Jump to content
Ivo Myankov

спортен изпускателен колектор 4-2-1 за Д серия

Recommended Posts

Не намерих тема която да дава малко повече светлина на въпроса "Какво е спортния колектор 4-2-1 и ползите от него".

 

Значи карам 5та хеч Сивик Д16з6 имам интей Реактив и сега мисля да слагам въпросния колектор.

 

Публикувано изображение

 

 

Ако си го поръчам нов ще ми излезе 190лв с доставката като върви и с гарнитурата.

Първо това същия ли е като тези които продават тук за по 150лв.

 

2ро ако може да разясните принципа му на действие. Какъв ефект има от заместването му със стоковия 4-2-1 на Д16з6.

Ще се усети ли някаква разлика във вървежа и в разхода.

И в крайна сметка струват ли си тия 150-200лв?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоковия ти колектор май също е 4-2-1, при д16з6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И само това е общото между двата :) Така наречения спортен е много по добър от стоковия.П.П:Малко четиво http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=2146

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че стоковия ми е 4-2-1 и за това питам : "Какво е спортния колектор 4-2-1 и ползите от него".

И съм показал за кое точно питам. Знам, че има разлика, знам че разликата е положителна за спортния.

От другите теми който ми показахте разбирам, че се дигат приблизително 5-8 коня.

Разбрах и разликата между спортните 4-1 и 4-2-1.

Но не видях никъде точно с какво този 4-2-1 е по-добър от стоковия.

Защо стоковия не се увива в термо лента, а спортния до колкото разбирам задължително?

След като се сложи спортния трябва ли да се разширява и генерацията като се има в предвид, че сега съм със оригиналната която до колкото знам е ф50 външно?

Много хора гледам слагат на ф55 и ф60, но до колкото разбирам от четеното това често има отрицателен ефект.

 

 

Разберете ме правилно. Не искам да съм поредния тунер дето се хвали, че е със спортни колектори и въздушен филтър съм качил 10-15 коня отгоре. Ясно ми е, че нещата не са точно така. Но искам да знам малко по-конкретно какво и защо.

Редактирано от Ivo Myankov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стоковия не се увива с термо лента защото е от чугун,а "спортния" заради температурите които се получават изолираш го,като идята е да намалиш температурата в двигателния отсек имаше нещо и за някакви микрозавихряния и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спортния колектор е полиран отвътре,което спомага за по-бързото отвеждане на газовете.

Широчината на отворите на всяка една от тръбите е по-широка от тези на стоковия,което спомага за по-свободното отвеждане на газове,същото се отнася и за изхода на спортния колектор спрямо стоковия.Съответно изпускателните отвори на главата са по-малки от тези на колектора и се получават завихрания на газовете.Не,че няма да се отвеждат свободно,но за пълна ефективност на колектора ще трябва да разшириш отворите на главата.Ето примерна рисунка,за да добиеш представа какво искам да кажа :)

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

След като изхода на колектора е примерно 55мм е желателно да направиш и генерацията на толкова,включително крайното гърне да не е с вход по-малък от генерацията.

Колегата NewMcc ти каза една от причините поради която се слага термолента.Другата причина е,че чугунения колектор се нагрява равномерно и за това не се слага лента на него,а спортния не се нагрява равномерно и от това се губи скоростта на газовете.С термолентата успяваш да запазиш равномерното нагряване на колектора и скоростта на газовете.

Не го мисли толкова.Взимай си колектор и го слагай,някога карах с такъв и имаше ефект от него ;)

Редактирано от SVE_1986

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, ето ти малко полезно четиво: http://www.beemaspor...82%D0%B8%D0%B5/

А относно разширяването и порта на изпускателните отвори ще цитирам само част от текста:

"...широчината на портовете в най-лошия случай трябва да съответства на широчината на изпускателните портове в двигателя, като по-добрия вариант е да е малко по-голяма от тях. По този начин ще се избегне връщането на газове в горивната камера тогава, когато буталото се движи надолу и създава вакуум в цилиндъра. Навлезлите по този начин отработени газове не само ще заемат мястото на гориво-въздушната смес, но и ще повишат температурата в горивната камера намалявайки волуметричната ефективност на двигателя. Съществуват и т.нар. anti-reversion колектори, които имат вграден лип, който възпрепятства връщането на отработените газове обратно в горивната камера."

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, ако ми е тъп въпроса, ама нали клапаните пречат да се връщат обратно газовете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно изпускателния клапан не е още затворен напьлно когато буталото трьгва надолу и тогава е вьзможно да засмуче изгорелите газове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при ГМТ на буталото изпускателният клапан е отворен около 0.4мм преди затваряне или, 12градуса всмукателен, 10 градуса изпускателен и двата са на колебливо отворено положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на знаещите, вдигам тази тема за да не правя нова.
На моето д13 2 карба и генерация външно на Ф55( с колектор от д16з6 с изрязън изход на 2-ката да пасне на генерацията ф55), ще слагам спортен колектор 4-2-1 от тези китайските 200/250 лв. ОБАЧЕ гледам че изхода на повечето колектори е Ф48, това стандартно на всички колектори 4-2-1 за "Д" серия ли е така или просто съм попаднал на такива.
Мисълта ми е такава, че ако колектора излиза на Ф48 а генерацията ми е Ф55 не се ли обезмисля цялата гимнастика (знам, че генерацията ми е голяма за моя мотор, но вече е сложена с нея ще се кара)

Дайте ми акъл :) 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет да вземеш колектор който няма фланец по средата на колектора. Тоест цял 4-2-1. Ще можеш да го монтираш. Не е нужно да се разделя колектора, а в същото време тези фланци правят проблеми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-скоро ако минеш на по малка генерация ще ти върви по-добре иначе всички ибейски колектори са на 47вътрешно накрая на двойката за Дсерия.Та смисъл товаа ти е предостатъчно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Междувпрочем, когато си поръчвах моя колектор имаше възможност и за 43мм. Д16з6 излиза на 39мм.

1.3 работен обем едва ли ще създаде достатъчно изгорели газове, че да трябва 55мм (вътрешен/външен?) диаметър.

Допълнително като се търси такъв колектор гледайте скоби за закачането му към блока и шасито, най вече шасито. Връзката отдолу. Иначе ще дрънчи яката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, предстои ми да закупя хонда сивик 6 англичанка, 90 коня, 2000 г и съответно имам 1-2 въпроса, които вероятно са обсъждани.

Колата ще я взема за 2500 лева и се чудя дали това е добра цена, като се има на предвид, че външно е в почти перфектно състояние, без драскано и ръжда по купето.

Та, моторът на колата, която ще вземам тия дни е D14Z4 и за съжаление не намирам много информация за него, което ме подтикна да пиша тука.

Човека, който ще ми продава колата каза, че е купил метален колектор (и по негови думи пасва на D14Z4) от мотор D16Z6, и го е купил, защото му е излязло на оферта.

Въпроса ми е, ще трябва ли да се преправя нещо по колектора, за да пасне и има ли смисъл да се сменя, и дали ще усетя някакъв положителен ефект при ускорението?

Съответно, ако реша да го сменя, ще има ли проблем да се монтира обикновено газово на по-късен етап?

Благодаря на отзовалите се предварително!

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само плюсове ще има от колектора, няма минуси.

Англичанката е супер, но ако има някой по силен мотор , щото си е спряла хонда попринцип, но пък е комфортна и климатика й охлажда добре (ако не са й забили клапите и за топло-студено).

Лошото  на Д14 , че е мудна, и , че в салона й няма подлакъдник но с един салон и един мотор ще е комфорт, ще си духа климатика и ще се подпираш на подлакъдника :)

И няма да плащаш голям данък. Аз си взех D16Y3 супер спряла, с някви дълги кутии, спрялааа... спряла.... и с данък 140лв (в Бургас)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...