Jump to content
JapCar

Чукане/пукане при спиране

Recommended Posts

При паркиране, леко на заден ход, в момента на пълно спиране, се чува понякога съвсем леко пукане/чукане. Не е винаги и не съм сигурен, дали го има понякога и на преден ход, след като е спирано на преден... Не съм го изследвал много и не съм сигурен при какви условия го прави, дали не е, когато си спрял леко напред и веднага след това, леко спиране назад, и/или обратното. В движение, никакви проблеми, само при бавно паркиране... Чувам го някъде отпред, но това не е сигурно, защото шумовете по купето се разпространяват/чуват понякога лъжливо като посока...

Колега, със същата кола, го има доста по-често и по-изразено. Правил е пълна профилактика/проверка на спирачни апарати, биелетки, щанги, шарнири и промяна няма... Опитах да стоя извън колата, докато го демонстрира и като, че ли идва под колата отпред...

Теоретично ми прилича на луфт (нагоре/надолу) в някоя накладка и при обратна посока, луфта се обира и чука..., но пък като започнеш леко спирането, би трябвало луфта да се обере и не се връзва да е в момента на пълното спиране.

Някой имал ли е подобен случай, или идея за локализиране на проблема...?

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако накладките повличат в посоката на спиране, да не би при пълното да "пукват" в обратна посока - при лекият откат? Винаги има такъв, заради напрежението в тампоните по окачването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, ceco_accord написа:

Ако накладките повличат в посоката на спиране, да не би при пълното да "пукват" в обратна посока - при лекият откат? Винаги има такъв, заради напрежението в тампоните по окачването.

И това е възможно..., но теоретично, няма как да се установи/отстрани практически. Би трябвало, да се среща често, при всякакви коли...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от конструктивния луфт, или ако металната им  плочка не е 100% със заводската ОЕ форма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Шум трудно се описва и трябва да се чуе на място, че могат да бъдат бая неща. Може дори да се бърка с шум от багажника - някой пожарогасител да се търкаля или друго. Ако е само при спиране, явно има нещо хлабаво/блокирало и като начало, защо не провериш апаратите, да не е блокирал някой водач? Свали ги 1 по 1 и ги прегледай, става сравнително бързо. Ако помня правилно, колата се кара малко и на къси разстояния и нищо чудно да е блокирал някой и от там вече да тропа/дрънчи. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 52 минути, Mkilla написа:

...колата се кара малко и на къси разстояния и нищо чудно да е блокирал някой и от там вече да тропа/дрънчи. 

Така е, но всичко ми е изправно...

Като купя кола, винаги правя профилактика на накладки, водачи, дискове, така, че нямам съмнения...

Това, което описах е почти незабележимо и не винаги, но на колегата, който споменах е по- изразено и е правил проверка на повече възможни неща, май само макферсона горе не е проверявал...

Все пак питах, защото се случва на две еднакви коли и може да е характерно за модела, не случайни шумове...

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Аз съм колегата със другия Сивиk,на който тропането е по осезаемо от на Jap Car.Това изпукване при мен се чува от пред и от ляво само и единствено когато правя някаква маневра на заден ход /софийски гараж,да си я вкарам в гаража и др.такива/ само и единствено на заден ход.На пред никога не се е чувало.Онзи ден в неделя съм свалил и профилактирал двата предни апарата,като са разглобени и смазани водачите и самите накладки със съотвтните подходящи смазки.Подчертавам,че нямам никакви луфтове във апаратите ,та продължавам...... накрайниците/вътрешен и външен / са ОК,шарнирите са ОК,всички болтове по окачването които можеха да се притегнат са пипнати и не са мръднали.Не са проверени само макверсоните горе където лагеруват но почто съм сигурен че проблема няма да е там.Там обикновено лятно време при големите жеги ако има някакви проблеми започва жестоко да  скърцат при завой на ляво или дясно та общо взето тва е при мен.Този проблем е някъде от около1 година и никой до сега където съм  ходил тук в Плевен не може да каже нищо конкретно,та съм малко във задънена улица .На този етап все още няма за какво да се хвана та помагайте със савети.Приемам всякакви.Живи и здрави.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, venkostanev написа:

На този етап все още няма за какво да се хвана та помагайте със савети.

Предполагам, че и други имат по- лекия вариант, като мен и не винаги и вероятно не обръщат внимание, та не са се заели да го изследват...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Темата ми напомни за един (подобен) проблем със Сивик 8-ма генерация, касаещ субфрейма и чукащ звук от него при рязко ускорение/спиране. Прилагам сървиз бюлетина. Дано да е от полза :)

HUK000000001136.pdf

Редактирано от emod
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо се чудех, как да напиша за service bulletin от телефона. Супер, че го прикачи.

 

Civic 8, със симптомите от бюлетина. Появиха се след смяна на носачи и тампон магаре.

Тествано с махнат болт (по бюлетина) - пука си.

 

При мен е при движение на муцуната нагоре, или надолу. Ако е по-рязко. При жега е силно, при хладно - само леко забележимо.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, emod написа:

Темата ми напомни за един (подобен) проблем със Сивик 8-ма генерация, касаещ субфрейма и чукащ звук от него при рязко ускорение/спиране. Прилагам сървиз бюлетина. Дано да е от полза :)

HUK000000001136.pdf 259 kB · 3 downloads

страхотно е това което си пуснал прителче но от там съм минал със гедорето.Всичко е ТОП.Няма място което е пропуснато.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, emod написа:

Темата ми напомни за един (подобен) проблем със Сивик 8-ма генерация,

Напълно възможно... 

Симптомът е подобен, но не съвсем същия.

Висок, метален "щракащ" звук/шум откъм предната  дясна страна на колата, когато ускоряваш, или спираш рязко.

А защо само от дясно, като от ляво има същото...?

Все пак интересно, кое пука...?  Каква е логиката- разхлабване , смазване, затягане..., на неподвижни части...

Ще погледна на 9та серия, дали е същата конструкция...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, venkostanev написа:

  На този етап все още няма за какво да се хвана та помагайте със савети.Приемам всякакви.Живи и здрави.

Разпъни малко окачването.

Дърпаш ръчната до край и със съединителя полекинка тръгваш тапред / назад, с леко прилашкване, а не да влачиш гуми, или да изтръгнеш нЕкое джилязо.

Ако е луфт по хоризонталата, ще се обади.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, july`s написа:

Civic 8, със симптомите от бюлетина. Появиха се след смяна на носачи и тампон магаре.

Тествано с махнат болт (по бюлетина) - пука си.

При мен е при движение на муцуната нагоре, или надолу. Ако е по-рязко. При жега е силно, при хладно - само леко забележимо.

 

 

Там е описано как да се тества дали това е причината, но защо първо се вдига предницата, маха се посочения болт и се пробва... Защо да се вдига, като ще пробваш за шума в движение, без болта?

Ако шумът изчезне, продължете по описаната процедура. Ако пак го има, продължете с нормалната диагностика...

Искаш да кажеш, че при теб шумът е останал, демек причината не  е тук?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, вдигнаха я на подемник, махнаха болта, пуснахме я да тествам. Пукаше си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, july`s написа:

Да, вдигнаха я на подемник, махнаха болта, пуснахме я да тествам. Пукаше си

И не си намерил още причината...?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още не.

От лаишкото ми ровене по темата сред моите теории са:
Греста в шарнирите на носачите.
Проверка, притягане, когато е стъпила на гумите. Досега проверките все са били с висящи гуми.

Реално се надявам (понеже е при майстор сега) да си прояви отчетливо пукането. И той да го хване. Преди да е застудяло:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е стъпила на колелата, трябва да е на канал...

Канех се да видя на моята, дали е същото, като описаното в бюлетина, но се сетих, че не е само да сляза в канала..., под двигателя има огромна кора с болтове и много клипсове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя, че болтовете по окачването при смяна на тампони (или разглобяване по друг повод там), се стягат при стъпила на земята кола и това не е случайно. Друг въпрос е ако някои майстори "случайно" го забравят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Само да добавя, че болтовете .....Друг въпрос е ако някои майстори "случайно" го забравят.

Аз това го знам, за всички "майстори", не съм сигурен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
4 hours ago, ceco_accord said:

Само да добавя, че болтовете по окачването при смяна на тампони (или разглобяване по друг повод там), се стягат при стъпила на земята кола и това не е случайно. Друг въпрос е ако някои майстори "случайно" го забравят.

Аха, и няма друг начин да станат нещата сигурно? Бах тия майстори, некадърници, всеки на канал трябва или по земята да ляга.

П.С аз съм от забравилите, ама ползвам едно дърво, пък ела да видиш тон и половина как се подпират на него, видиш ли все едно е на земята, ама не точно. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се появи същото пукане. И то само на бавен ход - обикновено при спиране при 3-5км/ч или на заден (понякога). Един приятел в сервиз я клатиха, бутаха, какво ли не - не се прояви. Тръгнах и при следващо спиране - пак. И това се появи известно време след смяна на дискове и накладки (предни)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, моите дискове са сменени заедно с носачите и тампона.

Преди смяната (дискове, носачи, тампон магаре), понякога при спиране се чуваше нещо като хрущене, наподобяващо донякъде на задействан абс върху пясък, чакъл..

След смяната, хрущенето го няма, замени се с пукането

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете какви накладки сложихте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Trw и дискове, и накладки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, sashua написа:

Аха, и няма друг начин да станат нещата сигурно? Бах тия майстори, некадърници, всеки на канал трябва или по земята да ляга.

П.С аз съм от забравилите, ама ползвам едно дърво, пък ела да видиш тон и половина как се подпират на него, видиш ли все едно е на земята, ама не точно. 

Ако знаеш защо се прави и си имаш метод, значи знаеш защо се прави и си находчив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TEXTAR - дискове и накладки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 8.10.2024 г. at 23:28, ceco_accord написа:

Разпъни малко окачването.

Дърпаш ръчната до край и със съединителя полекинка тръгваш тапред / назад, с леко прилашкване, а не да влачиш гуми, или да изтръгнеш нЕкое джилязо.

Ако е луфт по хоризонталата, ще се обади.

Няма ефект.Все така си е. На задна маневра чукна ли спирачка пука яко.Jap Car го е чул много ясно но няма обяснение от какво е. При него е по слабо .Не знам....карам за сега па ще го мислим че времето е кът. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, venkostanev написа:

Няма ефект.Все така си е. На задна маневра чукна ли спирачка пука яко.Jap Car го е чул много ясно но няма обяснение от какво е. При него е по слабо .Не знам....карам за сега па ще го мислим че времето е кът. 

И аз пробвах, няма ефект... При мен рядко и слабо се проявява, та за сега, пас... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трудно е с диагностицирането понякога.

За тва майсторите викат: "Карай, то ш са чуе, а като падне, вече е ясно кое е".

Дано го тамерите преди тях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверете си тампоните на макферсоните. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.10.2024 г. at 0:27, Emicha написа:

Проверете си тампоните на макферсоните. 

Някъде горе при  двигателя ли? Достъпни ли са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са от най-достъпните, между амортисьора и купето са.

Аз погледнах с моите възможности, без разглабяне. В листа за проверка са ми.

 

https://photos.app.goo.gl/dHZuj85m9qH5oQem6

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, july`s написа:

Не са от най-достъпните, между амортисьора и купето са.

Аз погледнах с моите възможности, без разглабяне. В листа за проверка са ми.

https://photos.app.goo.gl/dHZuj85m9qH5oQem6

Добре де, какво да проверяваш, дали мърда пръта при напън ли? Какво може да чука там, като е гума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е, освен гума има и метал. 

При СРВ - то (2 ген) обикновено се разлепя металната втулка, на тампона, (през която минава оста на амортисьора) от гумата и започва точно така да прави. Проверката е визуална, (за напукване или нацепване) а и с леко затягане на гайката отгоре, като ако гайката се върти завидно с оста на амортисьра - резултата е ясен. 

При СРВ - (3 ген.), тампона е по различен (на първо четене - много прилича на вашия) и гледайки го не можеш да разбереш дали е здрав или не. Евентуално със силно клатене/друсане и пипане по него, може да го усетите дали е заподозрян. Дори и свален от колата, трудно се вижда къде се е разлепила гумата от метала. 

В раздела на 3-та генерация, бях качвал снимки от моите, но не си спомням в коя. 

Ако я намеря ще я кача. 

Абе проверете ги. 

 

П. П.  Пост# 111,от долната тема. 

 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...