Jump to content
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Бас държа че ще стегнеш достойно това бабе и ще го пдмладиш като лелка-хубавелка.

Важното е жената да я харесва и ползва, и да та не ревнува, докато чоплиш новият си "хоби кар". ;)

Моята така и не хареса фейсовото комби 7 2.4  АТ, което имах, както и Ледженда, в които се вози отзад кат директор. Най-много я кефеше плюшеният ми Акорд 6 2.0 АТ, в който спокойно си подремваше. Още му се радва, като се видим с настоящият му стопанин.

Има някак си по-голяма човещинка във вехтите Хонди, освен другите им брендгенетични качества.

Успех с реновирането! Определено "дълга клечка" изтегли. ;)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Цецо! Без твоята помощ процеса по прибиране на колата щеше да е доста по-тегав.:thumbs1:

 

Бабата май ще се уреди със зимни джанти за къси пари. Вторник ги чакам.

GridArt_20240811_115916727.thumb.jpg.f67bb74bc3994fa493a4712633abd9b6.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Жанти от тоя век - добрее. ;)

То не че има сняг по наще земи веке, но виж дали може да им обуеш малко по-високи гуми, та да и вдигнеш дъното от земята? Нисичка ми се чини за наще улици, а и колесната база е длъжка.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Винаги си добре дошъл (както и всеки, комуто с нещо мога да помогна), особенно като я "фейслифтнеш" тАя леля. ;)

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Жантите ги усвоих за 200лв. Продавача ми е устроил задачка-закачка как да махна изядените от плъхове гуми. :D

1723712361225.thumb.jpg.546adffd3e6d04176b310835ebf25fc3.jpg

Цялостно са много свежи. Дори няма да имат нужда от кит, само една боя и лак и стават като от магазина. Гумите са били дот 13...още не е ясно от каква кола точно са били, но явно са били в експлоатация отдавна. 

 

Взех си пластмасата в багажника и оригинална тапа за резервоара. Остана да диря здрав уплътнител на шоф. врата. Човека, от който взех частите каза, че нямат намиране на вторичния пазар, ноо пък е установил, че пасват добре от Шевролет Лачети. :)

 

Заръчах и афтърмаркет катализатор от аутодок. 

1723712361267.thumb.jpg.64fa911953a55084964caa041f7b2951.jpg1723712361247.thumb.jpg.1efdd95581b4d41555614c95e1ee47b1.jpg

 

Маслата и другите течности вече са при мен. Имам гарнитура за картера. Остава да запретна ръкави и да възкреся бабата. 

 

Поинтересувах се какви са ми опциите ако реша да обновя шоковете и май намерих доста сносен вариант:

image.thumb.png.0c8532dc356eff6ad1131fb345edeb4d.png

Амове Токико на 370лв. (без митото), което не е никак зле при аналог KYB на 430лв. 

Оглеждам се и за повдигащи подложки за модела. Видях някакви варианти за 20 и 30мм...ама тия неща по-натам.  Първото бабата да се докаже, че ѝ се живее и не е с деменция или паркинсон. :)

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора пристигна и съвсем скоро потягането започва.

Resizer_17241697664309.thumb.jpeg.76d92f32129224820eb602da4d44a620.jpegResizer_17241697662117.thumb.jpeg.3b17c0072b7d4f4334ec82c7abadee85.jpegResizer_17241697659655.thumb.jpeg.5c665c7461eef980ddaf91e393bcd46b.jpegResizer_17241697655943.thumb.jpeg.27fbd4a19dc5139c8bdebeebd90e365e.jpegResizer_17241697651901.thumb.jpeg.913690ff2bef2c1b58a578e9987d87c1.jpeg

 

Успях да изчета и единствената записана грешка в ОБД1 самодиагностиката.

IMG_20240819_202302.thumb.jpg.1067de8fac271563f2d7a307c0ea0c97.jpg

9-2 или с други думи ядове със захранването на SRS модула. Има подробна процедура за отстраняване на повредата в сервизното ръководство. И забележете, SRS системата на този модел е свръхмодерния SRS Type-III 😁

 

Разучавайки автомата и неравномерното превключване попаднах да видеа ютюб за профилактика на двата соленоида на кутията (shift + torque converter lock-up). Свалянето и проверката им вече е част от плана за опресняването на маслото, както и проверка на задния вакуумен тампон на мотора. 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На бабката й дойде реда да влезе в гаража.

Resizer_172460258685527.thumb.jpeg.a78d902ef9eeff70f6a6e9717a1a2eb3.jpeg

Започнах с оглед на ходовата част, свалих малко пластмаси да се ориентирам колко напред сме с ръждата и колко силно е била челосвана преди да боядисат бронята.

