Jump to content
iso_eu

Дизел от седем бензиностанции кристализира само при минус 13 градуса.

Recommended Posts

Вижте какво се случва с горивата в БГ

 

 

 

 

 

Вода, утайка и първи стадий на замръзване… само при минус 13 градуса. Това са резултатите от експеримент на „Здравей, България” по Нова телевизия с дизелово гориво от седем български бензиностанции – шест от водещи вериги и един по-малък обект. Бутилките с дизела бяха поставени във фризер за около час, в рамките на който температурата не успя да достигне минус 20 градуса по Целзий – температурата, установена като норма у нас. Под тази граница се приема за нормално да започнат изменения във вида, гъстотата и качеството на нафтовото гориво. Негативните промени обаче бяха факт дори при измерените едва минус 13 градуса.

 

При тази температура още в първата бутилка бе установено, че кристализацията е започнала. Във втората и третата нафтата се оказа още по-кристализирала. Констатацията се повтори и при останалите образци, въпреки че горивото бе в течна фаза. В една от бутилките дори плуваха ледени кристалчета. Става въпрос за обикновен дизел, без специални добавки.

 

Промяната на цвета и кристализацията се дължи на наличие на парафини и неустановени примеси в нафтата, обясни инж. Радослав Киров, управител на сервиз, който често се сблъсква с последствията от зареждането на дизеловите автомобили с некачествено гориво. Такива промени в него при ниски температури увреждат горивните филтри. Обикновено вместо да пожълтяват, те почерняват в резултат на наличието на твърди примеси, добави той.

 

Друг проблем е примесването на нафтата с по-евтиния бензин, посочи специалистът. Неговото наличието води до увреждане на горивната система на дизеловите автомобили, особено на съвременните, които са оборудвани с комън-рейл система. Твърдите частици пък износват буталата и цилиндрите.

 

По думите на управителя на сервиза тестваното гориво не отговаря на нормата за дизеловите горива и наблюдаваните промени трябва да започват при минус 20 градуса, а не както при експеримента, в който кристализацията стартира само при минус 13. Още преди излагането на отрицателни температури обаче в някои от взетите проби се наблюдаваше вода и утайка на дъното на бутилките.

 

Резултатите от теста учудиха представител на контролните органи. Петър Костадинов от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор се съгласи, че наличието на вода в нафтовото гориво не е приемливо, но отбеляза, че подобни случаи са намалели в последните години, за миналата е имало само един или два в рамките на направените проверки. Представителят на агенцията пое ангажимент за нов съвместен експеримент с екипа на „Здравей, България”, при който пробите ще бъдат взети и изследвани съобразно всички нормативни изкисвания.

 

 

 

 

Публикувано изображение

 

 

 

ПП Честита новата 2014 - Много Здраве, Любов и Щастие .

 

Пазете си хубавите японски колици и внимавайте какво и къде зареждате.

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нека ние се чудим защо толкова често се чупят колите ни? В БГ  пътищата ли са като пътища, горивото ли е като гориво, маслата ли са масла и майсторите дали са майстори !?  Публикувано изображение

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ЛИНК към експеримента, тъпото е че можеше да покажат и бензиностанциите поне човек да си има едно на ум ....
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой е този умник дето не си е свършил работата на време и обеснява пред камерата че е допустимо да има 1/5-та вода в литър дизелово гориво?Аз за вода ли си плащам или за дизелово гориво?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомена 200милиграма на килограм , което е нищожно количество ;) Не защитавам експеримента , но теста е дооста висящ и подобен резултат би имало с горивото ако навънка е -40 градуса поне ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е интересно защо не обявят бензиностанциите ?!

Защо сме България- ако се обърнали внимание кой сега е шеф на Агенцията за Метрологичен надзор ще разберете защо ще продължаваме с вода в горивото !

 

Между другото - двигателя на мерцедеса където го снимаха беше бензинов със ГИ Публикувано изображение/>

 

Всеки знае че големите бензиностанции са нещо като франчайзинг - всеки управител зарежда горива от където му падне - поне повечето.

За Шел не съм сигурен но истината е една - контрола когато се извършва е от корумпирани служители на Метрологията Публикувано изображение

 

Не мога да схвана кое му е висящото - но миналата зима разглобихме дизеловата система заради ледена тапа и парафини замръзнали Публикувано изображениеи след почистване и източване на помията колата се оправи. В офицялния сервиз им стана лошо щото колата беше гаранционна още.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка, чух го като 200 грама.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-13 Фаренхаит обаче. Термометъра в теста ясно се видя че е и по двете скали. От дясно където показваше -13 от горе пишеше (F), а от другата страна където беше (С) беше около -25 градуса. Не че горивата са ни хубави, ама поне малко по обективно, а за смешната ни "разследваща" журналистика с непосочване на производители и марки - пълен смях.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, а за смешната ни "разследваща" журналистика с непосочване на производители и марки - пълен смях.

 

Честно казано нищо не видях на този термометър - по ефектно щеше да бъде и едно шише само с вода да покажат -замръзнало във фризера Публикувано изображение/>

 

Я се пробвай да обявиш кои са бензиностанциите по телевизията и да те видя колко часа ще си жив след това ?

Лошото е тези тестове трябва да се правят от официални лаборатории - но дори и те не казват от къде са точно горивата ???Публикувано изображение

 

Между другото повечето фризери правят поне -18, 20 градуса поне !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-13 Фаренхаит обаче. Термометъра в теста ясно се видя че е и по двете скали. От дясно където показваше -13 от горе пишеше (F), а от другата страна където беше (С) беше около -25 градуса. Не че горивата са ни хубави, ама поне малко по обективно, а за смешната ни "разследваща" журналистика с непосочване на производители и марки - пълен смях.

Домакински хладилник от този клас не може да достигне -25 градуса ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми тва се вижда на видеото. Не знам до колко охлаждат фризерите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-15 -20 охлжадат.. горе долу. ЧЕ горивата са под всяка критика е....ясно както почти всичко ;). :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-13 Фаренхаит обаче. Термометъра в теста ясно се видя че е и по двете скали. От дясно където показваше -13 от горе пишеше (F), а от другата страна където беше (С) беше около -25 градуса. Не че горивата са ни хубави, ама поне малко по обективно, а за смешната ни "разследваща" журналистика с непосочване на производители и марки - пълен смях.

Аз като гледах репортажа, термометър показаха един единствен път и си показваше -13 по Целзий и около +5 по Фаренхайт .. :) Не се заблуждавайте по писанията и оправданията от виновната страна, че нова ТВ не познават термометъра . Много хора са се заблудили по това, че двете скали стават червени при 0 по Целзий и не са погледнали от коя страна е (С) и от коя (F)Да не говорим, че водата и утайката която уврежда мотори не се знае по коя скала са, :D така че не е нужно да ги защитаваме монополистите .. ;)
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки народ си заслужава съдбата!23г, го грабят и унижават и той пак за тях гласува.Прост народ, слаба държава!Ама имаме ли държава?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А , ни най-малко ги защитавам - много повече от 100 тояги са им малко :D Просто е редно да гледаме обективно , а понеже и жена ми се заблуди веднага за грама-милиграма и на кило , си представям какви легенди ще тръгнат и ще се говорят дълго време ;) Просто съм леко изкривен и значително недоверчив последните години към всяка една медия и по-скоро разчитам на собствените си наблюдения и тези на доверени и изпитани хора до мен ;)Що се отнася за "качествата" на горивата в България , смятам че всеки средно-кадърен шофьор , който шофира над 15 000 км автомобила си по всевъзможни маршрути и метеорологични обстановки може да забележи много отчетливо влошаване или подобряване на работата на автомобила :) Противно на всеобщата логика на подобен начин разбиране що е горивото , аз съдя по ускорението , а не разхода ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук има доста реални тестове на дизели и добавки против замръзване проведени миналата зима:http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=46576&page=8

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо кола докарана от Германия до тук харчи 8/100, а в БГ минава 10/100? ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо кола докарана от Германия до тук харчи 8/100, а в БГ минава 10/100? ;)/>

Много добър въпрос т.е. реалност. ;)/>ПП Моя фризер е домакински и без проблем прави-24 градуса целзий че и малко повече, а не е кой знае какъв- Горение !Преди години се наложи да пътувам с Автобуси Груп -От София - до Велико Търново, и да ви кажа точно бяхме със замръзнала нафта :Автобуса често спира да подгрява тръбата за горивото и малко преди Севливево при поредното стопляне със горящ парцал се запали маркуча за въздуха на вратите и пътувахме до Велико Търново със отворена врата през дебелата зима ;)/>;)/>;)/>.Правете си изводите сами - имах някъде и видеоклипче от пламъчното затопляне на нафтата ама ще го потърся тея дни .... Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това не е кой знае какъв не е точно :) това е малко офф топик ама Горенйе си е Горенйе :) повечето охлаждат до -24 , НО почти никога не работят в този режим и почти никога не ги достигат :) Отделно повечето марки от по горен клас имат бутон Супер Фрост , който подкарва фризера на макс за около час и достига -32 :) край на ОФФ-а :) Нафтата си е боза ! 2 зими по ред замръзва в служебната кола :) хубаво , че беше гаранционна :) А сега смених и работата и колата (служебната):)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://play.novatv.b...?autostart=true

При 2ч , 5 мин и 40 секунди се вижда някъде че термометъра показва около-25 градуса Целзий !

Тъпи журналисти

 

Поне можеха да сложат цифров термометър пък било и то не-калибриран !Публикувано изображение/>

А и нещо ми се вижда фризера - явно е добре почистен хич няма скреж

а пък не е но фрост система....Публикувано изображение

 

ПП

Ами колега да не ти снимам какво показва фризерчето - винаги го държа на -24 градуса , поддържа ги редовно деонощно, ежедневно, целогодишно.

Суперфроста е друго копче- при него наистина минава -30 , А лЛибхера ги държи и постоянно Публикувано изображение/>около -35 градуса ама там изолацията е доста по дебела.Публикувано изображение/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам Горение,много съм доволен... :ph34r: Относно горивата...не знам какво се чудите че продават боклуци,аз не знам една читава бензиностанция да има.И проверките им са чиста проба замазване на очите.Преди време работех във фирма за поддръжка на бензино и газ станции с всичката им прилежаща окомплектовка.Като си спомня какви лайна сме вадили от разходомерите на колонките...жална ни майка ей...добре че не можете да погледнете там.Ако видехте какво ни продават,всички щяха да минат на електромобили...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто едно по -качествено разследване

http://fakti.bg/avto/85047-zashto-zamrazva-naftata-ili-nishto-novo-pod-slanceto

 

Защо замръзва нафтата?

 

Заради корупцията в независимите лаборатории за анализи, заради подкупността или страха на служителите в нея. А може би заради непрофесионалната им работа. Факт - анализи не се правят, но протоколи се съставят. По този начин се стандартизират и пробите на нелоялните търговци, позволяващи продажбата на съответните горива в мрежата бензиностанции. Затова не се сърдете на бензинджиите или продавача на щанда на който и да е магазин. Търсете вината много по-нагоре - в държавните контролни органи, допускащи измами на гърба на всеки от нас.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,че е лошо качеството на нафтата е ясно на всички които карат на това гориво.Обаче в случая с репортажа, журналистката и собственика на сервиза, правят голям гаф с температурата и бъркат / -13F с -25С/.След като са се усетили, вместо да обяснят и да се извинят за грешката, орязват клипа от експеримента и затова много не се виждат реалните градуси, а ние го гледаме по няколко пъти, дзвериме се и спориме .Ето го оргиналното видео, на което се вижда много ясно, че градусите са -25С /или -13F/.Гледайте някъде около 2ч.и 5м. , точно като отварят фризера и показват за момент термометъра.http://play.novatv.bg/play/344179?autostart=true

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-25 е нормално за нафтата да замръзва.Затова в армията дизеловите машини са ограничени!За пропан-бутана е важно съотношението съответно зима-лято.За дизела не мога да намеря нормативната уредба!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо кола докарана от Германия до тук харчи 8/100, а в БГ минава 10/100? ;)

