Plevelcho 103 #1161 Отговорено 27 Октомври, 2023 11,3 бензин при подържане на 160 км/ч 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stoychev2002 13 #1162 Отговорено 31 Октомври, 2023 С 37 литра газ 425км(8,7/100). 90% е извънградско Пазарджик-Пловдив-Смолян и обратно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1163 Отговорено 6 Ноември, 2023 (Редактирано) Ако някой пита - Колко арчи Ламята Спаска, дето може да стигне през 9 земи в десета? Амии, зависи от условията: Чисто градско на къси разстояния и твърде ниска средна скорост си е ламя - буквално, понеже 5-а предавка хваща паяжина. Предимно движа с колело, но все пак се налага да я ползвам в неадекватно за него време. За около месец - газ 21/101. 2,6 км в посока, а и всяка сутрин си пали на бензин, + половин км. Извънградско - от събота - трафик / дъжд / вятър - газ около 13,2 / 100. За 278 км - 37л. В идеалните неделни условия на връщане - на газ, около 11/100. Юрка ли се - лакомее. Трип В съм нулирал на 5-и януари (с новото масло), за което време е минала 6612 км но там са поне 80% извънградско. Показанието си смята в бензин, което е около 13/100 газ. Умножено по усреднената (на око) цена за газта - поне 800 лв. Хвърчат пара и километри - "полет нормален". Редактирано 6 Ноември, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #1164 Отговорено 6 Ноември, 2023 (Редактирано) Не че е много за хвалене, ама сърбят ме ръцете и не мога да не се изфукам. Предстои ми пролетта, живот и здраве пътуване с Хондюшка до любимата Швейцария. И мисля да я засека на 5800 км разстояние (понеже толкова е до там и обратно заедно с обиколките). Тая пролет до Женева и обратно ми даде 5.3/100 км по борд и някъде горе-долу толкова пълно-празно, ама що не го документирах, много ме е яд. Но на пролет ще поправя грешката, дори мисля да подобря рекорда. Ако някой чуе за състезание "Най-икономичен шофьор", обадете се да се включа. И бас тук щях по едно време да сключвам с неверниците, ама никой не се нави като разбраха, че ще го документирам. Редактирано 6 Ноември, 2023 от Cyreon 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1165 Отговорено 7 Ноември, 2023 Колеги, продавам Акорда 2,4 и купувам 2.0! 5/100, спрямо 10/100 за 2,4 си е голяма разлика! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1166 Отговорено 7 Ноември, 2023 @Cyreon Хипермаилърството е интересна дисциплина и има много почитатели в щатите - страна с големи пространства и аутобани, където може да се прилагат основните му постулати - не намаляваш излишно и кротко с газта. @darius Нидей ве, тва горното не е за всеки! Любопитно е за проба, но перманентно е все едно да не дишаш с пълна гръд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 173 #1167 Отговорено 7 Ноември, 2023 @Cyreon Отново впечатляващо, браво!! Това с 95 ли е? Имам същата ръчка комби, но не съм постигал такива рекорди. Колко ти показва trip B? При мен показва до 10К км и после почва от начало, но мисля че си смята историческият среден показател. При мен 8.0лт /100км. Карам 90% на магистрала, но винаги пълен средно с 120-140. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #1168 Отговорено 7 Ноември, 2023 С 95, обаче интересно, че само с 95 на конкретно две БГ бензиностанции го постига. Няма да им правя реклама, защото и при тях е променлива и не всеки път им е качествено горивото. А за швейцарското и австрийското гориво, което зареждам няма да говоря - грубо съм установил, че пада с 0,3-0,4 на 100 разхода с бензин от тия две страни конкретно при относително равни други условия. За TripB мине ли 10,000 км запазва показателите, но аз вече съм го нулирал и се е изтрило. С тия скорости от 120-140 няма как да се постигне такъв разход. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1169 Отговорено 8 Ноември, 2023 Преди 18 часа, galin_k написа: @Cyreon Отново впечатляващо, браво!! Това с 95 ли е? Имам същата ръчка комби, но не съм постигал такива рекорди. Колко ти показва trip B? При мен показва до 10К км и после почва от начало, но мисля че си смята историческият среден показател. При мен 8.0лт /100км. Карам 90% на магистрала, но винаги пълен средно с 120-140. Ръчката дава по-голяма икономия, забелязъл съм разлики до 2л/100 газ комбинирано: CL9, ръчка, 10/100. CW2, АТ, 12/100. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 347 #1170 Отговорено 9 Ноември, 2023 @Cyreon Ако ти дам да покараш дизелака за известно време сигурно ще го докараш до под 4/100. Ама на мен нали ми е тежък десния крак друдно слизам под 6/100, дори и извънградско. В интерес на истината веднъж в Австрия за изминати около 100 километра между Линц и Пасау по медуградски (междуселски) път ми даде разход по бордкомпютър 4/100, но при стриктно спазване на ограниченията. Обаче след това в Германия като стъпих на магистралата ела да видиш. И все пак накрая след изминати няколкостотин километра като засякох пълно-пълно, реалния разход беше 5.2/100 с много бързо каране по магистралата, защото там обстоятелствата го изискват. За протокола нафтата беше заредена в Австрия а преди това в Словения, така, че в резервоара може да се каже, че е нямало Бъгарско гориво. Също така и в България съм достигал до такъв разход (около 5/100), но при доста по-умерено каране. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #1171 Отговорено 9 Ноември, 2023 (Редактирано) Мани го тоя дизел. Икономия може да докараш само и единствено на дълъг път. И пак е по-висок, като стойност от LPG. На къси разстояния разхода скача в небесата. А и вече все повече ще стават екзотика... Редактирано 9 Ноември, 2023 от dimkaraganchev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1172 Отговорено 10 Януари В студа как са разходите. При мен CW2, АТ, 16/100, като не си гася колата като чакам, да не замръзна! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 610 #1173 Отговорено 10 Януари Off Topic Извинявам се за лошото качество 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1174 Отговорено 10 Януари Ее, ама това е за 100 метра градски преход надявам се? Моята по-високо от 20/100 не показва - да не ме стресира. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plamen-CRV 610 #1175 Отговорено 10 Януари Точно след илиане от бениностанцията е . Сега в студа вдигна до 25/100 ама работи доста на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1176 Отговорено 15 Януари На 10.01.2024 г. at 15:13, ceco_accord написа: Ее, ама това е за 100 метра градски преход надявам се? Моята по-високо от 20/100 не показва - да не ме стресира. Моята съм я виждал на 29.5/100, след зануляване и по-яко потегляне! Тези дни трайно 16/100 в София и престой по паркинзите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plevelcho 103 #1177 Отговорено 19 Януари (Редактирано) Кияака комбинрано 8,4 засега втората турбина не е влизала в употреба Редактирано 19 Януари от Plevelcho 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1178 Отговорено 30 Януари Софийско и "извънсофийско": Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1179 Отговорено 30 Януари С хондовият автомат е така. Извънградското ми е 9 / градското 9 х 2,5. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tqnata 63 #1180 Отговорено 30 Януари Равносметката за зимните месеци Декември и Януари е 6800км., среден разход 13.6. Стила на каране не съм си променил. Само със слагането на зимните гуми разхода се покачи с около литър. Под 11.5 извънградско зимата никакъв шанс при мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1181 Отговорено 31 Януари Правя сравнение бензин/хибрид Q50/ и газ/Accord 2.4/. 8/100 бенз х 2.35=18.80лв. /Stop charge/ 12.5/100 газ х 1,16 = 14.50лв. / Lukoil + бонусточки/ Значи 4.30 на 100км икономия, на 10 000, 430лв. Годишно около 860лв.! 8/100 бенз х 2.60=20.80лв /средна цена/ 12.5/100 газ х 1,21 = 15.13лв. /Лукойл без бонусточки/ Значи 5.67 на 100км икономия, на 10 000, 567лв. Годишно около 1134лв.! Въпроса с хибридите /особенно на Тойота/, става много актуален! Имам познати с Тойота хибрид и разход 6/100 газ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plevelcho 103 #1182 Отговорено 19 Февруари (Редактирано) Козлодуй - Враца нормално каране 100-120 7,7 разход на Киа-та 3,3 бензин с две турбини мисля,че не е е зле Редактирано 19 Февруари от Plevelcho 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plevelcho 103 #1183 Отговорено 1 Март На 31.01.2024 г. at 16:03, darius написа: Правя сравнение бензин/хибрид Q50/ и газ/Accord 2.4/. 