Ryuugan 251 #1 Публикувано 6 Септември, 2011 (Редактирано) Местя мненията от другата тема в тази тук, като ще помоля за нормален и НЕзаядлив тон. И аз мисля, че ще излезе по-евтино (и най-вероятно качествено) да се смени направо двигателя с Д16З6 и да няма проблеми. Каквото и да се прави Д13/15 няма да по-бърза само със З6 глава. ПП: чудно ми е как се "наказва" ВТИ със 120 коня на вала... Редактирано 8 Септември, 2011 от atoma Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #2 Отговорено 6 Септември, 2011 Колега Ryuugan, без никаква странична информация веднага разбрах, че караш д16з6 Не случайно има едно неписано правило "Най-успешния тунинг на д16з6 е блок от д15". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #3 Отговорено 7 Септември, 2011 "Най-успешния тунинг на д16з6 е блок от д15"Колега би ли обяснил какво означава това ?! какво му е успешното ? какво печелиш ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #4 Отговорено 7 Септември, 2011 (Редактирано) Колега, може ли да разясниш малко относно "Най-успешния тунинг на д16з6 е блок от д15"?Може и да греша, но ако при смяната на главата не се увеличи компресията(в което силно се съмнявам), не виждам как ще стане по-мощен мотора. Не съм чул някой с Д16 да търси Д15 блок.Мисля, че тази сентенция е грешна. Най-успешният тунинг на д16з6 е Б16Б . Мисълта на предишния ми пост беше, че смяната на главата не е бюджетна операция, а по-скоро базирана на ентусиазъм. Човека иска да засили Д13/15 - ОК.Обаче, ако се чуди как да изкара добро съотношение мощност/финанси да сменя двигателя. Редактирано 7 Септември, 2011 от Ryuugan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #5 Отговорено 7 Септември, 2011 Не съм чул някой с Д16 да търси Д15 блок.Не искам да споря с вас, но аз познавам двама човека сменили блока на д16 с д15 и казаха че колата върви доста повече. Колко повече не мога да кажа, няма дино графики.Поспрете с Офф-а че да не се наказваме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #6 Отговорено 7 Септември, 2011 С блока от Д15 печелиш от по хубавите бутала и по високата компресия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #7 Отговорено 7 Септември, 2011 И До там . Всички д серии рекордиорки са д16. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #8 Отговорено 7 Септември, 2011 (Редактирано) Супер не-логично и анти практично е да се смени блока на д16 с такъв на д15 ... само заради ++ степен на сгъстяване ... първо намаляш строука от 90 на 84.5 второ ти намалят възможностите за инсталирането на здрави биели .... общо взето се прецакваш и набутваш сам отколкото да вземеш нови буталца от д14/д13 /или каквито си искаш други/ и тогава ще си супер точен и не набутан и ще върви доста повечко от колкото с д15ковия блок ... ако щеш даже и едни биели доста по здрави от стоковите примерно - б20-кови /има ги на добри пари/ и мотора става безсмъртен ... освен ако тунера не го осере нещо... като се има предвид че за стоковия вал на д16ката степента не трябва да надвишава 11.3 - 11.5 това всичкото си е мое мнение без лоши чувства към никой ... ето как излгеждат от ляво на дясно D16A9 / D15B2 / D13B2 Ето и Д14А1 Редактирано 7 Септември, 2011 от R-Racing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #9 Отговорено 7 Септември, 2011 Ето една Д15Б2 с в-тек глава.Пълна инжекция.Дросел от Н22.Колектор 4-2-1 и генерация до края.И още няколко бонуса.П.П.колата стана на 1 място на националната 2011 в клас едновалови.Кефа да направиш това по колата цена няма.http://vbox7.com/play:cda33e7d8a 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 7 Септември, 2011 д16з6 i д13 бутала Лично аз съм за д15блок -лично мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
White`DeviL 9 #11 Отговорено 7 Септември, 2011 Аз карах д16з9 до колкото знам аналог на д16з9, само че слаган само в купе. Строших го посъбрах малко инфо и съвети, и сложих д15 блок. Колата върви доста по добре от когато беше с д16-ката. В цял свят правят "мини ми" суапове, а вие тръгнахте да спорите пак. Всеки сам решава какво да направи с колата си според събраното инфо и съвети и разбира се финансовия фактор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #12 Отговорено 7 Септември, 2011 Добре, някой все пак няма ли да обясни от къде идва допълнителната сила на Д15 пред Д16.Леко по-висока компресия и по-малка кубатура. С нищо няма да се различават по мощност двата двигателя.Ето Д16 в отговор на колегата. ПП:Темата защо не се раздели от тази за д13 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
yajo 466 #13 Отговорено 7 Септември, 2011 Истината е Д16з9 С бутала от ЗЦ(Д16А8/А9?З5)степен 11.8 има огромна разлика спрямо Д15Б2 блок със З6-9 глава иодват и конете повече и въртящия момент който каквото иска да си мисли но 1.6 си е 1.6 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #14 Отговорено 8 Септември, 2011 значи ако предположим че д15 ска и д16ка са с еднакви степен на сгъстяване и другите работи там предавателни число на скоростите филтри колектори съм за Д16 иначе не бих прекалил с степента на сгъстяване и обороти те на Д13 и Д15 без доработки на биели и вал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #15 Отговорено 8 Септември, 2011 в тоя ред на мисли,кой бутала са най-подходящи да се сложат в d15 блок с в-тек глава и крайния ефект да е по-добре вървяща кола Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Me Gusta 137 #16 Отговорено 8 Септември, 2011 D16a6 или z6 блок със ПМ7 бутала от двувалова Д-серия и витек глава това е добра комбинация Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #17 Отговорено 8 Септември, 2011 Би ли обяснил защо и няма ли рискове от тази комбинация,блок-бутала..??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Me Gusta 137 #18 Отговорено 8 Септември, 2011 Еми при мен няма, защото буталото има недоход и главата ми е сваляно съвсем малко така, че предполагам и се надявам да нямам проблеми, а е по-добре защото идва малко повече компресията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #19 Отговорено 8 Септември, 2011 (Редактирано) Абе странно защо хората суапват D16 с D15... Това май само в България се прави С D15 блок пиковата мощност е малко по-късно отколкото при D16, има и по-голяма степен на сгъстяване и до там. Няколко човека преди мен го казаха, ама никой с D15-ките не слуша.Да, аз карам D16z6, но не затова защитавам този мотор. Просто 90% от проектите на вървежни атмосферни и турбо D-серии се правят с D16z6. Има защо. За справка www.d-series.org Не си завиряйте главите в пясъка. Това е като спора за D16z6 яко напилен vs сток B16a2 ...безкраен и безсмислен.П.П. P29 или PM7 в D16z6 блок е доста често срещана комбинация дори с доста големи валове без риск от среща клапан->бутало.Аз лично си карам D16-ската с PM6 (D16a6) бутала с 30мм компресионна височина (не 29.5 както са OEM-ските), които са с адски малки засеци + Crower stage 2 вал и няма никакви грижи. Не е мерено разстоянието клапан бутало, т.к. някой преди мен беше правил това и излезе, че има много свободно място за игра Редактирано 8 Септември, 2011 от Radeon4o 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #20 Отговорено 8 Септември, 2011 Въпроса беше за стокови блокове,ако вземеш да правиш е ясно ,че Д16.Главно за него се предлагат(афтърмаркет) части(биели и т.н). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #21 Отговорено 8 Септември, 2011 :lol: :lol: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #22 Отговорено 8 Септември, 2011 И До там . Всички д серии рекордиорки са д16.нека да са само D16-кип.с. извинявам се за офтопика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
redbull 160 #23 Отговорено 8 Септември, 2011 Както казва един мой приятел:ПО БЪРЗАТА КОЛА Е НА ТОЗИ, НА КОЙТО ДЖОБА МУ Е ПО-ДЪЛБОК 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jordan Stoyanov 77 #24 Отговорено 8 Септември, 2011 (Редактирано) по тази логика д14 може да излезе по мощна от д15 освен компресията трябва да гледаме и хода на буталото предполагам колкото и малка да е тази разлика, силата е различна върху коляновия вал.на д 15 хода е 84,5мм . на д16 е хода е 90мм Редактирано 8 Септември, 2011 от Yordan Stoyanov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #25 Отговорено 8 Септември, 2011 (Редактирано) Просто 90% от проектите на вървежни атмосферни и турбо D-серии се правят с D16z6. Има защо. За справка www.d-series.org Да правят се защото едни биели за д15 са супер рядки и са по 900$. Къде са 300$ + - за д16-кови.И аз съм с бутала P29+ d16z6 глава. (За буталата не съм сигурен дали са п29 от д16a9 са) Редактирано 8 Септември, 2011 от civicgonemad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #26 Отговорено 8 Септември, 2011 Прави сте, че частите за SOHC D16 се намират на много приемливи цени и това е една от причините хората да се занимават повече с тях. Не мога да го отрека... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Me Gusta 137 #27 Отговорено 9 Септември, 2011 Ами идеята е че д16 дори и за стокови части предлага по-голям избор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #28 Отговорено 9 Септември, 2011 Защо мини-ми върви колкото стокова D16Z6, защото D16Z6 е със степен на сгъстяване 9,14:1.Камерата на Z6 главата е 34.60cc , а на Б7 38cc.Демек Б7 е със степен на сгъстяване 9.28:1 с дебелата клингиретова гарнитура.Като сложите Z6 глава с метална трислойна гарнитура от Z6 и мини-ми става 10.22:1 или 10.54:1 с двуслойна гарнитура от Y8.А после никой не си кара ненастроена колата.По-леките биели и вал си оказват също влиятние.Накрая сравнявате стокова D16Z6 със сгъстена D15-ка със същата глава, всмукател и обикновено спортен 4-2-1 изпускател, с по-леки чаркалаци и настроена на дино.Настройте D16-ката както си е сток и пак ще е по-силна.Ако се сложат бутала на D16-ката и още по-тънката гарнитура от Y8 и се настрой какво ще стане ?Както и да е , ето малко сметки, какво може да стане с D15-ка:Ако се ползва трислойната гарнитура, но с бутала от D13 (PM0 (PM IG) pistons +5cc dome, 30.7 or 30.8mm) става 12 или 12,13:1, а с двуслойна гарнитура - 12,44 или 12.6:1.Има варианти за D15, но има и за D16:D16Z6 с бутала от D15B7 и биели от B16A2 става 8,9:1 - перфектна за турбо, ама късно го разбрах .D16Z6 с бутала от D15B7 и трислойна метална гарнитура е 11,7:1, a с двуслойна май няма да стане, че буталото излиза над блока 0,711мм, а тя е 0,636мм дебела.D16Z6 с бутала от D13 и биели от B16A2 става 10.34 или 10.44:1 с двуслойна гарнитура, а ако се сложи трислойна гарнитура, но се вземат 2мм от блока и така бутаалото ще има само 0,3 или 0,2мм недоход става 12.48 или 12.34:1.Всичко това е на теория, но все някой ще пробва да каже, аз имам един окомплектован D15B7 блок, та може да се заиграя един ден. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #29 Отговорено 9 Септември, 2011 Като каза Додж, ето разликата м/у вътрешностите на маслена помпа на двувалова D серия и тази на D16Z6. Малката е на Z6. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #30 Отговорено 9 Септември, 2011 Абе не е ли DOCH, не ми го хвали. Ъхъ,но Б Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #31 Отговорено 9 Септември, 2011 Ъхъ,но Б :worthy: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #32 Отговорено 9 Септември, 2011 Абе не е ли DOCH, не ми го хвали. Адаш....Ти направо ме уби!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #33 Отговорено 9 Септември, 2011 С блока от Д15 печелиш от по хубавите бутала и по високата компресия освен ако не използващ блок от д16, с по хубави бутала и по-висока компресия ... аз искам да задам един въпрос:как се намаля обем на двигател ( за пред комисия, ако нямаш право да намаляш диаметъра на цилиндъра и няма по-късоходов колянов вал ?? въобще има ли начин ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1073 #34 Отговорено 9 Септември, 2011 (Редактирано) Тунерите по света вече са забравили какво е това Д серия въобще,а тук не минава без такава тема .... Редактирано 9 Септември, 2011 от policeman 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #35 Отговорено 9 Септември, 2011 Трудна работа. Можеш да йм кажеш, че ще намалиш обема с 25% като откачиш 1 свещ А като ти пише на блока 1.6, ти вътре и 1,3 да го направиш, тая комисия как ще ти повярва? Да не би да тръгнат да разглобяват мотора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R-Racing 86 #36 Отговорено 9 Септември, 2011 (Редактирано) Е как ше са забравили какво е д-серия ми на Биси 700- конявата Д-серия на 4WD ?!? Редактирано 9 Септември, 2011 от R-Racing Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #37 Отговорено 9 Септември, 2011 Еми карал съм D15B2, сега карам D16Z5. Нямат нищо общо. Не знам колко трябва да е пипана D15ката за да пребие на драг двувалова D16ка, ама.......знам ли?! Няма невъзможни неща. Аз не мога да разбера защо изобщо спорим за D15, D16, B16, B18 и пр.?!.. Вместо да се радваме че всички тези мотори са производство на Хонда, и да ги сравняваме с най-доброто от другите Марки Автомобили, ние спорим помежду си. Тази тема е направо несериозна. За мен лично, истините са ДВЕ, да е DOCH и да е VTEC! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #38 Отговорено 9 Септември, 2011 (Редактирано) А после никой не си кара ненастроена колата.Ами просто настройката излиза НАЙ-скъпо от всичко... а и в този форум познавам само 1 човек който съм сигурен ме може да ми свърши работа... Макар че след чипа доста се промени, пак не е на 100%... Ако ми бяха казали цената за настройката и колко нерви ще ми струва, нямаше да се занимавам. От както е запалена търся къде АДЖАБА да си направя една центровка като хората...Като ида на елкон където имат стробоскоп като им обясна... и ме гледат все едно ги карам да задействат ядрен реактор. Редактирано 9 Септември, 2011 от civicgonemad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #39 Отговорено 9 Септември, 2011 Е ти какво очакваш като не никой нищо не разбира. И аз го ям тоя на моменти. Ако не бил фабричен мотора не могли да ми помогнат. И млатя на проба-грешка. Обаче имам необходимите на тоя етап необходимите контакти и ме устройва Д15/14/13ките се развиват според мен,защото се купуват от хора с по-малко лев. Искаш кола и като видиш д13/14/15ка за 1к по-малко от д16ка и я взимаш. не те кефи как върви и като имаш лев я развиваш. Ако имаш парите си взимаш д16ка и караш. А д16ката пада, защото като направиш по-малкия и го построиш наново става като нов. А 15 год експлоатация няма как да не се отрази. Просто са бюджетни проекти. п.п. Не подценявайте д13ките. На път съм догодина или като му дое времето дали наистина основните лагери на д13 и д15 са еднакви Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Radeon4o 22 #40 Отговорено 9 Септември, 2011 (Редактирано) Само за справка - във форума има минимум 4 човека, които са доказали, че могат да настройват ECU-та коректно - било то на D15,D16,B16,B18,K20 и други.Не знам обаче какви са цените, т.к. не съм прибягвал до техните услуги, но както civicgonemad каза настройката е важно нещо и в един момент разбираш, че без нея няма да я бъде Редактирано 9 Септември, 2011 от Radeon4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове