barsi 265 #41 Отговорено 2 Февруари, 2014 В тая ситуация по- наглия има предимство на практика. На теория локалното е под главния път. Идеята не му е да режеш от там колоните, а да влизаш в него, защото трябва да стигнеш до адрес там или пряка, а по булеварда се източва трафика. Това кръстовище е малко по- ъпсурдно от пл. "Руски паметник" . Голяма неразбория е, но по подразбиране тоя в локалното трябва да изчака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Artanis 102 #42 Отговорено 3 Февруари, 2014 Малко офтопик Хахахаха. Емо, тъкмо щех да те помоля да обърнеш и да ми кажеш от коя година е правилника, който четеш, защото това, което си написал е отменено (ДВ, бр. 22 от 1996 г.) и видях, че си се поправил сам. А аз чета ли чета за някакви велосипедисти и звукови сигнали и се чудя - бе аз ли не мога да се оправя със закона, числата ли съм спрял да познавам и правилника препрочетох заради теб и закона />. И за да отговоря на въпроса ти: да, сигурен съм, че не съм си купил книжката, и да препрочитам всяка година Закона за движение по пътищата, за да съм в крак с времето все пак />/>. И имам още едно правило, което сам съм си написал: по добре да запазя живота, задравето и водената от мен машина, отколкото да докажа на някой, че познавам закона по-добре от него, за това ежедневно правя изключения от ЗДП, прилагайки го на пъдя . Сега след като се разбрахме, че няма да си дърпаме ушите, да дойда за по една бира все пак и да приключим спора смеейки се заедно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #43 Отговорено 3 Февруари, 2014 Хахахаха. Емо,........... и правилника препрочетох заради теб и закона ........-БРАВО има полза , ама и аз си сверих часовника за някои неща...... да, сигурен съм, че не съм си купил книжката, и да препрочитам всяка година Закона за движение по пътищата, за да съм в крак с времето все пак .........-не съм имал предвид конкретно теб, а по принцип ......... И имам още едно правило, което сам съм си написал: по добре да запазя живота, задравето и водената от мен машина, отколкото да докажа на някой, че познавам закона по-добре от него, за това ежедневно правя изключения от ЗДП, прилагайки го на пъТя . .......-Много хубаво правило и добре , че го правиш, аз също постоянно правя по 4-5 изключения на ден, защото.......... Сега след като се разбрахме, че няма да си дърпаме ушите, да дойда за по една бира все пак и да приключим спора смеейки се заедно .......- то дърпането на ушите е за друго, не си ме разбрал........ Да, бедата е, че има много недомислици в закона и безброй тъпи неща, които имат двойствено тълкуване, постоянните промени /които според мен, всеки път са по-лоши /, да не говорим за пътищата, светофарите, знаците, маркировките и ..........но по-голямата беда е , липсата на Култура в движението по пътя, при 90% от водачите на МПС , а и на пешеходците!п.п. Еми хайде де, минете на по бира , ще се радвам, че откакто застудя- никакви ви няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #44 Отговорено 3 Февруари, 2014 Цък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #45 Отговорено 3 Февруари, 2014 Сега, днес направих тези снимкиВижда се ясно, че на въпросното кръстовище, за което е писал колегата, светофарът в локалното свети червено, докато този на основния булевард е зелен.Не така стоят нещата обаче, на следващото кръстовище по посока към Красно село, както е видно от втората снимка.Точно там за мен има конфликт, кой каквото и да ми разправя за правила. Ако трябва този, който идва от булеварда да изчаква тези от локалното, както писах и по-горе, има риск да се задръсти главния булевард, както и се налага да се спира на продължението през кръстовището на велосипедната алея, по която се движат и жени с колички с бебета.Тъй че тези от Нова телевизия да не ми обясняват, че не знаем правилата, а да сезират когото трябва за да се оправи този абсурд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #46 Отговорено 3 Февруари, 2014 Няма как да се задръсти минаването по централното платно на Борис. Лентите са две. Освен ако пропуснете пристрояването.Друг е въпроса, че в пиков час се налага изчакване - за колите в локала или пешеходци. На това кръстовище левия завой от Борис не е разрешен. Имам питане. Ако идвате от Мъглен, позволен ли е ляв завой по Борис?Ако не е, добавяне на допълнителен цикъл при два близки светофари, в пиков час още повече ще задръсти.Мисля, че на Борис не е позволена маневра преминаване от централно в успоредно локално платно в кръстовище. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #47 Отговорено 4 Февруари, 2014 (Редактирано) Мисля, че на Борис не е позволена маневра преминаване от централно в успоредно локално платно в кръстовище.Тук явно е имало намеса на модератор. Както и да е, днес мислих пак по въпроса, и мога да кажа следното - дори да е забранено преминаването от централния булевард в локалното, то десния завой е напълно разрешен и законен. Ситуацията е пак същата - и на локалното и на централния булевард свети зелено, и завиващия надясно трябва или да премине, като бъде изчакан от идващите по локалното, или да пропусне идващите от локалното. Кое обаче от двете е правилното?Ако приемем, че са две независими кръстовища, просто много близо разположени едно до друго, то тогава би следвало да има секция на светофара, както и знаци, показващи предимството за тези, които вече са направили десния завой. Но такива няма. Последния видим знак и за двамата е "път с предимство пред всички останали пътища".Излиза, че на две коли, които имат пресичане на траекториите им се дава едновременно път от светофара, което си е конфликт и потенциална причина за произшествие.Един ще каже, че е естествено тези в локалното да нямат предимство, друг ще каже, че са път с предимство и имат зелена светлина от светофара. И ще действат по съответния начин.И да, в Младост стават кошмарни задръствания, но там не се сещам за такива конфликтни кръстовища. Може да има, но аз не ги знам или не се сещам за тях. И задръстванията в Младост няма как да са оправдание за причиняване на задръствания и по други булеварди, в други части на града.Тук някой спомена за сезиране на компетентните органи, за съобщаване на майор Костов, и други подобни. Някой направи ли нещо? Съобщено ли е? Редактирано 4 Февруари, 2014 от мишо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #48 Отговорено 4 Февруари, 2014 Един въпрос -ако са две много близки кръстовища на какъв адрес се води локалното ?Май-на друг адрес няма толкова близки кръстовища .Ако имаше една стара снимка на кръстовището щяхте да разберете . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #49 Отговорено 5 Февруари, 2014 В Младост стават уникални задръствания, защото хората се бутат по остатъка от Ал. Малинов. Хубав булевард беше, мир на праха му. Светофарите пречеха, но сега е истински ад. Както и да е. Като направят 2050г метрото ще се поотпуши малко. Та за Борис- сезирайте направо със снимки общината. Има ефект. При нас, в Перник, изкопаха между блоковете да запълнят дупките и не си изгребаха боклуците. Изчаках ги 10тина дни и пуснах едно писмо. Отговорено ми бе в началото на следващия работен ден, че са взети мерки и до края му няма да ги има- така и стана. Няма просто как да знаят общинарите за всяка недосмислица. Казвайте им. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #50 Отговорено 5 Февруари, 2014 Ами ако някой има време и възможност, нека сезира регионалните служби, кмета, общината или там който трябва.Това локално платно на бул. Цар Борис III не е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #51 Отговорено 5 Февруари, 2014 (Редактирано) Ами ако някой има време и възможност, ...От началото на темата - 5 дни, от които 3 работни, 4 страници, и 50 поста ... ... на това аз му викам "Време и възможност" Редактирано 5 Февруари, 2014 от Krasi-mir 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #52 Отговорено 5 Февруари, 2014 Да. Тази тема определено развълнува шофьорите в София. Писах мейл до bTV, но не вярвам да го отразят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stan_li 1 #53 Отговорено 1 Април, 2014 Допреди няколко месеца на кръстовището на "Мъглен" и "Борис III", за движещите се в "локалното" в южна посока имаше знак "Пропусни движещите се по път с предимство". Отскоро този знак е заменен със знак "Път с предимство" (линк). Такъв има поставен и на двупосочния "главен" път. Знакът "Път с предимство" на "главния" двупосочен път (платното на "Борис III") би трябвало важи за и да спира идващите откъм Софийски герой или правещите ляв завой към "Мъглен", идващи от юг по "Борис III", когато светофарите не работят. Но няма как да важи за движещите се в "локалното" платно на "Борис III", защото съгласно поставените знаци, те също се движат по път с предимство. Няма как знакът за път с предимство да отменя действието на знак за път с предимство, стоящ след него. По-скоро е обратното. Следвателно превещите десен завой от двупосочния път на "Борис III" към "Мъглен" или към "локалното" следва да спрат и да пропуснат движещите се направо по своя път с предимство автомобили от "локалното" платно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vazmuten 7 #54 Отговорено 16 Април, 2014 (Редактирано) Напълно подкрепям "stan_li" ! И според мен, тези от Борис, които правят десен завой, трябва да пропуснат пешеходците, велосипедистите, локалното и чак тогава да завият - то на практика и така се получава. Това че имат път с предимство е за случая, когато имат предимство спрямо идващите от Мъглен, ако не работи светофара. То затова и са сложили и път с предимство и на локалното - то отново е за предимство пред тези от Мъглен. В останалите случаи си важи правилото на предимство на дясностоящия - в случая локалното. Убеден съм, че ако се тряснат две МПС-та от КАТ именно това ще кажат. Но там при тази маневра с десния завой се кара бавно, защото винаги съществува опасност да не ти връхлети някой велосипедист на скорост. Редактирано 16 Април, 2014 от vazmuten 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladoniki 0 #55 Отговорено 14 Ноември, 2016 (Редактирано) Тук се прилага: ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата (Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г.; изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г., бр. 68 от 1988 г. и бр. 71 от 1991 г.) (Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.) ... Глава четвърта ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕРаздел I РЕГУЛИРАНО КРЪСТОВИЩЕ ... Чл. 80. (1) На кръстовище на път с три или повече платна нерелсовите пътни превозни средства, които се движат в средното двупосочно платно, имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна. (2) Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища. Редактирано 14 Ноември, 2016 от vladoniki Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #56 Отговорено 14 Ноември, 2016 Къде я издири тая тема, колега? Специално за нея ли се регистрира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladoniki 0 #57 Отговорено 14 Ноември, 2016 Къде я издири тая тема, колега? Специално за нея ли се регистрира? Да, всеки ден минавам през въпросното кръстовище и се сблъскам с невежеството на доста шофьори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #58 Отговорено 14 Ноември, 2016 Благодаря, одобрявам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #59 Отговорено 14 Ноември, 2016 Това е доста странна ситуация, досега не ми беше правило впечатление, че свети зелено едновременно на главния път и на локалното. Излиза, че имам знак, че съм с предимство, свети ми зелено, но трябва да пропусна другите. Благодаря на колегата, който вдигна темата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #60 Отговорено 14 Ноември, 2016 (Редактирано) Къде я издири тая тема, колега? Специално за нея ли се регистрира? Да, всеки ден минавам през въпросното кръстовище и се сблъскам с невежеството на доста шофьори. Колега, направи ли си труда да прочетеш цялата тема, за да разбереш къде бъркаш ? И аз така като теб смятах и не бях отчел някои промени но ги разбрах. п.п. Ако те мързи да четеш, прочети пост # 31 и може да ти се изяснят нещата, преди да е станало късно. Редактирано 14 Ноември, 2016 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladoniki 0 #61 Отговорено 14 Ноември, 2016 Къде я издири тая тема, колега? Специално за нея ли се регистрира? Да, всеки ден минавам през въпросното кръстовище и се сблъскам с невежеството на доста шофьори. Колега, направи ли си труда да прочетеш цялата тема, за да разбереш къде бъркаш ? И аз така като теб смятах и не бях отчел някои промени но ги разбрах. п.п. Ако те мързи да четеш, прочети пост # 31 и може да ти се изяснят нещата, преди да е станало късно. Точно защото я прочетох и видях, че никой не се е базирал на закона, който в случая е меродавен, си позволих да публикувам точно члена от правилника, който касае точно тази ситуация. Предимството е на колата, която се движи по Борис, а колата в локално трябва да изчака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #62 Отговорено 14 Ноември, 2016 Той закона е такъв, ма знаците на тва кръстовище друго казват . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladoniki 0 #63 Отговорено 14 Ноември, 2016 Той закона е такъв, ма знаците на тва кръстовище друго казват . Затова пише "Регулирано кръстовище". А алинея 2 допълва, че същото важи и при "нерегулирани кръстовища" Ситуацията със знаците и светофара са "регулираното" и недвусмислено се прилага в случая. Знаците и светофарите не отменят закона... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #64 Отговорено 14 Ноември, 2016 Ами, това което ти твърдиш свързано с чл. 80 съм го написал още в пост # 26 , ама това е от стария закон, затова и аз се бях объркал. Разбираш ли, или..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #65 Отговорено 14 Ноември, 2016 Верно ли , не определят ли знаците това ,кое регулирано кръстовище (абстрахираме се от светофара) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Knoxville 151 #66 Отговорено 14 Ноември, 2016 Определят, когато няма светофар. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pln 61 #67 Отговорено 4 Декември, 2016 Тук се прилага: ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за движението по пътищата (Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г.; изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г., бр. 68 от 1988 г. и бр. 71 от 1991 г.) (Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.) ... Колега, преди да коментираш невежеството на другите е добре да се загледаш в себе си. Това което си постнал изрично си пише "Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г". Настоящият правилник е обнародван 1996 и това което споменаваш там го няма! Ето за всеки който смята, че е полезно да познава правилника за движение по пътищата: http://www.lex.bg/laws/ldoc/-13618687 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
joropet 1 #68 Отговорено 5 Декември, 2016 (Редактирано) Ето отговора на СДВР, за конкретното място в една ФБ група: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=617882875060150&id=119723918209384 Редактирано 5 Декември, 2016 от joropet Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове