Jump to content
ffsolutions

Хонда акорд или Мазда6?

Recommended Posts

Здравейте, колеги!Обръщам се към вас, тъй като от известно време ме мъчи една дилема. Засилил съм се на пролет да закупувам автомобил. В крайна сметка съм се спрял на 2 варианта - Хонда акорд (7-ма генерация, 2004 г.) и Мазда 6 (2003-2005 г.). Доста съм изчел по въпроса и за двете коли, но реших да се обърна към "практикуващите", защото в крайна сметка вие ще знаете най-добре. :)/>Бих искал да знам, ако някой е имал досег до двата автомобила, да ми каже как би сравнил качеството на изработката, както на механиката, така и на интериора; качеството на возията; комфорта; практичността на купето (ще може ли зад мен спокойно да седне човек, като се има предвид, че съм близо 1.90, но все пак не карам "от задната седалка")? Ако, разбира се, имате досег единствено до хондата, много бих искал да чуя мнениенто ви за автомобила. Другото нещо, което ме обърква, е че "знам" според всеобщото мнение, че хондата е много здрав и сигурен автомобил. На хартия обаче, след доста ровене насам-натам, оставам с впечатление, че маздата е не по-малко здрав автомобил, да не кажа че излиза и уж по-читав от хондата. Хонда има доста повече изтеглени автомобили от производителя за въпросния модел в сравнение с тези данни за Мазда6. Хондата обаче си държи цената си по-добре, както и има по-добър рейтинг съгласно този сайт. http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/109Та по този въпрос бих искал да ми споделите имате ли някакви чести болежки с вашия акорд, или той наистина е толкова надежден и сигурен? Тук е момента да спомена, че и в двата варианта говорим за бензинови двигатели, както и за ръчка (автоматикът на хонда не е добър до колкото разбрах от проучването си). Освен това, бихте ли определили акорда като "по-скъп", "по-евтин" или като "сравним с останалите" по отношение на поддръжката на автомобила? Знаете ли как стоят тези неща по отношение на Мазда6?Имам приятел, който кара мазда 323, и друг, който има 6-ца и 3-ка и двамата са доволни. Единият обаче казва, че Хонда и Тойота са истинските японски автомобили... Ето защо, колеги, имам нужда от вашата помощ! Готов съм да се оръся повечко пари за акорд 7-ма генерация, стига да знам, че има за какво. И отварям една последна скоба - акорда ми харесва повече на вид. ::lol:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

 

Обръщам се към вас, тъй като от известно време ме мъчи една дилема. Засилил съм се на пролет да закупувам автомобил. В крайна сметка съм се спрял на 2 варианта - Хонда акорд (7-ма генерация, 2004 г.) и Мазда 6 (2003-2005 г.).

 

Доста съм изчел по въпроса и за двете коли, но реших да се обърна към "практикуващите", защото в крайна сметка вие ще знаете най-добре. Публикувано изображение/>

 

Бих искал да знам, ако някой е имал досег до двата автомобила, да ми каже как би сравнил качеството на изработката, както на механиката, така и на интериора; качеството на возията; комфорта; практичността на купето (ще може ли зад мен спокойно да седне човек, като се има предвид, че съм близо 1.90, но все пак не карам "от задната седалка")? Ако, разбира се, имате досег единствено до хондата, много бих искал да чуя мнениенто ви за автомобила.

 

Другото нещо, което ме обърква, е че "знам" според всеобщото мнение, че хондата е много здрав и сигурен автомобил. На хартия обаче, след доста ровене насам-натам, оставам с впечатление, че маздата е не по-малко здрав автомобил, да не кажа че излиза и уж по-читав от хондата. Хонда има доста повече изтеглени автомобили от производителя за въпросния модел в сравнение с тези данни за Мазда6. Хондата обаче си държи цената си по-добре, както и има по-добър рейтинг съгласно този сайт. http://www.reliabili...lity/search/109

Та по този въпрос бих искал да ми споделите имате ли някакви чести болежки с вашия акорд, или той наистина е толкова надежден и сигурен? Тук е момента да спомена, че и в двата варианта говорим за бензинови двигатели, както и за ръчка (автоматикът на хонда не е добър до колкото разбрах от проучването си). Освен това, бихте ли определили акорда като "по-скъп", "по-евтин" или като "сравним с останалите" по отношение на поддръжката на автомобила? Знаете ли как стоят тези неща по отношение на Мазда6?

 

Имам приятел, който кара мазда 323, и друг, който има 6-ца и 3-ка и двамата са доволни. Единият обаче казва, че Хонда и Тойота са истинските японски автомобили...

 

Ето защо, колеги, имам нужда от вашата помощ! Готов съм да се оръся повечко пари за акорд 7-ма генерация, стига да знам, че има за какво. И отварям една последна скоба - акорда ми харесва повече на вид. :Публикувано изображение/>

 

Колега,

 

имах твоята дилема в продължение на почти една година. Акорд или Мазда 6 ! Щом съм в този форум, ясно ти е кой надви в хватката, нали ? Акорда победи с по-добрите си показатели, по-високото качество на изработката - интериор и екстериор, по-добрия дизайн и още някои други дреболии. Имах Мазда Протеже (така й викат в Америка), в Европа е 323, но тя е по-друг клас. Карал съм пробно и Мазда 6, 1-во поколение (не съм я притежавал, само съм я карал), ти нали за нея питаш ? Лошо няма да кажа за нея, но не ми се усмихва така както Акорда - вози по-дървено, освен това чувам че ръжда хващала, оплаквания и от двигателя съм чувал. Тоя двигател на Мазда6, все с Форд го асоцирам, не си спомням защо.

Която и от двете да вземеш няма да сгрешиш според мен. Ако се регистрираш във форума на Мазда там 6-цата ще ти кажат да купиш.

Аз съм безкрайно щастлив с избора си на Акорд, въпреки по-високата цена. Моята е 8-ма генерация. За Мазда 6 със същите екстри щях да дам 2-3 хиляди лв по-малко.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя двигател на Мазда6, все с Форд го асоцирам, не си спомням защо.

Преди да взема Акорда, се оглеждах също за Мазда 3 и 6. До колкото си спомням от това, което четох само Мазда 3 използваше неща на Форд - двигател 1.6 (двулитровият май беше японски), скорости и окачване. Дизелаците бяха на Пежо, а при 6 -цата май си използваха собствени неща. Редактирано от Imst

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 2005-6та, Маздите са на една платформа с Форд.Мой колега точно преди година търсеше кола - Акорд, 6ца или Пасат - купи Пасат, защото намери много изгодна кола от първи собственик на 90К кмЗа около 2 месеца търсене, беше гледал няколко 6-ци и каза че всичките до една са имали силно ръждясали предни/задни вежди

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер, колеги!Благодаря на всички отзовали се до момента!Да, Мазда 6 е известна с проблемите си с ръждата по веждите след 4-5-та година. А в моя случай говорим за +- 10 годишен автомобил, което е от нещата, които ме притесняват. До колкото знам акорда е с добра антикорозионна защита, това така ли е? Как стоят нещата с бензиновия мотор, окачването и возията на акорда? За интериора - предполагам е с добро качество, без лоши зглобки, скърцащи и разпадащи се елементи. :DЩе трябва да направя тест драйв и на двата автомобила, но ако акорда е по-здрав и по-качествен, както и по-комфортен като поведение на пътя, това определено накланя везните към него. :)Послепис: Нещо по-специфично, на което трябва да се наблегне при оглед на колата?Още веднъж, благодаря на всички, които се отзовават! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много здрав бензинов мотор както и дизелов с няколко награди за най добър дизел...За бензиновият само не разбрах кой по точно,защото разликата между двата е огромна/просто са от различни серии/.Возията прекрасна както и обезшумяването...За ръжда просто забравяш за случая.п.п. Само не разбирам какво му е на Хондовия автоматик сменяш му маслото на време и :plane:/>...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам близки наблюдения и над двата модела.Да - Акорд-а е много по-красив, но пък е нереално скъп - 10 годишни кошници се продават за по 12-15 бона...Аз моя го взех няма и 7 годишен за 8 бона и още смятам, че съм се набутал.Маздата е просто скучна - пластмаса.... пластмаса... седалките миришат на евтино... отсвякъде си е форд-баничарка - но пък е здрава !Акорда ще ти е тесен в раменете - хубави седалки има кожа + текстил в краищата, но ако си 1.90, ще са ти неудобни...Ще ти е тясно и на краката - не напред, а настрани.Маздите си гният - а това не се лекува - Акордите умират по-достойно.Но пък читава Мазда може да намериш за под 8 бона, което е невъзможно за Акорда.Така че определи кои критерии са приоритет за теб, покарай ги и двете и си прецени. Лично аз между двата легена бих избрал по-евтиния...Ако искаш колата да те кефи - аз бих търсил К24 - 190 коня акорда без значение от цената.Ако просто искаш нещо да те вози - не виждам с какво двулитровия акорд може да оправдае два пъти по-високата си цена спрямо аналогичната мазда...

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маздата е много по търсена,по ефтина и доста здрава.страшно много ги яде ръждата.като отидеш в сервиз и видат,че трябва да сменят нещо по ходовата част на мазда,направо лошо им става на маисторите.ходих в автосалон скоро по работа.говорихме с момчето и тои ми спомена,че маздите се продвали като топъл хляб.демек наи търсени били

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много здрав бензинов мотор както и дизелов с няколко награди за най добър дизел...За бензиновият само не разбрах кой по точно,защото разликата между двата е огромна/просто са от различни серии/.Возията прекрасна както и обезшумяването...За ръжда просто забравяш за случая.

п.п. Само не разбирам какво му е на Хондовия автоматик сменяш му маслото на време и Публикувано изображение/>...

 

Добър вечер, и благодаря за коментара, Soichiroo! На въпроса - най-вероятно говорим за 2-ка мотор, тъй като тези 155 кончета са ми повече от достатъчни. Баща ми кара Волво в40 комби, бензин, и съм абсолютно доволен от 136-те коня, с които разполага. Така че за акорд със 155, който по всяка вероятност и тежи по-малко, не виждам смисъл в двигателя със 190, което е просто повече разход на гориво и данък. Освен ако, разбира се, нямаш предвид, че по-големият 2.4 литров е по-читав? Ако можеш да уточниш какво точно имаше предвид, споменавайки за разликата между двата, и по-точно засяга ли тя надеждността? Благодаря ти предварително!

 

 

Имам близки наблюдения и над двата модела.

Да - Акорд-а е много по-красив, но пък е нереално скъп - 10 годишни кошници се продават за по 12-15 бона...

Аз моя го взех няма и 7 годишен за 8 бона и още смятам, че съм се набутал.

Маздата е просто скучна - пластмаса.... пластмаса... седалките миришат на евтино... отсвякъде си е форд-баничарка - но пък е здрава !

Акорда ще ти е тесен в раменете - хубави седалки има кожа + текстил в краищата, но ако си 1.90, ще са ти неудобни...

Ще ти е тясно и на краката - не напред, а настрани.

Маздите си гният - а това не се лекува - Акордите умират по-достойно.

Но пък читава Мазда може да намериш за под 8 бона, което е невъзможно за Акорда.

Така че определи кои критерии са приоритет за теб, покарай ги и двете и си прецени.

Лично аз между двата легена бих избрал по-евтиния...

Ако искаш колата да те кефи - аз бих търсил К24 - 190 коня акорда без значение от цената.

Ако просто искаш нещо да те вози - не виждам с какво двулитровия акорд може да оправдае два пъти по-високата си цена спрямо аналогичната мазда...

 

Благодаря ти за коментара, TipoMan. Възнамерявам да направя тест драйв и на двата автомобила, а евентуално след това и да си вкарам колата отвън, за да ми е мирна главата. По принцип съм склонен да платя повече за акорд, стига разбира се да мога да си го позволя, и да съм сигурен, че имам нещо насреща срещу повечето заплатени пари. Ето затова съм дошъл тук да разпитвам колегите, да дадат някой акъл. Публикувано изображение/> Факт е, че за 7-9 бонбона можеш и мерцедес да подкараш, но също така е и ясно, че качеството на марката между 95-та и 2007-ма няма нищо общо с мерника на капака. Именно за това и цената им е такава, братята германци просто изхвърлят всичко към "страните от третия свят", демек към нас. Публикувано изображение/> Не знам как стоят нещата с Мазда6. Предполагам е комбинация от доброто качество и по-ниската цена (в сравнение с акорда например). Някак си е по-достъпният вариант за японски автомобил. Та ако не си изпълня бюджета до пролет, определено ще се целя там, заради тази комбинация от цена и качество.

 

 

маздата е много по търсена,по ефтина и доста здрава.страшно много ги яде ръждата.като отидеш в сервиз и видат,че трябва да сменят нещо по ходовата част на мазда,направо лошо им става на маисторите.ходих в автосалон скоро по работа.говорихме с момчето и тои ми спомена,че маздите се продвали като топъл хляб.демек наи търсени били

 

Благодаря за коментара, dufosvti2! Да, виждам повече Мазди 6-ци по пътищата, от колкото акорди, така че явно се продават повече. Предполагам наистина се дължи на комбинацията между цена и качество, която предлага МАзда 6. Лично мен ме мъчи въпросът именно до колко сравними са тези показатели с качеството, надеждността и комфорта на акорда. Защото ако знам, че ще получа доста "повече кола", ако се напъна за акорд, ще го направя. Но ако разликата в нивото между двата автомобила не е наистина кой-знае колко значима, по-добре да си остана с парите в джоба. Публикувано изображение/>

 

 

Както се казва, две глави са по-умни от една! А тук, колеги, мога да почерпя доста и добри съвети. Публикувано изображение/>

Моля ви за още мнения, наистина. Благодаря на всички, които продължават да се отзовават!

Редактирано от ffsolutions

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега,вземи която ти е повече на сърце. 100 човека, 100 различни мнения. Наскоро написах на една мома следното - твоята кола е най-хубавата произвеждана някога в цялата история на автобилостроенето. Това е много важно, защото след време човек си казва "Дали не сгреших" с избора си. Няма верен или грешен отговор задачата. И аз се колебаех между Акорд и 6-ца и изобщо не съжалявам с избора си. После ме глождеше, че не взех черна. Моята е сребърен металик. Да но днес все повече, се убеждавам, че черното не е моя цвят и добре, че така е станало. Всичко останало е на заден план - технически характеристики, кой какво казал, пък кой какво чул, пък коя колко коня е. Общо взето колегите правилно те ориентираха нагоре със съвети. Най-важното не е нито цената, нито техническите характеристики, а едно нещо, което много хора подценяват - психологическата нагласа, че караш колата, която най-много ти подхожда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако просто искаш кола в този клас и приемем че и двете коли ще са в еднакво състояние и не си някакъв супер запален фен на Хонда и на автомобилите като цяло, то разликата в цената няма да е оправдана. Тук-таме някоя по кофти пластмаса или някоя дреболия няма да ти правят чак такова впечатление. Ако обаче те човърка, както повечето от нас, ще си готов да простиш много дребни недостатъци на избранницата, стига наистина да ти е на сърце и тогава разликата в цената ще е оправдана за да караш това което искаш. Не знам защо си изключил Авенсиса. Доста широка, просторна и удобна кола е, но за сметка на това и доста скучна (не визирам мощността, а по скоро усещането). И Маздата и Хондата залагат на доста по спортната, стегната и агресивна визия спрямо Тойотата, така че Авенсиса най го доближавам до Пасат - и като големина и като функционалност и като безличие.Но да се върнем на 6-цата и Акорда... Маздата споделя доста от ДНК-ато на Мондео, което не е задължително да е нещо лошо. Мондеото, а и Форд като цяло в последните години само суперлативи по отношение на окачването и пътното поведение. За моторите не съм сигурен, но предполагам и там има взаимствания. Акорда не е от най-широките представители на този клас, както и 6-цата впрочем. Не знам колегата какво имаше предвид, че двата бензинови мотора на Акорда, като на практира са от една серия и много, да не кажа, повечето от частите им са взаимозаменяеми, но както и да е. И двата са относително безпроблемни и надеждни - искат си редовно обслужване и грижи. Мисля че от към надеждност Акорда има превес. Мисля че сам си намерил отговора: да ги покараш и двете и да прецениш. Другото е до четене, ама по форумите мнения колкото и потребители...П.С. Мазда имат по хубави цветове металик ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на Cyreon и ZaRRicK за отзивите.

Трябва да призная, че съм очарован от общността в този форум. Получих добри и своевременни отговори. В това отношение знам, че ако в крайна сметка подкарам едно от вашите любими возила, тук ще се чувствам като у дома си.

Още веднъж - благодаря! Публикувано изображение/>

Редактирано от ffsolutions

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер, колеги!Повдигам отново темата, тъй като днес научих нещо интересно. Става въпрос за бензиновия (на газ) и дизелов двигател. Казаха ми, че предвид това, че се вероятно ще карам колата основно на къси разстояния (моята работа, работата на приятелката, както и доста големи вериги магазини са на по-малко от 5км от мястото, на което живея) и доста често в задръстване (става въпрос за София), е по-добра идеята да избера дизелов двигател. Това се дължало на това, че за да работи на газ, бензиновият двигател трябва да достигне определена температура, което при движение на къси разстояния не е гарантирано и двигателят ще работи в по-голямата част от времето на бензин. Също така, при работа на място, бензиновият мотор горял 2 пъти собствения си обем на час, а дизелът - около 300мл.Бихте ли ми споделили мнението си по въпроса по-горе, колеги? Благодаря! :beer:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за бензинов на газ. Това, че разстоянията са до 5 км не трябва да те спира. Реално ако ти е направена газовата както трябва и е настроена на 30 градуса да минава няма да чакаш много. Примерно мойта никога не съм я чакал повече от 10 мин да мине на газ. Реално в най-големите студове не съм харчил повече пт 10 лева бензин на седмица дори като са били много минусови температурите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този който те съветва за дизела да ти спомена че е много лошо да се кара дизел на къси разстояния ???Първо най-вероятно няма въобще зимно време да загрееш в работна температура дизеловата кола ако няма печка и няма да се смазва пък турбото хепетен. И да не говорим че парното също ще ти духа студено т.е. най -вероятно дизела ще ти дойде с доста по висок разход и от бензина даже !Трето дизел се купува ако караш повече от 15 000 км на година - само тогава има смисъл. Четвърто турбината е пак консуматив и при основно градско каране бързо ще и вземеш здравето.С газ лятно време ти загрява за 1 минута. Зимно 5-6 минути.При дизелите имаш май и по скъпи демпферни маховициТърси си Акорд - друга бира е и за газ е перфектна. Слагаш Ланди Ренцо или БРЦ за 1250 - 1450 лева и забравяш че имаш газова! Ако сложиш някой друг ментак на подобна цена ще си имаш ядове най-вероятно.На Хондата можеш тука от форума да севключваш в общите поръчки и даси купуваш оригинални части от USA на нормални цени.http://forums.hondab...showtopic=89673

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на jikencio и на iso_eu. И двамата сте прави за това, което казвате. Същото мога да кажа и за това, което ми обясняваше моят човек. И в единия, и в другия вариант виждам по нещо смислено. Общо взето май няма да се съобразявам толкова с мотора, просто ще гледам цялостното състояние на колата, а вече двигателят - какъвто дойде. Ще се радвам и на дизела, и на бензин, на който ще сложа газ. Когото и да попитам за двата мотора (дизела и бензина) на хонда - все чувам, че са абсолютен бетон, а от това по-важно няма! Така че, общо взето, което изпадне като по-добро качество и цена, това ще взема. :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като притежател и на 2 та акорда - дизелов и бензинов 155коня на газ, мога да споделя само че , в дизеловия акорд ще умреш от студ зимата.Моята е в топъл гараж и пак неможе да загрее.Иначе и 2 та мотора си имат слабости.Бензиновия мотор изисква по често регулиране на клапаните когато е на газ,клапаните не са с хидравлични повдигачи затова се налага реглаж на 20-25к ,честа смяна на масло - заминават бързо разпределителните валове,хубав ГИ и тн..Дизела пък си има своите кусури,скъпо обслужване -масла и филтри,често се пукат изходящите колектори,често се разтяга ангренажната верига,и най неприятното е разтракал се демферен маховик.Това са част от нешата които колега трябва да провериш ,и всичко зависи от конкретния автомобил.И въпреки избоените по горе неща аз препоръчвам хондата ,не защото карам такава а защото при другите производители положението е доста по зле.Визирам ауди , бмв , и мерцедес.Успех и дано съм помогнал. П.П. Имаме страхотна тема за акорд 7 серия - прочети я.

Редактирано от Todor_Gagovski
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до колкото знам и го правя е реглаж на клапаните на 25-30 някои казват на 40 к независимо дали си на бензин или газ !Факт е че изгорели клапани стават единствено при нерегулиране на клапаните както изисква производителя - процедурата е елементарна и струва между 30-50 лева някъде, а не дали си на газ или бензин.Дизела загрява трудно защото има доста по високо КПД от бензина т.е. имаме по малко отделена топлина. Зимно време дизел без допълнителна печка и каране само градско си е тормоз на дизеловия двигател от където и да го погледнеш - трудно ще го вкараш в работна температура, а от там страдат и гърнетата също !пп При бензиновия двигател не е нужно да сменяш по често от 10 к маслото , по важното е то да е достатъчно рядко и зимата и лятото т.е. тези двигатели не вървят с 10w40 в никакъв случай в БГ .

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро, колеги! Снощи съпоставях цените на частите за акорда и 6-цата. Забелязах, че при акорда цените са малко по-високи за повечето от чаркалъците (предимно говоря за окачването), но пък разликата е приблизително в диапазон до 50лв., което не е страшно. За сметка на това пък, някои от нещата при 6-цата са по-скъпи от тези на акорда, но разликата там гони 100 кинта. За други части пък е направо фрапантна разлика - вентилатор за двигателя на акорда видях за 500лв, на 6-цата беше 1200 лв. За да има сравнимост съм глегал нещата в един и същи сайт и от един производител (визирам този сайт http://www.mister-auto.bg/bg/). Така че в моите очи нещата се компенсират. За мен е нормалко и акорда да е малко по-скъп за поддръжка, все пак е по-висок клас автомобил от Мазда6. Ако някой има сходни наблюдения, нека сподели дали наистина е така. Пък и зависи коя от колите колко често влиза в сервиза в сравнение с другата. Комшията ми вкарва коли ог Германия от доста години. Каза, че акорда е много здрав и стабилен. Каза и обаче, че е имал мазда 323 и за 4 години не е сменил почти нищо освен някой друг тампон, което звучи просто перфектно. Исках да ви попитам и друго - забелязах, че маховика на акорда гони 1200-1500 лв. Съгласно този сайт (http://mot.bg/mahovici--za--honda-accord-viii-cl-cm.html) виждам маховик единствено при дизела. Така стоят нещата и при 6-цата - виждам цени за маховик единствено при дизеловите модели. Колеги, този компонент наличен ли е и при бензиновия акорд, защото от това, което разбирам, не е?П.С. Не считам тези сайтове за източник от последна инстанция или най-доброто място да си купиш резервна част, просто като база за сравнене на цените за двата автомобила.Благодаря, колеги! :P/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демпферен маховик имат само дизелите.п.п. Това, че 323-йката е изкарала 4 г. без проблеми не е определящо в твоя случай. Освен че е друг клас, е и друго поколение. Публична тайна е, че по-старите коли са правени по-качествено, и не са като новите машини за пари (за резервни части). Друго - една кола в последната година на производство е по-добра от същата кола, произведена в първата година. И не защото е по-нова, а защото детските й болести са излекувани.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела загрява трудно защото има доста по високо КПД от бензина т.е. имаме по малко отделена топлина.

Което е абсолютно вярно, но разбива на пух и прах теорията ти от предния пост, че дизела даже щял да гори повече зимата, на разстояние от 5 км.. :D На този къс преход при минусови температури, единственото предимство на газифицираната бензинка е, че последния километър ще кара вече на газ и парното ще духа леко хладно, но през другите 4 км. харчи точно двойно количество бензин спрямо дизела .. :) За целите на колегата много по добро решение е дизела, но като гледам колко много дефекти изброихте при Акорда, аз лично и секунда не бих се колебал да скоча на дизелова шестица...Нито проблеми с колектори има, нито с турбината, с веригата пък хич, защото е с ремък и в повечето случаи си има вградена печка Вебасто .. :) Вие ги изкарахте тези дизелови Акорди егати и боклуците, :blink: направо се чудя хората как ги купуват още, въпреки високата им цена ..
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, ако скоча на мазда, няма да взема дизел със сигурност, защото дизела не им е хубав в сравнение с бензиновия двигател. Бензиновият им мотор е с вегира, която (предполагам) също се заменя както и на акорда след 200к километра, но за това не съм проверил тъй като в момента съм се съсредоточил върху акорда. Работата е там, че за акорда не съм сигурен кой двигател би бил по-добрият вариант за мен.Между другото, миналата седмица се бях прибрал и разгледах един акорд. Нямах възможност да го покарам, защото имах 10-тина минутки в колата (беше го вкарал комшията за продажба, но бързаше да излиза някъде). Ако трябва да съм напълно откровен, малко ме разочарова интериора. Може би съм имал завишени очаквания, но просто където и да пипах по таблото, все биеше на твърда пластмаса, нямаше го това усещане за "мек допир", а и разните джобчета, които се отварят тук и там, не работеха особено добре (това вече може да е до конкретния автомобил).Но както и да е, да се върнем на въпроса с двигателите. Разходът си е важно нещо, но ако ще се набълбоча с 10-12 бонбона за автомобил - майната му дали ще дам 20лв. отгоре тоя месец за гориво. За бензина има лек с газовата, а дизела си е икономичен по принцип. Това, което мен ме вълнува "истински", са другите разходи по поддръжката, защото там са големите пари, а ако ми се наложи да дам 1300лв. или отгоре за един маховик, направо ще ми се разкаже играта. Бензинът в този случай може би излегда като по-разумният вариант. Бихте ли споделили, колеги, какви са основните "болежки" от монтажа на газова бутилка, освен необходимостта от реглаж на клапаните на около 20к километра? Питам, защото не са ми известни други проблеми с газовите бутилки, но може би има такива.Благодаря на всички за активната дискусия, повярвайте ми - от страшна полза ми е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега,аз мога да ти кажа моите съображения защо НЕ избрах дизелов дригател:1. Колкото и да е усъвършенстван един дизел като го чуя как работи и ми трака. Дори и на чисто нов TDI например, веднага го усещам. На някои хора не им пречи, мен ме подлудява туй "крък-крък".2. Макар да е по-икономичен като разход на гориво дизелът е по-капризен и според мен излиза по-скъп като поддръжка - маховици, помпи, дюзи - да изброявам ли кое колко струва, ако се прецака.3. В БГ нафтата е доста некачествена на много места (не че бензинът навсякъде е перфектен, но като цяло е по-добър от дизела).4. Годишно минавам някъде около 7000-8000 км. В моят случай няма полза от дизел.Аз не обявявам война на дизела, тук има колеги, които карат дизели и сигурно си имат добри аргументи. Всеки знае себе си. Умувах и газ да й слагам, обаче ме отказаха приятелите ми. Вярно е, че новите ГИ са качествени, обаче иска да се регулират доста неща и не съм сигурен дали ще излезе сметката с икономията. Освен сега от ЕС искат да качват акциза, тук до 3-4 години и това ще стане. Днес пък чета, че се обсъждали в НС да се въведе задължителна регистрация на всички собсвеници на газови уредби, това да бъдело отразено в талона и щяло да струва 400 лв. Аз като дам 1500 лв. за инсталация на газово и още 400 лв за талона, то стават 2 бона. Кога ще ги избия тия пари като икономия с моите километри годишно?!Така че направи си наистина сметката дали си заслужават услията да икономисваш.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Можеш да получиш доста информация от тази тема, стига да имаш време да я изчетеш Публикувано изображение/>