Всяка година карам до Франция и обратно. С нафта от България, Хърватска, Словения и Франция (в Италия не зареждам заради цената, в Сърбия не зареждам от страх), разхода и вървежда при автопилот 120км/ч е абсолютно идентичен. Според мен кола с гориво от Германия харчи по-малко заради различните условия на каране, не заради драстично различното качество в горивото. Например пътищата в Германия са по-равни (равни имам предвид, в голяма част от държавата няма планини), повече се кара по широки пътища тип магистрали и градски магистрали и тн. Между другото след няколко дни отново заминавам за Франция с Хондата, а Май месец ще ходя до Копенхаген през Берлин. Обещавам да направя "доклад" за разход според гориво отново :)ПП: С което не искам да оправдавам българските бензиностанции - на мен лично ми се е случвало да ми сипят "лятна" нафта миналия декември и да ми се затлачи филтъра с парафин. Нафтата беше от ЕКО-то на Околовръстен Път в София. Но за да има 20% разлика в разхода както твърдиш (говорим при абсолютно идентични условия, само горивото да е различно), качеството на бензина или нафтата трябва да е толкова драстично, че разхода да ти е най-малкия проблем. До сега 80 000км зареждам в бензиностанции на всички големи вериги без изключение и като изключим горният един случай, проблеми не съм имал. Редактирано от Veseliq
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензина имах впредвид, явно не уточних.Със S класа 2007г. до Франкфурт, шофера го докара до 7.7л/100км.В БГ до морето с 9/100.Индентично каране, спокойно и равномерно!А за бензина в БГ спокойно твърдя че не отговаря на октаните и литрите за които го продават.Особенно 95 е лайна под 92!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И нещо явно само при тебе е така колега - "качествено българското гориво" Публикувано изображение/> - даже на Румънците горивата са по качествени от нашите и количествата са истински Публикувано изображение/>

 

Като имаш на предвид че контрола в БГ е проблемен какво очакваш за продавачите - а и глобите са толкова ниски че не им пречи ;)/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела замръзвал , преди няколко зими в една Хондичка Джаз бензина замръзна в резервоара , чак към обяд се оправиха нещата , за да може да запали. А дизела е ясен , че разхода е поне литър и половина отгоре градско , отколкото би горяла на запад и половин до един литър на извънградско. За октаните има много теми , но съм сигурен че не са обявените в бензиностанциите :blink:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам и дизелова кола, и от личен опит ви казвам, че горивото в България е под всякаква критика. Бяха ми докарали нафта от Словения - колата вървеше доста по-добре и дори ми дава по-малък разход. Веднъж дори бях сипал от една малка бензиностанция и след това колата ми неискаше да държи обороти. Като свалих горивния филтър от него изтече нещо като слуз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обещах, ето го и "доклада" от тая година за разхода на гориво при пътешествието София -> Франция (Oz) -> София:

Публикувано изображение

 

Първото зареждане, при което разхода е 6.4, е с нафта от ЕКО, но има и към 100км тежко градско из задръстванията в София. После съм с нафта от Хърватска (INA), доливане в Словения (OMV), пълнене и доливане във Франция (AVIA), пълнене в Словения (OMV), доливане в Хърватска (INA), остава да допълня в България, където разхода ще е над 6.5 понеже не ми издържаха нервите и Сърбия съм я карал със 140 общо взето цялата до Ниш, вместо обичайните 120, с които пада под 6.

 

С нафтата от Франция колата пушеше значително повече от обикновено обаче... С тази от OMV Словения като че ли работеше най-гладко и не пушеше при значително по-силно настъпване, спрямо другите (включително българската обикновена нафта). Друг момент е, че в словенското OMV имаше само един дизел - Alpin Diesel на цена 1.36 ЕВРО (2.60лв). В България еквивалента му е MaxxMotion, който преди се казваше също Alpin и струва с 20ст отгоре, макар фрапантната разлика в стандарта у нас и там :)

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на шибаната нафта и масови издуханите нафтови печки, които разглеждах съм собственик на Хонда. ;)/> Относно съдържанието на парафин в горивото - по БДС съдържанието на парафини е в нормата за нашата географска ширина. Което ще рече, че нашата нафта трябва да е по-евтина, и с по-малък праг на замръзване. Всичките бензиностанции, доставчици и рафинерии ще се "съобразяват" с този стандарт. В Австрия горивото не замръзва и при -40 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...