Jump to content
izopi4a

Питане за Accord 2.4 7-ма ген.

Recommended Posts

Ще го обмисля добре, но везните леко се накланят в полза на ръчните скоростни предавки, по пъргава и по икономична :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория е така и това е неоспорим факт. Автомата се усеща по-тромав заради "меката" трансмисия, но на практика разликата в доускоряването не е голяма. Примерно на 3-та (с еднакви 2000 оборота на мотора), ръчката ускорява от тях, докато автомата ги вдига с 500 при авто режим, а ако газта е рязко натисната, моментално сваля предавка (или 2). С ръчката трябва да сменяш ти, което си е загуба на време и прекъсване на въртящия момент. Но тези обяснения са мъгляви и най-добре питащият да пробва и 2-те трансмисии (с еднакви мотори и купета), за да прецени + и - като усещане и ежедневни потребности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, по-бавното ускоряване на автомата не е само в по-дългите предавки, защото те немалко се компернсират от „меката“ връзка, както цецо каза. На практика тя увеличава въртящия момент когато си натиснал повече педала. Проблемът идва в загубата на енергия от приплъзването във флуида (от механична в топлинна). Също минус може да бъде това, че няма начин при ускорение да стоиш дълго във в-тек. Минаваш през него за малко, кутията превключва и падаш много под него. Усещането не е точно „спортно“ :D

 

Според мен голям минус на автоматът е, че има голяма разлика в това какво можеш да очакваш като ускорение в зависимост с каква скорост се движиш в момента, в който искаш максимално ускорение (да кажем за изпреварване). Ако се движиш примерно с 40–50, ще свали на първа и ще се изтреляш. Ако се движиш с около 100, ще свали на втора и пак ще „литнеш“. Ако си обаче около 70, сваля на втора, озоваваш се на 4000 оборота и започваш ускоряване, което се усеща доста по-тромаво. При по-голям брой, по-къси предавки това има доста по-незначителен ефект.

 

Така че истината е, че ако търсиш комфорт, вероятно автоматът ще е по-добрия вариант. Ако търсиш динамика, ускорение и responsiveness (бърза реакция при подаване на някакъв инпут), то може би ръчката е по-добра. Числата не лъжат – за 2.4 двигателя автоматът ускорява до 100 с 1.5 секунди по-бавно. Просто се качи и пробвай и двата.

 

Ако са ти интересни изчислени данни за ускорение, мога да направя и графики, сраващи ускорението на различни предавки и м/у различни скорости, но те показват това, което казвам.

 

ПС: ето две бързи. Car 1 е комби, ръчна, 6 скорости. Car 2 е комби, автомат, 5 скорости.

1.PNG

2.PNG

 

ПС: описаното във втория абзац явно важи в подобна сила и за ръчната кутия, тъй като втора и трета е горе долу еднакво дълга при ръчката и автомата.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, но е малко по-сложно. :) Трансмисията има нормален и спортен режим чисто софтуерно и за това се води адаптивна.

Ако просто дадеш рязко газ от място, колата тръгва рязко, но сменя предавките при спадане на въртящия момент на мотора ( след 5500 об/мин) и в този режим за 100км/ч ще трябва да мине и на 3-та. Това са и публикуваните данни за ускорение. Вторият опит понякога е аналогичен.

Ако обаче тръгнеш "от 2 педала" (предварително натиснати газ и спирачка и  скачане от нея) автомата е в по-злобният режим и сменя предавките при рязкото сриване на мощността на мотора (след 7000 об/мин). Тук до 100 е поне секунда по-рано и няма нужда от 3-та.

Така работи и ръчният режим, в който можеш да висиш на 7200 колкото и на която предавка искаш.

Но безспорно автоматът е за комфорт, а не за беснеене (не че не го може). Принципно, ако искаш Акорд за спорт, то Акорд не е твоята кола (не и стоков). А неговият автомат е гениален, понеже си е механична кутия със софтуерно (АТ и МТ) управление, в която вместо синхронизатори има пакети фрикциони, а вместо съединител - хидротрансформатор с лок ъп.

Автоматът е за комфорт, за което плащаме с по-висок градски разход и малко по-мудно ускорение (в стандартният режим). 

Другото са само плюсове:

1 - пази мотора и себе си (доказано дуракоустойчив с годините)

2 - обслужването му е 100-тина лв за опресняване на маслото (няма сваляне и псуване)

3 - замазва луфтове в трансмисията и лаг в дросела

4 - пътниците не "кимат с глави" при смяна на предавките (при лежерно шофиране)

5 - кара се мързеливо (от "куцо и сакато") :)

 

 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Rollin тука бъркаш, Цецо може да ти го обясни подробно. Аз съм също с ръчна. Оп докато съм писал той го е направил. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля че бъркам понеже един приятел има 2.4 Автомат и съм го карал и го карам когато поискам, разликата е огромна в ускорението на моята и неговата.
Просто автомата си е да си го караш за кеф а не да го тормозиш.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често съм срещал учудване у тестващите че усещането за скорост се разминава с реално измереното. Ръчната кутия прави усещането много по-живо, заради "твърдата" трансмисия, препирнята и ръчкането, докато в автомата си седиш иии... Ще ми е любопитно (ако можете и има къде), да направите паралелен старт от място до 100км/ч и доускорение -примерно от 60 до 100км/ч. Нещо като това:

Снимано е от колата с автоматик и там са 2-ма души.

Питам, понеже моето комби е сток, а есента идва едно момче да купува от местна авто къща един 7-мак МТ type S, а после му дадох да пробва автомата -от любопитство. Много се въодушеви как стартира и набира комбито. Не купи другия Акорд - може би защото имаше ръжда по едната вежда, а може и на автомат да се е меракландисал. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе ето и едно МТ срещу АТ, нооо, колите са "барани". :)

 

Не знам, коя, коя е, но вървят прилично и равностойно. Не казвам и че автомата е по-бърз от ръчката, а просто че не бих седнал на "лашкане и ръчкане" заради секунда по-кратък демараж до 100.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо,аз мога да кажа как чувствам ръчките и автомата защото постоянно ги менкам.Макар и не един и същ модел мога да кажа,че няма разлика почти или автомата има лек превес при тръгване от място.Единственият минус е при около 80 км и се налага рязко ускорение за изпреварване се наблюдава турбо дупка за части от секундата до като при ръчката я няма,и разхода в града е с около литър в повече може би и по малко,всичко друго е само в плюс на автомата.Извън града автомата е по икономичен 100% !

Няма смисъл да се говори постоянно за това то си иска сравнение а не предположения от рода на - "един приятел каза как е слушал един друг какво разправя".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, и да изключим усещането, заводските данни, както и дино-тестове (някои ги има и във форума) показват, че автоматът е по-бавен. Нито хората с АТ имат интерес да постват графики на по-малко мощност, нито Хонда – да обявява по-бавно ускорение на автомата.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на модераторите, участниците в темата, както и на west bam, по чийто интерес към автомата се подхлъзнах, та взех да споделям разни работи. Фактите и цифрите са си реални, а усещанията и потребностите субективни. Нека той си реши, пък дано сме му били полезни в размислите и вземането на решение АТ или МТ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомата има горе долу двойно повече загуби по трасето от мотора до асвалта. Така, че няма как да вървят наравно. Автоматика гори равно или по-малко извънградско заради по-дългите скорости в съчетание с локъп-а.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клипове има бол, нямаме представа в тях нито колко може да кара единия нито как сменя предавките, аз говоря от личен опит.
Автомата е старо поколение и има не само загуби а е и много лагав(за мене на базата на вече новите автомати които са по добри дори от ръчките)
Ето Първото клипче иначе дето излиза в нета като напишеш Accord 2.4 AT vs 2.4 MT

 

Моята няма софтуер но има леки доработки други и няма смисъл да правя летящ или какъвто и да е старт с автомата че ще му стане много неприятно.

Все пак не казвам че автомата е лош избор(никак даже) просто най добре да покара и двата вида и сам да реши :)

Редактирано от rollin
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, jijane написа:

Автомата има горе долу двойно повече загуби по трасето от мотора до асвалта. Така, че няма как да вървят наравно. Автоматика гори равно или по-малко извънградско заради по-дългите скорости в съчетание с локъп-а.

Първото ти изречение не винаги е вярно, понеже в средни и високи обороти помпата вдига достатъчно налягане за да вървят заедно 2-те тави на хидрото, а след тях трансмисиите конструктивно са еднакви.

Второто ти изречение е вярно, заради края на третото - тоест разлика в предавателните отношения на двойките зъбни колела.

Третото ти изречение си е вярно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете "тави" на хидрото може да вървят заедно само и единствено при задействан лок-ъп. Да не забравяме и маслената помпа при автомата, която си е един допълнителен товар без отношение при предаването на въртящия момент. Скоростните кутии са еднакви конструктивно до степен, че имат валове и зъбни колела. Пакетите при автомата, които заменят синхронизаторите са допълнителна маса, което води до още загуби. Най-общо казано при акорд 7, ако с ръчна скоростна кутия имаш 15% загуби в трансмисията, то при автоматична скоростна кутия имаш още толкова, или около 30%. Това са максимални загуби, които не се изменят линейно в работния диапазон. Специално при акорд 7 автомат, след в-тек загубите са умопомрачителни.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само в подкрепа на предния пост ще спомена, че когато си играх с изчисленията за ускорение на двата варианта – ръчна/автомат, загубите на автомата излизаха почти точно двойни (ако считаме за реални заводските данни за 0–100).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Малей, а отворих невинно да почета темата, а то станало на спор за видовете кутии. Ами хубаво де, изчетох всичко техническо, ама може ли да погледна лаишки и субективно на нещата :) Автомат карам за първи път, и хонда за първи път притежавам, и не мисля, че бих си взел ръчка от марката. Дизел да, но ръчка, бих се замислил. Иначе бих карал ръчка, но автоматичната скоростна кутия не я заменям. Та защо ли - ами заради чистото спокойно усещане, което ти дава, заради това, че завивам с 2 ръце, когато ми трябва, че не се притеснявам да си тръскам цигарата, ако ми се допуши, че като се движат с мене хората, изпитват комфорт и си гледат в телефоните, и никой не обръща внимание на скоростта, просто щото не си извъртявам ръката на всичките предавки...и, и най-вече - задръстванията! Ех, особено по баир! Е няма такова удоволствие просто да си движиш автомобила само с десен крак. Как съм карал досега, не знам. Доускорението ми харесва, даже, като свикнах с луфта между превключване на скорост при кикдаун на светофар примерно, мога и да го предвидя и да си знам дали да спирам или газ. На дълго си харчи колкото всяка друга кола от марката с аналогичен двигател от това поколение, независимо дали е МТ или АТ. Понякога се заигравам с ръчния режим, но може би беше само отначалото, сега не го и поглеждам. Заключвал съм на дълго 5-тата да не ми играе, тествах си смело и Троян-Карнаре как е D3, ами направо се родих. 

И да призная, автоматът ме промени като шофьор. Бях леко нервак, понякога даже не нацелвах скоростите на предните коли, като се разбързам или замечтая по спирките на градския, но сега съм друг, честно - спокоен, уравновесен, карам си я в обороти, но рядко я извъртам над 3-4х., а ако трябва, може :) И да, както Цецо каза, а и го намирам за важно да се напомни отново и отново и отново - това не е спортен автомобил, хора, това си е семеен клас седан :) И като си возиш семейството не правиш маймунджалъци, нали, а гледаш да им е густо...ем същото е със собствения ти гъз ;)

Наздраве неделно и усмивки за форума. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:offtopic: То никой не отрича ползите и густото. Просто сме се "хванали за гушите" заради едната секунда и КаПеДе-тата, дето си ги мерим.

От 15 години карам автомат и винаги ми е липсвало усещането за 20 старта да си намаля диаметъра на гумите с 1мм. 

За друго "ръчката" не ми липсва. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като млад шофьор си виках "Аз да карам картинг не искам. Не е ли да ръчкам по скоростите, 'начи не е кола."

По-опитни от мен ми казваха, че който веднъж се е качил на автомат, той никога вече не слиза от него и че само някой, който не карал автомат може да говори като мен, ама аз нещо не им вярвах. Бях млад и зелен.

После взе че ми изпадна едно А4 АТ и от тогава вече 12 години карам автомат и никога вече не бих си взел "ръчка". Комфортът е несравним. Единственото, което ми липсва, е възможността да изпиля гумите когато младежът в мен се събуди. Това обаче е несравнимо малък недостатък спрямо всички останали удобства.

Вече АТ ми е и основният критерий като търся кола.

И до Хонда като марка стигнах заради него. Исках кола със здрави автомат и бензинов двигател. Бях се запътил към Мазда 6, но Акордът надделя.

Не искам да отвеждам темата в посока "МТ vs. АТ". Просто споделям за който го интересува.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам към 2000км на автомат и не ме кефи грам на извънградско. Колата е БМВ 7ма серия 06 година, та не вярвам скоростната й кутия да е по-зле от на Акорда. В града си е кеф, спор няма, но извън винаги го има момента, че може да не направи точно каквото искам, докато с ръчката знам точно какво да очаквам в точния момент, което ми е някак по-важно. Честно казано е имало мисля, че 3-4 случая за близо 90 000те хиляди км. които имам, в които да ми се е искало просто да зарежа колата и да ходя пеша, защото ми се е схващал левия крак. Това все е било при някакви катастрофи и километрични задръствания. 

 

БМВ-то има и ръчен режим на смяна от волана, но смените са безумно бавни за моите разбирания. От друга страна обаче с най-голямо удоволствие бих се метнал на един 8 степенен ZF автомат с пера на волана... или казано по друг начин, автомат преди 2010г не бих карал :) След тази година някои марки имат доста добри разработки, които в комбинацията с пера на волана мисля, че биха ми допаднали. Мисля, че някъде по това време е постигнат идеалният баланс между удобството от автоматика и кефа от ръчката, когато ти се покара истински. По-рано всичко е компромис - и ръчката и автомата. Лично мнение разбира се :)

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АТ на Акорда е много по-послушна и предвидима, а като и свикне човек се кара само от газта и няма нужда от ръчен режим.

Как изглежда и работи се вижда във видеото, а дали е като другите обикновени планетарни автомати на реномираните брендове всеки може да прецени.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е стара ама да не отварям нова ,искам да сменя и аз колата и търсих Мазда 6 всички които гледах са Гига мега хипер гнилочи .И реших да търся Акорд 2,4 Автомат комби задължително ,Бюджета ми е 10К 8 за кола и 2 за след това кото може да се увеличи малко .Тия цени дето гледам 2004-2005 година с кожи можи за по 7-8 бона реални ли са или са ниски даже има и за по 6 и нещо.Тъй като от години не съм писал тук има ли някой форумен гуру в СФ при който може да се закара колата за оглед дали е читава преди съм карал при Омбре ?Аз съм от Бургас ,но като гледам повечето обяви за Софийски .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизел знам че е по добре да е фейс че има доста проблеми които са оправени.
 

Преди 20 часа, Cap_Slow написа:

Аз пък имам към 2000км на автомат и не ме кефи грам на извънградско. Колата е БМВ 7ма серия 06 година, та не вярвам скоростната й кутия да е по-зле от на Акорда. В града си е кеф, спор няма, но извън винаги го има момента, че може да не направи точно каквото искам, докато с ръчката знам точно какво да очаквам в точния момент, което ми е някак по-важно. Честно казано е имало мисля, че 3-4 случая за близо 90 000те хиляди км. които имам, в които да ми се е искало просто да зарежа колата и да ходя пеша, защото ми се е схващал левия крак. Това все е било при някакви катастрофи и километрични задръствания. 

 

БМВ-то има и ръчен режим на смяна от волана, но смените са безумно бавни за моите разбирания. От друга страна обаче с най-голямо удоволствие бих се метнал на един 8 степенен ZF автомат с пера на волана... или казано по друг начин, автомат преди 2010г не бих карал :) След тази година някои марки имат доста добри разработки, които в комбинацията с пера на волана мисля, че биха ми допаднали. Мисля, че някъде по това време е постигнат идеалният баланс между удобството от автоматика и кефа от ръчката, когато ти се покара истински. По-рано всичко е компромис - и ръчката и автомата. Лично мнение разбира се :)

БМВ-то за което говориш е с доста по добра кутия от тази на акорда понеже съм карал много ZF(и не само) кутии.

Автомата е РАЗКОШ, просто аз все още го отлагам :D

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги някой има ли наблюдение за този конкретен автомобил https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11548083600546740&slink=9ql2kf  , харесах го и мисля да се хвърлям към него, само малко ме спира това, че в Швейцария хвърлят много луга и да не остана изненадан от гледката под шасито 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 minutes ago, west bam said:

само малко ме спира това, че в Швейцария хвърлят много луга и да не остана изненадан от гледката под шасито 

Това да не те притеснява. Оттам има и прекрасно запазени, и изгнили. Просто огледай и мини през сервиз преди покупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено отдолу са ръждясали само главите на разни болтове, или ако нещо по окачването е жулнато. Купето има проблем само със задните вежди, но тази скоро е боядисвана и може с години да не излезе ръжда - зависи как е направена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето комби е от Швейцария и няма грам ръжда отдолу,даже се и продава,ако имаш път към Пловдив ела го виж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, вече разбрах, че слабо и податливо на ръжа място са само задните вежди, колега Shorty я дай на лични снимки на машинката да не спамим, жена ми е от Пловдив така, че не е проблем :)

Редактирано от west bam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимки има и добре изглежда. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...