Resizer_172460258619623.thumb.jpeg.d3f722de26e54798a30d54195b33c702.jpegResizer_172460258652625.thumb.jpeg.153077b7e012405b15ea4ea977a6e541.jpegResizer_172460258555919.thumb.jpeg.3cbcb018ed71bcfe44bcf28c07408983.jpegResizer_172460258591121.thumb.jpeg.9e792203ed1e8576078c863e18f70b1d.jpegResizer_172460258517917.thumb.jpeg.e08b8d6c195209161ac0e1bc91c4d565.jpegResizer_172460258487715.thumb.jpeg.b32b4666bd95a4d5854b5cbe532451ec.jpeg

Праговете са перфектни, малка язвичка над предната гума, където гният всичките.

Хвърлих генрацията на земята.

Resizer_172460258465513.thumb.jpeg.31996c536cfad9fd40bf4ac9237c0997.jpeg

Resizer_172460258445211.thumb.jpeg.c06ee341c477d069c66b3e7bce3e98df.jpegResizer_17246025842199.thumb.jpeg.ca1caa4271d0b4e51d3533533a5f5b98.jpegResizer_17246025840117.thumb.jpeg.521fed9e34a9927ffe37d2f04e413bc6.jpeg

Катализатора културно разпорен. 

Иначе до задното гърне нещата са ок. Гърнето е разлистило яко от ръжда, два слоя са фира, че дори и третия имаше малка дупчица. Оказа се оригиналното гърне, единствено кърпено отзад на тръбата. 

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20240825_133434.thumb.jpg.2bb0476488ce5a6a951d277a14cc9e1f.jpgIMG_20240825_151656.thumb.jpg.75a8ce7f063b430428bb1a9fd4a8c432.jpgResizer_17246025830271.thumb.jpeg.a6f083812b3114fa1860ae692b4a1300.jpeg

Гърнето изкърпено и готово за боя, както и другите тръболяци. Почистени с телена четка и напръскани с преобразувателя на Вюрт. 

 

Мъчих да сваля и сондата за промивка, но не се получи. Киснах в пенетрант, атф...опъва се и замазва гайката. Нещата отиват на горелка и заваряване на вложка/гаечен ключ към гайката. Засега ще си карам с нея. Като реша да я сменям вече имам план. :)

IMG_20240825_133332.thumb.jpg.22ead541ce55c1f3d274ba3865d14231.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз Акорд последно е виждал такова "отношение към детайла" миналия век - на конвейра!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бабето е в луксозен старчески дом със сериозен акцент върху рехабилитацията 😁

Сондата е с присаден конектор от старата, монтирана на тръбата, а тръбата на колата.

IMG_20240828_173448.thumb.jpg.aeb319313f127c852d7a3d4c899c74f1.jpgIMG_20240828_173936.thumb.jpg.7364bf4c8800dfa0f69de9aa0816d965.jpgIMG_20240828_174116.thumb.jpg.631a2cb4b8ece3a50172cffa838ddb4f.jpgIMG_20240828_174711.thumb.jpg.5abca1adb268f4b8b476fa66a3e5d444.jpg

Преди да качвам катализатора и тръбите назад захванах да сменям скъсания маншон на дясно външно каре. Гайката на главината ме изненада с размера си и тичах до магазина за вложка 36.

IMG_20240828_195723.thumb.jpg.22b3d37d55d37481f36d143dde62c1ee.jpg

Карето е свалено. Утре в ранни зори го качвам и започвам да наливам течности. Накрая да ми остане профилактика на спирачките и живот и здраве петък в КАТ, че транзитките почти приключиха...и ще се глобяваме. 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес вместо сутрешно кафе монтаж на шаншон :)

IMG_20240829_081332.thumb.jpg.d0c6e727e478e843ecade24f6cae8dc8.jpg

Гайката на долния шарнир така е запекла, че болта превъртя в шенкела. Наложи се да отворя от горния шарнир, да да измъкна полуоската. Засега ще е така, да мине КАТ. После ще играе горелката. 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес се редим с бабата в КАТ ама ми казаха, че била много стара за нашия стандарт и ме напътиха към най-близкия магазин за нови коли. 😃

IMG_20240830_091530.thumb.jpg.5694f2c85dff71bc1f92062095d34d00.jpg

IMG_20240830_214643.thumb.jpg.b02a06483401a3cfece112c7d06b6bfb.jpg

Не било тва, ми столичните каналджии се обидиха, че им нося фалшив Kaufvetrag между мен и немската лейди 31-ви набор, изготвен пред очите ми от монтански гаражен брокер на ГО. Трябвало да им занеса договор и фактура, за да пуснат старата лейди да замърсява чистия софийски въздух.

Говорих с посредник по регистрациите, пратих му документите и клеймото от началника на столичната канализация, гласящо че трябва да се донесе договор и фактура, и човека каза че идната седмица ще съдейства да се разреши проблема. 

Ей, тва общество отхвърля различните и старите...:)

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не обществото, а избраните от него и назначените от тях по институциите!

Разликата е огромна - пропаст.

За това българинът е могъщ - намира начин - въпреки.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...