Jump to content
Слави CR-V

Кабел и софт за диагностика на CR-V

Recommended Posts

Срамота е, стана 3 год имам Хонда а още не знам кво е нужно за диагностика, някои ще внесе ли малко яснота, къв кабел къв софт? Всички си имат, не може и за Хонда да не е измислена хоум версия така да се каже. Ето Фиат имат програмата ФЕС, Опел също имат няква, ФВ групата има Вагком и прочие....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е качена на диагностична станция и е копие на HDS.HDS има копия и оригинали.Отделно се делят на такива ,които могат да обучават ключове и такива ,които правят само диагностика.Ето ти линк тук на най-популярния вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш че това съдържа и нужния софт за диагностика? Иначе хубаво ама си е цифра, само е така за дамазлъка да го имаш не си струва, даи нещо без пари :lol: или при хонда няма такъв безплатен обяд :) Като казваш копие кво ще рече това ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния HDS или HIM na Honda e качен на таблет.Копията са за произволно ПЦ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената му е добра,аз като се сетя колко пари дадох преди години.........Ако искаш само да си четеш грешките по безплатно от това няма,бодеш кламера и си готов :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има. Има и друг вариант на безплатно. Софт за РС с показания на много параметри, запис на LOG, грешки и триене на грешки. E само K-Line адаптера не е безплатен но се прави лесно. Писал съм някъде за това. Пуснах го преди 7-8 месеца. То вярно по-безплатно от кламера няма.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то с кламера ясно ама кефа не е същия :)/> друго си е да видиш кои датчик кво показва, как бачка ламбдата ала бала :)/> Колега ATZ даи линк към софта или името му да го търся неиде, инак кабел само по К линия имам :)/> тоя за БРЦ е същия, само К, един + и - :)/> дали ще стане?, или пък ако дадеш схемичка на кабела ще си го направя сам :)/> Аз ще поровя за темата ти ама.... дали ще я намеря :)/>п.п. аз темата намерих , ама тя е стигнала до никъде, писал си че си се закачил но с кои софт и с коя схема на адаптор не пише, разкрии се аиде :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време заради препратки ме триха в един спор с колега от форума. Не ми се ще да ме забранят завинаги! То и затова темата изглежда като да е стигнала до никъде...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз искам на ЛС ако може. Иначе за основните неща ползвам ELM327 и Scanmaster но това е само за мотора за АБС и другите системи не става. Елма е за почти без пари от китайците има няма 15 лв.

Редактирано от baibradar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че на мен само за мотор ами трябва :)/> тоя ELM327 си е кабел барабар с софта ли ? и закачаш без проблеми хондака ?И още нещо, моята като не е по ОБД2 ще стане ли тоя ELM327, примерно еи тук в ебеи го има без пари, ама маи ще трябва преходник или да забивам кърфици в определени дупки на буксата :) Аиде бе обяснете като хората подробно като за аборигени :)http://www.ebay.com/itm/ELM327-V1-5-OBDII-OBD2-CAN-BUS-USB-Auto-Diagnostic-Interface-Scanner-/170969429875?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27ce927773

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е само кабел. Аз имам безжичната версия. Софт за него има много даже и безплатен и за телефони и таблети на андроид. На ХРВ няма нужда от преходници всичко пасва перфектно. Показва някой живи данни, чете и трие грешки. На ЦРВ не съм го включвал и не мога да кажа нищо по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е само кабел. Аз имам безжичната версия. Софт за него има много даже и безплатен и за телефони и таблети на андроид. На ХРВ няма нужда от преходници всичко пасва перфектно. Показва някой живи данни, чете и трие грешки. На ЦРВ не съм го включвал и не мога да кажа нищо по въпроса.

Би ли споделил списъка на живите данни на мотора,специално за Харви?Слави,мисля че има разлика между ХАрви и CR-V.Относно диагностиката де.Ти с коя букса си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони, и ние при газовите тряя вземем е така като колегите да споделяме, с 2-3 думи и от там на сетне сещаи се :)/> голема мъка големо нещо е да се напише като хората разбираемо, а и то не иска много. Преди малко получих ЛС от колега , там точно в 2 реда става ясно кои софт ми трябва и коя схемичка за кабел, за което му Благодаря, ама тука е много трудно да се напише, нищо ще имам едно на ум при следващата тема в раздел газови колко да съм подробен :)/>Иначе за това което питаш-да, различни са твоята е с 16 пиновата букса по ОБД2 а моята е с буксата с 3 извода мисля по К и Л линия ама ще видим на схемата си пише :)/> Току що си дръпнах и софта и изглежда добре :)/> остана да си накапя един кабел :)/>

Редактирано от Слави CR-V
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми айде пробвай и прати резултатите.Дано стане.Аз съм забъркан ..комерсиално с Хондите и ща не ща трябва да инвестирам в диагностиката.Засега съм наринал около 7000 лв .Наблегнал съм на китайски и корейски боклучци,дето стават все по-актуални и естествено всичко европейско дето крета по улиците ни.Лично за Харвито ми се иска да сложо нещо подобно като Блутут ЕЛМ да следя тримовете...друго не ми трябва.За споделянето...не знам да има некакви уговорки между колегите....помагам колкото и както сметна за добре,в смисъл повечето са елементарни неща.Иначе всичко останало..в брой,кеш и натура :).Има един много хубав подпис в ОФФ форума:Бачкам бързо ,ефтино и качествено!Можеш да избереш само 2 от трите възможности :) :)Ако помагам прекалено много...има си модератор...да ме нарита по свое усмотрение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо влизам да пиша на ЛС за диагностиката а те нещата си дошли на място. Разпознах и колегата !...За CR-V RD1 - само през K-Line адаптера. После на COM порт или СОМ през USB.На Markony HDS -а трябва става за всичко хондовско. Това с ELM327 не е за CR-V RD1.Все пак мисля да се внимава с темата. Взема се хляба на някои хора.Поздрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам в ебеи тоя ЕЛМ 327 има и преходник от него за 3 пинова букса на Хонда квато е моята, сигурно ли е че няма стане с него ? Щото реално от 7 ми пин на ОБД2 буксата ще се чете само К линията на 3 пиновата другото са + и маса. Блазни ме щото няма да се налага да ползвам преходник от сериен порт към УСБ къвто ще трябва да ползвам ако си напоя схемичката за кабела по К линия с двата транзистора. А за хляба.... и е така и не е така, по тая логика трябва да затворим форумите щото като си говорим за газови взеаме хляба на газаджиите, като говорим аларми вземаме хляба на алармаджите, като си даваме съвети кое как що взеаме хляба на монтьорите :)/>/> За всеки влак си има пътници така че споко :)/>/> А форума е станал доста по либерален от колкото беше преди 2 год, за това поздравления :)/>/>п.п. грешката е моя с Елм наистина не става визоално с еподведох, имах предвид ККЛ кабел, това: USB OBD-II-2 KKL 409.1 OBD2 и от него за по цивилизовано с преходник от 16 пин към 3 пин за хонда :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Torque за Андроид няма ли да ви върши работа за едната диагностика?https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque&hl=bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, не си е работа всеки да се оправя сам за всичко. Ако беше така нямаше да са измислени финикийските знаци(парите). Верно, друг въпрос е какво се получава срещу тях тук и другаде по света. Като ги пуснах диагностиките и какво - почти нищо. Иначе всичко си заработи де. В Бултрако ме посъветваха какво да пипна и с какво да внимавам за да не стане беля след като им споделих за проблема. Браво на тези момчета от сервиза в София. За ELM -а съм чел днес след обяд дали става преди да пиша предния пост. Може да се пробва с опция да се върне ако не става. Според мен отговора е - не, за CR-V RD1. Или казано още по точно става само за канадския вариант на CR-V RD1. Визуално е едно, хардуерно друго, а дали отговарят протоколите и дали ги има въобще за RD1 трето. Ако имаш на РС -то СОМ не ти трябва преход през USB! Има и още за писане, ама по натам като му дойде времето. :) Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахах Слави,телефона ми го има в профила,Ремонтирам ЕКУ-та понеделник ,сряда и петък.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony това как да го разбирам бре :) че с неправилен кабел може да се прецака ЕКУ-то? те са уж бая дуракоустоичиви.

atz до кога ще ме тормозиш бре :) щом си ги пуснал даи жокер, поне за схемата на кабела, ако е тая с двата транзистора ясно :) Не искам да работя по метода проба грешка, и както казах искам си го само за лична употреба, сервиз няма да отварям, дори не се знае дали някога ще седна да ровя в колата освен ако не се случи нещо, но обичам да имам дамазлък :) Аз и за БРЦ то имам кабел ама питаи ме колко го ползвам, но съм спокоен че ако се наложи - имам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм елма с преходник към 2 букси на Голф, Пасат и Ауди и не става. На таях върви само Ваг кома, така че е възможно и на ЦРВ да не стане. Ако има преходник от ОБД2 към буксата на ЦРВ можем да пробваме. Ето един скрин от живи данни на Елм със софтуер Сканмастер. Показал съм момент от процеса на настройка на газов инжекцион в движение.

 

Публикувано изображение

 

Ето и снимка на самоделен кабел за настройка на Газови инжекциони за има няма 5-6 лв.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На скоро купих от колега от форума 5 пиновата букса за английските,защото моята беше правена и ми правеше проблеми.Момчето ми я изпрати заедно с 16 пинов кабел и диски с които каза,че си е правил диагностика на колата.Утре ще ги разгледам и ще пиша какво представляват и най-вече дали вършат работа.Ако стават за нещо бих ги дал на някой да ги "клонира" и да се ползват от колегите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря по принцип.В работата ни се налага от време на време да се правят адаптери и понеже лично съм гърмял екута,знам какво може да се получи ако не внимаваш.Ползват се готови чипове за връзка с екуто от сорта на ЕЛМ,МС33199,SY и други подобни,които поддържат протоколи неомходим за диагностика.Доколкото схващам по-горе става въпрос за ККЛ адаптер.Има стотици схеми на варианти на схеми и естествено само някои работят.От китай квото съм поръчал работи 50/50 %.Само два пъти съм хващал адаптер ,който е толко неправилен за ЕКУ-то,че може да го опууши.Приказвам за фабрично копие на известен адаптер,правено в Китай.Разбирате фабрично сглобяван от деца на по 10-12 години в "фабрика"Така че винаги едно на ум като се пипа по блока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте.За да не отварям друга тема реших да попитам тук.Изчетох куп теми,но не ми стана ясно решението на моя случай,та затова да питам по запознатите и опитни.Колега беше писал преди време,че може да се свърже кабел COM-USB с K-line адаптер. Имам ето такъв кабел преход RS232 към USB  http://www.itshop.bg/product/3604/manhattan-205153-konvertor-usb-kam-rs232.html#.VZPaAPntmko ,та той може ли да ми свърши работа,ако към него се направи схемичката на K-Line адаптера с двата транзистора или трябва някакво друго решение.Колата е Сивик 97 D16b2 с 5 пиновия конектор под жабката,и иначе почти основно ми трябва да следя тримовете на колата за да настроя газовия инжекцион.

Редактирано от Ivailopeishev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш в предвид под "тримове" и 5 или 3-пинов конектор имаш под жабката ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка до къде я докарахте с кабели , софтове и тн ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми стана интересно.Някой може ли да качи работеща схема на адаптор за диагностика на црв 1999 с три пина?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да забия и аз един въпрос.

Някой може ли да даде отзив за тези китайчета Xhorse J2354 MVCI за Хонди, Тойоти и Волво-та?

 

По-евтиния вариант:

http://www.aliexpress.com/item/XHORSE-HDS-Cable-OBD2-Diagnostic-Cable-For-Honda-HDS-CABLE-For-K-Line-KWP-CAN-Protocols/32657733856.html?spm=2114.01010208.3.1.ZevEVf&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_5_10017_10034_10021_507_10022_10032_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_9&btsid=8a693830-be81-4a1e-b2e4-a96fb071c3d9

 

По-скъпия с преходници. swakke, тука има и 3-пинов.

http://www.aliexpress.com/item/2015-XHORSE-MVCI-3-IN-1-For-Toyota-Tis-For-volvo-vida-dice-for-honda-hds/32433992064.html?spm=2114.01010208.3.109.ZevEVf&ws_ab_test=searchweb201556_10,searchweb201602_5_10017_10034_10021_507_10022_10032_10020_10009_10008_10018_10019,searchweb201603_9&btsid=8a693830-be81-4a1e-b2e4-a96fb071c3d9

 

Проблемът е, че и при тези кабели има клонинги. Като цяло печатната платка при фалшивите е по-различна и фърмуерът бил някаква изтекла алфа версия, пълна с бъгове и т.н.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който и да вземеш ще ти върши работа.  Това е като Пастру драйвера с който работят въпросните програми с други устройства. Обаче мисленето от една команда до друга е много голямо. По си е добре едно оригинално HDS дори и по стара версия да е.  А наи добре един Easydiag 2 . С 2 безплатни софта и си го управляваш от телефона.  Малко Гугъл и ще разберете за какво говоря.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря docev. Четох, че HIM интерфейса бил остарелия, за сметка на GNA600, пък Бошов-ския M-VCI уж най-новото, пък и за няколко марки. Иначе HDS-и бол ма скъпички идват.

Easydiag разгледах в нета, направи ми впечатление, че има безплатни дето викаш, ама ако искаш конкретно Хонда софт се купува през приложението.

А пък аз ELM-че си имам и затова търсех нещо по-така и питах за китайските M-VCI. В крайна сметка може да си поръчам едно такова нататъка да тествам и да споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си купих Easydiag единият от 2-та безплатни софта ми беше Хонда , така че не съм плащал софт.

mvci-то си работи с HIM софта така че може и него да вземеш. Ма там трябва комп да носиш.

А иначе Диага е колкото 2 кибрита а телефона си е с теб постоянно.

На фона на ЕЛМ , ХИМ изглежда скъп , ама иначе 70-80$ не е чак толкова скъпо. 

Скъпо може да се каже на нещо което е 400-500$. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С GNA600 ни крадат Хондите..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и моя сромен опит с кабелите за диагностика.

За сега съм ги пробвал само на 2 коли

CRV- 2008г. - 2.2 ictdi

FRV- 2006г. - 2.2 ictdi

 

1.mini VCI

http://www.ebay.co.uk/itm/H-ONDA-HDS-Cable-OBD2-Diagnostic-Cable-for-Honda-HDS-OEM-Software-2010-Cars-/272153654294?hash=item3f5d9f3416

в BG-около 65лв.

Работи с орегиналната програма на хонда

със CRVто не иска да се свърже

със FRVто прави пълна диагностика на всички системи 

 

2.Delphi DS150E

http://www.ebay.co.uk/itm/2016-Newest-Auto-Cars-Trucks-Diagnostic-Tool-TCS-CDP-For-Delphi-DS150E-BMW-AUDI-/111978888119?hash=item1a12763bb7:g:HmAAAOSw6oBXFPcz

в BG-около 100-120лв.

 

със CRVто - прави диагностика на двг, климатик, ABS, еърбег, и още 1-2 системи - задейства механизми, прави настройка на датчици, живи данни

със FRVто - поддържа само бензиновите модели , на дизеловото ФРВ се свърза само с ABS

 

3. ELM327

http://www.ebay.co.uk/itm/Mini-ELM327-OBD2-V2-1-Car-Bluetooth-Scanner-Android-Auto-Scan-Diagnostic-Tool-ID-/262253720727?hash=item3d0f8a3497:g:JicAAOSwKtlWogJq

в BG около 15лв.

 

със CRVто - открива и трие грешки само на двигателя, живи данни. Грешките ги дава като номер (пр. P16D1) - и трябва да се търсят какво означават

със FRVто - не иска да се свърже

 

Надявам се ,че съм бил полезен.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://olx.bg/i2/ad/honda-interface-module-him-ID5nJks.html

 

Това еърши ли някаква работа,цената не я коментораме, бедплатен обяд няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, аз леко се прецаках: почистих си дроселовата клапа и нито разкачане на акумулатора, нито методи за обучение (3000об/м до 90 градуса и после 5-10 мин на празен ход) помагат да се reset-не PCM-а от точка 2:

37178d1419258838-idle-re-learn-procedure

 

Стигнах до умозаключението, че трябва или да ида при някой, който има необходимия хардуер, или да си закупя сам такъв. Ако цената за тези 5-10 мин общо е 5-10 лева, бих се навил да отида при човек с необходимия хардуер, но ако е повече - определено ще предпочета да си закупя директно хардуера.

Според вас дали ще мога да си свърша работата с mini VCI J2534 с Honda HDS? Той е най-евтин вариант към този момент.

Иначе съм убеден, че с тези двете по-долу ще сработи, но нямам твърде време да ги чакам от Китай да пристигнат (а у нас са 2-3 пъти по-скъпи):

76294616_1_585x461_diagnostika-za-honda-

85048428_1_585x461_profesionalna-diagnos

 

Послепис: проблеми с подкарването на Honda HDS софтуера няма да имам. Само хардуерът ми е питанка.

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е само за ресет недей взима кабел - ресетни компа като извадиш бушона в кутията дето е под капака. Единствената, която е 7,5А. Търси ECU/BACK UP.

Ако не знаеш коя е - извади ги всичките, ама запомни къде са били :D

А идеята на 3000-те оборота е по-бързо да стигнеш работна температура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става така. 1. CR-V III съм с AT. 2. Нямам такъв предпазител в таблото в двг отсек. Двата по 7,5А не са такива. Затова директно ЕКУ-то оставих няколко часа без ток (снощи опитах така, реших че днес пак може), но не стана.

Днес си намерих кабел/OBDII адаптер като от втората картинка. Инсталирах го на виртуалка, оправих му драйвери, закачих го на колата, reset-нах PCM и все ми вика на idle learn, че е not completed.

Явно нещо бъркам. Чаках при различни условия все по около 10 мин - не ще и не ще. Нещо да ме посъветвате?

Иначе кабелчето е: MVCI-HC с 1.4.1 firmware, уж върши някаква работа. Реплика е (по серийния номер).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×