Jump to content
fenabg

Прилики , разлики ,размери и взаимозаменяемости на всмукателните колектори

Recommended Posts

Сега като се загледах в колектора на Тода рейсинг изглежда че това са дросели със допълнителен карбонов еър бокс - тия са откачени.

 

Ето един интересен колектор за H22. Ако се оставим настрана че е от карбон, има доста интересен дизайн и дава +13 коня, мерено на дино.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Ето и подробности от източника: ЦЪК

Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде отидохме на Тода :lol::)

 

Ония с белия еър бокс според мен е направен така за да може да си регулираш дължината на рънара. Кеф ти дълъг, кеф ти къс.

 

Сега претичах да мерна Блокса горе долу какви са му размерите.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Размерите са приблизителни до 1-2 мм. Диаметъра на пленума е външния, така че вътрешния ще е около 80мм. Рънарите са мерени заедно с извивката и фланеца.

Портовете бяха на 42-43мм към главата.

Размера към дросела май беше 64мм по спомен.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Колега, тези симулации са перфектни, ако... разглеждаш колектора като конструкция от тръби, която се пълни от единия край и изтича от четири места. Добри са - като илюстрация за проходимост и доколко ламинарен е потокът в отворена система от тръби, в която налягането на единя край е по-високо.

 

Тънкият момент е, че двигателят всмуква. Сам се сещаш вероятно как би изглеждала картината при всмукващ двигател, и/или (частично) ограничен от дросела поток...

 

Затова и тунерите работят с две концепции - първата (асиметричния на Тода),търсене на максимално проходимата тръба, и втората (такъв е ОБХ-а) - с достатъчно голям пленум и velocity stacks.

 

Фен, не са ми останали данни със всмукателите, бях ги метнал на един диск дето не знам къде отиде.

На Д14 и Д15Б7 портовете са 40 мм, на Д15Б7 определено рънърите са по-тънки (по спомен, пък и карам още с портнат Д15-ков колектор). На з6 са 42 - запомнил съм, защото на последния Скунк за Д-серия, дето ми мина през ръцете, бяха 43.

 

Ако ще правиш - според мен опитай с джезве + вградени тромпети. Колекторът на Тода е сложен за изпълнение - просто "големите" не ползват само математика, а правят ПВЦ-макети и следят потока в монтирани на реален двигател макети.

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 1,2 дена ще кача снимки и на Д15Б-то 130 коня JDM -варианта , според мен колектора му е малко странен :)Хубава тема :)

Редактирано от BOSS`HOGG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hondю, и двата интейка са с по 4 дросела :) първия е мечта .. според мен така трябва да правят колите от завода ;)втория е толкова дълъг за да може да се закара и 2-ри хармоник на ниски обороти примерно на 6-7К ... не знам за какво им е там, но вероятно си има идеятоя с интересния дизайн , има прекалено къси рънъри за Х22 ... това ще закара 3-тия хармоник на около 8500-9000 ама, щом експеримента е успешен, значи всичко е наред :)nonamed, то може да е смятано като за турбо интейк, ама като гледам как е 8 цилиндров редови и дросела е като за 2 цилиндъра(така на око), ми се струва, че е било домашното на петокласник ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва е моето произведение малко набързо и като на маитап ама съм доволен доселчето е доста голямо така че все едно е със дросели който са отворени докрай :rolleyes:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този вариант 2-ри и 3-ти рънър пълнят добре ама 1 и 4ти са в сянка :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва е моето произведение малко набързо и като на маитап ама съм доволен доселчето е доста голямо така че все едно е със дросели който са отворени докрай :rolleyes:

Струва ми се, че само си си изгубил времето.Инжекторите къде са?!П.С> Това е шкодов мотор доколкото виждам...? Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този мотор инжекция ли е въобще?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:P пълна .. ама газова .. с плочка :rolleyes:Анастасе, тая ли беше оная дето не върви ? деба спрелчока ! :rolleyes:Sako, не си виждал стоковия "колектор" ... :D тоя е перфектен ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва е моето произведение малко набързо и като на маитап ама съм доволен доселчето е доста голямо така че все едно е със дросели който са отворени докрай :)

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Като гледам пленума нее толкова малък и немисля ,че 3 и 4 цилиндър ще останат без въздух.Този пленум има доста запас от въздух и мисля,че това е идеята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам дали съм си изгубил времето ма стокови коли до 150 коня падат от 1.3 шкодов мотор на газ , падала и дори и купра 160 !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях в друг форум, че става въпрос за шкода 100s 1.3л....От първите орязани снимки под ъгъл които беше постнал...:) ...неможех да се ориентирам к'ъв е тоя мотор..за к'фа кола говориме...после видях някъв надпис шкода на капака, а и ти не беше споменал нищо - кубатура, моно инж. ли е, карбуратор ли е :) ...просто някфи снимки и дялан всмукател...треаше малко интро ала бала......чааак после се запознах с твоя случай ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък искам да помоля, ако някой четящ темата, кара англичанка с мотор D16W..(май D16W4 са vtec) да ми прати ако може VIN на лс. Целта е да се провери дали колектора от D16Y8 и въпросният D16W са еднакви.

колега виж този линк:http://translate.google.bg/translate?hl=bg&sl=en&u=http://civic5.com/forum/viewtopic.php%3Ff%3D14%26t%3D4308&ei=CW6fTd6sMsjKsgbdm8T1AQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=10&ved=0CHgQ7gEwCQ&prev=/search%3Fq%3Dhonda%2Bcivic%2Bd16w4%26hl%3Dbg%26biw%3D1259%26bih%3D617%26rlz%3D1R2SKPT_bgBG398%26prmd%3Divnsfdаз карам англичанка с мотор D16W4Е.Какво ти трябва.Ккакво е това VIN на лс??Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :) Всъщност реших въпроса кардинално, няма да сменям смукателен колектор (поне не засега) :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко снимки на хондови колектори някога ако имам време ще наснимам още и ще го попремеря.

 

Д16з2ако не бъркам :D

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Д13 само за протокола :lol: :lol:

Публикувано изображение

By [url=http://profile.imageshack.us

Публикувано изображение

By [url=http://profile.imageshack.us

 

А20а4

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

By [url=http://profile.imageshack.us

ЕТ1

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

By [url=http://profile.imageshack.us

Б20а3

Публикувано изображение

By [url=http://profile.imageshack.us

Публикувано изображение

 

 

Тоби контиЮ имам още ма ги незнам къде са :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да си сменям колектора с такъв от D16Z6,но някъде четох че са подобни с моя!? Незнам дали си заслужава, някакви данни за всмукателния колектор (пластмасов) на D14A8?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някакви данни за всмукателния колектор (пластмасов) на D14A8?

За нищо не става .
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От цялата тема не си намерих отговор на въпроса който си задавам затова ще попитам,кой от y8 и z6 колекторите е най-добър за д15 мини ми с глава от y8,в момента съм с колектор от А6 :) ,предполагам ,че отговора ще е от y8 и ще задам направо следващия въпрос ако отговора е такъв - мога ли да си прехвърля карантията от А6-колектора (рейка,инжектори,дросел и тн) на гол колектор от y8 и какви проблеми мога да срещна,погледнах само разлика в стъпковия мотор че имат и y8 колектора има ЕГР който трябвало да се изолира някак :)оп и още 1 въпрос - каква е разликата м/у 2-та колектора от y8 http://i3.photobucket.com/albums/y96/Enigmagination/Parts/GEDC0260.jpghttp://www.tamparacing.com/forums/attachments/honda-acura-parts-sale/161615d1311562838-d16y8-full-swap-clean-cheap-img_0745.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Тоя всмукател от д13 ако му се играе ъглошлаифа няма ли да стане за дуал карб?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има ли разлики м/у всмукателите на D16Y2,D16Y3,D16Z6? Външно изглеждат еднакво!

Редактирано от smoky

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d16y3 е по тесен с няколко милиметра от тоя на д16з6

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да повдигнем темата, и да си дойдем на думата. Значи става въпрос за едновалова Д-серия пълна игла, кой всмукателен колектор от стоковите е най добър за Д-серия от всичките на нашата марката , ако не е от Д-серия и после да се преправи за Д-серия , има ли такъв, или да се направи някаква самоделка! Целта е колата да се направи бегачка :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d16z5 -a8 ,a9

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d16z5 -a8 ,a9

Мерси за отговора колега, а имаш ли си на идея как ще се преправи за едновалка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам идея направил съм го даже . ще пусна снимка. С преходен фланец се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да кажеш и с какво е по-добър от другите и след като ще се качва с преходен фланец няма ли да е по-добре да се сложи от б16

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На d16z5 -a8 ,a9 рънърите съвпадат с портовете на едноваловата глава, само захващането е друго.Иначе освен, че рънърите са по-големи от на D16Z6, не знам с друго дали е по-добър.На B16 портовете са на по-голямо растояние и няма как с фланец да стане, освен ако не е 10см дебел :DАз съм намислил нещо за B16-ков колектор на D16Z6, но ще пиша ако стане :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип аз си мислих че отговора на моят въпрос ще е Б16, И аз съм обмислил как да направя Б16-ков колектор на едновалова Д-серия, но ако се направи предполагам че рънарите ще станат малко по къси, и най големият въпрос ще има ли ефект от цялата трансплантация?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбрах смукател от двувалова д-серия може да се сложи на едновалова д-серия с преходен фланец .Значи и обратното упражнение е възможно защото аз искам да си сложа спортен смукател на д16а8 а то няма и ще си купя такъв за едновалова д-серия и ще го монтирам с фланец .някои да знае откъде мога да си купя такъв фланец или кои може да ми изработи и колко ще струва фланеца ? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип аз си мислих че отговора на моят въпрос ще е Б16, И аз съм обмислил как да направя Б16-ков колектор на едновалова Д-серия, но ако се направи предполагам че рънарите ще станат малко по къси, и най големият въпрос ще има ли ефект от цялата трансплантация?

Никой ли не може да отговори, или не искате по вероятно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://prikachi.com/images/448/5869448E.jpghttp://prikachi.com/images/456/5869456Z.jpgЕто,Б16 всмукател,качен на двувалова Д серия.Тука имахме ЦРХ(продаде го моя човек) и още има Д16А6 със такива всмукатели.Когато имах Д16А6 мини-ми,приятелчето ми си направи Б16 всмукател,на неговата Д16А6.Разликата-падаше с една кола по малко,в сравнение с преди.Идеята му дойде,като гледаше всмукателя Скънк2,който имах аз и Б16 всмукател-едното пълно копие на другото Редактирано от RadoslavKZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето фланец

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

И аз съм правил такъв фланец на времето и мога да ви кажа, че става само на глави без втек, защото фланеца опира във втек клапана и няма как да се получи освен ако не разминете гадно отворите на рънърите....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите на RadoslavKZ Публикувано изображение и JDM.BG Публикувано изображение

 

Днеска щях да продам всмукателя си от з6 и щях да си взема от двувалова д-серия...... и после щях да направя фланеца...... и като почна да го монтирам и щеше да опре във В-тек контролера и щях да се видя в чудо голямо и две стоянки назад...... да е жив и здрав JDM.BG Публикувано изображение

 

За това ли е тоя форум да се крием да не си казваме кое и как е по добре.... просто сте уникални...... благодаря ви!:)/>

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой се крие колеgа нали ти казаха вече. или искаш да ти кажа че става без да опира в клапана, да може. Ти май си най уникалния .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой се крие колеgа нали ти казаха вече. или искаш да ти кажа че става без да опира в клапана, да може. Ти май си най уникалния .

Да казаха нищо против нали се отблагодарих на момчетата, но никой преди това не каза че на в-тек глави тоя фланец не става. Я издай тайната как да направя тоя фланец за да не опира никъде! Благодаря ти. И да вметна не се заяждам с никого!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Няма да ти дам жокера веднага гледаи внимателно и кажи каде моо се поизреже .

 

те нещо за развлечение тука водата излиза с тръба от фланеца :rolleyes:/> директно ма не се вижда

 

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-05-28

 

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-05-28

 

Публикувано изображение

By fenabg at 2012-05-28

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ще кажи ли как да направя фланеца за да мога да прикача всмукател от двувалка на д16з6 глава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми на двувалката изрязваш порта за водата на 5мм от порта на цилиндъра и на фланеца на оригиналното място за едновалка лепиш трубичка за маркуча. Това дето е в повече и от фланеца режеш и него .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...