Jump to content
sabkov

Honda Jazz 1.4 2005 рейката затяга

Recommended Posts

Здравейте, О седмица съм горд собственик на колицата и дет се вика вече съм джаза :)Сега към проблема с волана. На място няма проблем волана е много мазен върти се без грешка, но вдигна ли над 50 км като, че ли волана леко затяга което за мен е доста притеснително. Колата се управлява но се усеща затягането и след като се отклони си остава в положението на което е завъртян един вид не се връща в изходно положени. Ще съм благодарен за всякакви съвети и евентуално препоръка за сервизи към който да обърна имам възможност и за София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги !!! 

И аз имам подобен проблем с рейката , когато дам леко на ляво или на дясно и пусна волана ,  волана не се връща в средно положение а остава така както съм го оставил.

Проверих дали не ми задържат лагерчетата на амортисьорите ,добре са , нямам луфтове и тропане в предницата и майстора каза ,че щом не ми износва гумите няма нужда да проверяваме как е регулирана предницата . Майстора каза ,че вероятно мие стегната рейката .

 

Някой ако е имал подобен проблем моля да сподели как го е решил. 

 

Колега sabkov сподели ти как си се справил с проблема .  МОЛЯ !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм подобен случай със стягане на волана на Джаз 1,4 2008-а.

Оказа се грешка в управлението. Само я изчистих и нямаше грижа.

Съжелявам, но не си спомням точно каква грешка даваше EPS-а, но се оправи само с изчистване с оригинална диагностика.

Дано е само това, че да не търсите под вола теле.

Успехи

 

P.S. Eps - a не светеше за грешка но имаше временна.

Редактирано от Slayer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е идентична ситуацията, но не знам дали е грешка или волана си е просто така. Все пак Джазоовете са със електро усилвател, а не хидравлика, за това при по-висока скорост става по-твърд волана. Като купувах колата я проверихме с HDS, но такава грешка не ми изписа. 

Примерно, като правите обратен връща ли ви се автоматично волана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато правя обратен се връща но не съвсем направо 

ще пробвам с диагностика въпреки че чека ми не свети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен може би ако има нещо е в някакъв начален стадии. Волана си се връща при почти сам един оборот завъртане и при обратен без проблем, но да кажем при половин оборот или по-малко не се връща сам. Ще видя и при Акорда ми как е, на практика не съм обръщал внимание на това...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е както при Tino, 2 години не съм му обръщал внимание. Kато карах Форд преди, волана му пак беше така. 

Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой намери ли решение на проблема ????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, някой да знае цена на нова рейка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само със смяна на рейката ли става , и колко струва ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда доста хора имаме този "проблем", но никой не знае решението :)

 

Това с диагностика и изчистване на грешката звучи почти невероятно, но ако се потвърди и от втори човек, може да го коментираме с майстора ми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да спомена какво съм направил до момента 

1. Отворих маншоните на двете кормилни щанги , в дясната нямаше никаква грес в лявата имаше съвсем малко само леко беше намазана със смазка ,сложих обилно грес и на двете кормилни щанги .

2.Развих голямата гайка за регулиране на рейката и сложих и там грес като после я регулирах като гайката се стяга до край и после се разхлабва до 12 градуса . Не успях да извадя втулката която притиска рейката , но ще се опитам отново .

3.Свалих пружините на амортисьорите за да видя как са лагерите - единият го смазах малко , а другият беше ок 

 

 

След всичко направено до момента няма никакъв ефект !!!!!!! 

 

Продължавам да дерзая :)  чета руските форуми , но още нищо не схващам. 

 

Ако някой има идеи да пише !!! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да попитам, рейката рециклира ли се. Аз имам луфт във втулката дето притиска рейката. Всичко друго ми е 6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

тази втулка се регулира . ако е износена се сменя има я като резервна част .

НО си мисля , че не ти трака от нея а от втулката от към кормилната щанга , а нея я няма като резервна част и това което знам от руските форуми я правят от някаква техническа пластмаса на струг . 

разгледай този руски форум http://honda-fit.ru/forums/index.php?showtopic=24165&hl=%EB%E5%EF%E5%F1%F2%EE%EA&st=300 там всичко е описано 

за твоят проблем  за разлика от моят с затягането на волана 

 

 

материалът за втулката е полиамид - 6

Редактирано от zuzozbd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://honda-fit.ru/forums/index.php?showtopic=24165&hl=%EB%E5%EF%E5%F1%F2%EE%EA&st=480

 

http://honda-fit.ru/forums/index.php?act=attach&type=post&id=63852

 

на тази страница има един много изчерпателен пост 

 

стругарят му е направил и притискащата втулка от полиамид 6 

 мисля да смъкна моята и да я дам на някой стругар да ми направи такава 

Редактирано от zuzozbd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно, че майстора каза втулката от към кормилната щанга. Но щом я няма като резервна част ще си е играчка да се търси стругар, който да работи и да има такъв материал. Знам ли. Аз ще се прибирам към България в края на месеца и ще следя темата с интерес. Ако случайно тръгнеш да правиш такава втулка направи повече-плащам ти колкото кажеш. Трябва да се направи иначе ще продам колата. Много мразя да ми почукват разни неща по колата, а това ме вбесява, че не мога да го направя в сервиз за някой друг час, а трябва да се разправям като луд. Нямам това време за съжаление. Чудя се, ако взема една рейка втора ръка дали ще е по добрия вариант. Тук в Англия вървят от 65 да 100 паунда в ибей. Не знам кво да правя вече, но това почукване ме побърква. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

тази пластмаса не е дефицитна просто трябва майстора да свали кормилната кутия и да извади втулката да вземе размера и , и при стругаря . струговането става за 1-2 часа 

 

при мен не трака от тази втулка 

 

при мен волана не се връща сам в средно положение при завой и е тежък по време на движение когато леко завия в която и да е посока и го пусна не се връща сам 

 

ако смениш реката може ли да ми пратиш старата ако не ти трябва 

Редактирано от zuzozbd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си намеря нова рейка няма проблем, твоя е. Ще го решавам проблема след 27/8 дни. Живот и здраве само да се прибера. Това със затягането се получаваше и при мен декември месец, когато си пътувах за България. Усеща се едно напрежение когато опитам да завъртя волана. Но се случваше само на скорости около 130км/ч и нагоре. Когато влязох в България ме посрещнаха много яки дупки във Видин. От там се започна и почукването от въпросната втулка. Бях пълен до горе и карах бързо.Бяхме трима възрастни, малкия и багаж  до горе. Като казвам багаж, то само в моите крака нямаше чанти. Качването и слизането беше голяма гимнастика. Но от както се разтропа тая втулка имам 4000км и ново затягане нямам. Ще следя темата и ще пиша ако има някакво развитие при мен. Лека вечер и Честит Имен Ден на всички празнуващи във форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема се е заформила тук. Днес пробвах 2 музиканчета с различни двигатели ,но рейката си е същата.И на двата установих недовръщане на рейката с около 45 градуса след завой.Няма прескачане,удървяне,грешки.Клиентите не се оплакват,явно са свикнали да си дооправят волана.Някой проверявал ли е сервизните бюлетини на Хонда за фабричен дефект или да ровя аз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не , поне аз не съм проверявал 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

при мен е абсолютно същото  , и не може да е нормално според мен !!!

Редактирано от zuzozbd
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ама друг път :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Темата и проблема са много актуални и при мен. Напълно съм съгласен с колегата zuzobg с когото бих искал да се свържа ,за да обменим мисли по темата. Колата е Джаз 1.2 и я взех преди две седмици. Волана се държи нормално на място и до около 30-35 км/ч. след което започва да се втвърдява и след 60-80 км/ч. спира да се връща след като е завъртян за завои. Трябва ръчна корекция  за обратно завъртане за да се изправи колата. Другата седмица очаквам да ми изпратят друга кормилна рейка за подмяна, но не съм 100% сигурен , че това ще оправи нещата. Из форума се споменава името Маркони от Русе, който имал програми за диагностика на тези Хонди, но дали това може да се хване с диагностика е неясно. Ако някой знае координатите на този спец. нека да ги сподели за да може по този начин да си помогнем взаимно. Да спомена ,че не ми свети нищо на таблото за показване на грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Към края на седмицата мога да те погледна,че всичко ми е заето за 10 дена напред...0893517709

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес карах джаз-а и свикнах.Следващия път като се кача на харвито волана ще ми се струва като перце :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Имам чувството , че си чешем езиците. Това с не връщането на волана си е сериозен проблем. Никой не дава решение на този проблем. Аз какво направих? Смених рейката както писах по-горе. Никаква промяна. Почвам да си мисля, че причината е в мозъка , а не в ръцете. Т.е. щом и с двете рейки е едно и също, значи компютъра на колата не управлява както трябва ел.мотора на усилването. Как се оправя това? Никой не казва. Защо волана не се връща! Кое пречи на колелата да се изправят. При старите руски коли без усилване на волана, като го завъртиш и го пуснеш по време на движение, той се изправя.Какво ви говори това? Че нещо пречи на волана да се изправи. Ако някой знае да каже, какъв е принципа на действие на електроусилването. В кутията на рейката има сериозна електроника. От разговори с някои хора разбрах, че има два датчика за индикиране на преместване/завъртане/. Единия е долу някъде, може би в рейката ,а другия горе може би на волана и ако точно той не е нещо наред, компа дава може би грешна команда на моторчето, което почва да пречи на връщането на волана. Ето това са моите размисли. Освен това да запитам. Може ли развала на сходимоста на предния мост да е причината?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е масово "явление". От всичко изчетено и тук и по чуждите форуми, имам чувството, че е или фабричен дефект (за който от Хонда не са реагирали до момента) или просто така са направени тия модели.

Не съм срещнал решение никъде.

И се чудя дали не е добре, да напишем официлно писмо по този въпрос директно към Хонда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са реагирали...изчетох сервизните бюлетини за 2003-2005 година.Има 10-на фабрични дефекта,но нищо за рейката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега MegatroniC ако си добре с английския напиши "официално писмо" до хонда за проблема !!! , а ако отговорят аз ще почерпя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 ръководство за ремонт на руски 

http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva-po-remontu/inomarki/honda

 

http://rutracker.org/forum/viewtopic.php?t=868270 

 

електронно ръководство за ремонт - работи само с internet explorer

Редактирано от zuzozbd

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е намерил решение със затягането на рейката и невръщането на волана ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да се присъединя и аз към групата с този проблем, само при мен е в сивик 7 2004та, с EPS.

Някой дали е напреднал с решението на проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет съфорумци. И при моят джаз модел 2006 го има този проблем с "невръщането" на волана, но с повече практика се свиква. Не е болка за умиране. Моят майстор каза че ако това ме дразни може да разглоби електромотора, но за сега ще си карам така. Успех на всички

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две години по-късно някой намери ли решение за волана?

 

От няколко дни съпругата ми кара JAZZ '06-та, 1.4 i-dsi.

 

При теста, преди да я купим, не го хванах проблема, но сега ....

Като карам с ниска скорост, да кажем до 35-45 км/ч, няма проблем, освен споменатото леко недоизправяне, воланът се върти леко. Над тази скорост воланът започва да не се върти. Не говоря за втвърдяването с увеличаване на скоростта. Просто "залепва" и си стои, където си го оставил. Всяко завъртане и в двете посоки е съпроводено с преодоляване на моментно усилие, все едно прескача зъб. Особено дразнещо (бих казал даже опасно) е над 100 км/ч. 

 

Минава ми през акъла идеята за софтуеърен проблем, свързан с втвърдяването на волана с увеличаване на скоростта.

Правилно ли мисля, или да търся друг проблем?

Някой спомена за изчистване на временни грешки в ECU-то?!

Има ли някаква възможност за изключване на тази система, софтуеърно, или с махане на някой предпазител? Да си работи PAS-а, но да не втвърдява с увеличаване на скоростта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

все още проблема при мен стои . След всичко , което прочетох си мисля да не би да има някакъв проблем със смазката на рейката, струва ми се ,че е стнала лепкава и за това стяга по втулките . Това са само мои предположения , ако някои има възможност да разглоби рейката на съставните и части и да я почисти с короселин да я смаже после с хубава грес и да каже резултата . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не е пробвал с реглаж на предница и задница за проба ?Моята си се връща нормално волана ,обаче пък няма втвърдяване при високи скорости -150 160 км/ч ,при тези скорости имам усещането за неуправляемост ,волана олеква още повече  ,даже още при 130 почвам да губя контрол -усещането е за огромен луфт в кормилното предаване ,пък такъв на практика няма ,реглаж е правен но е все така .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Предварително се извинявам, ако постът не е за тук, но изчетох всичко по темата, както и в тази за сервото на Honda Jazz, и в крайна сметка - оставям тук с молба за съвети и помощ. Шофирам Honda Jazz, 2005, CVT-7.


Наскоро имах лек удар, но пък доста кофти - наложи ми се да сменям преден амортисьор (разбирайте два), накрайници и други подобни. Направих пълен реглаж на преден и заден мост. Използвах ситуацията - така и така съм в сервиз, смених всички масла и филтри, включително и на скоростната кутия, както и други подобни, които така или иначе си бяха за смяна. Усетих проблема веднага:

 

Преди удара воланът ми беше супер стегнат, всяка маневра можех да направя с един пръст, без никакъв проблем и супер стабилност. Имаше и един вид ограничение - може да завиеш максимално до определена позиция, но беше немислимо воланът да се обърне, още по-малко да направи цял оборот в която и да е посока при обратен завой, например.

След ремонта воланът ми е като "откачен" - върти се и в двете посоки и прави по един оборот и половина. Връща се в обратна позиция, но не както трябва. Нужно е и усилие от моя страна. За проста маневра, трябва да въртя като тираджия (без лоши чувства към колегите). Не тресе, не придърпва, няма вибрации, няма и луфтове. Проблемът е, че ужасно много ми липсва онази стегнатост, с която правех всяка маневра без усилие и с един пръст. Върнах се отново в сервиза и помолих да погледнат. Обясниха ми, че воланът е съвсем нормален - "на всички коли е така, няма проблеми". Обясниха ми и че може би е от рейките и ако искам може да ги пратят за рециклиране, но не дават никакви гаранции, че ще се оправи. Като цяло казаха, че не знаят как е било преди удара и каква е причината.

Проблемът не е кой знае какъв - вероятно мога да свикна с времето, но никак не ми се иска. Ще съм безкрайно благодарна на всеки, който може да ми обясни възможна причина за промяната и евентуално решение, дори и по-скъпо, за да си върна онази лекота и маневреност без никакви усилия и удоволствието от шофирането.

Поздрави и безаварийно шофиране на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...