Jump to content
Sign in to follow this  
niki_rohe

hrv-прегряване

Recommended Posts

Posted (edited)

Имам същата капачка и може би и е мека ламарината защото изпуска при загряване на двигателя, не оплътнява добре, въпреки че е на една година. Тази би трябвало да върши работа до 2000м надморска височина.

А термостата - това пишеше на стария /оригинален, колата дойде от средна Италия/ и го карах около 100к км ще потърся по- хладен на 78С, дано реши проблема.

kapachka.jpg676149446_.thumb.jpg.c576c341ecfc494353c8c0b6a3c508b2.jpg

Edited by pip2103

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Това е оригинална капачка,това което си показал не е.

20190715_174254.jpg.693619a4f920d5674411df4585da13d0.thumb.jpg.c5e5a3e31b4c7fcbf6b87776c067b58e.jpg

Тази  капачка която си сложил не ти върши работа,купи се на 1,1 има ги не са много пари.

На снимката е оригинален термостат този сивия

1233122528_2.thumb.jpg.2ff4b4fef2c45b15b6aa9b786c3eb735.jpg

Нека колегите да кажат но и твоя оригинален трябва да е на 78градуса.

Като знам как си подържат колите в Италия възможно ли е да е била така колата и прегряла при теб заради това ,казваш че си правил основен ремонт.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

На ЦРВ-то го дават на 82 градуса, но това едва ли има някакво значение за прегряването...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дават го на 78 градуса до колкото съм чел.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
28 minutes ago, dimkaraganchev said:

На ЦРВ-то го дават на 82 градуса, но това едва ли има някакво значение за прегряването...

При колегата с грешния термостат мисля че това е било фаталното за двигателя прегряване.

Нещо грешна информация имаш,не ползвай вече такава

Това е оригинален термостат и прочети какво пише на него

сивия пише 78 градуса

2015980206_2.thumb.jpg.46b28916b5e48a35d23194c2eef9b782.jpg

Това пише в ръководството на CRV,хубаво е всеки да изтегли своето и да го прочете.

 

TERMOSTAT2.thumb.png.83fa10e82f64773b915e963d2678ff39.png

Та да поясним 82градуса  са много да отваря а 86 градуса пък са абсурдни.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Капачката на 0.9 не е никакъв проблем абсолютно никакъв . Термостат на 86 градуса за толкова години не съм видял.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На моето ЦРВ съм сложил термостат BEHR TX 119 82D, който отваря на 82 градуса. Нямам никакви проблеми. 78 градуса са прекалено малко. Двигателят едва ли стига работен режим. Това го потвърждава и разходът на гориво. Доста приятен...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 hours ago, dimkaraganchev said:

На ЦРВ-то го дават на 82 градуса, но това едва ли има някакво значение за прегряването...

Интересно първо твърдиш това,оказва се не е вярно,защото сам си избрал да е така.

После казваш

Quote

78градуса са прекалено малко. Двигателят едва ли стига работен режим. Това го потвърждава и разходът на гориво. Доста приятен...

Можеш ли да потвърдиш нещо с факти,какъв разход на гориво съгласи се твърдение като доста приятен е като твърдението малко бременна.

Японските инженери са сметнали че с този термостат на 78 градуса двигателя ще работи най добре,ти твърдиш друго,дай някакви доказателства.

 

Както е видно с 86 градуса на колегата постига прегряване,ако може да го снима и покаже този термостат.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой замислял ли се е при 80 градуса на термостатното тяло, колко градуса е изхода на водата от главата? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Моля те дай ни някакво разяснение и твои преки наблюдения.

Колко градуса е изхода на водата от главата  при 80 градуса на термостатно тяло,и колко ще е ако то е 86 градуса това тяло както твърди колегата от темата.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 11 часа, fenabg написа:

Термостат на 86 градуса за толкова години не съм видял.

Има някакви за Мазда. Може такъв да е сложил.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Днес направих замерване с ОБД и с инфрачервен термометър темп на вкл на перката 95-96С темп на изкл 91-92С. Това е на място

Както казах в началото колата вдига температурата до 108-110С при каране на магистрала с 120-130км 4000об/мин температура на околната среда 35-37С от София в посока Ботевград по равното /спрях на първата бензиностанция Петрол преди първия виедукт /около 20км от София/ за около 5-10 мин се охлади. На връщане нямаше проблем с качването на Витиня от Ботевград към София макар и наклона да е доста дълъг но темп на околната среда беше около 25С и скороста 100км и на последния тунел имаше задръстване.

Edited by pip2103

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 9 часа, CARPERA написа:

Интересно първо твърдиш това,оказва се не е вярно,защото сам си избрал да е така.

После казваш

Можеш ли да потвърдиш нещо с факти,какъв разход на гориво съгласи се твърдение като доста приятен е като твърдението малко бременна.

Японските инженери са сметнали че с този термостат на 78 градуса двигателя ще работи най добре,ти твърдиш друго,дай някакви доказателства.

 

Както е видно с 86 градуса на колегата постига прегряване,ако може да го снима и покаже този термостат.

Ами такъв го дават в каталога на AUTODOC:

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/termoestat-10195/honda/cr-v/cr-v-i-rd/13180-2-0-16v-rd1-rd3?supplier[0]=52

Разходът ми е около 10 л/100 км на газ - с 27 л минавам 270 км, основно по черен път за вилата. За мен си е доста приятен разход, за теб може и да малко бременен.

Много се вживявате с тези дърти хонди. Покрай мен е пълно с ЦРВ-та от първата модификация и никой не знае, че трябва да кара със супер специални масла и да прави регулировка на клапани. Търкалят си ги хората и си свиркат...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз затова не гледам каталози, защото има много недомислици и грешни данни в тях. Отварям ръководствата си и черпя информация от тях, и я споделям тук.

Off Topic

 

Моят разход пък е 11 л на 100км защото карам автоматик.

В голяма грешка си за маслата,просто караме с точните масла а не с първото което му попадне на магазинерчето от рафта или от каталога,на цени бюджетни .

Аз карам с това https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

идва ми на 47лв,и не смятам че е супер специално.

Може да не правиш регулиране на клапани ,дори изобщо не си задължен,защо ли са го писали в ръководството,търкаляй си колата и си свиркай.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

За последно пиша в темата и то само за да подкрепя твърдението, че термостатът си е напълно наред. Днес направих един доста бърз преход Сопот-Беклемето-Ловеч-Плевен и обратно по същия маршрут. Стрелката не мръдна от средата през целия път, а разходът на газ отново беше 10л/100км. Та, не смятам да го сменям...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

аз не разбрах, защо почнахте да си мерите термостатите на CR-V в раздела за HR-V ? 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Може да ни осветлиш с какво е по различен  този на HR-V от този на CR-V.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

По каталог на Wahler CR-V I и CR-V III имат същият термостат като HR-V

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги без да променям нищо в колата пътувах до същата дестинация и никакви проблеми/държах през цялото време ОБД вкл на живи данни, температури между 85С И 96С/. Единствената разлика е околната температура, тогава беше около 35С сега 20-25С. Деже карах на моменти досто по-агресивно/колата върви многоооо/. Може да е имало някакво запушване в термостата и да не отварял както трябва, макар че е нов. Тествах преди това с анализатор за изгорели газове в охладителната системата "може би има нещо, но не може да се каже на 100%, покарай още малко" - това са думите на специалистите. Трябваше някакъв флуид /течност/ от синя да стане на зелена или оранжева, но не стана /леко промени нюанса на синьо, към по-светло/. Това е за сега

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Независимо каква е температурата външната, натоварването,  стрелката на температурата на мърда от средата.

Възможно е термостата да не е  сработил адекватно,за това си взех оригинален.

Следете за наличието на изгорели газови в антифриза,дано ремонта е станал наистина качествен,и това прегряване не е първия симптом.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравеите колеги. Аз имам същия проблем. При мен е сменена скоро водна помпа (агренаж), радиатор, капачка, антифриз и термостат. И преди да сменя термостата беше зле работата, но сега е 1:1 като при теб. Висока околна температура загряване над 120км/ч или на много стръмен баир ми се случи в събота. Вчера вечерта я юрках из Петрохан обаче при около 10-15 градуса отвън - не мръдан стелката. Някакво инфо при теб от последното ти мнение?

 

Edited by ggattov

Share this post


Link to post
Share on other sites

При по-висока температура навън ( лято като пример) и скорост от над 120км/ч съм забелязъл че при смяна на радиатор по един и същ маршрут има разлика в температурата на двигателя. Може би новият радиатор идва малък или тънък, в сравнение с оригиналния японски Нисин.

Нивото на антифриз е ок, термостата не съм го гледал, но мисля че е ок.

 

Какво мислите колеги и има ли проблем да се кара примерно на дълъг път 200лм със стрелка на температурата малко над средата?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен дългото каране в малко над нормалното  е равно на по-голям разход на масло, което според мен не е никък добре . Като се случи гледам да намаля скоростта. Моето подозрение също е в радиатора, защото когато го сменях бързах и мастора ми набута някакъв китайски - който после забелязах, че очевидно бе по-малък. Въпреки, че му казах да търси нещо по-добро успя да ме убеди да го сложа и сега определено съжалявам. Още не мога да го проумея, защо ме убеждаваше да сложа тоя бокук при положение, че при по-скъп ще има повече кинти и за него. Все пак аз съм си виновен, защото бързах, че трябваше да пътувам на другия ден и сега си бера плодовете от това решение :) 

 

 

Edited by Pavel_Pavlov
Предходно мнение не се цитира

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, galin_k said:

При по-висока температура навън ( лято като пример) и скорост от над 120км/ч съм забелязъл че при смяна на радиатор по един и същ маршрут има разлика в температурата на двигателя. Може би новият радиатор идва малък или тънък, в сравнение с оригиналния японски Нисин.

Нивото на антифриз е ок, термостата не съм го гледал, но мисля че е ок.

 

Какво мислите колеги и има ли проблем да се кара примерно на дълъг път 200лм със стрелка на температурата малко над средата?

 

Направи снимки  колко е малко над средата ,по принцип не съм я виждал стелкато от там да мърда при каквато и да е скорост и натоварване. Какъв антифриз сложи,термостата е консуматив и на него му идва времето.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Направо ще я свържа с ELM да погледна точната температура и ще пиша. Преди имах и Прелюд, пак с китайски сменен радиатор и нямаше ядове, въпреки че съм забелязвал много рядко, но все пак през лятото по-магистралата към Пловдив да се покачва към средата температурата. Веднъж, от Италия към Германия карайки по хубава магистрала в планината през зимата, бях очуден че температурата е над средата, но след малко каране спадна, явно беше много високо надморско равнище и колата се измъчваше.

За марката антифриз не съм сигурен, знам че е червен. Съмняваме да е термостатът, защото иначе и при каране в града пак по горещо, трябва да има промяна, а такава не забелязвам.

Ще проуча и пиша пак.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сега слязох до колата и забелязох, че капачката на казанчето е счупена точно където се върти по винтовете, но не виждам връзка с повишаването на температурата?!

 

Иначе в града съм забелязвам температурата около 90-93 градуса, лятото по светофарите.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте, намерих 2 варианта на радиаор на Nissens, които ми препоръчаха да сложа - алетрнативата от Бултрако на Denso е 950лв (не е алтернатива за 17 годишна кола:)).

Та излиза, че за автоматик е 26мм, а за ръчка 16мм дебелина. Моя китейчето, няма смисъл да го меря. Според вас, ще е проблем ли ако сложа 26мм и дали ще има място, предпочитам определено по-голям. И какво значи според сайта по-долу, че са без рамка радиаторите?

 

https://www.avtochastionline24.bg/oen/19010p01013?maker[0]=45&sort_supplier[1]=123

 

Благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз когато купувах радиатор, не съм обърнал внимание на дебелината, но 16мм ми се вижда много тънък радиатора. От любопитство ще замеря радиатора да видя какво съм сложил...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За автоматика е по дебел защото през него минава  мослото на автомата.

Ти там няма какво да закачиш и ще остане празно .

Да не постигнеш обратния ефект.

Share this post


Link to post
Share on other sites

През обедната почивка мерих радиатора и излезе 22мм

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...