JHM 1833 #1 Публикувано петък в 17:11 (Редактирано) Здравейте,при първо пускане на студен двигател,климатика си тръгна нормално и си включваше компресора както трябва.Охлади добре и при затворена циркулация на въздуха вкупето излизаше студен въсдух с температура 6,5°C. След изгасяне на климатика,при вече загрял двигател,не иска да зацепи компресора. Прилагам видео: 20250425_194624.mp4 Релето е сменяно миналата година, с ОЕМ MITSUBA,от амаяма. Извадих го и пак го поставих,пак същото?Изглежда като ново,а не като старото издуто. Някакви насоки? Редактирано петък в 17:16 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 856 #2 Отговорено петък в 18:24 (Редактирано) На мен ми звучи сякаш зацепва, завърта и изключва. Трябва да се провери налягането в системата(в момента, който го прави), може да е високо и пресостатът да изключва, или пък да е дал фира и на топло да изключва или пък някой температурен датчик. Перката на климатика/кондензатора включва ли се? Пробвай на напълно загрял двигател да го включиш за сефте. Редактирано петък в 18:28 от Rakeem 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1833 #3 Отговорено петък в 18:29 И двете перки работеха,защото дълго работеше на място двигателя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 856 #4 Отговорено петък в 18:32 Те май и двете перки се включват при загрял двигател, независимо от това дали работи климатика. Може да има някаква защита и да изключва климатика при прекомерно висока температура и работа на място, все пак кондензатора прави яко жега, а здравето на двг е приоритет пред комфорта за еку-то. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1833 #5 Отговорено петък в 18:36 И аз това си мислех,за някой термо датчик.Диагностика какво би показала? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 856 #6 Отговорено петък в 18:50 Нямам идея дали диагностика би го засекла(дори и на живи данни с хдс), особено ако е интегриран алгоритъм и проблемът е във високата температура. Колко пъти ти го прави този номер и при какви условия? В движение прави ли го? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1833 #7 Отговорено петък в 18:51 А това реле гледам ,че го има и на OMRON.Да разменя някое в кутията с релетата за проба,но кое можеше ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1833 #8 Отговорено петък в 18:54 (Редактирано) В трафик, при силно загрял двигател и в движение не зацепва компресора всеки път. Нещо с нивото на антифриза,би ли имало отношение? На средата и леко отгоре беше,на загряло. Редактирано петък в 18:56 от JHM Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 329 #9 Отговорено петък в 19:51 Когато имах Акорди 7, бях в час с релетата и знам, че едно от релетата в кутията беше същото и ставаше за тест при съмнение, но не помня кое... (марката няма значение) Ако разбираш от електрики, трябва да знаеш/разбереш кои крачета на релето са намотката и кои работните контакти. Когато не тръгва, за проба, може да окъсиш с проводник гнездата на контактите, да видиш дали зацепва съединителя на компресора. Намери и предпазителя и провери дали контактува добре. Единия ми Акорд беше с навигация, другия без,но знам, че имаше начин за самодиагностика на климатика и на дисплея излизаха някои параметри ... ( не знам дали и на двата можеше и съм забравил как ставаше, научих го от англ. форум) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 856 #10 Отговорено вчера в 04:13 Най-добре ходи при майстор на климатици. Ама провери все пак дали перката включва и огледай радиатора на климатика в какво състояние. Някаква защита се активира, ама дали е по-температура или по налягане, може само да се гадае. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1833 #11 Отговорено преди 19 часа Off Topic 35лв. С ДОСТАВКАТА от Япония. 80,33лв. в местния дилър тук в БГ,защо..? Баси и менъджмента и чудото,жива спекула! Кво се чудя,то едно ЦРВ мина стотака! Да влизат китайците... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 856 #12 Отговорено преди 18 часа Пост-ковид спекула, някаква диагноза е. Иначе не мисля, че проблемът ти е в релето, но ако държиш BOSCH 0 986 AH0 092. Аз съм с такова и си бачка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1833 #13 Отговорено преди 4 часа Преди 14 часа, Rakeem написа: Иначе не мисля, че проблемът ти е в релето Не е,размених ги с друго от кутията и правеше същото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове