Jump to content
iso_eu

Законни ли са дневните светлини

Съгласни ли сте с НОВОТО ОПРЕДЕЛЕНИЕ   

107 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Аз съм с ксенон на рефлектор и досега е нямало забележки :) пък и не съм чул за пострадали такива :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво ти е ксенона като пускаш халогените за да виждаш пътя? И още два въпроса. Спазваш ли закона за пуснати къси светлини? Ако да. Защо спазваш този закон пък нарушаваш умишлено закона за забрана на халогените?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карам на къси целогодишно от както имам книжка, карам на халогени вечер извън градско защото рефлекторите са ми прегоряли и не светят добре фаровете така по ясно ли ти е? не е умишлено но като се разминавам с друга кола вечер в момента на разминаването аз виждам само таблото си всеки със сивик5 знае за какво иде реч

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен в Сърбия,никъде другаде на са ме глобявали за халогени.И там бях ги включил,понеже валеше страшен дъжд,но по техния закон можело да се използват само при мъгла и снеговалеж.Дрън-дрън,взеха ми паричките,а пък ако не съм вярвал,да съм им прочетял законаПубликувано изображение

 

А тея пък колко са корумпирани, и на мен ми взеха "динари" за мъгла

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вярно ли е, че като караш на фарове ти се увеличава разхода?Защо ?.Според мен няма смисъл не мога да разбера какво влиаят фаровете на разхода ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вярно ли е, че като караш на фарове ти се увеличава разхода?Защо ?.Според мен няма смисъл не мога да разбера какво влиаят фаровете на разхода ?

А според теб, от къде черпят енергия фаровете? Ще отговориш, че е от акумулатора. А акумулатора кой го храни? Алтернатора. А алтернатора кой го задвижва? Двигателя. А двигателя се храни с ... ?
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карам на къси целогодишно от както имам книжка, карам на халогени вечер извън градско защото рефлекторите са ми прегоряли и не светят добре фаровете така по ясно ли ти е? не е умишлено но като се разминавам с друга кола вечер в момента на разминаването аз виждам само таблото си всеки със сивик5 знае за какво иде реч

Отговорът на проблема ти сам си го казал. Каране на фарове нон стоп -> рефлекторите се изгарят, съответно когато реално ти трябват фарове вечерта - отпред няма никой. Не ти е виновен сивика, просто повечето (предимно по-стари) коли не са предвидени да греят на фарове нон стоп. Обърнете внимание на по-новите модели как рефлектора е от огледална материя като стъкло, а не е просто огледално покритие върху метала което да се излющи с времето. Законът за каране на фарове е една голяма глупост, като и да се погледне, но най-вече защото не прави разлика между "каране на фарове" и DRL. To ако беше едно и също, ЕС нямаше да се напъват да измислят DRL. За съжаление този негативен ефект, който изпитва колегата ТЕНКО, важи за по-голямата част от автопарка в БГ, т.е. тепърва ще се реве "помощ не виждам нищо отпред по тъмно" и после всеки ще почне да импровизира - кой с каране на "халогени", кой с по-мощни крушки, от което съвсем да досъсипе положението, че и да разтопи някоя и друга жица ако е карък и т.н.. Много объркана работа. Редактирано от Preluded
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка ако си монтираш DRL независимо какви са, след като не са фабрични излиза че си нарушител. Така ли да се тълкуват нещата или просто трябва да си и с включени къси светлини? Поздрави!

Редактирано от martins

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да си караш и по двата начина, но остава опасението, че главен инспектор Костов ще те глоби теб, или полицай ще се опита да те глоби, защото не си знаеш правата или не си ги отстояваш иначе колегите с подобни светлини си карат като умни хора и не обсъждат всяка информация, която излиза по медиите, но няма общо със закона, а се разчита инспектор Костов да тормози населението с глупашките си изказвания, че човек не може да си сложи светлини, които даже се наричат дневни и че трябва да се вградени, а в закона ясно пише, че светлините са къси или дневни и трябва да я ясно, че всеки сложил подобни светлини не е нарушител, а примерен гражданин и не трябва да допуска полицейски или държавен произвол да бъде проявен към него. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих DRL, които имат и сертификат. Лично спрях да питам 2-ма от КАТ дали мога да карам така и ми казаха, че ако имам сертификат няма проблем.

Редактирано от Вен_РВ1456ВС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я трактовката :

чл.70 ЗДпП

(Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г., изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

 

 

В Допълнителните разпоредби към Закона за движение по пътищата, който е в сила от 01.09.1999 г., е записано дословно следното: „59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) “Дневни светлини” са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

 

Логиката от моя страна е ,че става да се кара. И ако се заядат с вас може да пробвате по този начин.

 

 

Друг е въпросът, че има и Европейска наредба и изисквания отностно дневните светлини(сертификати спецификации и более). Нашите родни милиционери не си знаят българските закони, а да не говорим за тези на Общността. Според мен трябва просто много да се заядат с вас, че да се стигне до тук. Дано да съм бил полезен

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих DRL, които имат и сертификат. Лично спрях да питам 2-ма от КАТ дали мога да карам така и ми казаха, че ако имам сертификат няма проблем.

Той сертификатът ти е толкова сертификат колко баба ми е министър. Погледни какво трябва да имаш :В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.(Интензитета на улицата няма кой да ти го мери)В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.http://www.rta.government.bg/n_uredba/pravila_oon/pravilaoon.html87* Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сравнение Свръхярък OSRAM - 130 Lumen/W = 30 cd =5W което означава за 400 cd ви трябват 14х130 Lum =1820 lum минимум !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих DRL, които имат и сертификат. Лично спрях да питам 2-ма от КАТ дали мога да карам така и ми казаха, че ако имам сертификат няма проблем.

Той сертификатът ти е толкова сертификат колко баба ми е министър. Погледни какво трябва да имаш :В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.(Интензитета на улицата няма кой да ти го мери)В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.http://www.rta.government.bg/n_uredba/pravila_oon/pravilaoon.html87*
Излиза, че за да караме с допълнително монтирани "дневни светлини" трябва да си вземем Philips, който отговаря на всички изисквания. Ще се замисля за 4 диодния вариант около 200лв. Аз съм "ЗА" светлини през деня обаче най-много ме хваща яд, когато в рамките на 15 мин. трябва да паркирам пред 3 различни магазина в града, ксеноните ми се виждат в чудо какво се случва :)Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ще се минава и без спазването на европейските норми. В много аспекти те не се зачитат докато не бъдат показани в съда и не мисля, че тази промяна в ЗДпП ще обърне нещата:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си сложих DRL, които имат и сертификат. Лично спрях да питам 2-ма от КАТ дали мога да карам така и ми казаха, че ако имам сертификат няма проблем.

Той сертификатът ти е толкова сертификат колко баба ми е министър. Погледни какво трябва да имаш :В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.(Интензитета на улицата няма кой да ти го мери)
Така или иначе имам сертификат за светлините, в който пише, че са съобразени с европейските норми. Също така имам удостоверение, че са монтирани в оторизиран сервиз. По тоя начин са един вид законни и не мисля, че ще имам проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз те питам дали са съборазени с тях след като ти написах нещата. С поста ти виждам, че сякаш не са и това са хвърчащи хартийки просто.Внимавайте колеги, сега ще се изредят 23123 места, които предлагат сертифицирани дейлайтс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и на мен това ме интересуваше от колегата, дали неговите имат всички нужни обозначения по стъклата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това е сертификатът, който имам. И на стъклата не съм обърнал внимание какво пише и дали има обозначения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни си и стъклото колега. Иначе това си изглежда както си му е реда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това найстина излежда ОК. Ако и на самите стъкла има всичко колегата на право да сподели марка и модел. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може и да каже колегата с колко кабела са неговите светлини че моите са с 3 третия е сив но нямам схема и не знам към какво да го вържа? Към минуса на късите няма никаква реакция а към плюса само намалява интензитета на диодите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, след като колегата е дал сертификат можете да си го отпечатате и да си го имате, колеги мой, за по-голямо успокоение на душата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, след като колегата е дал сертификат можете да си го отпечатате и да си го имате, колеги мой, за по-голямо успокоение на душата. :)

Да. Всеки който иска може да си го пусне. Аз си карам с него вече почти месец. Ако някой иска може да ми пише на лично ще му пратя и тази от фирмата производител ;)За колегата Красимир. Сивия кабел вероятно е за функция, когато си на фарове диодите да светят по слабо. Ако искаш опитай да го свържеш към габаритите или така, че като си запалиш колата да се светкат. А сивия кабел към плюса на фаровете и когато го светнеш ще ти намалее интензитета ;) Редактирано от Вен_РВ1456ВС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи ме спряха полицай че единия фар не свети и прозореца пукнат...и трябваше да се правя на тъп да се спася(всички знаят за проблеми по челното стъкло спирът от движение :)) и попитах за дневните светлини и полицая каза да не си набутвам главата в коша сам ..може да се кара на ПУСНАТИ ГАБАРИТИ това е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говорих с трима различни полицая и всеки изказа различно становище.Зависи на кой ще попаднеш.Един ще каже ,че не може ,друг ще каже може ,трети ще ти каже какви са тия габарити и така .Публикувано изображениеДа им се чудиш.Ей за тва си карам с вкл къси светлини да ми е мирна главата и да не се разправям с ПАСКОВКИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ми го казаха това,че може да се кара с включени габарити(полицаи),а ако си спрял има аварийни ми викат.То вече почти няма кола без аварийни :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си разглобих фаровете,пробих си рефлектова,за да мине кабела и си сложих диодна лента във фара.Цялата операция ми излезе около 5лв.(около 2лв. за кабел+около 2 лева диодна лента+40стотинки за копче :) ) :thumbs1: ,ако не броим труда,защото беше голяма играчка :weights: Диодите консумират ток по-малко и от алармата :) Това,което го дискотирате относно дали са законни или не,не е записано в закона,а в правилника за приложение на закона за движение по пътищата.В закона е казано само "

 

Дневни светлини" са светлини,

 

предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на

 

пътно превозно средство при движението му

 

.

 

Това е към допълните разпоредби в ЗДП т.59 и всеки може да си изтегли закона от сайта на МВР.Незнам какво значение имат разните сертификати,въпроса дали имаш светлина или не :)

 

Много пъти съм минавал покрай патрулки и не са ме спирали.

 

П.П. Не забравяйте,че живеем в България!:bg:

 

Ако решат да се заядат полицаите,винаги ще намерят за какво да се хванат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ли куките на пътя ще тълкуват поставени на мястото на халогените дневни светлини от светодиоди, ако са според правилата за отстояние един от друг и земята?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изрових темата специално за да попитам всички защитници на идеята за каране на фарове (която както стана ясно по-рано е напълно в разрез с директивите на ЕК), почти една година по-късно, как намират СЕГА карането на фарове, особено в града, на пекналото ярко слънце напоследък? Май предобрихме работата а Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре е, днес примерно е доста мрачно, пък вече привечер няма хора забравили да си пуснат фаровете, като са карали на дълъг път и почне да се стъмва. А китайските ксенонови крушки, с които смених оригиналните като изгоряха за общо 12 долара преди 2.5 години, светят все така добре ;)

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още смятам включените светлини през деня - лятото, за пъъъълна безсмислица!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И ще продължава да бъде, но първо трябва да се поналапат здраво производители на крушки, акумулатори и горива! После да повторим някоя западна статистика за зачестили инциденти... и току виж отмяна... Това си беше просто една овча антикризисна мярка в овча държава.

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готина е конспирацията, че всичко е за акумулатори, крушки и горива.United States National Highway Transportation Safety Administration, state that DRLs decrease fuel efficiency by only a "fraction of a mile per gallon" [source: IIHS]. A European study adds to the confusion with its estimated fuel penalty between 0.5 and 1.5 percent [source: California Energy Commission]:http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/fuel-economy/drl-gas-consumption1.htmВ превод, за крушки с обща мощност около 90 вата, разликата е около 1% в разхода, или за 100лв похарчени за гориво, можеш да спестиш 1лв. Ама 100лв гориво са около 38-40л/гориво. Грубо 400-450км. Или пестиш 25ст/100км. Ако правиш по 10 000км на година, си 25лв напред разпределни на малки вноски през 12те месеца. За крушките не знам - както казах аз мойте ксеноновите ги смених с 2 броя за общо 12 долара, преди 2.5 години и светят все така (към 60 000км) сменил съм и 2-3 пъти габаритни крушки по 2лв. А на старата кола с обикновените крушки за 3 години не смених и един габарит. Няма да го смятам в стотинки на 100км :) За акумулаторите - колко ли акумулатора са си заминали заради каране с фарове лятото?Ся може да почнете да ме дъвчете, ше си взема пуканки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че си е пълна глупост няма спор, аз заради туй каране на фарове през деня си играх да си сменям фасунгите, че започнаха да се топят. И купувах нови крушки, защото бях с тия дето имитират ксенон и едната нещо побеля вътре и работеше само след като удариш фара. Публикувано изображениеПубликувано изображение Крайната сума е 2лв за фасунги и 15лв за нови крушки. А колко още пъти ще си играя да сменям след като има да караме на фарове кой знае до кога..................Публикувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значииии никой не може да ме убеди, че карането с фарове при 30 градусува жега и ярко светещо слънце е нормално...Колко живота ще спасят тези фарове със светлината си OMG?!? Че то отблясъка на слънцето от предното ми стъкло ще е по-силен, отколкото светлината на фаровете ми през деня..

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм абсолютно съгласен, че в ЯРКО слънце, фаровете ще помогнат (макар че някой път сивите коли, като си заслепен, не се виждат добре, фаровете помагат). Но говоря по-скоро за страничния ефект когато слънцето не е толкова ЯРКО. Често хората си забравяха да пуснат фаровете, в мрачни дни, през деня. Често забравяха да ги пуснат вечер на магистралата, като са карали 3 часа по светло и се е свечерило. Сега просто знаеш, че винаги трябва да са пуснати и това е първото нещо, което правиш като влезеш в колата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

(която както стана ясно по-рано е напълно в разрез с директивите на ЕК) Публикувано изображение

 

Това къде мога да го прочета?

 

 

 

 

Moже и да го има пуснат линка някъде из темата, но аз не го открих, така че:

 

http://www.dadrl.hit.bg/

 

Обърнете повечко внимание на "Медицината срещу дневните светлини".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една доста интересна статистика от сайта който посочи колегата MegatroniC:

[*]В Хърватска от май 2009 година дневните светлини са отменени;

[*]В Австрия са отменени от януари 2008, поради ръст на инцидентите от 12.2% непосредствено след въвеждането им;

[*]В Полша след въвеждането им през 2007 инцидентите скочиха с 5.7%;

[*]В България след 2006 година убитите са 8.7% повече;

[*]В САЩ от 1997 насам General Motors вграждат дневни светлини в колите си и ръстът е 3.7%;

[*]В САЩ през 2008 Агенцията по сигурността на трафика (NHTSA) заключи, че "светлините нямат статистически значима полза".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...