 

Аз самия бях пред дилемата бензин или дизел, докато търсех моето CR-V .

За двете години, през които го карам, не съм имал проблеми с двигателя - сменям консумативи редовно /предстои ми 4-та смяна на масло и филтри, струват около 190 лв. заедно с труда/. Всъщност не съм имал никакви проблеми с колата.

Да, разходът е по-висок спрямо дизеловия агрегат, но това не е болка за умиране, пък винаги има и вариант за газ.

При избор и покупка на дизелов автомобил от 2004 г. както си писал, трябва да си готов за изненади и смени на: DPF-филтър ако има такъв, турбина, демпферен маховик, ЕГР-клапан, верига ако колата е близо до 200 К км, изпускателни колектори, дюзи ...

 

Не знам как загряват двигателите на Акорда през зимата, но при мен зимно време стрелката на термометъра стига до обичайното си положение под средата на скалата за 4-5 мин. Двигателите на Акорд и CR-V са идентични - К20А4/К24А4.

 

И за да не повтарям колегата Cyreon, чието мнение видях току що,

успех в търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега, Днес пък чета, че се обсъждали в НС да се въведе задължителна регистрация на всички собсвеници на газови уредби, това да бъдело отразено в талона и щяло да струва 400 лв.

Преди седмица си регистрирах колата (на която предния собственик е поставил ГИ) и удоволствието да ми впишат газта в талона(задължително е вече) ми струваше по спомен 28 лв(не 400). Извинявам се за офтопика.По отношение на избора съм на мнение, че и двата автомобила са добри- просто Маздата явно няма(и няма и да има) имиджа на Хонда и затова цената и е по-ниска. Но за сметка на това е по-добре оборудвана. Ако искаш безпроблемна (и евтина за поддръжка) кола избери Акорда(задължително бензин),а ако искаш по-модерен интериор и повече електронни екстри(до 2006г. акорда няма нито борд компютър, нито VSA), надеждна, но по-скъпа за поддръжка кола- вземи си шестица.Успех! Редактирано от sl3000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега, Днес пък чета, че се обсъждали в НС да се въведе задължителна регистрация на всички собсвеници на газови уредби, това да бъдело отразено в талона и щяло да струва 400 лв.

Преди седмица си регистрирах колата (на която предния собственик е поставил ГИ) и удоволствието да ми впишат газта в талона(задължително е вече) ми струваше по спомен 28 лв(не 400). Извинявам се за офтопика.По отношение на избора съм на мнение, че и двата автомобила са добри- просто Маздата явно няма(и няма и да има) имиджа на Хонда и затова цената и е по-ниска. Но за сметка на това е по-добре оборудвана. Ако искаш безпроблемна (и евтина за поддръжка) кола избери Акорда(задължително бензин),а ако искаш по-модерен интериор и повече електронни екстри(до 2006г. акорда няма нито борд компютър, нито VSA), надеждна, но по-скъпа за поддръжка кола- вземи си шестица.Успех!
Колега,малка корекция за VSA. 2.2 дизел и 2.4 бензин от преди 2006 имат VSA. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлега, Днес пък чета, че се обсъждали в НС да се въведе задължителна регистрация на всички собсвеници на газови уредби, това да бъдело отразено в талона и щяло да струва 400 лв.

Преди седмица си регистрирах колата (на която предния собственик е поставил ГИ) и удоволствието да ми впишат газта в талона(задължително е вече) ми струваше по спомен 28 лв(не 400).
Казах, че има такова обсъждане, не че е прието. Говорех за тенденцията, не за фактите в настоящият момент. Има разлика. Дано не го приемат, въпреки че се съмнявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе както си се съмняваш, така и ще го приемат закона .. :) И си напълно прав, само 3 месеца ще е 30- 40 лв. задължителната смяна на талоните, после става на промоция типично по български 400 лв. .. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, ако скоча на мазда, няма да взема дизел със сигурност, защото дизела не им е хубав в сравнение с бензиновия двигател. Бензиновият им мотор е с вегира, която (предполагам) също се заменя както и на акорда след 200к километра, но за това не съм проверил тъй като в момента съм се съсредоточил върху акорда. Работата е там, че за акорда не съм сигурен кой двигател би бил по-добрият вариант за мен.Между другото, миналата седмица се бях прибрал и разгледах един акорд. Нямах възможност да го покарам, защото имах 10-тина минутки в колата (беше го вкарал комшията за продажба, но бързаше да излиза някъде). Ако трябва да съм напълно откровен, малко ме разочарова интериора. Може би съм имал завишени очаквания, но просто където и да пипах по таблото, все биеше на твърда пластмаса, нямаше го това усещане за "мек допир", а и разните джобчета, които се отварят тук и там, не работеха особено добре (това вече може да е до конкретния автомобил).Но както и да е, да се върнем на въпроса с двигателите. Разходът си е важно нещо, но ако ще се набълбоча с 10-12 бонбона за автомобил - майната му дали ще дам 20лв. отгоре тоя месец за гориво. За бензина има лек с газовата, а дизела си е икономичен по принцип. Това, което мен ме вълнува "истински", са другите разходи по поддръжката, защото там са големите пари, а ако ми се наложи да дам 1300лв. или отгоре за един маховик, направо ще ми се разкаже играта. Бензинът в този случай може би излегда като по-разумният вариант. Бихте ли споделили, колеги, какви са основните "болежки" от монтажа на газова бутилка, освен необходимостта от реглаж на клапаните на около 20к километра? Питам, защото не са ми известни други проблеми с газовите бутилки, но може би има такива.Благодаря на всички за активната дискусия, повярвайте ми - от страшна полза ми е!

По първия въпрос за прословутия маховик , не еднократно съм давал този линк http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-ACCORD-2-2-CDTi-CLUTCH-DUAL-MASS-FLYWHEEL-KIT-2004-2008-/110818031632?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19cd44f810499 паунда за целия комплект. Общо взето за всеки съвременен дизел от среден клас цената е такава.За останалите компоненти които дефектират при дизела - има достатъчно части 2ра ръка от ударени акорди, както и нови с доставки от Сащ и Англия.Но досега във този форум, в темата за акорд 7 серия , никой не се е оплакъл от дюзи или дефектирала помпа.Моя дизелов акорд за 1година и половина ,досега съм му сменял само маслата филтрите и накладките.За монтажа ГИ мога само да ти кажа че моя беше с омаслител на клапаните , има много спорове за това дали е необнодим или не . Аз си сложих такъв.Което пък оскъпи цената на горивото защото маслото струва 40лв на л.Отделно ще трабва поне 1 път на година да минеш през компютърна диагностика за ГИ.Да не забравяме и не дотам качествената газ която води до запушване на филтрите , в моя случей и до изпарителя.Така че колега избора си е твой и дано да съм помогнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за омаслителя са търговски трикове Публикувано изображение

 

Който се е излъгал да си сложи - имал бол пари платил !

 

 

Как аджеба това смазващо масло ще попадне точно на клапаните и ще ги смаже ???

 

 

Колега въобше не ти трябва такава джаджа.

 

 

ПП Е да се надяваме , че твоята тема ще е полезна и за други като тебе - нали е за това форума Публикувано изображение

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема ти трябва мазда, последните години си показаха рогата и бензинките и прехваления им дизел, не случаино цената им се срина тотално, за има няма 2 години станаха на половина за разлика от акорда които не помръдва на долу. Да не говорим за ръждата по тях особено ако е от германия е пълен кенеф, скоро търсех за познат такава мазда и за 3 месеца едва намерихме една без ръжда от Италия та направя я купихме с затворени очи, е беше си запазена и хубава кола но си струваше поне 1500-2000 лева над масовите на пазара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, Слави, аз съм си харесал една автокъща в Чехия, за която от брат ми и от колегите от форума на шкода знам, че е много надеждна. Надявам се там екземплярите да не са ръждиви, въпреки че нямам представа как се третират пътищата зимно време в Чехия. Това с ръждата при маздата ме притеснява най-много от всичко. Мазда6 си е много здрав автомобил като цяло и поддръжката му е не ме плаши, но пък тази ръжда... Та, ще видя какво ще ми предложи пазарът на пролет и какво ще съм скатал като пари до тогава. Трябва и да покарам двата автомобила, за да усетя как са. До момента само съм стоял в акорда, но нямах възможност да го развъртя. В 6-ца дори не съм стъпвал и нямам представа как е. Ако имам добър избор и реша малко да си надскоча бюджета, ще взема акорд. Ако пък не намеря добър екземпляр и реша да "бъда разумен" и да не се изхвърлям толкова с парите (2-3 бонбона отгоре), ще си взема шестак. Въпреки че, в момента в тази автокъща има акорд, който е на доста добра цена, но до пролетта има много водя (сняг :lol:/> ) да изтече. П.С. Както каза iso_eu - надявам се темата да е полезна и на други колеги с моята дилема. ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер, колеги!Имам едно (или по-скоро поредното) питане към вас. Мой много близък приятел кара еднин мерцедес ЦЛК 2000 г. С него от малки "мечтаем" за мерника на капака, та той преди 2 години някъде си взе колата. Беше тръгнал с идеята за нещо евтино за 2000лв, та накрая си взе това, за което си мечтаеше и не съжалява. Аз първоначално се бях засилил именно към тази марка (по-точно към Ц или Е класа, тъй като не обичам купета), но след като четох тук и там за проблемите на марката преди фейслифта на Ц-тката и Е-класата през 2006 г., в крайна сметка се отказах (уж де, че докато ключа не ми е в ръцете не се знае :D/>). Той пък, след като разбра, че съм се насочил към акорд и се готвя да бутна сигурно 10-тина-11 бонбона за кола, веднага скочи да ме убеждава да си взема една Е класа W211 (след 2003г.). Аз съответно му казвам за моите съображения, които съм изчел из интернет и разните форуми и сайтове, но пък той няма нито един от тези уж често срещани проблеми. Е, вярно е, че неговата кола е от последните за модела, което автоматично я прави максимално излекувани от към детски болести, а ако аз се хвърля на W211, то нещата стоят по друг начин, защото говорим за старта на новата серия...Та директно към въпроса - може ли някой от вас, колеги, които карате акорд 7-ма ген (след 2003), и също така сте имали досег до въпросната W211 (или имате познат/приятел с такъв автомобил), да сподели някакви впечатления за тази кола? Има ли някаква съпоставка в качеството на возията между акорда и тоси мерц, качеството на шумоизолацията, интериора и други? Питам, тъй като наистина като цена нещата стоят доста близо.Но все пак ме е шубе с този мерцедес, а за акорда знам, че е танк на 4 колела. :)Надявам се не ви затруднявам с това лирическо отклонение, колеги. Ще се радвам много да чуя вашето мнение! :rolleyes:/>

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теб май изобщо не ти се ще да купиш Акорд 7 :angry: Представям си, какви са ти ги наговорили в МБ форума, ако и там си задал последния си въпрос :lol:От моите бродения из форумите, мога да ти кажа следното - най-правилното място за задаване на въпрос, като твоя, е OFFROAD форума. Там има едни няколко десетки хиляди потребители, събрани около страстта OFFROAD. И всеки от тях, освен мечтания "джип", си има и поне още една семейна кола, от всевъзможни марки и модели. И все пак, и там ще се намерят хора, които да те оплюят - как си позволяваш да сравняваш Мерцедес с некФа хОНДА :cool:

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега мога на един дъх да ти изброя забележките (или по-точно нещата които ме дразнят) по акорд цл7 2007г. бензин, автоматик: разход градско (малко относително понятие е но все пак) 10,00л., за газ се бях замислил, но след като научих какви са съпътстващите разходи по обслужване на една газова и при положение че правя годишно по 20 000км. сметката леко не излиза поне за мен- е за следващия собственик може вече газовото да е изгодно... Шумна е, кой каквото и да ми говори шумоизолацията и е под всякаква критика, гумите си се чуват много добре в купетоПубликувано изображение/>, в сравнение с Е-класата - дизел. Зимата ... с това леко купе и тази агресивна скоростна кутия, VSA-то има да ти се включва на поразия, е има си лек, минаваш на ръчно управление и нещата заспиват, но все пак се губи удоволствието от автомата. Като се замисля мисля май се изчерпаха минусите. За 70 000км имам сменени предни, задни накладки, акумулатор, сега ми предстои смяна на ролката на автоматичния обтегач на пистовия ремък. по принуда от некадърни майстори подменям и алтернатор. Този акорд зарежда аку-то по много интересен начин: поддържа 14,4в известно време (при изключени всички консуматори, при включени ... 14,4в си ги поддържа без грижи) след което спира... караш на акумулатор до като напрежението не спадне под 12,65в и отново започва заряд. Та великите бг майсторчета ми разпиляха алтернатора в опита си да го "оправят".

 

P.S. Не знам какво е положението при мазда - имат ли филтър за купе/климатик с активен въглен, за корда тази екстра нещо липсва...

Редактирано от didipov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, didipov.@ Krasi-mir: напровитв, колега. Ще му се радвам страшно много. :) Просто искам да си свърша домашното, образно казано, преди да действам с покупката. Така или иначе е въпрос на късмет в крайна сметка, но е добре човек да знае какво може да очаква. :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мой познат кара от 15-ина години само Мерцедес и последно като се видяхме ми разправяше колко бил недоволен от новите поколения Мерцедес. Не сме влизали в подробности защото мен тази марка никога не ме е влечала с нещо особено. За съжаление ще се видя с него чак след месец по френските писти и тогава ще мога да го разпитам по подробно. Доколко знам обаче цифрата там за консумативи и поддръжка е доста по-сериозна ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Колега Защо да не ти излиза сметката за ГИ при 20 000 тм годишно ???Точно за една година ще си изплатиш газовото от 1500 лв. било то Ланди Ренцо или БРЦ секуент 24. от офицялен доставчик !Ако си мислиш че като караш на бензин не се налага да регулираш клапани на 30-40 к , се лъжеш много - това е задължително условие !Какви други грижи имаш за поддръжката на ГИ ? Освен още един филтър на цена 20 лева на 15 к ?Този мерцедес дизел за да тръгне да върви като Акорда и да харчи като него доста пари ще трябва да вложиш !Читав дизел за малко пари няма ! Основно пък за градско да караш дизел зимата си е самоубийство на дизела....особено ако няма печка Вебасто или друга . Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...