е муха, а автомобил, който е дошъл зад теб. Не го видях ако имаш практика в карането 1 час, а ти имаш 6 години... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #7 Отговорено 31 Март, 2014 (Редактирано) Еми човек се учи цял живот Следващият път ще знаеш,че трябва по-рано да пуснеш мигач,защото не се знае колко невменяеми хора има по пътищата.Факт жените осъзнават по-бавно какво се случва около тях. Оня ден една пернишка шматка си ме засече брутално на един светофар на ляв завой.Добре,че внимавах edit:Сметни колко тъпи са били тия полицаи...Направо тая държава на къде отива.Полицай да си и да не знаеш правилника тц тц тц... Редактирано 31 Март, 2014 от Drone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #8 Отговорено 31 Март, 2014 Отърви се от всякакви терзания...не си виновен ти....... Самия факт, че колегата пита - означава ,че може би е малко гузен/виновен и търси съвет, за да избегне следващи такива неприятни ситуации. А ти с това изречение, го насърчаваш още повече да прави глупости. Policemen, хубаво е дал чл.23, - но по повод вината на колегата, трябваше да продължи и с чл.24, чл.25. и чл.26 за да разбере точно какво е сбъркал и не трябва никога да повтаря като грешка, за да не се стига до такива ситуации: Чл. 24. (1) Водачът на пътно превозно средство не трябва да намалява скоростта рязко, освен ако това е необходимо за предотвратяване на пътнотранспортно произшествие. (2) Преди да намали значително скоростта на движение на управляваното от него пътно превозно средство, водачът е длъжен да се убеди, че няма да създаде опасност за останалите участници в движението и че няма да затрудни излишно тяхното движение. В този случай водачът на пътно превозно средство, което няма стоп - светлини или те са повредени, подава своевременно сигнал с ръка. Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение. (2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента. Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата. Това по-принцип се учи преди да се вземе книжка и трябва да е като "обица на ухото" на всеки водач на МПС и не може незнанието му да е оправдание със стажа! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #9 Отговорено 31 Март, 2014 Възможно е да имаш мъртва точка на страничното огледало и ако другата кола е карала дълго време там се забравя. За това преди такива маневри леко се обръщам назад да се уверя, че няма никой до мен. Също избягвам да карам почти успоредно, но малко по-назад от друга кола или най-вече тир, че не ме виждат и спокойно могат да ме натресът. На такъв път се престроявам предварително в ляво, а не в последния момент. Основно като карам гледам на първо място да не се вкарвам в ситуации независимо, че някой ми сече пътя или не спира на червено и ако не съм го видял предварително и ще се ударим. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #10 Отговорено 31 Март, 2014 Не знам дали полицаите сме тъпи,или водачите са остри..... Убеден съм,че 90% от водачите не знаят закона,но това е друга тема. Емич,когато се решава,кой е крив и кой прав при ПТП,се взима под внимание закона и неговите разпоредби,а не моралните норми и терзания на водача.Да,винаги има някой,който казва "Аз съм виновен",но по закон излиза,че не е и това е факт.Сигурен съм,че това ще му бъде за урок и няма да има такива "пропуски" за напред при шофиране. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hunter 736 #11 Отговорено 31 Март, 2014 Съвети от рода " не си виновен ти, даже е трябвало да отпукаш на мадамата два шамара " не помагат момци... Разбрахме, че мигачите са излишна работа - " Не съм сигурен дали мигача е задължителен...по-скоро е препоръчителен." Каране с 5 км/ч и разни мъртви зони също... Не 90% - сигурно са повече. Закони да, ама и акъл... за карането не се искат само ръце и крака. п.п. Айде на минусите... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #12 Отговорено 31 Март, 2014 .........Емич,когато се решава,кой е крив и кой прав при ПТП,се взима под внимание закона и неговите разпоредби,а не моралните норми и терзания на водача.Да,винаги има някой,който казва "Аз съм виновен".... Съгласен на 100% - друго е излишно. Предишните ми 2 мнения бяха с цел - да помогна на колегата да не изпада повече в такива ситуации. Ако е разбрал какво съм искал да кажа - добре, ако не е разбрал, си е за негова сметка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #13 Отговорено 31 Март, 2014 (Редактирано) Policeman не съм казал,че всички полицаи са тъпи Ако съм те обидил извинявай Редактирано 31 Март, 2014 от Drone Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #14 Отговорено 31 Март, 2014 Снощи жена ми изпадана в подобна ситуация. Разминахме се на косъм. Колата се движеше толкова бързо, че бъквално ни връхлетя за един миг. Спаси ни само това, че ситуацията беше през ноща и форовете блеснаха в огледалото. Иначе ударът беше сигурен. И да знаете, че застраховани няма. Дори и на тези с огромното его, дето са много на ти с правилника и дават акъл на килограм, може да се случи. Щом няма пострадали значи всичко е ОК. Ламарините са перходно нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #15 Отговорено 31 Март, 2014 Вс. е точно...да разпъваме локуми,а който отбере зърното от плявата печели 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Artanis 102 #16 Отговорено 31 Март, 2014 Хеххехехе, хайде на офф-а... Който ми покаже къде в закона е цитирано колко време по-рано съм задължен да подам сигнал, ще му дам 5 лева! За 3 метра мигачът е мигнал веднъж, достатъчно време вторият водач да не предприема маневра. И да, излишни са в случая, в който при забранено изпреварване някой е решил, че карам бавно, е сметнал за нужно да ме забърза...и да на тъпия път умират хора, защото всякакви глупаци решават, че карайки бързи и модерни коли могат да се телепортират при изпреварване, а аз карайки кола на 30 години съм най-големия тъпак . Нищо не извинява колегата, че не е предприел необходимите мерки да избегне и предотврати ПТП-то, но смятам, че водачът на второто МПС е 100 пъти по- виновен от колегата. Няма да обяснявам защо... Вс. е точно...да разпъваме локуми,а който отбере зърното от плявата печели Много точно казано. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #17 Отговорено 31 Март, 2014 Хеххехехе, хайде на офф-а... Който ми покаже къде в закона е цитирано колко време по-рано съм задължен да подам сигнал, ще му дам 5 лева! За 3 метра мигачът е мигнал веднъж, достатъчно време вторият водач да не предприема маневра....... Чакам си 5-те лева, може и във бира, знаеш къде . Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата. Тук е уловката и тя е същата, както и при неписаното правило "за задължителна виновност на движещия се отзад автомобил". Иначе за това: Нищо не извинява колегата, че не е предприел необходимите мерки да избегне и предотврати ПТП-то, но смятам, че водачът на второто МПС е 100 пъти по- виновен от колегата. Няма да обяснявам защо... Си абсолютно прав и съм съгласен - откъдето автоматично получаваш една бира от мен като минеш /за да намалиш загубата от 5-те лева / П.П. Щях да го спестя този пост, но има хора с някакво "его", / на които им трябват тонове, а не килограми акъл/, които смятат ,че всичко което лети се яде . Прави са обаче ,че застраховани няма. П.П.П. Всъщност и за това не съм много сигурен, защото всички сме застраховани - рано или късно ще отидем при Всевишния по естествен начин, а тези които се опитват да дявола във въздуха и да отказват да приемат малко от малко полезни неща, доста по-рано.За това иде реч - а не за "егото". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #18 Отговорено 1 Април, 2014 Емич,от цитирания закон пак не става ясно колко по-рано трябва да се пусне мигача преди да направиш въпросната маневра.Колко метра или колко време предварително.Това е имал впредвид колегата Артанис. Както и да е. По въпроса за изпреварвания и разминавания мога да кажа,че съм изкарал книжка и в САЩ и конкретно в Калифорния си имат закон,който задължава всеки водач на лек автомобил с видимост назад,при такива маневри освен да гледа огледалата,да се обръща задължително през рамо назад и да се огледа!Не казвам,че е 100% гаранция,но е нещо полезно. Факт е,че тук в България това почти не се практикува.Понякога това е решаващо.Колеги нека да не бъдем самоуверени,ако на някой не му се живее,то другия отсреща в колата има семейство и му се живее! Шофирайте разумно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #19 Отговорено 1 Април, 2014 (Редактирано) Непрекъснатя линия-забранено изпреварване,двойна непрекъсната-още по-забранено . Редактирано 1 Април, 2014 от kvd74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1843 #20 Отговорено 2 Април, 2014 Емич,от цитирания закон пак не става ясно колко по-рано трябва да се пусне мигача преди да направиш въпросната маневра.Колко метра или колко време предварително.