Jump to content
Shotgun LUDA

За и Против шлайф на колянов вал на Хонда

  

92 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Като цяло е доказано че вала може да се кара шлайфан въпроса е кой и как го е направил ако "ruleto" , (Който съм убеден че разглобен мотор нее виждал и само сере по темите и нищо смислено не пише) не вярва и мнозина от вас си мислят че шлайфан вал на хонда нее вал то тогава си купувайте нови валове! аз моите си ги шлайфам когато е необходимо и при който трябва за да няма ядове. Като цяло все още нямам мотор с изтропал Шлайфан вал. До колкото знам на колегата К20-ката нее била със шлайфан вал.ПС-1.Rulemaker мерил ли си твърдоста на вала и ако да по кой метод? Бринел или Рокуел? интересно ми е да споделиш данни;)и да разясниш на колегите ПС-2 Повече няма какво да пиша по темата, моля и колегите които наистина са компетентни да не пишат защото бяха и ще бъдат осрани от по разбиращите "Ruleto" :lol: ПС-3 Успех на всички с проектите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последен призив за спазване на добрия тон, от тук насетне почват почивките, а повярвайте ми, те ще бъдат дълги!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

за сега имам на лични един вал с сигурност от Д15Б2 и може би един от Н22 преди да ги пратя за анализ ще из направя по едни тест за твърдост и после заминават за химичен анализ може ли има някой който иска да се обзаложи че е от стомана коляновия вал на Д15 ката виж за К и Н шове без да видя не приказвам :lol:

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правят се специални инструменти, които струват доста пари и след кратка употреба се изхвърлят. Имам такива произведени за Б серия, Х серия и К серия, не съм сигурен дали и за Д серия нямам. Изправянето на тунела става с точност по-добра от 1 стотна. Цената на обработка е около 300лв и отнема поне 4 часа. Заслужава си само ако блока е ценен въпреки, че аз хондов блок с прав тунел не съм видял...пример с който ще се съглася с теб лек пример А9 ка на вид перфектна /не шлайфана никога/ след мерене на тунела дава 0,06 мм елипса само в едната посока спасило го е от изтропване само тва че лагерите са супер меки и маслената помпа е бухала яко да компенсира извода тарелката или долната част на леглата на основните лагери е гръчава могли са да го направят и по яка но всичко е кинти :dry: но както е ясно перфектни двигатели няма и след дълга и уморителна експлоатация си показва недостатъците

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗдравейтеТака... измерването на твърдост трябва да е по диаметъра на вала, като е достатъчно да се измери в центъра няколко пъти, и към повърхността на шийката на вала (за да се види колко е голям закаления слой- предполага се, че е закален с ТВЧ). Възможно е шийките на лагерите да се изшлайфат по- дълбоко, да се наварят със същия метал (целта е да се получи по- голям размер разбира се), след което вала се шлайфа на точен размер като на чисто нов вал. Трудността тук е, че трябва да се използва същият материал, от който е направен вала (например легиран чугун), и да не се образуват никакви заваръчни пукнатини в местата на наваряване- технологията на наваряване трябва да бъде изпипана, а при самото наваряване се закалява навареният слой. Освен това (май съм забравил да го напиша) в България има патентован метод за закаляване на валове (и по- скоро на шийките на лагерите) не с ТВЧ, а с плазмено закаляване. Закаленият слой е около 1-2 милиметра по радиус, след което вала се шлайфа на точни размери. Ако си спомням правилно- това е съвместен проект между Германия и ТУ- Варна. Изглежда, че всичко опира до налични технологии и средства, в някои случай е по- добре да се купи чисто нов вал !Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо против шлайф на колянов вал съм и аз.Ако се стигне до проблема, че вала е износен, аз лично бих си търсил друг блок комплект с вала.Излиза много по-евтино, отколкото да си прецакаш колата (след някой друг км и то след така наречения "основен ремонт").А и тогава ще се осъзнаете, тези които подкрепяте тезата за шлайфания колянов вал.Незнам само дали ще има един честен, който ще влезе в тази тема и ще напише:"Да, наистина сгреших, че спорих за шлайфането на коляновия вал".И определено тайванците са ви изпили мозъците с техните основни и биелни лагери :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То има един дето счупи мотора заради шлайфан вал и пак спори че е ок да се шлайфа, ти искаш някой да си признае че е сгрешил. Те зад океана тунерите само шлайфани валове ползват, щото е безопасно и дори препоръчително. Казах им на момчетата дето много разбират и са сигурни, че няма проблем да се шлайфа и да се кара, че многа да ги свържа с няколко рали тийм-а да им обяснят на тях хипотезите си и да видят какъв ще е отговора, ама някой от новите модератори (явно приятелче на защитниците на шлайфа) ми трие постовете. Ако някой от псевдо тунерите дето защитават шлайфа на вала разбира повече от тия хора - евала. Ама това може да стане само в сънищата им. Всеки сам си решава дали да си вземе истински вал, или да си прави експерименти и да шлайфа. В единия случай си кара и си свирка, в другия не кара и си псува.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

или не четете или не знам в повечето случай особено при хонда проблема не е вала вала че е задрал е последствие причината да изтропа двигател /говорим който не е оставян без масло / е че тунела се е подбил лично съм мерил такъв двигател и вала имаше износване някъде от порядъка от половин стотна а тунела в порядъка на 6-7 стотни как да го обясня на човек дето не е хващал измервателен уред освен линия и пак ще го кажа новия вал не ти решава проблема нов двигател да но не и нов вал руле мога да ти опонирам тук цял ден без никъв ефект от тва ще си насроя форума да не ми показва твоите мнения :D щото ми убиваш мозъчни клеткимоя шлайфан вал счупи скорости ама той все още работи и си е в добра кондиция :D повечето ако го бяха видяли в какво състояние беше преди ремонта изобщо нямаше да го почват

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре всеки вика нов вал,какво правим с лагерите тогава ;) Предполагам повечето знаете колко струват ОЕМ лагерите,като дори и за Д серията струват повече от двигателя.Другият вариант е слагаме "стандартни" или осреднени ,и се молим всичко да е ок(ако не ви се занимава да мерите де)

Поста не ми е с цел заяждане или нещо подобно ,просто ми е интересно,понеже минах по този път с лагери,валове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Приятелю, говорим за шлайф на вала, а не за потънал тунел.Много изкривяваш темата от смисъла й.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре всеки вика нов вал,какво правим с лагерите тогава ;) Предполагам повечето знаете колко струват ОЕМ лагерите,като дори и за Д серията струват повече от двигателя.Другият вариант е слагаме "стандартни" или осреднени ,и се молим всичко да е ок(ако не ви се занимава да мерите де)

Поста не ми е с цел заяждане или нещо подобно ,просто ми е интересно,понеже минах по този път с лагери,валове...

 

Новите ОЕ лагери струват повече от двигателя ти само ако двигателя ти е под 200лв грубо:)

Наскоро си смених биелните,разбира се с ОЕ от Хонда....към 130лв струваха 8-те черупки.

Интересното беше че дойдоха половинки без отвори за мазане,та трябваше да се вкарва тюнинг ама накъде без него :D

Основните лагери и те са там някъде на пари....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Golf-Assassin едното е причина другото следствие как я изкривявам

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам спомен в предните ми постове да съм защитавал че е по добре да караш със шлайфан или не шлайфан вал просто на всякаде писах че нее проблем ако е шлайфан и е направен като хората да караш!И на всякаде писах че нее важно шлайфан ли е или не а как е шлайфан и как е измерен! Имаме няколко такива колици дето са шлайфани и вече са на по сума километри, едната дори е на 3-ти ремонт и е минала около 60-70 К двувала Д16-ка със степен около 11.5 и корекция на тунела на коляновия вал и мотора няма умора! само купето се предаде колегата civicwarior му разказа играта:)ПС. относно това че съм псевдотунер. Да така е за една година потроших 4 "B" серий поне научих много неща ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та имаше изказвания че валовете са от стомана - ако все още има такива нека кажат и да се прати вал за изследване имаше че шлайфан вал няма да устиска 5-6 обиколки на италианско преследване - за тва мога да кажа може да се пробва и да се види имаше че вала е нагрят до 300-400 градуса - пълна глупост имаше че след шлайф ще свалиш закалката - ако оставяше мек материал след шлайф до сега трябваше на тия шлайфаните да им се е разтропал двигателя имаше за обработка на тунела с борверг - може би но много трудно ще спазиш изискванията на дръпнатите за масления клин след такава операция и според мен двигателите ще държат много повече ако се мисли и за укрепване на тарелката

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под проблем с тунелът визирам не промяна в размера на отвора на основните лагери, а дислокацията на 5-те един спрямо друг, т.е. не са съосни. Като си вземеш друг стар пак е на същото дередже.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да караш със шлайфан вал е глупост! Ето и един факт Божилов счупи мотора на Дракон 2 точно заради шлайфан вал.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"atanasbe"}Що не вземеш да пишеш на хонда и да им предложиш да им оправяш брака бе?Изписа един тон защитни слова,ще кажеш че живота ти зависи от това :blink: Можеш да вкараш и иновациите си,да се подобрят двигателите им.Дадох ти телефон на фирмата-обади ли им се?да питаш за тунела?Парадокса също ти каза какъв е често проблема и защо се прибягва до изправяне.Ако беше чугунен блок,този проблем липсва.Съжалявам че нямам някой стар вал да го занеса в ВМЕИ да го измерят за твърдост и да ти се смея после.Винаги ще има защитници на тая тема,но уви-познавам доста които са изпатили и няма да се хванат на хорото с шлайфа.Ае със здраве

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аре пък сега не съм лудия защитник на шлайфа но не е невъзможно да си направиш двигателя квото имаше да кажа се каза и няма кво да добавя вече оставям всеки сам да си преценява

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,значи аз съм ЗА поради следния факт. Преди време и на мен се наложи да правя тази интервенция и говорих с човек който е напред с ремонтите по двигателя и той ми обясни че е възможно да има някакво изкривяване или осукване на коляновия вал особено ако колата донор са я карали само на злоба.но в крайна сметка решението си е твое :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип при металообработката(конкретно шлайфане и струговане) на каквите и да е метали, било то чугун, черна стомана или неръждаема стомана се образуват микро пукнатини по повърхността на метериала. В следствие на термичните и обемни разширение на материала, под действие на високите натоварвания, тези микро пукнатини стават макро пукнатини и разрушаването на материала е нейзбежно. Това са ни учили като инженери, някои ако иска да спори по този въпрос, ще му пратя източника, да го прочете черно на бяло с формули и т.н.

Айде и аз да се вкл.Микро пукнатини и дефекти могат да проличат след механична обработка (най-вече след шлайф, стават видими), но не се причинени от тези обработки. Причината може да е в нееднородния състав и неправилна термообработка преди това.От всичко прочетено в темата разбрах следното : Валовете на Хонда са азотирани(нитрирани) , максималната дебелина на твърдия слой която се постига е от порядъка на 0.3-0.4 мм, а немските са с циментация , където могат да се постигнат цели милиметри.Ако това е така логично е първите да не подлажат на успешно прешлайфане , а вторите да стават.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега marto

Пукнатините, които се получават след шлайфане са само от самата механична обработка- от неправилни режими на шлайфане (тук самото термично обработване няма никаква вина).

Азотираният слой също може да е и 1 милиметър, и дори повече- зависи колко ти трябва.

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Айде и аз да се вкл.Микро пукнатини и дефекти могат да проличат след механична обработка (най-вече след шлайф, стават видими), но не се причинени от тези обработки. Причината може да е в нееднородния състав и неправилна термообработка преди това.От всичко прочетено в темата разбрах следното : Валовете на Хонда са азотирани(нитрирани) , максималната дебелина на твърдия слой която се постига е от порядъка на 0.3-0.4 мм, а немските са с циментация , където могат да се постигнат цели милиметри.Ако това е така логично е първите да не подлажат на успешно прешлайфане , а вторите да стават.

Най накрая някой да потвърди думите ми,ама не се знае...може да не са достатъчни :D Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да караш със шлайфан вал е глупост! Ето и един факт Божилов счупи мотора на Дракон 2 точно заради шлайфан вал.

А ти беше ли когато се правеше мотора та твърдиш такива работи!Принципно е хубаво вала да е нов,но ако нямаш каквоби направил.Мога само да ти кажа,че ако бяхме намерили ремонтни лагери и бяхме шлайфали вала и корегирали тунела,колата най-вероятно щеше да изкара състезанието.Проблема е че само преполирахме и сглобихме с нови лагери.Надявам се че друг път когато не си информиран,няма да се изказваш толкова компетентно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мони,Какво да ти кажа...Около мен 4-5 коли карат на шлаиф и никой не е изтропал. В т.ч. една тойота. Аз лично мисля, че хонда не е космически кораб и наскоро говорих с едни пичове и те казаха "Няма яд, стига да има лагери." 0,25мм не е много и каквото и да е покритие, то под 2-3 мм не е, просто нямало да хване. Ако някой има вал, на който по една шийка са муи здрави да свирка на лични. Купувам го и давам да някой да го изследва и готово. Но както нашите пичове казаха-има ли читави майстори и здрави лагери" всичко е на 6". А иначе вала се носи на майстор, той си мери и си казва-това така , онова онака и готово. ;)п.п. Това с бутилките е лесно, трудното е тия 20 годишни возила да тръгнат :D

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кой каквото си иска да говори... карам 2ра хонда с шлайфан вал.... Хондите СИ обичам да ги карам сякаш ги изнасилвам (разбирайте да не падат под 5к оборота) и какво от това ??? Резултат еми все по-хубаво им става на колите... Верно не съм им навъртял по десетки хиляди но въпреки всичко не са се счупили все още, дано и не се чупят.... последната ми хонда като я отворих CRX-a вала и е на 2ри ремонт смених лагерите със същите всичко е в допуски в момента си я карам до 8к и няма никви ядове..... защо ли.... Просто като се прави едно нещо трябва да се прави както си му е реда... Шлайфаш с акъл, проверяваш биели, тунела на основните и си свиркаш :) :) :)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Монка аз съм отговорил и на незададените ти въпроси ;) Просто ми писна да се обяснявам.Няма смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли желаещи за бутилка пожелание???п.п. Аз... ъ... продължавам да чакам отговори и офертата ми продължава да е в сила!!!Първия получава бутилка каквото пожелае!!!

А бутилката може ли да е с въглерод или с аргон :D че ще ми свърши повече работа ..Ако не може, пращай ми Джонито, пък като го изпия ще ти обясня как Хонда отливат валовете точно на размер и идеално гладки, защото вал на Хонда не се шлайфа .. :no: Ако не вЕрваш, патай Рулето, той ще те свърже с утвърдени състезатели, които ще потвърдят .. :) Само че аз се сещам за един утвърден състезател от техният край (Илия Царски), с когото сме се засичали в Пловдив точно при шлайфиста .. :D Доги, толкова ли са зле Хонда от към валове,(защото при другите Японци не е така) като ги правиш тези твърдения ?

Японците нямат суровини и ползват шрот(демек отпадъчен материал или по точно боклук)за направата на въпросното желязо и с тази цел е тази толкова здрава тяхна закалка.Е тоя вал като го събориш на машината на 2-ри ремонт,дали остава нещо от нея?

Пак ви казах не бъркайте европейските валове с японските.

Защото аз преди 11 г. обърках един Японски вал (не е Хондов) с Европейски и поради липса на донори в онези години го тръкнах на втори шлайф(0.50) :o че първият го беше прескочил ..Както сам се сещаш, през онези години и частите бяха кът, та лагерите (Taiho) ми ги донесоха от Гърция ..Та този същият вал вече е на 163к. колата е турбинирана и още си я карам :) и вала не е изтропал ..За това мисля , че грешиш, като говориш за Японските валове като цяло .. :thumbs1: защото ако си прав, аз трябва да съм някакъв супер- късметлия .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се чудя как всички сте много доволни от шлайфа а пък анкетата съвсем друго казва :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Може да си го засякал, ама като е карал ланчията, форда или фиата. Другото е че няма и как да си го засякал, щото той няма да тръгне да си носи вала, има кой да я свърши тая работа, ако се наложи. Редактирано от atoma
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеТака... измерването на твърдост трябва да е по диаметъра на вала, като е достатъчно да се измери в центъра няколко пъти, и към повърхността на шийката на вала (за да се види колко е голям закаления слой- предполага се, че е закален с ТВЧ). Възможно е шийките на лагерите да се изшлайфат по- дълбоко, да се наварят със същия метал (целта е да се получи по- голям размер разбира се), след което вала се шлайфа на точен размер като на чисто нов вал. Трудността тук е, че трябва да се използва същият материал, от който е направен вала (например легиран чугун), и да не се образуват никакви заваръчни пукнатини в местата на наваряване- технологията на наваряване трябва да бъде изпипана, а при самото наваряване се закалява навареният слой. Освен това (май съм забравил да го напиша) в България има патентован метод за закаляване на валове (и по- скоро на шийките на лагерите) не с ТВЧ, а с плазмено закаляване. Закаленият слой е около 1-2 милиметра по радиус, след което вала се шлайфа на точни размери. Ако си спомням правилно- това е съвместен проект между Германия и ТУ- Варна. Изглежда, че всичко опира до налични технологии и средства, в някои случай е по- добре да се купи чисто нов вал !Поздрави

За такова наваряване ли става въпрос?http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wMLExUQbt3s&feature=related

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗдравейтеНе съвсем- това не е наваряване, а в този случай е нагряване за отвръщане (според мен), същата процедура може да се използва и за нагряване за закаляване на шийките. Наваряването е допълнително наслагване на метал върху вала, след което при шлайфане този метал се отнема до зададения размер. При материала от видеото трудно се вижда дали се наслагва някакъв метал, по- скоро се нагрява газопламъчно. Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така пише в един от коментарите :) It's actually not hardening, it is thermal spraying. The robot is actually depositing metal onto the surface of the crankshaft- powdered metal is fed through the flame and is deposited onto the crankshaft surface. This builds up the part dimension so it can be remachined to original factory specifications.Термично пръскане. Металът(на прах) се подава през пламъка и се нанася по повърхността на вала, с цел удебеляване и последваща обработка до стандартни размери :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,още ли дъвчете смотаната тема?

Който квото иска да прави,аз например пробвах шлайф директно 3-ти ремонт на задника си и май не се получи добре:)

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: A защо си ползвал "паважна" шкурка? :D

 

Сега звъниш на "майстора" да дойде да те мине с "шлайф паста" :yes:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малииииииии добре че няма по страшни шлайфове .Късметлия си , ама тъй като те гледам държиш на шлайф ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шлайф пастата беше кислородна вода,разни други агресивни нещица и съвсем ми изтръпна.Сигурно ефекта беше подобен на нитрирането с дълбичина 2мм в материала:)За минаване със задника през 10 см. бордюр наистина ще се окаже че нося на бой:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...