Jump to content
iso_eu

Законни ли са дневните светлини

Съгласни ли сте с НОВОТО ОПРЕДЕЛЕНИЕ   

107 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Лошото е че в Бг никой няма да седне да прави статистика след тъпите задължителни светлини през деня.Сигурен съм че нито жертвите ще са по-малко,нито инцидентите.Ама като ни шибат няма причина да спират да го правят.А това че има льольовци дето нямат елементарна култура да си пускат светлините при нужда съвсем не е довод да ни карат всичките да караме постоянно на такива.Има си контролни органи, да санкционират нарушителите-толкова е просто.Досега е било така , просто е трябвало да си вършат работата контролните органи.Друг е въпроса ако се опитват да си прехвърлят задълженията на нас,че да им е по-лесно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

(която както стана ясно по-рано е напълно в разрез с директивите на ЕК) Публикувано изображение

 

Това къде мога да го прочета?

 

DRL power consumption varies widely depending on the implementation. Current production DRL systems consume from 8 watts (dedicated LED system) to over 200 W (headlamps and all parking, tail, and marker lights on). International regulators, primarily in Europe, are working to balance the potential safety benefit offered by DRL with the increased fuel consumption due to their use. Because the power to run the DRLs must be produced by the engine, which in turn requires burning additional fuel, high-power DRL systems increase CO2 emissions sufficiently to affect a country's compliance with the Kyoto protocol on greenhouse gas emissions. For that reason, low-power solutions are being encouraged and headlamp-based systems are not allowed when DRLs become mandatory in Europe at the beginning of 2011. LEDs and low-power, high-efficacy, long-life light bulbs produce appropriate amounts of light for an effective DRL without significantly increasing fuel consumption or emissions. Fuel consumption reductions of up to 0.5 mpg may be found when comparing a 55 W DRL system to a 200 W DRL system. In 2006, the UK's Department of Transport also found significant reductions in emissions and fuel consumption when comparing a 42 W DRL system to a 160 W full headlight DRL systems. DRL fuel consumption can be reduced to insignificant levels by the use of 8 to 20 W DRL systems based on LEDs or high-efficacy filament bulbs.

 

 

European Union Directive 2008/89/EC requires all passenger cars and small delivery vans first type approved on or after 7 February 2011 in the EU to come equipped with daytime running lights. The mandate will extend to trucks and buses in August 2012. Functional piggybacking, such as operating the headlamps or front turn signals or fog lamps as DRLs, is not permitted; the EU Directive requires functionally specific daytime running lamps compliant with ECE Regulation 87 and mounted to the vehicle in accord with ECE Regulation 48. DRLs compliant with R87 emit white light of between 400 and 1200 candela.

 

Източник: Wikipedia, като под статията са посочени и директните линкове към pdf-ите от сайтовете на ЕК.

 

Накратко, замисълът на DRL светлините e да не се кара на фарове, поради значителното покачване на вредните емисии. Затова DRL са с LED светлинен източник. От 2011г. всички нови модели автомобили трябва да са задължително оборудвани с фабрични DRL, а карането през деня на фарове се забранява.

Също така, DRL не помага в случаите с разсеяни водачи които не си пускат фаровете вечер, тъй като разбира се не може да се кара на DRL на тъмно, съответно ангажимента да си пуснем фаровете когато се стъмни остава. В крайна сметка затова сме шофьори и имаме глави на раменете си, да помним и да съобразяваме всичко според ситуацията на пътя. Никакви лампички не могат да те направят по-отговорен или по-малко разсеян. Шофирането е отговорна работа, който не вижда останалите коли на пътя без да са им светнати фаровете или забравя да си пусне собствените такива когато се стъмва, няма място на пътя според мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простотията си продължава с пълна сила . Само че , стана анархия - всеки си прави и си слага някакви диоди по колите и хич не му пука . Това диоди навместо халогенките , бус с 2 чифта дневни , един баварец го видях към габаритите / което му обесмисля дневните по принцип / вързал диодна лента в решетката на бронята ... Да не говорим на колко коли им светят дневните , след пускане на фаровете :D Аз още си карам с мойте , даже 1-2 диода ми изгоряха и трябва да си поиграя да го сваля и ремонтирам , но не ми правят проблеми за сега . Имаше само един . Спря ме и се заяде , че нямам протокол . Стигнахме до там , че да му вадя ролетката и да мери разтоянията за монтажа , като му дадох принтиран закона . И от тогава никакви ядове . А си карам навсякъде така :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим на колко коли им светят дневните , след пускане на фаровете Публикувано изображение

 

 

На моята също.

 

 

Какво да ги направя, имат модул за управление, който при включване на светлините на колата, тяхната сила на светене се намаля на 30%.

 

Като им мине гаранцията, ще го махна и ще сложа едно реле. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си разглобих фаровете и си сложих диодна лента отвътре.Зимата,когато наистина е мрачно и има смисъл да се кара на фарове/ дневни светлини са ме спирали за проверка и нищо не са ми казвали,обаче сега лятото честно казано наистина не се забелязват диодите,особено по обяд,когато е силно слънцето и ми писаха един фиш :lol:/> Все едно да ме питат "защо фаровете ми не правят точка през деня" .Много зависи на какви полицаи ще попаднете.Баща ми и той си сложи диодна лента на фаровете.Него са го спирали вече 5-6 пъти и само го предупреждават,а на мен като на млад шофьор все гледат да ми пишат по нещо....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та последно можем ли да караме на габарит или е задължително да сме на къси? Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На габарити не можеш да караш . Незаконно е . Къси или дневни . Всичко друго си е незаконно . Ти си караш на габарит , обаче те спират и ти правят проверка на светлините и установяват , че си караш на габарити и натам е ясно - предупреждение , черпене или глоба ... А иначе към колегата с фасунките - гледайте ги тия работи периодично , че аз съм с нова инсталация на фаровете на англишманката така . Жената за дневни не иска и да чуе . Не и се разправя с полицайте . Точно преди закона / аз си карах по принцип на фарове / почна да ми свети и лампата за дългите . От там при майсторчето - стопени фасунги , кабели на попара и стопени корпуси на релета ... Всичко 30 кинта с работата и сега съм с фасунги от страрата фиеста и си имам фарове :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

стопени фасунги , кабели на попара и стопени корпуси на релета ...

 

Това очаква целокупното българско население с по-стари коли, нямащи фабрични DRL и непредвидени да се карат непрекъснато на фарове. Както и излющване на рефлекторите и матиране на стъклата на фаровете. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това точно как ще се случи ако не си забучил крушка с мощност над очакваното? В смисъл, преди съм карал кола без фабрични DRL-и, всяка зима, всеки ден, нямаше нищо стопено :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами много лесно ще се случи и то не толкова на старите коли, колкото на тези които минават за по-нови /около 10-ина годишните/.Проблема е в некачествените материали и икономията им ,за да се постигне по-ниска цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така ли, я разкажи повече. Кои по-точно, че мойта тамън 10 години ще прави :)

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ли, я разкажи повече. Кои по-точно, че мойта тамън 10 години ще прави :)/>

Виждал ли си или по-точно обръщал ли си внимание на такси колите?Защото това с нагарите и проблемите идва от работните часове на фарове, когато всичко 'грее' постоянно.Такситата отдавна страдат от този проблем , защото карат адски много и до преди да направят карането на светлини задължително през деня , те караха нощем също толкова часове колкото и денем.Т.е. имаха адски много часове на фарове.Питай някой таксиджия какво й се случва на колата от тая работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искаш да кажеш, че фаровете пожълтяват от топлината по-бързо, съгласен съм. Обаче "стопени фасунги , кабели на попара и стопени корпуси на релета ... " не го вярвам дори на Дачия, ако си сложиш крушки предвидени от производителя, а не по-силни. Такситата са кофти пример, понеже там часовете работещ автомобил са адски много по начало. Съвсем нормално е за 5 години една кола да е на 300-400 хиляди. Та за 5 години се е износило почти всичко, включително и фаровете :)Пак ходим в офтопика, а имам чувството, че вече си смучем аргументи от пръстите. В крайна сметка това е форум и тука всички мнения по такива въпроси са безмислени. Може би някой защитник на карането на изгасени фарове през деня, лятото, който работи адвокат/общински работник от подходящ тип, трябва да поеме инициатива да подаде жалба или изготви отворено писмо към съответните органи и медиите, така че да се вдигне шум, от който да има полза. Не че не ме кефи от време на време да си ръчкаме темата и да се гледаме лошо по интернет :D

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да споделя, днес видях поредната учебна кола с допълнително монтирани модули за дневни светлини.

 

Броя ги от как е в сила закона за целогодишното каране на къси. Публикувано изображение

 

До тук са 6 различни учебни автомобила. Толкова таксита не съм видял с DRL модули. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че фаровете пожълтяват от топлината по-бързо, съгласен съм. Обаче "стопени фасунги , кабели на попара и стопени корпуси на релета ... " не го вярвам дори на Дачия, ако си сложиш крушки предвидени от производителя, а не по-силни.

 

Не само че пожълтяват , а направо си потъмняват и матират и когато най-много ти трябват през ноща, ги няма.

Едно време и стъклата на фаровете си бяха стъкла- сега някаква измислена еФтина пласмаска, а за рефлекторите-въобще не ми се говори.О и не една две стопени фасунги съм виждал,прегорели кабелни обувки във фасунгите,кабелчета...... /пиша кабелчета,защото ако си виждал инсталация на кола произведена преди 20-30 г. ще знаеш какви кабели са използвани тогава и от какъв материал са правени,каква е била изолацията им и т.н. - ама сега пустата му икономия/.

 

Не че не ме кефи от време на време да си ръчкаме темата и да се гледаме лошо по интернет Публикувано изображение

Иначе за горното си прав - но само за ръчкането, лично аз не гледам лошо никой, още повече по интернет /ако визираш мен/.

На шега , на майтап, вече използвам и по-малко ( ! ) ако си забелязалПубликувано изображение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са само такситата, загледайте се на някой голям паркинг по фаровете на колите... масово са матирали стъклата. Veseliq на твоя Акорд рефлекторите нямат грижи, те мисля че нямат покритие което да се лющи, дано и фасунгите да са изчислени, защото на колегата ми с Нисан Алмера 2004 не са и се стопиха за една година каране на фарове и то така цигански че крушката е паднала вътре във фара, който е капсулован и трябваше да се смени целия фар, но това е друга тема... Където са пипали френски ръце, всичко е лемавина. Така че радвай се че всичко ти е наред, а това за лошото гледане ме разсмя, често срещан похват е особено по автофорумите Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че фаровете пожълтяват от топлината по-бързо, съгласен съм. Обаче "стопени фасунги , кабели на попара и стопени корпуси на релета ... " не го вярвам дори на Дачия, ако си сложиш крушки предвидени от производителя, а не по-силни. Такситата са кофти пример, понеже там часовете работещ автомобил са адски много по начало. Съвсем нормално е за 5 години една кола да е на 300-400 хиляди. Та за 5 години се е износило почти всичко, включително и фаровете :)/>Пак ходим в офтопика, а имам чувството, че вече си смучем аргументи от пръстите. В крайна сметка това е форум и тука всички мнения по такива въпроси са безмислени. Може би някой защитник на карането на изгасени фарове през деня, лятото, който работи адвокат/общински работник от подходящ тип, трябва да поеме инициатива да подаде жалба или изготви отворено писмо към съответните органи и медиите, така че да се вдигне шум, от който да има полза. Не че не ме кефи от време на време да си ръчкаме темата и да се гледаме лошо по интернет :D/>

То ти това за лошо гледане ли го имаш :D Колата си ми беше и все още е с правилните кружки . Не съм слагал нищо различно от крушка за 4.5 - 6лв :P На двувратата съм ги пробвал 99% от скъпите - за мен няма файда . Та при мен бяха почнали да се топят самите фасунки . И днеска , утре ... 4г. така си карах . После вече като ги измеша къси и дълги се оправи . Капак дигам 2 пъти на година и то маслара го прави . Само знам , че като видях какво беше останало от исталацията ми стана лошо . А бушон не е горял ? :blink: По същия начин сменявах и перката на радиатора - счупила се при моторчето . От там самото витло заклинили и моторчето като въртяло , топило пластмасата върху него и накрая изгаря моторчето . Бушон здрав . Гледал съм ги всичките - няма никъде подсилка . А иначе на фаровете само стъклата ми потъмняват , рефлектора за сега е ок . Бакшишите могат да са еталон дали една кола става или не . Така им взимат здравето , че чак ми е жал за колите .п.п. Дачия логан не е толкова зле като кола . Просто е направена максимално евтина . Карам една такава , колегата и той . Като пренебрегнеш лошия интериор и некачествените тампони на мотора и втулки на прътовете на скоростите / на 50 000 са леш вече на старата / , за 250 лв на месец си е бонджорно . Ако не верваш метни 700 кила товар на акорда и карай в района на Гара Искър на решетка с пуснат климатик , опитвайки се от келешлък да настигнеш колегата , появил се случайно на 3 коли и 1 автобус пред теб :D И това с бензинова дачия - 1,6 около 80к.с. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...