Jump to content
Sign in to follow this  
Zhelyazkov

Технически прегледи

Recommended Posts

Масово прегледите са по документи и минути, та резултатът е такъв.

Няма я "старата школа", да пипне и разклати, па да види и чуе.

Всички тикат отзад сонди и зяпат монитори и таблици.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Между другото (и ако някой знае) как се конвертира СО2 от грам/км на %?

За моят 2007-ма Евро4 J35A8  с 3 катализатора, заводската стойност е 282 g/km. Това 0.28 СО2% ли е, или бъркам?

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 53 минути, ceco_accord написа:

Между другото (и ако някой знае) как се конвертира СО2 от грам/км на %?

Стана ми интересно и попитах една търсачка. Този % може би е л/км защото конвертиране на г/км към % не намирам.

https://www.qtransform.com/en/convert/emissions/g-km-co/g-km-co-to-liter-per-kilometer.php

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Предполагам е от обем и за това няма коректно приравняване.

Само за справка:

Съдържанието на СО2 във въздуха варира между 0,03% (300 ppm) и 0,06% (600 ppm), в зависимост от района, а в издишания въздух е приблизително 4,5%. Когато СО2 се вдиша във високи концентрации (повече от 5% обемни), води моментално до опасност за живота и здравето на животните и хората. Максималното допустимо безопасно ниво за възрастни за 8-часов работен ден е 0,5% (5000 ppm), а за деца и възрастни с белодробни заболявания е значително по-ниско. Хората, които вдишат 7 – 10% СО2, могат моментално или след няколко минути да изпаднат в безсъзнание или кома.

Значи 1 бензинов мотор е средно казано 10 пъти по-екологичен от 1 човек. Скоро и нас може да ни мерят по болниците, каква концентрация СО2 издишваме? ;)

Но концентрацията се покачва: https://automedia.investor.bg/a/2-novini/45991-co2-emisiite-pri-novite-koli-vsashtnost-narastvat

Проблемът не е само в колите, макар те да са много, но "в колите са парите".

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites

Цецо, за СО2 ли пишеш, или за СО?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Питам 282 g/km СО2, колко процента е?

Нали в ЕКО таблиците е %.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Първо трябва да се обърне внимание на качеството на горивото и тогава да си чешем езиците, коя мерна единица в каква величина да бъде измерена/отразена.
От там кои са най-честите причини за отклонения от фабричните показатели: гориво, катализатор, ламда сонди. Кое как се лекува?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Просто исках да знам "това на колко от онова се равнява, но няма смисъл.

Разбрах че няма да мина преглед.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И как го разбра?

Миналата есен като минавах преглед бяха забравили да зададат на софтуера, че колата е 6 цилиндъра и се чудеха защо покаанията са кофти. Като си оправиха грешката вече нямах ядове. И аз не знаех за тази опция, но има логика. 6-те цилиндра блват повече емисии за което си плащам данък.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре де, има ли някъде написано, черно на бяло, как точно протича теста на емисиите, стъпка по стъпка?!

Любопитно ми е да го сравня с теста в Англия. Щото (за тези, които не знаят) 10г. това ми беше работата - да правя тест на емисии в център за ГТП.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

На минимални обороти на 2-те горива + по 2 минути на 2500 об/мин на 2-те горива.

Ако някъде светне в червено - свалят ти на място номерата и си дириш репатрак - па въри са опрАай.

Какво въвеждат като критерии - кой да ти каже!?

Ако има проблем със спирачките - 2 седмици срок да го отстраниш.

Друго не гледат, освен документи.

Дизелите и дръгелите минават - бензинките - масово - НЕ.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Plamen-CRV написа:

... колата е 6 цилиндъра и се чудеха защо покаанията са кофти. Като си оправиха грешката вече нямах ядове.

Тук ми е шанса, ноо не е голям.

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, ceco_accord said:

На минимални обороти на 2-те горива + по 2 минути на 2500 об/мин на 2-те горива.

Ако някъде светне в червено - свалят ти на място номерата и си дириш репатрак - па въри са опрАай.

Какво въвеждат като критерии - кой да ти каже!?

Ако има проблем със спирачките - 2 седмици срок да го отстраниш.

Друго не гледат, освен документи.

Дизелите и дръгелите минават - бензинките - масово - НЕ.

Не ти го свалят, дават ти две седмици да си оправиш нещата, квото и да значи тва. После се връщаш на същото място и тогава вече ти го свалят :lol:

Тва съм аз с ибейски катализатор :)

IMG_9739.jpeg

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
преди 34 минути, ceco_accord написа:

Тук ми е шанса, ноо не е голям.

Нали си с две крайни гърнета, а сондата е една(мисля), що се плашиш.

Пък и газ анализаторът мери обемна част.

 

Впрочем тази тема е за друг раздел, вече.

Edited by Rakeem
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

До сега все са му се радвали на Леджо че е в супер състояние, ама знае ли човек по кви критерии!

И да, темата вече е за друг раздел, че ...

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
преди 13 минути, Robben написа:

Не ти го свалят, дават ти две седмици да си оправиш нещата, квото и да значи тва. После се връщаш на същото място и тогава вече ти го свалят :lol:

В закона е записано, че автомобилът се спира от движение, ако не покрива нормите за изгорели газове. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ми не знам, в пункта ми казаха 2 седмици отсрочка. Оня ден един приятел с голф 6 не мина теста и са му дали две седмици. 

Edited by Robben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ти благодаря за днешната апокрифна информация и като (ако) мина ГТП, "ша са пОфала". ;)

На маймуни ни напрАЙха!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Robben написа:

Ми не знам, в пункта ми казаха 2 седмици отсрочка. Оня ден един приятел с голф 6 не мина теста и са му дали две седмици. 

