Слави CR-V 488 #1 Публикувано 22 Февруари, 2014 Здравейте момци, имам едно приятелче от морето преди време 2г. му избирахме ЦРВ тук от Пловдив, но това както и да е. Скоро се чухме и ми сподели че е правил реглаж на клапаните щото колата нещо не вървяла как трябва но след реглажа същата работа, решил обаче да провери пак хлабините какво е направил. Отворил капака на топъл мотор и решил че ще го остави да изстине и после ще ги гледа, но му щукнало да измери е така на топло ква е хлабината на 1-ви, на смукателните и за негова изненада 0,10 пластината с която преди дни е правил реглажа влизала адски хлабаво, не се сетил да мери ква пластина ще влезе но казва че дори 0.15 би влязла. След като изстинал мотора пак мерил и Оп! изненада, 0,10 вече не влиза. А сега кажете ми как на топъл мотор луфта е по голям от на студен мотор. Знаете че хлабините на клапаните са там за да обират разширението на метала, тоест на топла кола не трябва да може да вкара пластината, а при него е на обратно??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #2 Отговорено 23 Февруари, 2014 Бреее толкова специалисти никои не знае, аз говорих с мои познат които сподели за подобен случаи с тоиота рав, при нея били износени черупките на разпределителните валове, и на топла кола при разширения алуминии разпределителните валове заради износените черупки се повдигали на горе и от там и разстоянието расте, като изстине мотора и черупките се стегнат- валовете намалят хлабината. Аз виждам голяма доза логика в това обяснение, но исках да чуя и мнение на доказаните специалисти ама нъцки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #3 Отговорено 23 Февруари, 2014 Дай да видим колко трябва да са клапаните на топъл мотор..документациййка нещо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #4 Отговорено 23 Февруари, 2014 Знаеш че няма документация за такова нещо , пък и съм сигурен че много добре си ме разбрал какво питам защото знаеш че иклапаните се разширяват от температурата и тая хлабина е точно за това да обере температурното разширение, което ще рече че ако правилно си регулирал на студен мотор с 0,10 то на топъл не би трябвало да може да я вкараш, камо ли да влиза съвсем свободно и да пита за още. Те това питам, що на топъл мотор тая пластина хлопа, само не ми казваите че е нормално, освен ако не сте готови да обърнете представите ми за физиката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 23 Февруари, 2014 А дали валовете са на едно също място при меренето . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #6 Отговорено 23 Февруари, 2014 На лични ще ти обесня. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #7 Отговорено 23 Февруари, 2014 Фенче ми човека каза че не е въртял мотора между двете мерения. Както е свалил капака и измерил луфта на 1 ви така е изчакал и да изстине колата и да го мери пак, и мен все ми се чинеше нещо да не бърка да не се заблуждава но по телефона беше категоричен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #8 Отговорено 23 Февруари, 2014 Бреее толкова специалисти никои не знае, аз говорих с мои познат които сподели за подобен случаи с тоиота рав, при нея били износени черупките на разпределителните валове, и на топла кола при разширения алуминии разпределителните валове заради износените черупки се повдигали на горе и от там и разстоянието расте, като изстине мотора и черупките се стегнат- валовете намалят хлабината. Аз виждам голяма доза логика в това обяснение, но исках да чуя и мнение на доказаните специалисти ама нъцки Хубава теория, ама аз черупки на разпределителен вал не съм виждал от 20 г. насам, да не говорим, че за да е вярна, трябва да се разширяват и свиват само долните черупки .. Знаеш че няма документация за такова нещо , пък и съм сигурен че много добре си ме разбрал какво питам защото знаеш че иклапаните се разширяват от температурата и тая хлабина е точно за това да обере температурното разширение, което ще рече че ако правилно си регулирал на студен мотор с 0,10 то на топъл не би трябвало да може да я вкараш, камо ли да влиза съвсем свободно и да пита за още. Те това питам, що на топъл мотор тая пластина хлопа, само не ми казваите че е нормално, освен ако не сте готови да обърнете представите ми за физиката В този учебник по който си учил физиката, някъде пишеше ли, че клапана се разширява само на дължина ? .. Не би ли трябвало най много да се разшири най нагряваната му част, главата му която е в цилиндъра и е на конус, а леглото на клапана което също е конусно, дали не се нагрява и като се нагреят двата конуса, дали няма да затвори по рано клапана и в другия му край, където не е толкова нагрят дали няма да е по голямо разстоянието до кобилицата, отколкото при студен мотор .. Ако си отговориш на тези въпроси, ще си оправиш представите за физиката, която между другото е най лъжливата наука, аз до сега колкото пъти съм нагрявал пържоли, все се свиват, нито веднъж не се разшириха .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #9 Отговорено 23 Февруари, 2014 Хумора е хубаво нещо,стига да се ползва с мярка и на място.В случай хумора го виждам,ама мястото не. Това ,че под черупки се разбира пети на р. вал за мен е ясно,за теб е видно.. По физика си отсъствал и това е видно,дано с пържолите да си ОК. Да се регулирита хлабини е много лесно и като го провериш виждаш ,че нищо не си направил.Тук трябва да си внимавал по физика..... Човека за който става въпрос не го познавам и едва ли е майстор,така че да коментираме нещо по негов адрес не правилно. Фена даде отговор... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 23 Февруари, 2014 Ами да, надявам се ако види темата да се включи, но аз я пуснах щото ми стана интересно за тая аномалия. Мар_тод тоя път не ми звучиш убедително ако нещата се случват по тоя начин на загрял мотор хлабината да се увеличава то тои тряя се разтрака като шевна машина Баси та аз това и в училище по ДВГ съм го учил и още помня урока : и ти сега искаш да ми кажеш че клапана се свива като пържолата само щото в долната му част се нагрява повече и разширението го издърпва на долу , е не мога се съглася, може да се разширява наи много долу, но целия се нагрява достатъчно за да се разшири и по дължина, пък и не е само тои, добавяме кобилица вал, ала бала и хлабината при загрял двигател е обрана И още нещо да те видя сега по твоята теория ако си прав аи обясни ми тогава защо на изпускателните даваме повече хлабина, по твоята теория те се нагряват много повече от смукателните и хептен ще лопат, би трябвало тогава хлабините да са на опаци Черупки..... да де пети щом така е по правилно Ето и нещо интересно което намерих, мисля другия път да пробвам с реглаж на номинални хлабини 0,08 смукател, и 0,16 изпускател да видим как ще е http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&sqi=2&ved=0CE4QFjAD&url=http%3A%2F%2Fphdproject.uni-ruse.bg%2Ffiles%2Farticle%2F%25D0%2598%25D0%25B7%25D1%2581%25D0%25BB%25D0%25B5%25D0%25B4%25D0%25B2%25D0%25B0%25D0%25BD%25D0%25B5_%25D0%25B2%25D0%25BB%25D0%25B8%25D1%258F%25D0%25BD%25D0%25B8%25D0%25B5%25D1%2582%25D0%25BE_%25D0%25BD%25D0%25B0_%25D1%2582%25D0%25BE%25D0%25BF%25D0%25BB%25D0%25B8%25D0%25BD%25D0%25BD%25D0%25B0%25D1%2582%25D0%25B0_%25D1%2585%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B1%25D0%25B8%25D0%25BD%25D0%25B8%25D1%2582%25D0%25B52.doc&ei=U2AKU6K6Dc7LtAbt2YGYCA&usg=AFQjCNGgC6xMtXFOlDFa_7lgGtVnsb-NpA&sig2=9gQG_0rBEchM_bVgGqMeAQ&bvm=bv.61725948,d.Yms Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1844 #11 Отговорено 23 Февруари, 2014 Ако не е сбъркал пластината при мерене, а и ако Фена не е прав, може да се правят предположения в посока износване и стягане на черупките, леглата на вала, или самия вал, клапани и водачи, ама кое ще е? Вярно, че от към главата клапана е по-натоварен температурно, но си предава топлината и нагоре по стеблото, пък материала не е вечен и за да се избегнат големите температурни разлики, при някои автомобили стеблата на клапаните са пълни със..?.../ако не ме лъже паметта/. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #12 Отговорено 24 Февруари, 2014 Хумора е хубаво нещо,стига да се ползва с мярка и на място.В случай хумора го виждам,ама мястото не. Това ,че под черупки се разбира пети на р. вал за мен е ясно,за теб е видно.. По физика си отсъствал и това е видно,дано с пържолите да си ОК. Да се регулирита хлабини е много лесно и като го провериш виждаш ,че нищо не си направил.Тук трябва да си внимавал по физика..... Човека за който става въпрос не го познавам и едва ли е майстор,така че да коментираме нещо по негов адрес не правилно. Фена даде отговор... Професоре, фена не е дал никакъв отговор, а зададе въпрос, на който въпрос Слави отговори, че вала изобщо не е баран ..Човека е мерил първо на топло, после на студено, без да върти вала .. При това, само той си знае, колко е бил загрят мотора .. Твоите знания по физика са безгранични, то се видя в темата за вискозитета на маслата, но ако все още си убеден, че клапана се нагрява еднакво и в двата края, направи един прост експеримент, нагрявай едно желязо в единия край и после го хвани с голи ръце за двата края и ми кажи, че си си изгорил еднакво и двете ръце .. Слави ако иска да го посъветва приятеля да стърже тунелите на разпределителния вал, като е толкова сигурен в тази теория, въпреки, че тя може да се провери с калибровъчни пластини, но аз ако съм на негово място, бих го посъветвал първо да замери луфтовете по правилния начин, най напред на студено, после да загрее мотора до работна температура и да провери луфтовете наново, със превъртане на вала и мерене на всеки цилиндър .. А още по добре, да иде в сервиз дето разбират какво правят, защото там освен уроците по физика, хората имат и практика, а тя е най добрия учител .. Защото ако се окаже, че този проблем е само на един цилиндър, кво правим тогава, пак ли в петите се съмняваме, или в затегнал водач на клапан ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #13 Отговорено 24 Февруари, 2014 (Редактирано) Яяяя Мар тод тука ми хареса със затегнатия водач и това е идея, баси срам ме е че след толкова реглажа не съм загледал валовете с пети ли са в тунел ли са, еи сега ще ги погледна че.....Мар тод кви тунели бре с пети е :) Иначе нищо не го съветвам, съветвах го пак да провери внимателно какво прави и как мери че тв ами се видя много странно дето ми каза Ама що се дракате и вие, работата и без това е мътна и кървава, без участието в темата на собственика на колата само можем да предполагаме какво е сторил. Интересно ми стана обаче на мен статията от линка по горе които дадох, не очаквах че такива малки разлики в хлабините могат да доведат до преразсход на гориво от 8 до над 10% и това при положение че клапаните са в нормите зададени от производителя но не са в номиналните норми. Сега серизоно съм се заканил на следващия реглаж да ги направя 0,08 - о,16 да видим Редактирано 24 Февруари, 2014 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #14 Отговорено 24 Февруари, 2014 На твое място не бих го правил, забравяш че газта ги пържи повече клапаните и леглата и нищо чудно да постигнеш обратния ефект с хлабини на границите, тоест да не затварят и оттам преразход. А въпросния приятел да не е от Бургас, че да го видя него как ги мери тия хлабини. Да не би при загрял мотор като вече му е омазан вала с повечко масълце, по лесно да му влиза пластината демек я лубрикира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #15 Отговорено 24 Февруари, 2014 Не, Равда инак веднага щях ти го пратя за справка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hunter 736 #16 Отговорено 24 Февруари, 2014 Малко извън темата, но гледам, че стана въпрос за физика и разширение. А и да има над какво да се мисли... Моите клапани например, долната и горната част не са от един материял - нещо което не знаех. Ама човек се учи цял живот! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #17 Отговорено 24 Февруари, 2014 Като обясних вече,форума не е място за нападки.Като искаш да избиваш комплекси влез в Мама.бг. ГРМ е термодинамична система не желязо или пържола.В случая е допусната статистическа грешка при измерване. Казах ,че Фена е отговорил защото само с завъртане на 360 градуса хлабините се сменят,точно заради валовете. И разбирам да пишем за твоя Форд да ми даваш акъл.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #18 Отговорено 24 Февруари, 2014 Яяяя Мар тод тука ми хареса със затегнатия водач и това е идея, баси срам ме е че след толкова реглажа не съм загледал валовете с пети ли са в тунел ли са, еи сега ще ги погледна че.....Мар тод кви тунели бре с пети е :) Иначе нищо не го съветвам, съветвах го пак да провери внимателно какво прави и как мери че тв ами се видя много странно дето ми каза Ама що се дракате и вие, работата и без това е мътна и кървава, А петата при сглобка с главата паралелепипед ли образува според теб ? И стига си тълкувал това което ти пиша като дявола евангелието, че някои хора се хванаха само за пържолите, без да се замислят, че това е метафора .. Дадох ги като пример, че не всичко що се нагрява се разширява .. Никъде не съм ти казал, че стъблото на клапана се свива като пържола, а че главата на клапана и леглото му се нагряват най много, понеже са в цилиндъра и ако двигателя не е бил достатъчно загрят за да се разшири достатъчно стъблото на клапана и разпределителния вал, по големия луфт може да е дошъл от по ранното затваряне на клапана, благодарение на по нагрятата му глава и гнездото, които вече са се разширили достатъчно .. Дано този път си разбрал правилно, че виж кво става, човека си мисли, че карам Форд, пък аз Форд съм имал само за 2 седмици през далечната 1991 г.. Дракането идва от там, че човека се е взел много на сериозно и като допусне грешка в някоя тема не трябва да го поправяме, че после гледа да си го върне .. Айде останете си със здраве, аз спирам да пиша по темата и отивам да си търся Форд .