Jump to content
Слави CR-V

Луфтовете на клапаните-странно явление?

Recommended Posts

Здравейте момци, имам едно приятелче от морето :) преди време 2г. му избирахме ЦРВ тук от Пловдив, но това както и да е. Скоро се чухме и ми сподели че е правил реглаж на клапаните щото колата нещо не вървяла как трябва но след реглажа същата работа, решил обаче да провери пак хлабините какво е направил. Отворил капака на топъл мотор и решил че ще го остави да изстине и после ще ги гледа, но му щукнало да измери е така на топло ква е хлабината на 1-ви, на смукателните и за негова изненада 0,10 пластината с която преди дни е правил реглажа влизала адски хлабаво, не се сетил да мери ква пластина ще влезе но казва че дори 0.15 би влязла. След като изстинал мотора пак мерил и Оп! изненада, 0,10 вече не влиза. А сега кажете ми как на топъл мотор луфта е по голям от на студен мотор. Знаете че хлабините на клапаните са там за да обират разширението на метала, тоест на топла кола не трябва да може да вкара пластината, а при него е на обратно???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бреее толкова специалисти никои не знае, аз говорих с мои познат които сподели за подобен случаи с тоиота рав, при нея били износени черупките на разпределителните валове, и на топла кола при разширения алуминии разпределителните валове заради износените черупки се повдигали на горе и от там и разстоянието расте, като изстине мотора и черупките се стегнат- валовете намалят хлабината. Аз виждам голяма доза логика в това обяснение, но исках да чуя и мнение на доказаните специалисти ама нъцки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да видим колко трябва да са клапаните на топъл мотор..документациййка нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш че няма документация за такова нещо :), пък и съм сигурен че много добре си ме разбрал какво питам  :) защото знаеш че иклапаните се разширяват от температурата и тая хлабина е точно за това да обере температурното разширение, което ще рече че ако правилно си регулирал на студен мотор с 0,10 то на топъл не би трябвало да може да я вкараш, камо ли да влиза съвсем свободно и да пита за още. Те това питам, що на топъл мотор тая пластина хлопа, само не ми казваите че е нормално, освен ако не сте готови да обърнете представите ми за физиката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 А дали валовете са на едно също място при меренето .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На лични ще ти обесня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенче ми човека каза че не е въртял мотора между двете мерения. Както е свалил капака и  измерил луфта на 1 ви така е изчакал и да изстине колата и да го мери пак, и мен все ми се чинеше нещо да не бърка да не се заблуждава но по телефона беше категоричен :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бреее толкова специалисти никои не знае, аз говорих с мои познат които сподели за подобен случаи с тоиота рав, при нея били износени черупките на разпределителните валове, и на топла кола при разширения алуминии разпределителните валове заради износените черупки се повдигали на горе и от там и разстоянието расте, като изстине мотора и черупките се стегнат- валовете намалят хлабината. Аз виждам голяма доза логика в това обяснение, но исках да чуя и мнение на доказаните специалисти ама нъцки :)

Хубава теория, ама аз черупки на разпределителен вал не съм виждал от  20 г. насам, :)  да не говорим, че за да е вярна, трябва да се разширяват и свиват само  долните черупки .. ;)

 

Знаеш че няма документация за такова нещо :), пък и съм сигурен че много добре си ме разбрал какво питам  :) защото знаеш че иклапаните се разширяват от температурата и тая хлабина е точно за това да обере температурното разширение, което ще рече че ако правилно си регулирал на студен мотор с 0,10 то на топъл не би трябвало да може да я вкараш, камо ли да влиза съвсем свободно и да пита за още. Те това питам, що на топъл мотор тая пластина хлопа, само не ми казваите че е нормално, освен ако не сте готови да обърнете представите ми за физиката :)

В този учебник по който си учил физиката, някъде пишеше ли, че клапана се разширява само на дължина ? .. :P

Не би ли трябвало най много да се разшири най нагряваната му част, главата му която е в цилиндъра и е на конус, а леглото на клапана което също е конусно, дали не се нагрява и като се нагреят двата конуса, дали няма да затвори по рано клапана и в другия му край, където не е толкова нагрят дали няма да е по голямо разстоянието до кобилицата, отколкото при студен мотор ..

Ако си отговориш на тези въпроси, ще си оправиш представите за физиката, :P  която между другото е най лъжливата наука, аз до сега колкото пъти съм нагрявал пържоли, все се свиват, нито веднъж не се разшириха .. :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хумора е хубаво нещо,стига да се ползва с мярка и на място.В случай хумора го виждам,ама мястото не.

Това ,че под черупки се разбира пети на р. вал за мен е ясно,за теб е видно..

По физика си отсъствал и това е видно,дано с пържолите да си ОК.

Да се регулирита хлабини е много лесно и като го провериш виждаш ,че нищо не си направил.Тук трябва да си внимавал по физика.....

Човека за който става въпрос не го познавам и едва ли е майстор,така че да коментираме нещо по негов адрес не правилно.

Фена даде отговор...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, надявам се ако види темата да се включи, но аз я пуснах щото ми стана интересно за тая аномалия. Мар_тод тоя път не ми звучиш убедително :) ако нещата се случват по тоя начин на загрял мотор хлабината да се увеличава то тои тряя се разтрака като шевна машина :)  Баси та аз това и в училище по ДВГ съм го учил и още помня урока ::) и ти сега искаш да ми кажеш че клапана се свива като пържолата само щото в долната му част се нагрява повече и разширението го издърпва на долу :), е не мога се съглася, може да се разширява наи много долу, но целия се нагрява достатъчно за да се разшири и по дължина, пък и не е само тои,  добавяме кобилица вал, ала бала и хлабината при загрял двигател е обрана :)

И още нещо да те видя сега по твоята теория :) ако си прав аи обясни ми тогава защо на изпускателните даваме повече хлабина, по твоята теория те се нагряват много повече от смукателните и хептен ще лопат, би трябвало тогава хлабините да са на опаци :)

Черупки..... да де пети :) щом  така е по правилно :)

Ето и нещо интересно което намерих, мисля другия път да пробвам с реглаж на номинални хлабини 0,08 смукател, и 0,16 изпускател да видим как ще е :)http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&sqi=2&ved=0CE4QFjAD&url=http%3A%2F%2Fphdproject.uni-ruse.bg%2Ffiles%2Farticle%2F%25D0%2598%25D0%25B7%25D1%2581%25D0%25BB%25D0%25B5%25D0%25B4%25D0%25B2%25D0%25B0%25D0%25BD%25D0%25B5_%25D0%25B2%25D0%25BB%25D0%25B8%25D1%258F%25D0%25BD%25D0%25B8%25D0%25B5%25D1%2582%25D0%25BE_%25D0%25BD%25D0%25B0_%25D1%2582%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25BB%25D0%25B8%25D0%25BD%25D0%25BD%25D0%25B0%25D1%2582%25D0%25B0_%25D1%2585%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B1%25D0%25B8%25D0%25BD%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B52.doc&ei=U2AKU6K6Dc7LtAbt2YGYCA&usg=AFQjCNGgC6xMtXFOlDFa_7lgGtVnsb-NpA&sig2=9gQG_0rBEchM_bVgGqMeAQ&bvm=bv.61725948,d.Yms

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е сбъркал пластината при мерене, а и ако Фена не е прав, може  да се правят предположения в посока износване и стягане на черупките, леглата на вала, или самия вал, клапани и водачи, ама кое ще е?

 

Вярно, че от към главата клапана е по-натоварен температурно, но си предава топлината и нагоре по стеблото, пък материала не е вечен и за да се избегнат големите температурни разлики, при някои автомобили стеблата на клапаните са пълни със..?.../ако не ме лъже паметта/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хумора е хубаво нещо,стига да се ползва с мярка и на място.В случай хумора го виждам,ама мястото не.

Това ,че под черупки се разбира пети на р. вал за мен е ясно,за теб е видно..

По физика си отсъствал и това е видно,дано с пържолите да си ОК.

Да се регулирита хлабини е много лесно и като го провериш виждаш ,че нищо не си направил.Тук трябва да си внимавал по физика.....

Човека за който става въпрос не го познавам и едва ли е майстор,така че да коментираме нещо по негов адрес не правилно.

Фена даде отговор...

Професоре, фена не е дал никакъв отговор, а зададе въпрос,  ;)  на който въпрос Слави отговори, че вала изобщо не е баран  ..Човека е мерил първо на топло, после на студено, без да върти вала .. При това, само той си знае, колко е бил загрят мотора ..

Твоите знания по физика са безгранични, то се видя в темата за вискозитета на маслата, но ако все още си убеден, че клапана се нагрява еднакво и в двата края, направи един прост експеримент, нагрявай едно желязо в единия край и после го хвани с голи ръце за двата края и ми кажи, че си си изгорил еднакво и двете ръце .. :bye:

 

Слави ако иска да го посъветва приятеля да стърже тунелите на разпределителния вал, като е толкова сигурен в тази теория, въпреки, че тя може да се провери с калибровъчни пластини, но аз ако съм на негово място, бих го посъветвал първо  да замери луфтовете по правилния начин, най напред на студено, после да загрее мотора до работна температура и да провери луфтовете наново, със превъртане на вала и мерене на всеки цилиндър ..

А още по добре, да иде в сервиз дето разбират какво правят, защото там освен уроците по физика, хората имат и практика, а тя е най добрия учител ..

Защото ако се окаже, че този проблем е само на един цилиндър, кво правим тогава, пак ли в петите се съмняваме, или в затегнал водач на клапан ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яяяя Мар тод тука ми хареса :) със затегнатия водач и това е идея, баси срам ме е че след толкова реглажа не съм загледал валовете с пети ли са в тунел ли са, еи сега ще ги погледна че.....Мар тод кви тунели бре с пети е :) :) Иначе нищо не го съветвам, съветвах го пак да провери внимателно какво прави и как мери че тв ами се видя много странно дето ми каза :)

Ама що се дракате и вие, работата и без това е мътна и кървава, без участието в темата на собственика на колата само можем да предполагаме какво е сторил. Интересно ми стана обаче на мен статията от линка по горе които дадох, не очаквах че такива малки разлики в хлабините могат да доведат до преразсход на гориво от 8 до над 10% и това при положение че клапаните са в нормите зададени от производителя но не са в номиналните норми. Сега серизоно съм се заканил на следващия реглаж да ги направя 0,08 - о,16 да видим :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На твое място не бих го правил, забравяш че газта ги пържи повече клапаните и леглата и нищо чудно да постигнеш обратния ефект с хлабини на границите, тоест да не затварят и оттам преразход. А въпросния приятел да не е от Бургас, че да го видя него как ги мери тия хлабини. Да не би при загрял мотор като вече му е омазан вала с повечко масълце, по лесно да му влиза пластината демек я лубрикира. :censored::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, Равда :) инак веднага щях ти го пратя за справка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата, но гледам, че стана въпрос за физика и разширение. А и да има над какво да се мисли... :book:

Моите клапани например, долната и горната част не са от един материял - нещо което не знаех.

Ама човек се учи цял живот!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като обясних вече,форума не е място за нападки.Като искаш да избиваш комплекси влез в Мама.бг.

ГРМ е термодинамична система не желязо или пържола.В случая е допусната статистическа грешка при измерване.

Казах ,че Фена е отговорил защото само с завъртане на 360 градуса хлабините се сменят,точно заради валовете.

И разбирам да пишем за твоя Форд да ми даваш акъл....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яяяя Мар тод тука ми хареса :) със затегнатия водач и това е идея, баси срам ме е че след толкова реглажа не съм загледал валовете с пети ли са в тунел ли са, еи сега ще ги погледна че.....Мар тод кви тунели бре с пети е :) :) Иначе нищо не го съветвам, съветвах го пак да провери внимателно какво прави и как мери че тв ами се видя много странно дето ми каза :)

Ама що се дракате и вие, работата и без това е мътна и кървава,

 

А петата  при сглобка с  главата паралелепипед ли образува според теб ? :P

И стига си тълкувал това което ти пиша като дявола евангелието, че някои хора се хванаха само за пържолите, без да се замислят, че това е метафора .. Дадох ги като пример, че не всичко що се нагрява се разширява .. ;)

Никъде не съм ти казал, че стъблото на клапана се свива като пържола, а че главата на клапана и леглото му се нагряват най много, понеже са в цилиндъра и ако двигателя не е бил достатъчно загрят  за да се разшири достатъчно стъблото на клапана и разпределителния вал, по големия луфт може да е дошъл от по ранното затваряне на клапана, благодарение на по нагрятата му глава и гнездото, които вече са се разширили достатъчно ..

Дано този път си разбрал правилно, че виж кво става, човека си мисли, че карам Форд, пък аз Форд съм имал само за 2 седмици през далечната 1991 г.. :D

Дракането идва от там, че човека се е взел много на сериозно и като допусне грешка в някоя тема не трябва да го поправяме, че после гледа да си го върне ..

Айде останете си  със здраве, аз спирам да пиша по темата и отивам да си търся Форд .. :tooth: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спираш ти, знаиш кво бърже ще ти измисля нова тема :) сега ще кажеш че  само такива ги пускам, като оная за главата на ланчата :) Няма повече, обещавам, следващата ще е къв ароматизатор да си купя, и там ако се заядете вече не знам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mar-Tod,нямам нищо против тебе,всеки си мисли че е лесно,50 лв са много пари за реглаж и аз мога самичък и т.н.

0.10 е нищожна хлабина.0,12 е грешка 20%.При 0,30 0,32 е 6%.

Слави твоя приятел с коя пластина прави изпускателните,че не се сещам луфтомер китайско производства да има 0,18?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налага 0,12 - 3 пъти, като си отбелязва с дърводелски молив... :yes::tooth: .

Сори, ама не се сдържах, като гледам как сте я подкарали..............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0.18 ? къде съм писал това? каза че ги е правил ин-0.10 и ех-0.20. Инак аз още не мога да намеря от къде да си купя криви пластини, накрая ще изкривя моите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При реглажните пулове,хидравлични повдигачи и кавали  луфта при загрят мотор се намалява.Обратното става при кобилиците особено при някои японски марки съм чул и мога да демонстрирам със луфтомерни  пластини Rico на горна граница 0.20 на изпускателни.При нормално влизаща пластина ,след като загрее добре автомобила се чува отчетлив звук на клапани от-до  :yes: . При стегната пластина 0.20 колата се кара,загрява и работи нормално до момента в който не я изгася.След 1минута я паля и клапаните почват да чукат така 20-30 секунди и след това утихват. Обяснявам си го че след като изгася мотора ,топлината се разсейва нагоре в главата и отваря толкова колкото да почукват дразнещо. При реглаж на 0.15 всичко е ОК :thumbs1:  хайде сега умувайте.Аз отивам да си  купя нови пластини  :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен няма такива феномени, моята притраква само като не съм я палил една седмица и то за няколко секунди докато качи масло, клапаните ги чувам само зимъска в студа как цъкат малко докато вдигне градус. Загрее ли нищо вече не се чува, независимо паля ли я топла. Аз не съм мерил хлабина на горещ мотор, и за екперимента за следващия реглаж ще я отворя топла да видим колко ви е верна теорията :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съм го чел в друг форум,но колегата беше категоричен и много години се е занимавал с ремонт на двигатели. Когато регулирах клапаните на моята, всмукателните бяха на 0,10 а изпускателните на 0,15 преди реглажа.Направих ги на горни стойности и се прояви чукането при топъл мотор.Колата качва нормално масло,върви много прилично и харчи малко като се има в предвид какъв варел си е  :lol:  :honda: (голям). Днес си взех нов луфтомер пък да видим какво ще покаже.Поздрави!!!:drunk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Бихте ли ми казали от каде мога да си купя луфтомери?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само гледаи да са по милиметровата скала, да не си купиш инчови ли, цолови ли бяха, че после ще питаш какво направих с клапаните че тракат яко :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави,,някакво развитие по темата има ли щото ми е интересно? Бих пробвал на моята като загрее,но три пъти свалям капака и гарнитурата вече си е за смяна (понацепена видимо) :| . Взех си нов луфтомер уж немски пък да видим следващия път.

Поздрави :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не, след последния разговор които проведохме каза че пак е правил реглажа, и малко ги бил оставил натегнати първия път и сега ги отпуснал, но на топла кола не ги е гледал втори път, за да види пак ли ще лопа пластината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стара тема ама само да вметна-данни от техническа литература на Лада1500,хлабина на клапани при 20градуса 0.15 при 80градуса 0.20.Мога и да кача и снимка на текста и книгата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...