Това е имал впредвид колегата Артанис....... О...., аз много добре разбирам какво е имал в предвид това мое приятелче / по-скоро го възприемам като син/ , и затова от време на време го зачеквам приятелски, а и той много добре го разбира и знае . Обаче, не мога да разбера повечето хора /включително и теб - нищо лично и надявам се да не се обидиш/, които искат някъде в закона да им пише с цифри, на колко метра преди маневрата да подават сигнала!?! Изумявам се на това и задавам подобен въпрос: Когато наближавате спиращата колата пред вас, колко по-рано / ТОЧНО НА КОЛКО МЕТРА/ трябва да започнете да натискате спирачката за да спрете? Тъпо нали - и няма смисъл да отговаряте пишейки глупави обяснения и разсъждения, а просто се помъчете да разберете значението на думите СВОЕВРЕМЕННО, ЯСЕН и ДОСТАТЪЧЕН за възприемане сигнал. П.П. При скорост от около 40 км/ч, и споменатите 3-4 метра - релето и мигачите няма да са разбрали, че сте им подали команда, какво остава за движещия се зад вас с двойно по-голяма скорост. Извинявам се, не го приемайте лично- не искам да обидя никой, но мислете повече. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #21 Отговорено 2 Април, 2014 За мен темата приключи с това: ... до толкова са им ясни нещата и толкова са се нагледали на ПТП-та, че и без уточняващи въпроси, знаят кой каква простотия е направил, за да се стигне до там, ... От тук насетне всичко е чесане на ... клавиатури. Нито сме били там, нито картинката дава ясна представа за ситуацията (хоризонтална и вертикална маркировка, видимост, "селски"??? път). Имаме само обяснението на афектирания "потърпевш". Потърпевш е в кавички, защото за мен (с известен стаж в КАТ) виновен е именно той (по неговите обяснения). Предприема маневра, без да се е убедил в безопасността й, не подава своевременно сигнал, не се е съобразил с пътната обстановка, с което създава предпоставка за ПТП. "Задния" водач вижда пред себе си светлините на стоповете на почти спряла кола, и предприема маневра ЗАОБИКАЛЯНЕ, а не изпреварване. В момента на мигане на мигача вече е късно. Ми може и задния водач точно тогава да е мигнал с очи. Не го оправдавам, защото и той, преди да заобиколи "спиращата" пред него кола, трябва да е напълно убеден в намеренията на водача отпред. Затова ... ако аз трябваше да посетя това ПТП, предвид неизяснените (по-скоро недоказуеми) противоречиви обяснения на двамата участници, и пътната обстановка (повтарям прочетена и видяна тук, а не на място), бих написал актове и на двамата, с обяснението, което дадох в по-горе. Пак повтарям - на място нещата може да изглеждат съвсем различно. Полисман, не си прав ... Да,винаги има някой,който казва "Аз съм виновен"... Тия мога да ги преброя на пръсти В 99% от случаите (моите) уведомяването за станало ПТП започва с думите - "Един там ме удари...", а не "Ударих един ..." 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #22 Отговорено 2 Април, 2014 Напълно съм съгласен,Емич!Трябва да има своевременно подаване на сигнали,трябва да има и кой да ги вижда.Въпроса е,че когато няма упоменато изрично в закона кога и колко се създават условия за спекулации от засегнатите страни.То май в България това ни е присъщоСпирам да спамя и аз!Със здраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #23 Отговорено 2 Април, 2014 След толкова писане, викам и аз да си мина от реда. Та, има една поговорка - "Като се обърне колата, пътища много". И в тоя ред на мисли, просто споделям "пътеводната светлина" от моя 20 и кусур годишен опит зад геврека - Карай така, все едно, всяка друга кола е шофирана от камикадзе и пълна с тротил догоре! Защото, видимо от конкретния случай и не само, гледни точки много, законови интерпретации - още повече, последствия, главоболия... И защо? Ами, какво повече да кажа... Да не чуе дяволът, принципът работи безотказно, поне до момента, макар да е повече от ясно, че за всяко нещо има първи път. Е, пък може и да няма. Не е като да няма и такива шофьорски практики, като конкретният случай който се сещам, е от репортаж по новините, преди някоя и друга година - 70 и кусур годишен шофьор, с над 40 годишен стаж, отговаря на въпрос на репортер, как се шофира толкова десетилетия, без инцидент - "Като давах от моето предимство на другите!", беше отговорът. И това е другият принцип, който се старая да следвам от тогава. Останалото е "Пази Боже!". С риск да стана досаден, ще завърша с любимото ми "Мислете преди! После може и да няма!". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове