west bam 107 #41 Отговорено 1 Февруари, 2019 Ще го обмисля добре, но везните леко се накланят в полза на ръчните скоростни предавки, по пъргава и по икономична Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #42 Отговорено 1 Февруари, 2019 На теория е така и това е неоспорим факт. Автомата се усеща по-тромав заради "меката" трансмисия, но на практика разликата в доускоряването не е голяма. Примерно на 3-та (с еднакви 2000 оборота на мотора), ръчката ускорява от тях, докато автомата ги вдига с 500 при авто режим, а ако газта е рязко натисната, моментално сваля предавка (или 2). С ръчката трябва да сменяш ти, което си е загуба на време и прекъсване на въртящия момент. Но тези обяснения са мъгляви и най-добре питащият да пробва и 2-те трансмисии (с еднакви мотори и купета), за да прецени + и - като усещане и ежедневни потребности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #43 Отговорено 1 Февруари, 2019 (Редактирано) Да, по-бавното ускоряване на автомата не е само в по-дългите предавки, защото те немалко се компернсират от „меката“ връзка, както цецо каза. На практика тя увеличава въртящия момент когато си натиснал повече педала. Проблемът идва в загубата на енергия от приплъзването във флуида (от механична в топлинна). Също минус може да бъде това, че няма начин при ускорение да стоиш дълго във в-тек. Минаваш през него за малко, кутията превключва и падаш много под него. Усещането не е точно „спортно“ Според мен голям минус на автоматът е, че има голяма разлика в това какво можеш да очакваш като ускорение в зависимост с каква скорост се движиш в момента, в който искаш максимално ускорение (да кажем за изпреварване). Ако се движиш примерно с 40–50, ще свали на първа и ще се изтреляш. Ако се движиш с около 100, ще свали на втора и пак ще „литнеш“. Ако си обаче около 70, сваля на втора, озоваваш се на 4000 оборота и започваш ускоряване, което се усеща доста по-тромаво. При по-голям брой, по-къси предавки това има доста по-незначителен ефект. Така че истината е, че ако търсиш комфорт, вероятно автоматът ще е по-добрия вариант. Ако търсиш динамика, ускорение и responsiveness (бърза реакция при подаване на някакъв инпут), то може би ръчката е по-добра. Числата не лъжат – за 2.4 двигателя автоматът ускорява до 100 с 1.5 секунди по-бавно. Просто се качи и пробвай и двата. Ако са ти интересни изчислени данни за ускорение, мога да направя и графики, сраващи ускорението на различни предавки и м/у различни скорости, но те показват това, което казвам. ПС: ето две бързи. Car 1 е комби, ръчна, 6 скорости. Car 2 е комби, автомат, 5 скорости. ПС: описаното във втория абзац явно важи в подобна сила и за ръчната кутия, тъй като втора и трета е горе долу еднакво дълга при ръчката и автомата. Редактирано 1 Февруари, 2019 от Pavel_Pavlov 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #44 Отговорено 1 Февруари, 2019 Така е, но е малко по-сложно. Трансмисията има нормален и спортен режим чисто софтуерно и за това се води адаптивна. Ако просто дадеш рязко газ от място, колата тръгва рязко, но сменя предавките при спадане на въртящия момент на мотора ( след 5500 об/мин) и в този режим за 100км/ч ще трябва да мине и на 3-та. Това са и публикуваните данни за ускорение. Вторият опит понякога е аналогичен. Ако обаче тръгнеш "от 2 педала" (предварително натиснати газ и спирачка и скачане от нея) автомата е в по-злобният режим и сменя предавките при рязкото сриване на мощността на мотора (след 7000 об/мин). Тук до 100 е поне секунда по-рано и няма нужда от 3-та. Така работи и ръчният режим, в който можеш да висиш на 7200 колкото и на която предавка искаш. Но безспорно автоматът е за комфорт, а не за беснеене (не че не го може). Принципно, ако искаш Акорд за спорт, то Акорд не е твоята кола (не и стоков). А неговият автомат е гениален, понеже си е механична кутия със софтуерно (АТ и МТ) управление, в която вместо синхронизатори има пакети фрикциони, а вместо съединител - хидротрансформатор с лок ъп. Автоматът е за комфорт, за което плащаме с по-висок градски разход и малко по-мудно ускорение (в стандартният режим). Другото са само плюсове: 1 - пази мотора и себе си (доказано дуракоустойчив с годините) 2 - обслужването му е 100-тина лв за опресняване на маслото (няма сваляне и псуване) 3 - замазва луфтове в трансмисията и лаг в дросела 4 - пътниците не "кимат с глави" при смяна на предавките (при лежерно шофиране) 5 - кара се мързеливо (от "куцо и сакато") 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #45 Отговорено 1 Февруари, 2019 (Редактирано) Rollin тука бъркаш, Цецо може да ти го обясни подробно. Аз съм също с ръчна. Оп докато съм писал той го е направил. Редактирано 1 Февруари, 2019 от vespa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #46 Отговорено 1 Февруари, 2019 Не мисля че бъркам понеже един приятел има 2.4 Автомат и съм го карал и го карам когато поискам, разликата е огромна в ускорението на моята и неговата. Просто автомата си е да си го караш за кеф а не да го тормозиш. 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #47 Отговорено 2 Февруари, 2019 Често съм срещал учудване у тестващите че усещането за скорост се разминава с реално измереното. Ръчната кутия прави усещането много по-живо, заради "твърдата" трансмисия, препирнята и ръчкането, докато в автомата си седиш иии... Ще ми е любопитно (ако можете и има къде), да направите паралелен старт от място до 100км/ч и доускорение -примерно от 60 до 100км/ч. Нещо като това: Снимано е от колата с автоматик и там са 2-ма души. Питам, понеже моето комби е сток, а есента идва едно момче да купува от местна авто къща един 7-мак МТ type S, а после му дадох да пробва автомата -от любопитство. Много се въодушеви как стартира и набира комбито. Не купи другия Акорд - може би защото имаше ръжда по едната вежда, а може и на автомат да се е меракландисал. :) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #48 Отговорено 2 Февруари, 2019 Иначе ето и едно МТ срещу АТ, нооо, колите са "барани". Не знам, коя, коя е, но вървят прилично и равностойно. Не казвам и че автомата е по-бърз от ръчката, а просто че не бих седнал на "лашкане и ръчкане" заради секунда по-кратък демараж до 100. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1236 #49 Отговорено 2 Февруари, 2019 Цецо,аз мога да кажа как чувствам ръчките и автомата защото постоянно ги менкам.Макар и не един и същ модел мога да кажа,че няма разлика почти или автомата има лек превес при тръгване от място.Единственият минус е при около 80 км и се налага рязко ускорение за изпреварване се наблюдава турбо дупка за части от секундата до като при ръчката я няма,и разхода в града е с около литър в повече може би и по малко,всичко друго е само в плюс на автомата.Извън града автомата е по икономичен 100% ! Няма смисъл да се говори постоянно за това то си иска сравнение а не предположения от рода на - "един приятел каза как е слушал един друг какво разправя". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #50 Отговорено 2 Февруари, 2019 Цецо, и да изключим усещането, заводските данни, както и дино-тестове (някои ги има и във форума) показват, че автоматът е по-бавен. Нито хората с АТ имат интерес да постват графики на по-малко мощност, нито Хонда – да обявява по-бавно ускорение на автомата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #51 Отговорено 2 Февруари, 2019 Извинявам се на модераторите, участниците в темата, както и на west bam, по чийто интерес към автомата се подхлъзнах, та взех да споделям разни работи. Фактите и цифрите са си реални, а усещанията и потребностите субективни. Нека той си реши, пък дано сме му били полезни в размислите и вземането на решение АТ или МТ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #52 Отговорено 2 Февруари, 2019 Автомата има горе долу двойно повече загуби по трасето от мотора до асвалта. Така, че няма как да вървят наравно. Автоматика гори равно или по-малко извънградско заради по-дългите скорости в съчетание с локъп-а. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #53 Отговорено 2 Февруари, 2019 (Редактирано) Клипове има бол, нямаме представа в тях нито колко може да кара единия нито как сменя предавките, аз говоря от личен опит. Автомата е старо поколение и има не само загуби а е и много лагав(за мене на базата на вече новите автомати които са по добри дори от ръчките) Ето Първото клипче иначе дето излиза в нета като напишеш Accord 2.4 AT vs 2.4 MT Моята няма софтуер но има леки доработки други и няма смисъл да правя летящ или какъвто и да е старт с автомата че ще му стане много неприятно. Все пак не казвам че автомата е лош избор(никак даже) просто най добре да покара и двата вида и сам да реши Редактирано 2 Февруари, 2019 от rollin 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #54 Отговорено 3 Февруари, 2019 Преди 12 часа, jijane написа: Автомата има горе долу двойно повече загуби по трасето от мотора до асвалта. Така, че няма как да вървят наравно. Автоматика гори равно или по-малко извънградско заради по-дългите скорости в съчетание с локъп-а. Първото ти изречение не винаги е вярно, понеже в средни и високи обороти помпата вдига достатъчно налягане за да вървят заедно 2-те тави на хидрото, а след тях трансмисиите конструктивно са еднакви. Второто ти изречение е вярно, заради края на третото - тоест разлика в предавателните отношения на двойките зъбни колела. Третото ти изречение си е вярно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #55 Отговорено 3 Февруари, 2019 Двете "тави" на хидрото може да вървят заедно само и единствено при задействан лок-ъп. Да не забравяме и маслената помпа при автомата, която си е един допълнителен товар без отношение при предаването на въртящия момент. Скоростните кутии са еднакви конструктивно до степен, че имат валове и зъбни колела. Пакетите при автомата, които заменят синхронизаторите са допълнителна маса, което води до още загуби. Най-общо казано при акорд 7, ако с ръчна скоростна кутия имаш 15% загуби в трансмисията, то при автоматична скоростна кутия имаш още толкова, или около 30%. Това са максимални загуби, които не се изменят линейно в работния диапазон. Специално при акорд 7 автомат, след в-тек загубите са умопомрачителни. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #56 Отговорено 3 Февруари, 2019 Само в подкрепа на предния пост ще спомена, че когато си играх с изчисленията за ускорение на двата варианта – ръчна/автомат, загубите на автомата излизаха почти точно двойни (ако считаме за реални заводските данни за 0–100). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hoooodyhoooooo 5 #57 Отговорено 3 Февруари, 2019 Малей, а отворих невинно да почета темата, а то станало на спор за видовете кутии. Ами хубаво де, изчетох всичко техническо, ама може ли да погледна лаишки и субективно на нещата Автомат карам за първи път, и хонда за първи път притежавам, и не мисля, че бих си взел ръчка от марката. Дизел да, но ръчка, бих се замислил. Иначе бих карал ръчка, но автоматичната скоростна кутия не я заменям. Та защо ли - ами заради чистото спокойно усещане, което ти дава, заради това, че завивам с 2 ръце, когато ми трябва, че не се притеснявам да си тръскам цигарата, ако ми се допуши, че като се движат с мене хората, изпитват комфорт и си гледат в телефоните, и никой не обръща внимание на скоростта, просто щото не си извъртявам ръката на всичките предавки...и, и най-вече - задръстванията! Ех, особено по баир! Е няма такова удоволствие просто да си движиш автомобила само с десен крак. Как съм карал досега, не знам. Доускорението ми харесва, даже, като свикнах с луфта между превключване на скорост при кикдаун на светофар примерно, мога и да го предвидя и да си знам дали да спирам или газ. На дълго си харчи колкото всяка друга кола от марката с аналогичен двигател от това поколение, независимо дали е МТ или АТ. Понякога се заигравам с ръчния режим, но може би беше само отначалото, сега не го и поглеждам. Заключвал съм на дълго 5-тата да не ми играе, тествах си смело и Троян-Карнаре как е D3, ами направо се родих. И да призная, автоматът ме промени като шофьор. Бях леко нервак, понякога даже не нацелвах скоростите на предните коли, като се разбързам или замечтая по спирките на градския, но сега съм друг, честно - спокоен, уравновесен, карам си я в обороти, но рядко я извъртам над 3-4х., а ако трябва, може И да, както Цецо каза, а и го намирам за важно да се напомни отново и отново и отново - това не е спортен автомобил, хора, това си е семеен клас седан И като си возиш семейството не правиш маймунджалъци, нали, а гледаш да им е густо...ем същото е със собствения ти гъз Наздраве неделно и усмивки за форума. 2 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #58 Отговорено 3 Февруари, 2019 То никой не отрича ползите и густото. Просто сме се "хванали за гушите" заради едната секунда и КаПеДе-тата, дето си ги мерим. От 15 години карам автомат и винаги ми е липсвало усещането за 20 старта да си намаля диаметъра на гумите с 1мм. За друго "ръчката" не ми липсва. :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
romborak 165 #59 Отговорено 3 Февруари, 2019 Като млад шофьор си виках "Аз да карам картинг не искам. Не е ли да ръчкам по скоростите, 'начи не е кола." По-опитни от мен ми казваха, че който веднъж се е качил на автомат, той никога вече не слиза от него и че само някой, който не карал автомат може да говори като мен, ама аз нещо не им вярвах. Бях млад и зелен. После взе че ми изпадна едно А4 АТ и от тогава вече 12 години карам автомат и никога вече не бих си взел "ръчка". Комфортът е несравним. Единственото, което ми липсва, е възможността да изпиля гумите когато младежът в мен се събуди. Това обаче е несравнимо малък недостатък спрямо всички останали удобства. Вече АТ ми е и основният критерий като търся кола. И до Хонда като марка стигнах заради него. Исках кола със здрави автомат и бензинов двигател. Бях се запътил към Мазда 6, но Акордът надделя. Не искам да отвеждам темата в посока "МТ vs. АТ". Просто споделям за който го интересува. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cap_Slow 175 #60 Отговорено 3 Февруари, 2019 Аз пък имам към 2000км на автомат и не ме кефи грам на извънградско. Колата е БМВ 7ма серия 06 година, та не вярвам скоростната й кутия да е по-зле от на Акорда. В града си е кеф, спор няма, но извън винаги го има момента, че може да не направи точно каквото искам, докато с ръчката знам точно какво да очаквам в точния момент, което ми е някак по-важно. Честно казано е имало мисля, че 3-4 случая за близо 90 000те хиляди км. които имам, в които да ми се е искало просто да зарежа колата и да ходя пеша, защото ми се е схващал левия крак. Това все е било при някакви катастрофи и километрични задръствания. БМВ-то има и ръчен режим на смяна от волана, но смените са безумно бавни за моите разбирания. От друга страна обаче с най-голямо удоволствие бих се метнал на един 8 степенен ZF автомат с пера на волана... или казано по друг начин, автомат преди 2010г не бих карал След тази година някои марки имат доста добри разработки, които в комбинацията с пера на волана мисля, че биха ми допаднали. Мисля, че някъде по това време е постигнат идеалният баланс между удобството от автоматика и кефа от ръчката, когато ти се покара истински. По-рано всичко е компромис - и ръчката и автомата. Лично мнение разбира се 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #61 Отговорено 4 Февруари, 2019 АТ на Акорда е много по-послушна и предвидима, а като и свикне човек се кара само от газта и няма нужда от ръчен режим. Как изглежда и работи се вижда във видеото, а дали е като другите обикновени планетарни автомати на реномираните брендове всеки може да прецени. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivaivalito 8 #62 Отговорено 4 Февруари, 2019 Темата е стара ама да не отварям нова ,искам да сменя и аз колата и търсих Мазда 6 всички които гледах са Гига мега хипер гнилочи .И реших да търся Акорд 2,4 Автомат комби задължително ,Бюджета ми е 10К 8 за кола и 2 за след това кото може да се увеличи малко .Тия цени дето гледам 2004-2005 година с кожи можи за по 7-8 бона реални ли са или са ниски даже има и за по 6 и нещо.Тъй като от години не съм писал тук има ли някой форумен гуру в СФ при който може да се закара колата за оглед дали е читава преди съм карал при Омбре ?Аз съм от Бургас ,но като гледам повечето обяви за Софийски . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #63 Отговорено 4 Февруари, 2019 (Редактирано) За дизел знам че е по добре да е фейс че има доста проблеми които са оправени. Преди 20 часа, Cap_Slow написа: Аз пък имам към 2000км на автомат и не ме кефи грам на извънградско. Колата е БМВ 7ма серия 06 година, та не вярвам скоростната й кутия да е по-зле от на Акорда. В града си е кеф, спор няма, но извън винаги го има момента, че може да не направи точно каквото искам, докато с ръчката знам точно какво да очаквам в точния момент, което ми е някак по-важно. Честно казано е имало мисля, че 3-4 случая за близо 90 000те хиляди км. които имам, в които да ми се е искало просто да зарежа колата и да ходя пеша, защото ми се е схващал левия крак. Това все е било при някакви катастрофи и километрични задръствания. БМВ-то има и ръчен режим на смяна от волана, но смените са безумно бавни за моите разбирания. От друга страна обаче с най-голямо удоволствие бих се метнал на един 8 степенен ZF автомат с пера на волана... или казано по друг начин, автомат преди 2010г не бих карал След тази година някои марки имат доста добри разработки, които в комбинацията с пера на волана мисля, че биха ми допаднали. Мисля, че някъде по това време е постигнат идеалният баланс между удобството от автоматика и кефа от ръчката, когато ти се покара истински. По-рано всичко е компромис - и ръчката и автомата. Лично мнение разбира се БМВ-то за което говориш е с доста по добра кутия от тази на акорда понеже съм карал много ZF(и не само) кутии. Автомата е РАЗКОШ, просто аз все още го отлагам Редактирано 4 Февруари, 2019 от rollin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #64 Отговорено 6 Февруари, 2019 Колеги някой има ли наблюдение за този конкретен автомобил https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11548083600546740&slink=9ql2kf , харесах го и мисля да се хвърлям към него, само малко ме спира това, че в Швейцария хвърлят много луга и да не остана изненадан от гледката под шасито Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #65 Отговорено 6 Февруари, 2019 9 minutes ago, west bam said: само малко ме спира това, че в Швейцария хвърлят много луга и да не остана изненадан от гледката под шасито Това да не те притеснява. Оттам има и прекрасно запазени, и изгнили. Просто огледай и мини през сервиз преди покупката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #66 Отговорено 6 Февруари, 2019 Обикновено отдолу са ръждясали само главите на разни болтове, или ако нещо по окачването е жулнато. Купето има проблем само със задните вежди, но тази скоро е боядисвана и може с години да не излезе ръжда - зависи как е направена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #67 Отговорено 6 Февруари, 2019 Моето комби е от Швейцария и няма грам ръжда отдолу,даже се и продава,ако имаш път към Пловдив ела го виж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
west bam 107 #68 Отговорено 7 Февруари, 2019 (Редактирано) Благодаря за отговорите колеги, вече разбрах, че слабо и податливо на ръжа място са само задните вежди, колега Shorty я дай на лични снимки на машинката да не спамим, жена ми е от Пловдив така, че не е проблем Редактирано 7 Февруари, 2019 от west bam Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #69 Отговорено 7 Февруари, 2019 Снимки има и добре изглежда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове