Jump to content
red_devil

за или против махането на катализаторите

Recommended Posts

Проблем от катализатора нямам!Но понеже съм с д13ка в момента,и я правя по пъргава знам че колата започва да понавървява повече като се махне катализатора.Какво гърне трябва да си сложа да не ми надуе главата и да има ефект от цялата работа?Ако някой може да ми помогне...Днес обикалях из Пловдив и всеки гледа как да ме преебе с извинение.Един арменец ми вика:- Дай си катализатора аз ще ти сложа гърне и си заминаваш другия вариант бил да ми го купи за 45лева.Тръгнах си и от там ходих на карловско шосе.Излезна един тарикат,и вика да съм му дал катализатора и да му доплатя 50лева защото гърнето струвало 90лева и небило като другите да ти надуят главата.Изобщо не го отразих запалих си колата и дотам.Някой ако знае къде да отида в Пловдив да помага. :plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,ако катализатора не ти е запушен,и да го махнеш не мисля че ще усетиш някаква съществена разлика.Вярно е че оказва известно съпротивление но то няма да е много по различно от това, ако си сложиш гърне на негово място.Ако ти е запушен то,тогава има смисъл от цялата процедура.

По мое мнение най-добре е на негово място да сложиш една права тръба:)За обезшумяване имаш средно и крайно гърне,те са важните,не би имало особена разлика в шума със или без катализатор.

А иначе варианта да ти сложат някакво гърне срещу твоя катализатор не е лош.Не плащаш нищо,а и за какво би ползвал стария си катализатор??Те ги изкупуват защото съдържат платина която може да се извлече,но това ти не можеш да го направиш сам а и количеството от един катализатор не е особено голямо:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на кръстовището на ленинград , от страната на у-ще Яворов, има хотел , отстрани има синя метална врата с нарисувни ауспуси . там ще ти свършат работа , човека е много точен .колата ми е 1,4is /6 ген. катализатора го махнах там и сложих резонаторно гърне , всичко ми струваше 10лв :) ( рез.гърне=70лв - катализатор=60лв = 10лв ).преди съм си правил гърне при него също останах доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си резонатор , но не си продавай катализатора , да не ти потрябва и после да го плащаш 150+ лв ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да ти кажа честно колега бях чел едно време, че без катализатор печелиш 1-2к.с. във високите/на 100к.с. кола /, но ги губиш в ниските и средните. Ако е запушен е друга бира. Почва зад колата да смърди на кисело. отделно, че не върви.Махнеш ли го- слагай резонатор, иначе дрънчи и ошумнева. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако катализатора ти е запушен ще усетиш разлика във вървенето ! Иначе ако смениш катализатора , го смени с права тръба , колата ти ще бъде една идея по пъргава и ако търсиш звук , определено тръбата ще ти го даде ! От друга страна пък , ако катализаторчето ти работи правилно (доста вероятно) ,не виждам смисъл да го махаш , освен ако не търсиш онзи приятен за ушите "РЕВ" на HONDA :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в разхода би следвало да има промяна в добра насока :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в разхода би следвало да има промяна в добра насока :rolleyes:

За разхода не е сигурно!Ако не сложи резонатор, който да забавя и отразява част от газовете, може скоростта им да се вдигне и ламбдата да почне да отчита по-бедна смес и ЕКУ-то ще обогатява...Ето ти - по-висок разход :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Против.Нека започнем да живеем "зелено".Рева на HONDA си го има и с катализатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че се намесвам в темата на колегата, но имам подобен въпрос към компетентните колеги. Карам Civic 1.5 VTEC, японски хеч и както казвате по-нагоре в темата като работи на място колата отзад мирише за сяра и загоряло(все едно си близо до минерален извор). Дали това е сигурен симптом на заминал катализатор и ако не как да го диагностицирам, с газ анализатор може би?Дали ако махна катализатора ще се отрази добре за колата. Не търся допълнителни звуци, коне, намаляване на разходи и т.н. И напълно съм съласен с OMBRE, но колкото и да ми се иска ако е запушен да си купя нов, не мога да си го позволя.Поздрави на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хората са си го изчислили че трябва да си има катализатор и е съобръзен така че да не спъва колата, да не говорим че при някой коли след махането на същия ланда сондата почва да подава грешна информация към компютъра и става мазало. Та колега ти си реши, а ако е здрав и няма да правиш някакви модификации като да вдигаш мощноста със система за принодително пълнене по-добре не я пипай (това е моя съвет)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа днес махнаха катализатора.И ми сложиха едно резонаторно гърне и съм много доволен!Никаква разлика в шума,колата пак си въри добре и да не казвам че найстина да сме събудили 1-2кс.Щом няма разлика в шума значи резонаторното гърне е добро!Смениха ми го до ленинград там където ме прати колегата, останах найстина доволен.Човека каза че гърнето му струва 70лева и се договорихме за чист бартер давам му стария той слага резонатора.Извика ме да ми покаже какво е направил,найстина се беше постарал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега съм си намерил един чисто нов колектор стоманен 4-2-1 и един муфлер със заглушител задължително!Да живне още... :plane: Но тези неща след празниците!

Редактирано от red_devil

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли на д13 да сложа примерно от д16ка или д15б2 д15б7 д15з1 всмукателен колектор?Кой е най-добрия вариант от всичките?Ще ви попитам в тая тема тъй като не ми се прави нова?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята ми я докараха без катализатор,мислех да слагам но май се отказах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ли на д13 да сложа примерно от д16ка или д15б2 д15б7 д15з1 всмукателен колектор?Кой е най-добрия вариант от всичките?Ще ви попитам в тая тема тъй като не ми се прави нова?

 

За д16 и 15 със сигурнсот можеш, тъй като и двата варианта съм ги изпитал. С моното не беше кой знае какво. Главно разликата беше в по-добрия разход и може би си въобразявам, но много добре вървеше в интервала 120-140 на извънградско. При д16 вече е друга бира и със сигурнсот това е най-добрият вариянт от изброените. НО филма е голям и трябва да смениш резервоар,помпа (като за тия 2 неща е спорно. Моята е със изкарана външна помпа и смотания резервоар. Но все пак за да стане табетлийско е хубаво да са оригиналдъ) ,комп,делко,смукател + работа и накрая някой да ти я настрои. Естествено и да си завършиш изпускателната система защото без нея файдичка няма да има голяма. Правилно си започнал от нея. НО моят съвет е: "Седем пъти мери, един път режи"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си резонатор , но не си продавай катализатора , да не ти потрябва и после да го плащаш 150+ лв ;)

Какво имаш в предвид като казваш "да не ти потрябва" и въобще някой слагал ли си е нов катализатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой слънчев ден решат да въведат закон за измерване на емисии и задължителни катализатори и този закон се спазва - налагат се съответните глоби и коли се спират от движение, тогава сваленият катализатор ще ти е нужен. Но аз нямам идея защо някой ще иска да си свали катализатора ( ако не е запушен ) - даже да спечелиш 2-3 конски сили ( те въобще усещат ли се... ) ще тровиш себе си, децата си, близките си. Хората по света се чудят как да намалят вредните емисии, тук се чудим как да извличаме платината от работещи катализатори и как да си замърсяваме въздуха. :(

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махаш го и слагаш една тръба ,така хем ще му вземеш някой лев хем ще си сигурен че никога няма да се запуши :) Лично аз така направих ,разликата в шума е минимална но поне знам че никога няма да се запуши

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вземат, че въведат такъв закон и ми се наложи да сменям катализатора това е = на продаване/бракуване на колата, защото при мен един катализатор с колектор е някакви си 1600лв...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много четох по въпроса и не разбрах категорично как се дигностицира. Газ анализатор?- ако да, какво мерим с него, какви са показанията с работещ катализатор, със запушен и без него? И ако като се махне може да се увеличи разхода (по-бързо преминаване на изгорелите газове), то ако е запушен би ли трябвало да харчи по-малко от нормалното?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стара ама интересна темаНе забравяте ли катализаторите с две лабмда сонди -едната преди катализатора другата след, при К серията да речем ?! В този случай махането на катализатора става още по сложно.Как ще го махнеш такъв катализатор и как ще накараш чека да не свети оранжево - чувал съм и простоттии от официален сервиз : слагаш лепенка на таблото да не те дразни като свети ?!;) Да не споменавам точнот име ;)Чел съм и методи с вкарването на сондите в малки тръбички -колена но не съм виждал на живо как работи ! С емулатори и разни такива определено не става.Определо е по добре с работещ катализатор - от ауспуха грам пушек не можеш да видиш ;)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е с една ламбда ништо не пречи да се махне катализатора пък и ще се поотпуши малко някое конче отгоре никога не е излишно.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами за кончетата не знам обаче без катализатор -ще ти свети постоянно чека - оранжевата Ламба ! Което мен ме дразни лично защото ако стане некъв друг фал няма по какво да разбереш т.е. тази лампа светва и за други грешки !

Сондите са две преди и след катализатора и постоянно контролира изгорелите газове, освен това светенето може и да те вкара в преразход на бензин.

 

Също така на тези ламбда сонди няма начин да се сложи Емулатор !

 

С една ламбда сонда е ясно - няма проблеми !

 

Проблема е много голям по принцип!;)

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...