Jump to content
Economy

Има ли икономични хонди

Икономичен автомобил за градско без задръствания и светофари  

98 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Точно така. А аз нямам дълги пътувания. Както казах студент съм на 20 години. Тутракан - Русе са ми 60км. със 100кмч средно правя под час. 100кмч се правят със всякакво подобие на кола или мотоциклет. И основно карам градско в Русе или в Тутракан където няма светофари но има баири. 5 генерация със 1.5 еко втек - D15Z1 го препоръчвате за икономичен мотор така ли да разбирам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добър мотор, но е инжекцион. А като му сложиш обикновена газова и икономията и вървежа отиват в реката. Отделно е с дълга кутия. Има много доволни от него. Ако сложиш ГИ зимата ще си го караш на бензин...п.п. Сега ме нападнаха колегите с газовите, но съм имал на едната и двата варианта и повече никога няма да сложи на кола инжекцион обикновена газова!!! Просто разваля всичко...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15Z1VTEC-E Found in: 1992–1995 Honda Civic VX 1992–1995 Honda Civic VEi (European Market) Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in) Bore and Stroke : 75 × 84.5 mm (3.0 × 3.33 in) Rod Length : 137 mm Rod/Stroke : 1.62 Compression : 9.3:1 Power : 90 hp (67.1 kW, 91.3 ps) at 5,600 rpm (92 hp at 5,500 rpm; USDM) Torque : 98 lb·ft (13.5 kg/m, 133 Nm) at 4,800 rpm (97 lb·ft at 3,000 rpm; USDM) Valvetrain : SOHC VTEC-E (USDM- Lean Burn Federal Emissions 49 State) (3-4 valves per cylinder depending on engine speed) VTEC Switchover : 2,500 rpm ECU Code : P07 Fuel Control : OBD-1 MPFI

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА това с газовата ми е ясно. Газов инжекцион е направо друга горивна система която се изгражда при автомобил с многоточкова инжекция. Говорят че върви и гори както бензиновата система. Но обикновена газова на многоточкова инжекция - НЕ, твърдо не и аз не съм привърженик. Обаче. Този D15Z1 е по - икономичен на бензин отколкото другия 90 коня моно който пък става да се газифицира с обикновена газова :D. И тук идва въпроса на кво гориво ше карам, ако ше карам на бензин то по добре D15Z1 ако искам на газ - тогава моното. А при шеста генерация как стоят нещата с газификацията на моторите ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15Z6 на 6-та генерация е по-добър мотор според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак търсим кола на която данъка да е до 30-40лв, под 100 коня

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15z1 или D15z3. Ето разгледай този сайт има за моделите на Сивик 5-та и 6-та генерация (и други модели):http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0_%D0%A1%D0%B8%D0%B2%D0%B8%D0%BA В таблиците ще забележиш където пише VTEC-E това е иконимика .D15z6 и D15z8 са по 114 коня въпреки че в таблиците пише 115, но това не е толкова важно.Важното е,че искаш кола под 100 коня затова първите два са твоя избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно казано от 4ushi....Икономик англичанка имам от 3-4 години.Д15З3,90 коня.Градско-8-9,извън 5,5-6.00.Един път ходих до София,по магистрала от Ст.Загора,под 150км.ч почти не паднах,много бързах за един самолетен полет,изгори ми 6,5 на 100.Малко зор набира,ама при изпреварване със 120 например,вкарваш 3-та и тръгва добре.Засега съм минал 60к километра,не съм барал нищо по мотор и окачване,ама май наистина ще е била на 116000км.Е,ще тряа да се примириш с дребните дефекти-тавана,ел.стъклата,при мен са само тези.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добър мотор, но е инжекцион. А като му сложиш обикновена газова и икономията и вървежа отиват в реката. Отделно е с дълга кутия. Има много доволни от него. Ако сложиш ГИ зимата ще си го караш на бензин...

 

п.п. Сега ме нападнаха колегите с газовите, но съм имал на едната и двата варианта и повече никога няма да сложи на кола инжекцион обикновена газоваПубликувано изображение Просто разваля всичко...

 

Напълно съм съгласен с колегата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За въпросният икономичен В-тек става на въпрос за d15z6 (6th Hatch). Извънградско съм го свалял на 4.8л/100км (преход от 700км, точни измервания!). В София си ми взима около 8л/100км или малко отдолу. Ето линк със зарежданията ми: http://www.carspending.com/en/profiles/Veid/751-honda-civic-d15z6 Относно д13 и д15б2 - разликата в разхода е минимална! Но д15 е определено много по-силен и живичък мотор. Така че и моят съвет за този бюджет е 5та Хеч с д15б2 на газ(моноинжекцион с обикновена газова)Успех с покупката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, купих си Хондата точно защото исках икономична кола и съм много доволен от избора който направих. Хондата ми е англичанка с двигател D15Z8 към момента разхода извънградско при каране на ECONO е 4,7 литра. Градско не мога да кажа защото карам много малко и не съм си правил труда да го засека. За да постигна този разход направих следните неща: почистване на стъпковото моторче, почистване на горивната система преди да сменя свещите с добавката за чистене на инжектори STP черна опаковка ( както бях прочел във форума ), смяна на свещите с нови ( от Англия купих Денсо иридиум пауър ), кабели на свещите не съм сменявал в сервиза казаха че са ОК.Реших да си направя експеримент какво ще е значението за разхода на гориво от разликата в размера на гумите и за тази цел преди един ден смених гумите от 195/50/15 ( стоковите са 185/65/14 ) на 195/65/15. при пътуване надълго ще засека разхода за да сравня със разхода преди. Не че очаквам голяма разлика, но няма лошо да се измери каква ще е тя. Поздравин на всички и карайте ECONO-мично :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, купих си Хондата точно защото исках икономична кола и съм много доволен от избора който направих. Хондата ми е англичанка с двигател D15Z8 към момента разхода извънградско при каране на ECONO е 4,7 литра. Градско не мога да кажа защото карам много малко и не съм си правил труда да го засека. За да постигна този разход направих следните неща: почистване на стъпковото моторче, почистване на горивната система преди да сменя свещите с добавката за чистене на инжектори STP черна опаковка ( както бях прочел във форума ), смяна на свещите с нови ( от Англия купих Денсо иридиум пауър ), кабели на свещите не съм сменявал в сервиза казаха че са ОК.

Реших да си направя експеримент какво ще е значението за разхода на гориво от разликата в размера на гумите и за тази цел преди един ден смених гумите от 195/50/15 ( стоковите са 185/65/14 ) на 195/65/15. при пътуване надълго ще засека разхода за да сравня със разхода преди. Не че очаквам голяма разлика, но няма лошо да се измери каква ще е тя. Поздравин на всички и карайте ECONO-мично :rolleyes:

 

Kолега,стоковите са 185/60/14 ! Със 195/65/15 Скоростомера при 100км/ч ще ти показва 90км/ч.Имай го в предвид като смяташ колко км. си изминал! Редактирано от adolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, това което ви трябва е Хонда Инсайт 2000 (Honda Insight 2000). Произвеждана е от 2000-та до 2006, в целия свят има само 17,000 произведени. Двигателят е 1 литър, 3 цилиндъра, 67 коня хибрид. И това което ви интересува - колко харчи: градско 3.1 литра, извънградско може да падне до 2.5 литра. Харчи малко, защото съотношението гориво/въздух може да стигне до 1 към 25. Нормалното съотношение е 1 към 11. И не само това, ами шасито е от алуминий това прави цялата колата 700кг. Аеродимамиката Cx = 21. Наздраве

 

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги май всички забравихте споменатия бюджет, а именно - 1600 лв.

 

Доколкото разбрах си студент на 20 години? Ако съм го прочел в друга тема много се извинявам Публикувано изображение Мисълта ми е, че и аз съм студент на почти същите години и предполагам, че изискванията ни се припокриват горе долу. От няколко месеца имам Сивик 5 генерация, седан с мотор d15b2 - 1.5 16в 90 коня. С обикновена газова е, сложих му един хубав изпарител и за бензин не съм чувал отдавна Публикувано изображение Разхода извънградско е 7-8 с каране 90-110. Интересното е, че на планински пътища пак ми дава същия разход - не повече от 8. А когато карам извънградско почти винаги съм с хора и багаж. За градското вече ми дава 10.. и 11 съм стигал, но да си кажа честно още и се радвам на хондичката и често, често оборотите отиват към 6 и те така Публикувано изображение Предполагам, че при напълно спокойно каране градско ще е около 9, което поне за мен си е повече от добре. Все пак говорим за седан, почти 4 метра и половина кола, наказала не малко щайги по пътищата, но това е друга тема Публикувано изображение А ти примерно спокойно можеш да си вземеш хечбека, който е значително по-малък, по-пъргав (не съм карал, но го дават с 0,5 сек по-бърз от седана до 100, което си е доста) и сигурно ще горе малко по-малко.

 

Като извод искам да ти кажа, че това е кола, която се вписва в бюджета ти, върви с обикновена газова, дава доста добър разход, младежка е, а когато ти е кеф можеш да я настъпваш, при което ще се случва нещо Публикувано изображение Не знам какво повече може да иска един студент като нас с доста ограничени финанси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си Лупо т.д.и. ЕКО това ми дойде на акъла като видях името на темата !!!(това в кръга на шегата тая малка консервна кутия няма да ти върши работа ) Преди 2 години имахме Голф 3 Синхро 1.9 Т.Д.И 90 кс вървеше много , Харчеше малко и зимата е перфектна за каране градско даваше при майками не повече от 5 при бащами в ЛЮТЕНИЦА 6-6.5л-100км , Отделно с 1 чип го правиш 125 кс и сваля 0.5л на 100 км :))

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не съм голям разбирач от коли(жени), но съм горд притежател на хонда 5 генерация 1,5 -90 коня д15б2. Мога само да ти кажа многократно е засичана извън града с скорост 120 км -7,5л газ в градски условия е относително, давала ми е максимум 10,5л зимата и аз пътувам по 8-10км до работа.Адски здрава машина от към двигател, скорости , мани тези АМУДЖИТА мн лакоми големи параходи и не варвят. Но лично мое мнение земаи седан на 5г защото е семеен автомобил ако е за ежедневка и си сам скачаи в хеча нема да съжеляваш. Успех с намирането на читав екземпляр. :D :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, днес 26.05.2013 си направих още един експеримент заредих 14 литра 100 октанов бензин ( до сега съм карал само с А95 ) и с него изминах 329 километра извънградско. За същото разстояние с обикновен бензин А95 зареждам 18 литра. Извода: с по-качествения бензин спестих 4,46 лева сравнено със зареждането с А95 при едни и същи километри и начин на каране. Старая се лампата EKONO непрекъснато да свети :-)Разхода който се получи е 4,26 на 100 км. За следващият път опита ще е с А98. Ще е интересно съотношението цена, качество и изминати километри за кой от трите вида бензин ще е най-оптимално.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, днес 26.05.2013 си направих още един експеримент заредих 14 литра 100 октанов бензин ( до сега съм карал само с А95 ) и с него изминах 329 километра извънградско. За същото разстояние с обикновен бензин А95 зареждам 18 литра. Извода: с по-качествения бензин спестих 4,46 лева сравнено със зареждането с А95 при едни и същи километри и начин на каране. Старая се лампата EKONO непрекъснато да свети :-)Разхода който се получи е 4,26 на 100 км. За следващият път опита ще е с А98. Ще е интересно съотношението цена, качество и изминати километри за кой от трите вида бензин ще е най-оптимално.

Интересно :) Ще следя темата, за сравнениеПоздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, при мен със 100 октанов бензин винаги е по-висок разходът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 100 октана лично по мои наблюдения колата е най-икономична и върви доста прилично, мотора на се чува. Доколкото съм запознат А98 е А95 с добавки, а при 100 октана си е истинско октановото число.Към колегата Ивайло Петков, вероятно усещаш, че колата върви повече и я понастъпваш. Може би от там идва разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Октанът не е мярка за енергийна стойност на горивото, а устойчивост на само-детонация при висока компресия и температура. Което означава, че 95 октана се детонира при едни условия, 98 при други, как е постигната тази разлика в случая е без значение, но няма такова нещо като "фалшиво" и "истинско" октаново число.А при двигателите на тези евтомобили, с тази компресия, не мисля, че ще се постигне особена разлика с по-високо октаново число - при мен да кажем мотоциклета ми започва да работи по-зле като сипя над 95 октана, за колкото е предвиден. Икономията вероятно идва от това, че целейки да ти падне разхода караш по-спокойно, бавно, не толкова рязко, колкото обикновено. Разбира се ако 95 октана са били боклук мешан с вода, а 100 октана е чист бензин, може и да има разлика :)

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги, днес 26.05.2013 си направих още един експеримент заредих 14 литра 100 октанов бензин ( до сега съм карал само с А95 ) и с него изминах 329 километра извънградско. За същото разстояние с обикновен бензин А95 зареждам 18 литра. Извода: с по-качествения бензин спестих 4,46 лева сравнено със зареждането с А95 при едни и същи километри и начин на каране. Старая се лампата EKONO непрекъснато да свети :-)Разхода който се получи е 4,26 на 100 км. За следващият път опита ще е с А98. Ще е интересно съотношението цена, качество и изминати километри за кой от трите вида бензин ще е най-оптимално.

Колега, как си правил замерването? Пълнене до горе, каране и пак пълнене или си сипал 20лв. (примерно) и така? Редактирано от Ganchev
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5- та генерация D15B2 с обикновена газова си земай. Карах 1.6 двувалова пълна игла D16Z5 с обикновена газова и даваше 12л. / 100км. в града (на метла) докато бензин не отиваше над 8.5/ 100км. Извън града пада с не повече от 2.5л. :)/>:rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...