Jump to content
Drone

Купих си Харви :D

Recommended Posts

Гумите са ми еднакви, дот 2014. Интересно е , че го прави само при навит волан докрай, няма значение ляво или дясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм имал предвид,че са различни гуми.Говориш за най-малкия радиус на завиване.Там разликата е най-голяма между ляво и дясно колело като изминат път и скорост.Това се компенсира от касетата - планети и сателити в диференциала.Компенсацията е отчасти има и странично преплъзване свързано с изнасянето на задницата.В тоя момент гумата в зависимост от сцеплението може да прескача по повърхността странично и да се чувства като тласъци.Това е касаещо гумите.

В тая маневра се натоварват задните карета на полуоските и касетата с планети и сателити.В случая смяната на мслото не би компенсироло износване там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, преди да се разглоби диференциала, не е ли по-добре да се пробва едно полиране на дисковете на съединителя в DPS-a?

Не съм водил статистика, при такива симптоми, на колко точно хора полирането е помогнало, но все ми се струва да са много повече от тези, които са стигали до отваряне на диф след полиране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси нали точно това обясних,пакета няма нищо общо,той не работи в случая.Естествено че маслото трябва да се смени,но какво да стане с луфт 2-3 мм?Трябва да налееш дървени стърготини :).

Ако говорим за закъснено включване на задния мост или включване с удар или шум,тогава съм съгласен,че смяната на маслото ще реши отчасти проблема.

Може и да не съм прав де.....трябва да се чуе/усети това което се случва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ставаше полирането на въпросните дискове, че търсих темата, но нещо не я намирам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ставаше полирането на въпросните дискове, че търсих темата, но нещо не я намирам?

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=75400

 

1. Запалете двигателя. Дръжте го на 3000об/мин докато не включи вентилатора (абе остави го да работи докато включи вентилатора, тия 3000 оборота са си измислена работа за да не замърсяваш въздуха два часа докато загрее.

 

2. Вдигнете автомобила на мост (четирите колела да са във въздуха)

 

3. Раздвижете / циркулирайте течността (Dual Pump Fluid) през съединителя по следния начин:

 

- Автоматична скоростна кутия: Дръпнете ръчната, включете трансмисията на D4, оставете автомобила да поработи на обороти за 5 минути.

 

- Ръчни скорости: Включете на първа и отпуснете съединителя. Издърпайте постепенно ръчната спирачка докато оборотите на двигателя паднат толкова че а-ха да изгасне. Оставете двигателя да работи в това положение за 5 минути. 

 

4. Включете и двете диференциални помпи. За целта:

 

- На автоматична скоростна кутия: Отпуснете ръчната, и оставете двигателя да поработи на обороти за пет минути, при скорости включени на позиция D4

 

- При ръчни скорости: Отпуснете ръчната спирачка. Оставете автомобилът да поработи на обороти на 3та или 4та предавка за 5 минути.

Редактирано от Dragijev
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно правих реглаж на клапаните миналия март. От тогава съм минал около 20000км дали ще са за реглаж сега ? Или да ида при Омбре и квото стане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то като идеш е ясно, че и да не са, ще станат за реглаж :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно въпроса за претрисането на Харвито, за което бях питал по нагоре. Днес минах при един познат майстор и той ме вреди за бърз преглед и сподели, че според него са мръднали двата тампона на диференциала. Имало някакви два тампона отзад на дифа ляв и десен, като левият май бил по разхлопан. По принцип майстора ми е по скоро тенекеджия и преди да му се доверя искам да чуя още едно две мнения. Какви са тези тампони и може ли да е от тях наистина или да търся проблема другаде. Трудно ли се сменят въпросните тампони и каква им е цената по магазините поне приблизително. Благодаря отново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, съгласен с теб, на 200%, най-вече с това

...трябва да се чуе/усети това което се случва...

Защото

... Днес минах при един познат майстор и той ме вреди за бърз преглед и сподели, че според него са мръднали двата тампона на диференциала. ...

Това е една от причините да тропа задницата.

 

Това са въпросните два тампона

 

post-13558-0-89988300-1454607932_thumb.png

 

Всеки се състои от 3 части - поз.поз. 13, 10 и 14. Сменяват се само с отвиване на болт поз. 20, след нужното укрепване на диференциала, и в подходящи сервизни условия ;)

 

п.п. Тенекеджията, мисля да е достатъчно технически грамотен, т.е. познанията му едва ли се ограничават до това, как се "пали" СО-то.

 

п.п.п. Не знам, как му викат юристите на това

Е то като идеш е ясно, че и да не са, ще станат за реглаж :D

ама в някои части на света е повод да получиш призовка за съда ;) (не съм адвокат на Омбре, даже никога не съм стъпвал там).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли един линк към сайт, в който се продават и да видя цените. Също има ли различни марки и производители на тези тампони?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се нещо друго. Този тампон има по средата метална дистанционна втулка, нещо като защита от пренатягане при монтаж.

По преценка (и след оглед на състоянието на метало-гумения пакет) на монтьора, който ще разглобява тампона, тази втулка може да се скъси, и така да се удължи живота на тампона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли един линк към сайт, в който се продават и да видя цените. Също има ли различни марки и производители на тези тампони?

 

Не ти трябва да виждаш цените,че ще те заболи главата :) .

Какво ще рече, или преведи думите на този твой тенекеджия - " според него са мръднали двата тампона на диференциала".

Питам, защото най-вероятно нищо им няма на тампоните ти, а и нови да сложиш пак ще мърдат, особено ако клатиш диференциала нагоре и надолу - те просто са си така и много хора се заблуждават, че са им заминали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Мръднали" означава, че може би са вече поразбити и са си изпяли песента. Дайте ориентировъчна цена да се подготвя малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една тема за тях ,прочети я може да ти е полезна, но твоето "претрисане " едва ли е от тези тампони.

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=152148

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм съм с Емича.Тампоните са много читави,а усилието върху тях е никакво,освен че дръшат дифа да не падне,а той тежи 5-6 кг.Освен да липсват..няма как да е от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

автоматиците претрисат точно при тръгваме като почнат проблемите с кутията........първо с навит волан после и прав, 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно правих реглаж на клапаните миналия март. От тогава съм минал около 20000км дали ще са за реглаж сега ? Или да ида при Омбре и квото стане :)

Проверка на 20К и реглаж при нужда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ида днеска на обяд да си запазя час :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой сменял ли си е генерацията ? Обмислям да я сменя пролетта и да изкормя катализатора. Чудя се дали да слагам крайно гърне с тапа за по-добър звук :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Чудя се дали да слагам крайно гърне с тапа за по-добър звук :D

Въпрос на вкус, казало кучето и ... ;)

Аз не бих. Предишното ми CR-V RD1 "дойде" с нек'во лъскаво широко "гърне", БаСи децибелите :D

С триста зора отучих котката на комшията да не спи в гърнето. Първото нещо, което направих по колата беше да си сложа стоково гърне. Онова лъскавото го подарих на един бой-рейсър.

 

п.п. А по-по-предишното ми CR-V RD1, го карах почти месец с изтърбушен катализатор. Звукът беше една идея по-различен, но не дразнещо силен. Липсата на катализатор не се отрази на "вървенето" и разхода. Нямам LPG.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз пак да си питам, на колко хиляди километра се сменят пистовите ремъци ? Или трябва да ги видя как са ? Пистовия на генератора присвирва от време на време като е влажно времето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понатегни го малко,стига си сменял.Хондата не се чупи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Понатегни го малко,стига си сменял.Хондата не се чупи :)

Как се натяга? Че и моя присврва на влажно време и мислех че му време а уж е на 20k

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звездогаечно ключе 12.се разхлабва горното болче на опъвачката.С нормална гидория с камък 14 и дългия удължител се отхлабва леко долния болт на динамото,който се пада оста на въртене/бърка се през джантата за по-лесно/.С дървено трупче/сап от лопата/ примерно ссе напъва динамото,като се ползва главата или стойката за опора и се затяга горното болче.Проверява се натяга като се мъчиш да завъртиш/усучеш ремъка.Трябва да се завърти максимум на 90 градуса-четвърт оборот.После затягаш и долното болче и си готов.Ако при това опъване пак свири ремъка,се сменя.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам тези малките 5 бр. уплътнения за къде са?! Големите ми е ясно че уплътняват над свещите, то тези малките не се сещам. Благодаря предварително!

 

https://www.autopower.bg/%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-elring-honda-hr-v-gh-1.6-16v-4wd-389220-g7367c59-i9655121.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За болтовете за стягане на капака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2-3 пъти педала на съединителя не иска да ми се връща докрай, само до средата. Ритвам го леко и се оправя. Това значи ли че ми е тръгнала някоя помпа ? В четвъртък съм при Омбре и ще им кажа да погледнат и ако трябва да долеят течност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са скъпи,смени ги и забравяш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се, че горната помпа е тръгнала и сълзи, и губи налягане. Та от Омбре ми казах, че сменят цилиндърчето. 

 

 

На тази схема кое е горната помпа ? Master ? 

 

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=20902,20903,20904,20905,20906,20907,20908,20909&nplgrp=4&cmodnamepc=HR-V&xcardr=3&dmodyr=1999&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=HR-V&nplblk=B__2320

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, master cylinder e горна гомпа, а slave cylinder e долна "помпа".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Италианските бутилки са малко по различни като сечение на балона.Хубаво е да дадете външен размер-диаметър и височина.

Бяхме подхванали темата за италианските тороидални бутилки на страница 6

Там споменах, че моята е с щемпел 49л. и събира чисто 42л. Хваща се точно и не надига кората!

Един колега спомена, че и той е със същата!

Също така обещах да кача снимки, когато се прибера!

На втората, на долния ред се чете: 49LTR, 650mm и H200mm, също и допустимо налягане, година на производство и разни други данни!

post-32165-0-53352000-1464979344_thumb.jpg

post-32165-0-99486500-1464979363_thumb.jpg

Редактирано от ValMihov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой идиот я монтира така?В средата болта се завива на оригиналната гайка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, така дойде от Италия :)

Но предполагам дупката не е съвпадала защото цялата бутилка е изнесена максимално на ляво, където е фланеца за сондата и така той излиза под купето! Лошото е че така сондата е в калта и водата от долу, но за 10г. не се е скапало нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как на калта?Снимай го плс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за фланеца на бутилката са пробили отвор в ламатинения леген за гумата. Разбира се после е уплътнен с гумен пръстен и силикон. Пада се странично, а не директно на долу, но не се вижда защото го покрива пластмасовата кора от долу.

И така сондата е поставяна от долната страна, а не в купето. За сега не е съсипано нищо, но мястото си е кофти, а за всеки случай след почистване го напръсках с течна грес за консервация.

Ще покажа снимка, но когато имам време да сваля кората от долу! Няма да е днес, за което се извинявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей...схванах какво са направили.Ами какво да ти кажа... :punch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък ми прави впечатление, че много люлее задницата при високи скорости в завой и като минава през вълнообразен път. Като натискам задницата да проверя амортисьорите задницата е твърда и няма подскачане нагоре-надолу. Обаче, като я разклатя странично има едно люлеене наляво-надясно за известно време докато се укроти. Иначе няма тропане и хлопане, но много е кофти да те разлюлее още не излязъл от завоя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Сивика така става като му заминат големите тампони на задния носач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на вас кипят ли ви акумулаторите ? Моя миналата година изветря целия и палех известно време на сухо. Доляхме го и сега пак беше кипнал и пак трябва да се долива. Акумулатора е Yuasa ама май е от 2012. Поне така беше написано на него. 

 

Нормално ли е да кипи ? Да не би да зарежда прекалено много :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...