galin_k 165 #1 Posted June 22 Здравейте, Црв 4 2014 2лт бензин ръка (няма газ), колата я купих на скоро, много запазена на малко км, вчера със семейството по пътя Сф-Пловдив на околп 33-35 градуса външна температура по магистралата на включен климатик имаше загуба на мощност особено по баири. Чуваше се металически звук при подаване на газ, сякаш от ролката на климатика. Климатика работеше нормално без спиране. Стрелката на температурата не се е покачвала, разход нормален. При изключване на климатика пак има загуба на мощност и шум. Този филм с компресора на климатика го играх с Акорда (8ма), но нямаше загуба на мощност. На студен двигател нямаше проблем днес сутрин. Няма го шумът. Няма лампи по таблото. Записах час за другата седмица. Да ме насочите с идеи, мнения? Благодаря Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #2 Posted June 22 В жегите кислородът във въздуха е по-малко. В нормални температури и отрицателни такива моторът работи по-добре. Трябва да си сигурен, че не си внушаваш връзка между шумът и загубата на мощност, но е добре и диагностика + оглед да се направи. Ако по таблото няма индикации, вероятно и диагностиката няма да извади конкретика, но шумът трябва да се открие. 1 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #3 Posted June 22 Не не, няма внушение при загубата на мощност при жега и има и шум метален при подаването на газ. Съмнявам се и аз да излезе при диагностика, моят ориентир е към компресора на климатика. Share this post Link to post Share on other sites
pet71 121 #4 Posted June 22 Загуба на мощност и такъв звук , дали няма връзка и с катализатор ? Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #5 Posted June 22 Какво общо може да има с горещините? Преди 3 седмици същият маршрут нямаше никакви проблеми? Ако е от компресора на климатика, обаче като го спра би трябвало да няма проблем, но пак се усеща осезаемо.. Share this post Link to post Share on other sites
atanaspro 9 #6 Posted June 22 (edited) Мойте 5 стотинки по темата, с 160к.с. 2015 1.6 i-Dtec съм: Последните дни при 38°C в Пловдив + работещ климатик (естествено) осезаемо има леко забавяне между подаване на газ и реакция на двигателя. Може би е същата "загуба" на мощност, която описва авторът на темата. Вярам, че е в следствие на горещините защото колата работи перфектно/по-пъргаво когато температурата не е 50+ над асфалта. Успех. Edited June 22 by atanaspro 1 Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #7 Posted June 22 (edited) Не случайно cold air intake го водят за силов тунинг. А може би заради по-голямата опасност от детонация в горещините с А95 компютъра на колата да се намесва и да намаля мощността, това си го има записано в прав текст в ръководството за водача . Пробвай с А100? А между другото и моята от известно време има някакъв жужащ звук, който се появява и изчезва, като настъпя повечко газта изчезва, като отпусна пак се чува. И то само на загрял мотор. Отивам в сервиз да питам за този шум, тя пък тогава не си показва магарията Edited June 22 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #8 Posted June 23 Тъкмо направих Пв-Сф където има доста повече изкачване, на 24-26гр външна температура и д пуснат климатик, няма го звука нито загубата на мощност. Изключих Екон функцията обаче този път. Тя как работи- падат само оборотите? Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 5783 #9 Posted June 23 Модулира подаването на газ. Тушира резките движения на педала - там е големият разход. 1 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #10 Posted June 25 Ходих в Бултрако, пускаха диагностика, тестваха и колата на пътя. Никакви грешки, всичко било нормално, няма misfire, работила перфектно. Явно е така. Ще покарам, па ще видим пак. Благодаря за съветите. Share this post Link to post Share on other sites
Legend91 140 #11 Posted June 25 (edited) Моята е стигала до момент едва да запали от инцидентно лошо гориво (малко вероятно, защото зареждам на една и съща бензиностанция) или (по-вероятното) от смяна от А100 към А95. И на второто палене се оправя. За мен просто компютъра се е намесил в ъгъла на запалването, за да предотварти детонация в свръхгорещините. Ако даден двигател иска "само premium", то той "ще работи" и с по-нисък октан, но на намалена мощност. Вероятно по същата причина и дизелите димят повече именно в топло време. Edited June 25 by Legend91 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #12 Posted June 26 И аз се чудех дали е от горивото, бях заредил до горе 95 в Лук същият ден, но този двигател R20 не е капризен, карах го и на Акорда и не съм усещал никаква разлика от бенц до бенц. Но все пак Црв-ето е по-високо, по-мудно, та може и от това да е. Ще се разбере Share this post Link to post Share on other sites
honda_ks 11 #13 Posted August 16 Off Topic Здравейте, не му е мястото тук, но има ли някой от Пловдив с CR-V 4, 2.0 - автомат, който да ми отдели от времето си и да ми покаже колата си. Искам да добия престава за динамиката на този двигател, защото съм на път да поръчам такава отвън. Тук по автосалоните не мога да добия адекватна представа за колата. Искам да усетя колко "муден" е този двигател в реални условия. Благодаря. Ще се отплатя на всеки отзовал се Изпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk 1 Share this post Link to post Share on other sites
AzSum 183 #14 Posted August 19 На 23.06.2024 г. at 11:24, ceco_accord написа: Модулира подаването на газ. Тушира резките движения на педала - там е големият разход. Това е вярно, но освен него влияе и на климатика. Препоръчваха в ръководството когато караш на климатик да си на ECON. 1 Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #15 Posted August 19 От Бултрако ми казаха, че ЕКОН влияе само когато си на климатик, регулира мощността му. Аз не виждам разлика във вървежа или при рязко подаване на газ или изпреварване. В интерес на истината, когато карам на ЕКОН сякаш акумултора се изтощава повече, защото често ми излиза, че е спряна старт/стоп системата, заради спад в акумулатора. Генерално, още не мога да определя дали има пестене на гориво с включен ЕКОН, може би минимално такова. Засега си карам на него, да видим... Share this post Link to post Share on other sites
AzSum 183 #16 Posted August 19 Аз виждам лека промяна към по-висока мощност, когато карам извънградско най-вече при изпреварване, когато ми трябват по-бързо високи обороти. Затова винаги в града използвам ECON, а междуградско го изключвам. Разлика в разхода не забелязвам. Дори да има е пренебрежимо малка. Нямам старт-стоп система за моя радост. Да използвам да питам има ли някой бензин АТ 2.0, който да има start-stop или тя е само при дизелите и ръчната кутия? Досега не познавам някой да е бензин автомат и да има? Share this post Link to post Share on other sites
galin_k 165 #17 Posted August 19 Ако си с фейс и премиум ниво на оборудване е много странно, че нямаш старт/стоп система, явно е само при ръчката?! Share this post Link to post Share on other sites
PiToMeN 74 #18 Posted August 19 Имах такова 2.0 AT, или поне баща ми имаше, който е 60-ти набор и даже той не можа да го изтрае какво е умряло. Само вие и не върви. За Start/Stop не помня имаше ли, но ще си потърся снимките за обявата в мобилето, ако се вижда някъде...иначе на толкова умряла кола сложили и бутон Eco - това си го спомням за ептен смърт на пътя. И да - даже само с двама човека на баира преди тунела по магистралата Пловдив - София - НЯМА МОЩНОСТ. Трябва в лютеницата да я държиш, за да не ти пада скоростта. И това на най-малоумната кутия на Хонда, просто заради такива коли ме е яд, че съм Хондаджия. Иначе Швейцарка - вътре кожа, електрически седалки(голяма рядкост), инфотеймънт от миналия век, такива неща. Share this post Link to post Share on other sites
jivetz 11 #19 Posted August 19 Тя идеята не е ли да се държи във витек режим , за да върви ? Share this post Link to post Share on other sites
PiToMeN 74 #20 Posted August 19 Този е i-VTEC, уж за икономия на гориво, не толкова за вървене + за разлика от класическия VTEC има подобрена работа в по-ниски обороти и не се включва само в лютеницата. Share this post Link to post Share on other sites