8/100 бенз х 2.35=18.80лв. /Stop charge/ 12.5/100 газ х 1,16 = 14.50лв. / Lukoil + бонусточки/ Значи 4.30 на 100км икономия, на 10 000, 430лв. Годишно около 860лв.! 8/100 бенз х 2.60=20.80лв /средна цена/ 12.5/100 газ х 1,21 = 15.13лв. /Лукойл без бонусточки/ Значи 5.67 на 100км икономия, на 10 000, 567лв. Годишно около 1134лв.! Въпроса с хибридите /особенно на Тойота/, става много актуален! Имам познати с Тойота хибрид и разход 6/100 газ! еха голям разход Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #1184 Отговорено 3 Март А така можете ли? Тоя разход е с новите слънчеви батерии на Хонда, произведени в новооткрития им завод в Дуръс, Албания. Монтират се върху покрива на Акорда и произвеждат ток в реално време, докато шофираш. Не е като електричките да ги бодваш в тока и да чакаш да се зарежда. Дори произвежда излишен ток, който се складира в акумулатора и ако си носиш скаричката, можеш да си изпечеш филийки. Накрая на пътуването, останалия ток го показа с отрицателни стойности (демек с минус на разхода), ама забравих да го снимам. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1185 Отговорено 5 Март Пътувах празниците семейно с багаж! "Магистрали" 200км, 500км "първокласни" надупчени пътища! И не съм давал зор и разхода по компа е 8 до 8.5л/100км., а газ дава 11 до 11.5/100! 3 литра разлика комп/газ ми се виждат доста! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1186 Отговорено 5 Март Ми газта е х 1.2 горе доле. 8.5л. А95, при мен е 10/100 газ.което за 3.5 4х4 е чедесно, ама съм нисък. Аеродинамиката брат не прощава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1187 Отговорено 5 Март (Редактирано) Точно. Неотдавна си гледах Drivvo-то, което потвържадва горното. На газ +15-20% от каталожния разход. Това разбира се усреднено за 18 К км със съотвени колебания относно сезон, гуми, натоварване, различни газстанции, климатик, градско или пък свръхдълги преходи и пр. От опит оптимален разход дава при вертикална стрелка на скоростромера и на бензин, и на газ - при мен (120-125 км/ч). Е, ако се мъкна без VTEC (F18B2) може и по-малко, ама.... Нагоре вече с увеличаване на съпротивлението почва да расте и разхода. Над 4К оборота (около 140 км/ч) ми се задейства IAB (някои дет ги "ритало" отзад) и почва да тече "кат чушмя" горивото. Иначе от Копитото към Бояна надолу чупя рекорди по икономичност Редактирано 5 Март от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1188 Отговорено 5 Март Ее, автоматика е така. Там по инерция няма. Затваря дросела, гаси тока и си ляга. Консумация 0/100 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1189 Отговорено 6 Март (Редактирано) 12 hours ago, ceco_accord said: Ее, автоматика е така. Там по инерция няма. Затваря дросела, гаси тока и си ляга. Консумация 0/100 С ръчни съм. На автомата мисля оборотите са по-ниски. Иначе избирам си предавка и спускам Редактирано 6 Март от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1190 Отговорено 6 Март Офф, обърках те, сори. Много сме и греша кой кво кара. Време е за национална среща, та да си опресня впечатленията. Да, с автомат ДВГ-то работи на по-ниски обороти, но за протокола има и инерция (без да се минава на N), стига да може да я хване водача. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1191 Отговорено 6 Март (Редактирано) 1 hour ago, ceco_accord said: Офф, обърках те, сори. Много сме и греша кой кво кара. Време е за национална среща, та да си опресня впечатленията. Да, с автомат ДВГ-то работи на по-ниски обороти, но за протокола има и инерция (без да се минава на N), стига да може да я хване водача. Вече има насрочена https://www.facebook.com/share/p/4CMDNMiF727R4pNE/ Мястото е горе-долу в центъра на България Редактирано 6 Март от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1192 Отговорено 6 Март Off Topic Ще диря Акорд под наем (че да ви не засенчвам), а може и със Сивика да дойда, ако ва не излагам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1193 Отговорено 6 Март (Редактирано) 30 minutes ago, ceco_accord said: Hide contents Ще диря Акорд под наем (че да ви не засенчвам), а може и със Сивика да дойда, ако ва не излагам. отворена е за всякакви модели, особено за черни змейове Редактирано 6 Март от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1194 Отговорено 8 Март На 6.03.2024 г. at 12:14, ceco_accord написа: Да, с автомат ДВГ-то работи на по-ниски обороти, но за протокола има и инерция (без да се минава на N), стига да може да я хване водача. Понякога по леки нанадолнища пускам газта и забелязвам временен разход 2,5/100! Обясни технически, как се получава тази инерция? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1195 Отговорено 8 Март По инерция не се икономисва гориво. Моторът работи на мин обороти. В режим моторна спирачка гориво не се подава. Но алгоритъмът е сложен и компа адаптира кутията към стил на шофиране и наклон. Не знам на Инфинитито как е. На Ледженда има статус бар на SH-AWD системата и показва кога и колко въртящ момент отива към всеки от мостовете. По инерция всичко е празни квадратчета, в режим моторна спирачка е активен само заден мост и задържа колата, в равномерно движение на 4-те колела е еднакво, а в ускорение по права са 60/40 преден/заден мост. Вече в завой (според ъгъл и скорост подава различно - до 100% на задно външно колело. Та предполагам за инерцията се освобождава трансмисията след автоматика, но може и нещо като алгоритъм за неутрална да е, без да се слага лоста там. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 921 #1196 Отговорено 8 Март Питането ми беше за Акорда, но като сме почнали... За Инфинити пуснеш ли педала, гаси всичко и минава на батерия, ако е 1/3 и нагоре от батерията или наклон надолу! Другите алгоритми си ги прави както прецени компа! Рязко ускорение движи и мотора и ел. мотора, друг път само мотора, само ел.мотора и т.н. Доста конфигурации има, изчилсява и действа само. Усеща наклоните и само зарежда, особенно е приятно при стръмни наклони! Батерията се пълни бързо! На дисплея в реално време се наблюдава, дали зарежда, кой мотор движи колелата и кой е загасен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1197 Отговорено 8 Март Ъъ, сори, не разбрах че питаш за Акорд. И там има някакво "освобождаване" на трансмисията, за да се търкаля по водоравен път, но няма инфо - просто се усеща. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1198 Отговорено 8 Март 2 hours ago, ceco_accord said: Ъъ, сори, не разбрах че питаш за Акорд. И там има някакво "освобождаване" на трансмисията, за да се търкаля по водоравен път, но няма инфо - просто се усеща. А при Акорд ръчка има ли определени обороти на моторната спирачка, под които почва да подава гориво? Някъде някой разправяше, че били 1000 об. или е различно и се определя от ECU-то според обстоятелствата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #1199 Отговорено 8 Март Ми то се усеща в движение - загредай се в оборотомера. Когато си в моторна спирачка, се усеща че колата забавя линейно (според предавката), а като това обратно ускорение изчезне изведнъж и усетиш че накак "се освобождава от нещо"- ей в тоз точно момент се пуска горивото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 324 #1200 Отговорено 8 Март 9 minutes ago, ceco_accord said: Ми то се усеща в движение - загредай се в оборотомера. Когато си в моторна спирачка, се усеща че колата забавя линейно (според предавката), а като това обратно ускорение изчезне изведнъж и усетиш че накак "се освобождава от нещо"- ей в тоз точно момент се пуска горивото. Аха ...аз такова обратно ускорение не съм усещал, но и под 1000 не я мъча де... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове