JHM 1838 #1 Публикувано 25 Април (Редактирано) Здравейте,при първо пускане на студен двигател,климатика си тръгна нормално и си включваше компресора както трябва.Охлади добре и при затворена циркулация на въздуха вкупето излизаше студен въсдух с температура 6,5°C. След изгасяне на климатика,при вече загрял двигател,не иска да зацепи компресора. Прилагам видео: 20250425_194624.mp4 Релето е сменяно миналата година, с ОЕМ MITSUBA,от амаяма. Извадих го и пак го поставих,пак същото?Изглежда като ново,а не като старото издуто. Някакви насоки? Редактирано 25 Април от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #2 Отговорено 25 Април (Редактирано) На мен ми звучи сякаш зацепва, завърта и изключва. Трябва да се провери налягането в системата(в момента, който го прави), може да е високо и пресостатът да изключва, или пък да е дал фира и на топло да изключва или пък някой температурен датчик. Перката на климатика/кондензатора включва ли се? Пробвай на напълно загрял двигател да го включиш за сефте. Редактирано 25 Април от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #3 Отговорено 25 Април И двете перки работеха,защото дълго работеше на място двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #4 Отговорено 25 Април Те май и двете перки се включват при загрял двигател, независимо от това дали работи климатика. Може да има някаква защита и да изключва климатика при прекомерно висока температура и работа на място, все пак кондензатора прави яко жега, а здравето на двг е приоритет пред комфорта за еку-то. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #5 Отговорено 25 Април И аз това си мислех,за някой термо датчик.Диагностика какво би показала? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #6 Отговорено 25 Април Нямам идея дали диагностика би го засекла(дори и на живи данни с хдс), особено ако е интегриран алгоритъм и проблемът е във високата температура. Колко пъти ти го прави този номер и при какви условия? В движение прави ли го? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #7 Отговорено 25 Април А това реле гледам ,че го има и на OMRON.Да разменя някое в кутията с релетата за проба,но кое можеше ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #8 Отговорено 25 Април (Редактирано) В трафик, при силно загрял двигател и в движение не зацепва компресора всеки път. Нещо с нивото на антифриза,би ли имало отношение? На средата и леко отгоре беше,на загряло. Редактирано 25 Април от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 331 #9 Отговорено 25 Април Когато имах Акорди 7, бях в час с релетата и знам, че едно от релетата в кутията беше същото и ставаше за тест при съмнение, но не помня кое... (марката няма значение) Ако разбираш от електрики, трябва да знаеш/разбереш кои крачета на релето са намотката и кои работните контакти. Когато не тръгва, за проба, може да окъсиш с проводник гнездата на контактите, да видиш дали зацепва съединителя на компресора. Намери и предпазителя и провери дали контактува добре. Единия ми Акорд беше с навигация, другия без,но знам, че имаше начин за самодиагностика на климатика и на дисплея излизаха някои параметри ... ( не знам дали и на двата можеше и съм забравил как ставаше, научих го от англ. форум) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #10 Отговорено 26 Април Най-добре ходи при майстор на климатици. Ама провери все пак дали перката включва и огледай радиатора на климатика в какво състояние. Някаква защита се активира, ама дали е по-температура или по налягане, може само да се гадае. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #11 Отговорено 26 Април Off Topic 35лв. С ДОСТАВКАТА от Япония. 80,33лв. в местния дилър тук в БГ,защо..? Баси и менъджмента и чудото,жива спекула! Кво се чудя,то едно ЦРВ мина стотака! Да влизат китайците... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 859 #12 Отговорено 26 Април Пост-ковид спекула, някаква диагноза е. Иначе не мисля, че проблемът ти е в релето, но ако държиш BOSCH 0 986 AH0 092. Аз съм с такова и си бачка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #13 Отговорено 27 Април Преди 14 часа, Rakeem написа: Иначе не мисля, че проблемът ти е в релето Не е,размених ги с друго от кутията и правеше същото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1581 #14 Отговорено 27 Април (Редактирано) 22 hours ago, JHM said: Hide contents 35лв. С ДОСТАВКАТА от Япония. 80,33лв. в местния дилър тук в БГ,защо..? Баси и менъджмента и чудото,жива спекула! Кво се чудя,то едно ЦРВ мина стотака! Да влизат китайците... https://www.amayama.com/en/part/honda/39794sdaa05 С митото макс до БГ 40 лв,освен чакането си заслужава. Това с дилъра ясно 100% печалба. Редактирано 27 Април от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 480 #15 Отговорено 28 Април Вземете му закачете едни манометри на тоя климатик. Релета от другия край на света не са проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #16 Отговорено 28 Април Преди 5 часа, jijane написа: Вземете му закачете едни манометри на тоя климатик. Дай кординати и идвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 677 #17 Отговорено 29 Април Off Topic Мога да помогна в района на Варна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1838 #18 Отговорено 29 Април (Редактирано) Off Topic Пловдив... Редактирано 29 Април от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 480 #19 Отговорено 30 Април На 28.04.2025 г. at 22:55, JHM написа: Дай кординати и идвам. Нямам в момента, иначе бих помогнал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prissnr 54 #20 Отговорено петък в 04:40 Запазвай ден при сервиз за автоклиматици, не го бави. Преди 3 години започна да ми се случва абсолютно същото и го игнорирах. Съответно компресора 'спече' на път, на 37 градуса. След това не питайте как сме ходили на море с жената... Като краен резултат, вместо да ремонтирам компресор в началото на лятото, бях в най-горещото време без. Понеже се беше разпаднал отвътре, трябваше да сменявам компресор, радиатор и промивка на цялата система от стружки. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 677 #21 Отговорено петък в 17:13 @JHM В бобината на електромагнитния съединител има вграден термопредпазител, който при прегряване или при протичане на по-голям ток прекъсва веригата, за да не изгори намотката. Тези термопредпазители имат свойството след няколко сработвания да си променят стойността при която прекъсват веригата или въоще да не могат да я възстановят. Замерете съпротивлението на бобината с омметър, трябва та отчете някаква стойност. Ако е безкрайност, значи веригата е прекъсната и най-верояния заподозрян за това е именно термопредпазителя, който трябва да се замени с нов такъв. На корпуса му трябва да има обозначение за температурата и тока на които сработва. Не препоръчвам байпасиране на въпросния елемент, защото след това ще сменяте бобина, ако вече не е изгоряла. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове