Jump to content
Sign in to follow this  
fenabg

Прилики , разлики ,размери и взаимозаменяемости на всмукателните колектори

Recommended Posts

Накои има ли идея какви са точно разликите на колекторите на д14 и д16 -сприннцовките .И ако имате размери да ги посочите.И друго на спортните колектори ако някои има размери за Д серия да ги сподели .П.п темата е родена от един спор който четох на скоро.Абе темичка за колектори :lol: -смучещи.

Edited by Stefan Milev
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

На D14 рънарите на всмукателния колектор са доста дълги и почти няма пленум. Вижда се че вс.колектор на D16 има доста хубав пленум и способства за по добро пълнене-респонс. Имаше графика измерена на дино че само със смяна на вс.колектор мотор D14 качва 4к.с. Това е от мен, все пак пиши за спора че е интересно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Питай Рулмейкър на лични,Фен...Всички смукатели са еднакви със на д16з6,без д16у8,според него,на д15б7 и д14а2..........

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Фен, в онази тема която те е подтикнала да пуснеш настоящата съм показал разликите м/у D15B7 и D16Z6 колекторите.За Д14-ките си признавам че не съм много компетентен, просто не ми представляват интерес.Като цяло по темата - всички всм. колектори на едноваловите Д-серии са взаимозаменяеми от гледна точка на закрепването към главата. Двуалките са друга бира - различен bolt pattern :cool:, въпреки че има конвертиращи фланци за тях.Моите наблюдения показват че няма хубав стоков колектор за Д-сериите. Добър компромис са ВТЕК-овите (като Z6 Y8), но не са достатъчно добри както примерно е Б16-ковия всмукател при Б сериите.От афтърмаркет смукателите аз бих избрал Еделброк Пърформър екс, след това Скънк2 и репликите им като БЛОКС и т.нСега е на дневен ред да правим един хоуммейд франкенщайн колектор, но не знам какво ще излезе от това. Ако се получи ще го опиша подробно в темата.Знам че има и други колеги които правят подобни опити, нека споделят ако имат напредък, да не се стесняват :cool:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

то нали и аз ше скачам в д серия ,имам и б за правене та не е лошо да го изкоментираме .че поне за Д-то :cool: ше си го правя аз .П.п ако не ше сложа от д14 :cool:П.п 132 :cool: някои се забави ..

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Местя постовете от съответната тема тук защото са по темата!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега, от д15б7 и д14а2 са същите като на д16з6,7,9 :cool:

 

 

Колега, от д15б7 и д14а2 са същите като на д16з6,7,9 :cool:

 

Не се изказвай неподготвен. Не е вярно това което си написал.

 

Клени, много добре знае какво търси и то определено не е от д15б7 и д14а2.

 

Да се обзаложим ли? Ако искаш взимаме от з6 и от д14а2, режем, мерим, сравняваме и ги плащаш двойно ако са еднакви?

И на д16у2 е същия!

 

п.п. забравих че Хонда е измислена и се произвежда в Габрово.

 

 

Да се обзаложим ли? Ако искаш взимаме от з6 и от д14а2, режем, мерим, сравняваме и ги плащаш двойно ако са еднакви?

И на д16у2 е същия!

 

п.п. забравих че Хонда е измислена и се произвежда в Габрово.

 

Извинявам се на Клени за спама в неговата тема, ама той ще ми прости:cool:

 

Рулмейкър, всички вече разбраха за твоята некомпетентност, но ти си като магарето на Соломон , трябва да се излагаш все повече и повече.

 

Я сега погледни тук и ми кажи кое е еднакво, смешнико:

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

вътрешните размери професоре. мерили сме го 100 пъти, даже и на твойте снимки си личи че са еднакви размерите. на снимката за д16 линийката е сложена да мери от 1.5мм нататък, а на д15-ковия е под ъгъл за да изглежда по-малък диаметъра. и сляп ще го види. айде казвай навит ли си да купуваме и да режем? не гледай външния размер на отливката, а вътре какво има.

 

намери и другите 2 ако искаш на д14а2 и на д16у2

 

 

 

Колега, от д15б7 и д14а2 са същите като на д16з6,7,9 :cool:

 

Не се изказвай неподготвен. Не е вярно това което си написал.

 

Клени, много добре знае какво търси и то определено не е от д15б7 и д14а2.

 

Жоро.......мноу си неподготвен.........Всички смукатели на хонда са еднакви със на з6,единствено на Д16У8 НЕ Е.....или само той беше като него.....И аз такъв си сложих на икономиката...А линийката като се сложи под наклон,показва грешно.....СОРИ ЗА ОФ-А АМА НЯМА ЛИ АДМИН ДА МУ ЗАПУШИ УСТАТА НА ТОЯ ПАПАГАЛ,Рулмейкър

 

Папагала рулмейкър е проверил всичко, докато е било пред него и в ръцете му, затова може да каже кое какво е, като някой от вас разбирачите провери сам кое как е тогава ще ми обяснява. До тогава си гледайте снимки из нета. Той и най-големия разбирач сред вас обясняваше как едни скорости няма как да се сглобят, ама накрая се оказа, че както винаги е в грешка! Знам че има доста неща които ги разбираш hondю, ама за тия които съм ги проверил лично няма да спорим.

Както вече казах и на д14а2 и на д16у2 са същите като на з6/7/9

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз няма да влизам в дълги спорове, но ще кажа две три неща ... Докторе, по-малък пленум = по-добра реакция и обратно ... т.е. това което си написал не трябва да е вярноОще, ако д16 колектор качва само 4 коня на д14, аз мисля, че слагането на колектор от д14 на д16, ще свали доста повече.Портовете и рънърите на тия от д14 са прекалено малки за д16. Там работата е, че целта е била да се заковат 90 коня много точно и категорично, за да се заобиколят акцизните и митнически такси на повечето европейски държави, и да се падне в групата ниски данъци.П.П. Фен, не се занимавай с глупости ами го прави тоя колектор .. ако искаш ще ти го начертая :P и почвай заварките ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

по-малък пленум = по-добра реакция и обратно

Нещо не може да ме убедиш. Иначе вземи почети нагоре и се образовай малко ... как портовете на д14 ще са по-малки ?? Ти сляп ли си или :P :P :P Edited by teror1sta

Share this post


Link to post
Share on other sites

П.П. Фен, не се занимавай с глупости ами го прави тоя колектор .. ако искаш ще ти го начертая :P и почвай заварките ...

Ta кво чакаш не разбрах . Хора споделете бре е на Гошко ми е интересно на неговия размери ако има и тои ,от нонеймед некои си купи интересен смукател ,ако мое да попремери тава-онава :P па и да сподели .Темата засега върви около Д серия ма моо пишете и за Б не лошо . Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

по-малък пленум = по-добра реакция и обратно

Нещо не може да ме убедиш. Иначе вземи почети нагоре и се образовай малко ... как портовете на д14 ще са по-малки ?? Ти сляп ли си или :P :P ;)
:P да мерим ако иксаш? Аз за разлика от всепросветените габровски разбирачи първо проверявам лично нещата и тогава ги говора, а не да вида нещо в нет-а и да си мисля че всичко знам. Тя и скоростната кутия на един пич от форума нямаше да стане щото главния инжинер на Хонда така беше казал, ама накрая пак си остана с пръст в гъз ;) Edited by rulemaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Портовете и рънърите на тия от д14 са прекалено малки за д16.

На D14A3/A4 колектора е същия като D16Y7 (най-якия двигател на Хонда :P ) така чеее няма смисъл да се сменя.На D15Z6 пък е почти идентичен с този на D16Y8 - разликата е портове за EGR-a (които с една гарнитурка под разпределителната плочка се елиминират) и някои разменени места за вакуумите (за регулатора на налягането, за EVAP системата + един в повече за EGR клапана).А малкия пленум май допринася за малко повече въртящ момент при ниските обороти. Edited by keel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Теро, каква е функцията на пленума според теб ? Защо колите с карб нямат пленум след дросела ? Защо пленума не е закачен директно за портовете ( все-пак инжекторите са там )? сега ще ти обясня просто. :PЦелта на пленума е резонансно пълнене за сметка на малко време за реакция (+малко обем за разни датчици лек бонус за спирачките). Хелмхолцовия резонанс зависи от дължина на тръбата, диаметър, поглъщане на стената на тръбата, рязкост на отворите в двата края и размер на отворения обем в двата края(той определя отражателната способност на краищата на тръбата). Отворен обем в единия край в случая ти се явява пленума и ако е безкрайно малък резонансното пълнене ще е също такова, ако обаче е прекалено голям, ще отнема много време докато се напълни с въздух , от който да започант да пият цилиндрите :P това време е въпросния "респонс" който обсъждаме ... ако искаш мога и да ти го нарисувам и да ти го напиша като математика ма ше тряа са напия първо ... keel и rulemaker, пред себе си имам глава д14 портовете й са с поне 2 мм по-тесни от тия на д16з2, което е мнооого (поне 10% разлика в площа), но не съм убеден, че това важи за всички д14 глави, а и не помня точно от какво д14 е главата ...от това което аз съм видял пряко на отворен капак, металните колектори на някой д14 и някой д16 се различават много :P и пленума на тия д14 определено е значително по-малък. Номера не мога да цитирам, освен да каж, че бяха в 6-та .. това не пречи да сте частично прави, но не и изцяло ... нека просто да съберем всички колектори и да ги измерим без да се караме ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

някой може ли да го преведе

свързано е само с принципите и Б-серия,ако все-пак колегите настояват ще се намери кой да го преведе, ценно е :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

lookcho , аз друго имах предвид :P по-големия пленум върви с по-голям дросел ... така че все още не може да ме убедиш че на малкия респонса е по-добър :P :P :P

 

Друг пример: сменям колектора на д15з3-ката с от на а6 (и аз не знам защо го сменям, като са едни и същи. Само дето з3 има ЕГР :P ). Дросела един и същ, по твоята логика трябваше значително да спадне респонса обаче беше точно обратното. Значително по-добър респонс и значително повече "вътък" на ниските обороти.

Единственото обяснение в случая дето се сещам е че на з3-ката колектора е прекалено голяма гавра. И е толкова тънък че до 1-ви цилиндър не е стигало въздух ;) А с на а6 колектора това се е подобрило и от там положителната разлика. Защото все пак е вярно това дето си го написал.

 

Хора където не знаят как се ползва линия или им се вижда крива да не пишат глупости ! :P;):D

Специално за тях понеже претендират, че всички колектори са еднакви да кажа колко е на д15з3 (то може да ми е крив шублера нещо ама все пак) порта - 35 мм по спомен. Някой ако е убеден, че е колкото на "всички" колектори мога да му снимам даже. Само трябва да видя къде съм си прибрал дърводелския метър :D

Edited by teror1sta

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote name='lookcho' timestamp='1294135239' post='1057176389']нека просто да съберем всички колектори и да ги измерим без да се караме :PИзобщо не съм искал да звучи като заяждане, ако изглежда така извинявай. Но наистина, специално за тези двигатели са еднакви, колектора е от тия със засмукване надолу (downdraft)ако гледаш D14A1 e съвсем различен, по-близо е до D13.A D14A2/A5 и А7/А8 в англичанките са със странично засмукване (sidedraft)там не знам с какви размери са. Много е възможно да имат нещо общо с D16Z6 или D15B7, a на D14A7/A8 приличат на D16Y8 само че са пластмасови.http://www.psytronix.org/engine/HondaEngineSpecs.html - тука има някои размери за D16A6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Теро, големия пленум не върви задължително с голям дросел :P - не бъркай вървеж и реакция, и дросел и пленум :P... с по-голям дросел колата може да тръгне повече, и определено ще реагира по-бързо отколкото с по-малък. Освен това реакцията и пълненето зависят И от качеството на обработка на повърхностите ...keel, не съм казвал че ти се заяждаш :P то беше към всички.

Share this post


Link to post
Share on other sites

не бъркай вървеж и реакция, и дросел и пленум :)...

Не ги бъркам :) Ама точно, че едното трябва да върви с другото иначе за какво ти е едното без другото :P;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"трябва" не определя зависимост :)Следните две файлчета са свързани с темата и съдържат добре подредена физика и математика по въпроса. Писани са от сериозни хора и няма нужда да се съмняваме много в истинноста им. има и нужната математика за основни изчисления на входящ и изходящ колектор. а това е линк към най-лесния за ползване и читав калкулатор, който мога да намеря из нета : http://www.exx.se/techinfo/runners/runners.htmlно той е само за всмукатели, защото скороста на звука се предполага и е константна ...

Lecture08.ppt

Manifold Tuning.ppt

Share this post


Link to post
Share on other sites

lookcho излишно е да спориш със главния инженер на Хонда, все пак той е измислил всичко свързано със тези автомобили.

За мерене с какъвто и да е уред точно ти теро недей да ми обясняваш, защото аз работя работа в която работим с точност до 2мкм.

 

Keel може и да е прав за д14а3/4 и д16у7, тия дни ще премеря всмукателите (имам ги и двата свалени), предизвикателството за инженерите на Хонда още е в сила, а именно. Купуваме з6 колектор и д14а2 колектор, мерим всичко по тях и който загуби баса ги плаща в двоен размер. Аз съм ги мерил и са еднакви.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето едно сравнение и от мен: D15B7 и Edelbrock

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разликите между Д16А6 и Блокс:

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Не съм мерил с линийка,понеже ще кажат, че е под ъгъл ;)

А така изглежда колектор от д16А6 ,отвътре ;)

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Share this post


Link to post
Share on other sites

И са в крайна сметка д14 или д16 :):) ,че ще ми трябва един да го срежа да знам кои ще е по добре.Илийка с кво се отварят тея файлове бе .

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

С Power Point Фен :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето файлчетата от lookcho в *.mht формат (отварят се с Internet Explorer, на всеки компютър, на който има инсталиран Windows) не се изисква инсталация на допълнителен софтуер :)Manifold TuningLecture 08п.с. как се атачва файл във форума, че с тоя dox ми писна ?

Edited by chirenski

Share this post


Link to post
Share on other sites

като отвориш пълния редактор, отдолу си има поленце и бутончета :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Купуваме з6 колектор и д14а2 колектор, мерим всичко по тях и който загуби баса ги плаща в двоен размер. Аз съм ги мерил и са еднакви.

 

Колега,

Така като гледам незнам къде е отишъл цирка и защо са те оставили ;)

Точно тази интервенция съм я правил.Двата са с различен номер,следователно различен артикул.Водното уплътнение е с различна форма,геометрията на тръбите е еднаква,но от вътре са по-широки и пленума е по-голям с малко.

Ае спри да говориш глупости и да се заяждаш с хората:) М/у двата колектора единствената прилика е,че са монтирани на хондов мотор.

Д16з6 е доста напомпан мотор и всичко е смятано.Д14а2 е масов мотор.Там се гони лимит на к.с. и икономия на горива,не толкова вървеж. По принцип никой не си взима англишманка 1.4 да се писти, а да си ходи с жената и децата на море на тихо и спокойно с 130 на магистралата:)

След смяната колата на газ върви супер/определено промяната е на 6+/,но пък имам ядове с оборотите, заради по-големите тръби :beer: Това при обикновенна газова с ламбда-контрол.

На бензин колата е като преди газовата :)

 

п.п.Ае само не ми казвай колко са бързи д14ките,че годеницата има д13 дуал карб и ти гарантирам,че не си бърз ;)

Edited by barsi
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

За последен път почиствам тази тема! Това е чисто техническа тема бе хора. Сдържайте добрия тон, моля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Утре ще проверя дали има разлики между колекторите на д14а3/4 и на д16у7 и ще споделя резултата, само че няма да ги режа, а ще премеря само портовете, горе-долу дължините на рънърите и обема на "пленума".barsi нещо си в грешка пич, д16-ка карам аз

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всмукателите на D14A3 и D16Y7 са горе долу еднакви по форма, но само по форма. На D14A3/D14A4 рънърите са малко по-къси и по-тесни като обем спрямо тези на D16Y7. Пленума и на двата май е горе долу един и същ, като на окомер можеби този на D16-ката е една идея по-голям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ако имате колектори пред себеси, мерете с вода обема на пленума ... лесно е, запушват се дупките с пластелин, ръце , квото има , пълни се с вода и после се излива в съд, който се мери :D... по един или друг начин - имате фантзия и няма да ви уча :)един приятел предложи да мерим с ориз, но там става сложно със сортовете :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

дросела на D16-ката е по-голям!

?
Тфа е грешка при писането ама беше късно да я редактирам и системата не ми позволи...Понеже дописах текст в средата на изречението и не съм забелязал, че не съм махнал края..Тия дросели са bolt on няма как да са с различни размери....освен малката разлика в диаметъра на отвора...П.С> Ще съм благодарен ако на някой модератор му се занимава, да ми коригира края на изречението в предния пост, щото съм забравил да изтрия "понеже и дросела на D16-ката е по-голям" за да не объркваме хората които четат после темата!Наздраве! Edited by Petar Petrov

Share this post


Link to post
Share on other sites

И понеже виждам, че темата тръгна малко към дросели, за да няма спорове ==> препратка към темата с дроселите тук

Share this post


Link to post
Share on other sites

Айде да се включа още 1 път за днес. Надявам се, информацията, която успях да намеря да е полезна на някой. Става дума за сравнение между колектор от D16A6 и D16Z6:

 

Публикувано изображение

 

Колектора от Z6 изглежда, че има по-дълги рънъри с около половин инч (1,27см) от този на A6. Това обаче, не е вярно, тъй като колектора на Z6 има по-малка извивка. Реално след измерване излиза, че рънърите на Z6 са по-къси.

 

Публикувано изображение

 

Порта на D16A6 е 40мм.

 

Публикувано изображение

 

Порта на Z6 е 42мм.

 

Пленумите на двата смукателя изглеждат почти еднакви отвън, но ако погледнем вътре, ще видим, че този на Z6 е цилиндричен, а този на A6 има плоска задна част, което го прави почти като буквата D. Като качество на изработка, този от Z6 е по-добре от A6.

 

Оригинален текст: http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/101315-d16a6-vs-d16z6-intake-manifold.html

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Тук има инструкции Как да заменим колектор от D16a6 с такъв от D16Y8 (доста популярен мод при нашите приятели зад океана). Приятно четене :)п.с. Съжалявам за колегите, които не разбират Английски :lol:
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ох влака пак се движи в релси :):D :D .и един Фъпрос имам - инжекторите имат ли точно определен наклон .Имам в предвид градуса под които седят спямо порта и разтоянието от него.п.п дали ще ме разбере някои :lol: ,мноо съм зле от снощи :D

Edited by fenabg

Share this post


Link to post
Share on other sites

На д14а3 и на д16у7 портовете са по 38 и 38.5, като цяло разлика има само в някои конструктивни детайли. Нямах време да меря дължини и обеми, само портовете премерих и щракнах 2 снимки набързо.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×