И как ще се движи по пътищата без валиден тех. преглед. 

Като го спре чичко полицай или като го засече тол-а и какво се случва, дали ли са му някакъв документ? 

Ти успяли да минеш с тези стойности, които са над нормите?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Off Topic

С две думи - нищо общо.

С още две думи - клиента пре€б@н. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Rakeem said:

И как ще се движи по пътищата без валиден тех. преглед. 

Като го спре чичко полицай или като го засече тол-а и какво се случва, дали ли са му някакъв документ? 

Ти успяли да минеш с тези стойности, които са над нормите?

Нямам представа, казвам ти кво ми казаха в пункта. Прегледа го минах, след като минах и през газаджията за настройка. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може би тази бланка дето си постнал по-горе е "документ", че си опитал да минеш ГТП, но са те върнали. Там има дата и час.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 8 часа, Robben написа:

Прегледа го минах, след като минах и през газаджията за настройка. 

Минал си прегледа на газ :blink:

Кажи повече, на бензин не успя и от гтп-то ти направиха "жест"? 

Все пак нямаш право да минаваш на газ, минава се на бензин.

Този анализ, който си качил е на газ, преди газаджията да ти врътен кранчето на газта ли? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прегледът е и на газ, и на бензин. Като боднаха сондата мериха и на двете горива- на празен ход и на 2000 оборота. След като я закачи на компютъра мина и на двете без проблем. Нямам представа кво е правил. Колата си върви по същият начин- без проблем и разхода си е нормален. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, ceco_accord said:

Може би тази бланка дето си постнал по-горе е "документ", че си опитал да минеш ГТП, но са те върнали. Там има дата и час.

Не. Не ми въведоха данните, като видяха, че е газ/бензин ме вкараха да замерим , за да видим дали изобщо има смисъл да почваме прегледа :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Сутринта минах - с колелото ;) - да поразпитам.

Казаха че минавам спирачки, ако е успешно - газове.

Ако не е - пращат ме отсреща да и "настроят чакрите".

После минавам успешно. Явно гледат да има върнати, за да се "кичат с медали".

Питах има ли много върнати - казаха: Почти всички.

Викам : -Да слагам ли 100 октана - Не бе, споко, ще минеш.

Не разбрах за допълнителните настройки на комповете плаща ли се?

Нащо племе винаги оцелява!

Edited by ceco_accord
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

25 кинта си приготви допълнително :) 

Edited by Robben
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Дет са вика - следете парите!

Всичко у тоз наш местен живот са врътИ около тех. :(

Edited by ceco_accord
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 23 часа, dandilov написа:

Цецо, за СО2 ли пишеш, или за СО?

 

Като гледам разпечатката от пост 53, явно проблемът е в СО-то, а за СО2 - няма драма.

Друг е въпросът как го оправят с човъркане в настройките и как това влияе в дългосрочен план на мотора?

Нямам против той да е с показатели като чистак нов, ама ... да,н стане беля!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Освен да правят сместа по-бедна, друго не ми идва наум. По-бедна смес = по-ниски емисии. Но знаем бедната смес как се отразява на двигателя. :(

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Особено на клапаните!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 23 часа, Krasi-mir написа:
  Скрий съдържанието

С две думи - нищо общо.

С още две думи - клиента пре€б@н. 

 

Има бла-бла в това видео, но и много истини.

Гледаш - ревеш и си живееш там!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпрос: моята дюкинтия гори малко масло към 300-400 мл на 10 к км, свещите са сменяни скоро, та  ако и сменя катализатора може ли да не отговаря на изискваниятамза газовете? И ако има такава вероятност какво друго трябва човек да чъгръкне, че да е Ок?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Наредбата / комисията която я е приела / министъра и нагоре по веригата!

Моят модел е вписан като Евро4 със заводски данни за СО 0.32% през 2007-ма. В 2024-та у нас му искат "СО до 0.3%.

Алоууу ... КОЙ са убажда?

IMG_20240801_211830.jpg

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Има бла-бла в това видео, но и много истини.

Гледаш - ревеш и си живееш там!

 

Тоя го изтраях точно 15 мин, поредния циркаджия, какъвто водещия такива са и гостите. Бръщолеви глупости ... бай гошо от кварталния сервиз, който умее да сменя само масло, ама професор по всичко.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Така е, аз прескачах "плявата" за да отсея "зърното".

105 минути е множко, ама слушаш с 1 ухо и внимаваш на важните места.

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Цитат

Изпълнителният директор на Държавната автомобилна инспекция (ДАИ) Борислав Муеров е освободен заради казуса с техническите прегледи на колите. Правителството спешно ще заработи за промени в наредбата, по която се провеждат проверките.

Това се разбра от отговор на премиера Димитър Главчев на парламентарно питане от "Възраждане" тази сутрин, пише "Сега".

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Поредният "бушон" изгърме.

Олабват напрежението.

Да видим колко ще "натегнат гайките"?

Edited by ceco_accord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Да споделя и аз инфо:

Днес минах преглед с моя Civic Aerodeck, D15Z8 мотор (бензин, никога не е имал газ), 1998 г.

Прегледът бе около 30 мин. като нямах никакви проблеми с показанията на СО% на празен ход, а в диапазона 2000 - 3000 об./мин. СО% бе 0,039. Катализаторът ми (тук) е вече на 6 г. от поставянето му, но явно си върши работата.

Цена на прегледа: 88 лв.

Edited by emod
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Коя Еко категория ти дадоха и коя Евро категория пише в талона?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...