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #19 Отговорено 24 Февруари, 2014 Спираш ти, знаиш кво бърже ще ти измисля нова тема сега ще кажеш че само такива ги пускам, като оная за главата на ланчата Няма повече, обещавам, следващата ще е къв ароматизатор да си купя, и там ако се заядете вече не знам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #20 Отговорено 24 Февруари, 2014 Mar-Tod,нямам нищо против тебе,всеки си мисли че е лесно,50 лв са много пари за реглаж и аз мога самичък и т.н. 0.10 е нищожна хлабина.0,12 е грешка 20%.При 0,30 0,32 е 6%. Слави твоя приятел с коя пластина прави изпускателните,че не се сещам луфтомер китайско производства да има 0,18? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #21 Отговорено 24 Февруари, 2014 Налага 0,12 - 3 пъти, като си отбелязва с дърводелски молив... . Сори, ама не се сдържах, като гледам как сте я подкарали.............. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #22 Отговорено 24 Февруари, 2014 0.18 ? къде съм писал това? каза че ги е правил ин-0.10 и ех-0.20. Инак аз още не мога да намеря от къде да си купя криви пластини, накрая ще изкривя моите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #23 Отговорено 1 Март, 2014 При реглажните пулове,хидравлични повдигачи и кавали луфта при загрят мотор се намалява.Обратното става при кобилиците особено при някои японски марки съм чул и мога да демонстрирам със луфтомерни пластини Rico на горна граница 0.20 на изпускателни.При нормално влизаща пластина ,след като загрее добре автомобила се чува отчетлив звук на клапани от-до . При стегната пластина 0.20 колата се кара,загрява и работи нормално до момента в който не я изгася.След 1минута я паля и клапаните почват да чукат така 20-30 секунди и след това утихват. Обяснявам си го че след като изгася мотора ,топлината се разсейва нагоре в главата и отваря толкова колкото да почукват дразнещо. При реглаж на 0.15 всичко е ОК хайде сега умувайте.Аз отивам да си купя нови пластини :-) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #24 Отговорено 2 Март, 2014 При мен няма такива феномени, моята притраква само като не съм я палил една седмица и то за няколко секунди докато качи масло, клапаните ги чувам само зимъска в студа как цъкат малко докато вдигне градус. Загрее ли нищо вече не се чува, независимо паля ли я топла. Аз не съм мерил хлабина на горещ мотор, и за екперимента за следващия реглаж ще я отворя топла да видим колко ви е верна теорията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #25 Отговорено 3 Март, 2014 Това съм го чел в друг форум,но колегата беше категоричен и много години се е занимавал с ремонт на двигатели. Когато регулирах клапаните на моята, всмукателните бяха на 0,10 а изпускателните на 0,15 преди реглажа.Направих ги на горни стойности и се прояви чукането при топъл мотор.Колата качва нормално масло,върви много прилично и харчи малко като се има в предвид какъв варел си е (голям). Днес си взех нов луфтомер пък да видим какво ще покаже.Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NEKTAR 5 #26 Отговорено 5 Март, 2014 Здравейте,Бихте ли ми казали от каде мога да си купя луфтомери? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #27 Отговорено 5 Март, 2014 Чичко Гугъл знае всичко https://www.google.bg/search?num=30&newwindow=1&client=firefox-a&hs=olo&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&channel=sb&q=%D0%BB%D1%83%D1%84%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80&oq=%D0%BB%D1%83%D1%84%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80&gs_l=serp.3...27884.27884.0.28165.1.1.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c.1.36.serp..1.0.0.6yW-3TzvVKs Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #28 Отговорено 5 Март, 2014 (Редактирано) Само гледаи да са по милиметровата скала, да не си купиш инчови ли, цолови ли бяха, че после ще питаш какво направих с клапаните че тракат яко Редактирано 5 Март, 2014 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #29 Отговорено 7 Март, 2014 Слави,,някакво развитие по темата има ли щото ми е интересно? Бих пробвал на моята като загрее,но три пъти свалям капака и гарнитурата вече си е за смяна (понацепена видимо) . Взех си нов луфтомер уж немски пък да видим следващия път. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #30 Отговорено 7 Март, 2014 Ми не, след последния разговор които проведохме каза че пак е правил реглажа, и малко ги бил оставил натегнати първия път и сега ги отпуснал, но на топла кола не ги е гледал втори път, за да види пак ли ще лопа пластината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #31 Отговорено 14 Ноември, 2014 Стара тема ама само да вметна-данни от техническа литература на Лада1500,хлабина на клапани при 20градуса 0.15 при 80градуса 0.20.Мога и да кача и снимка на текста и книгата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове