Jump to content
galin_k

Загуба мощност в летни горещини

Recommended Posts

Здравейте, 

 

Црв 4 2014 2лт бензин ръка (няма газ), колата я купих на скоро, много запазена на малко км, вчера със семейството по пътя  Сф-Пловдив на околп 33-35 градуса външна температура по магистралата на включен климатик имаше загуба на мощност особено по баири. Чуваше се металически звук при подаване на газ, сякаш от ролката на климатика. Климатика работеше нормално без спиране. Стрелката на температурата не се е покачвала, разход нормален. При изключване на климатика пак има загуба на мощност и шум.

Този филм с компресора на климатика го играх с Акорда (8ма), но нямаше загуба на мощност. 

На студен двигател нямаше проблем днес сутрин. Няма го шумът.

Няма лампи по таблото.

Записах час за другата седмица. Да ме насочите с идеи, мнения?

 

 

Благодаря 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В жегите кислородът във въздуха е по-малко. В нормални температури и отрицателни такива моторът работи по-добре.

Трябва да си сигурен, че не си внушаваш връзка между шумът и загубата на мощност, но е добре и диагностика + оглед да се направи.

Ако по таблото няма индикации, вероятно и диагностиката няма да извади конкретика, но шумът трябва да се открие.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не, няма внушение при загубата на мощност при жега и има и шум метален при подаването на газ. Съмнявам се и аз да излезе при диагностика, моят ориентир е към компресора на климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Загуба на мощност и  такъв звук , дали няма връзка и с катализатор ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво общо може да има с горещините? Преди 3 седмици същият маршрут нямаше никакви проблеми?

 

Ако е от компресора на климатика, обаче като го спра би трябвало да няма проблем, но пак се усеща осезаемо..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мойте 5 стотинки по темата, с 160к.с. 2015 1.6 i-Dtec съм:
Последните дни при 38°C в Пловдив + работещ климатик (естествено) осезаемо има леко забавяне между подаване на газ и реакция на двигателя.

Може би е същата "загуба" на мощност, която описва авторът на темата. Вярам, че е в следствие на горещините защото колата работи перфектно/по-пъргаво когато температурата не е 50+ над асфалта.

 

Успех.

Редактирано от atanaspro
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не случайно cold air intake  го водят за силов тунинг. А може би заради по-голямата опасност от детонация в горещините с А95 компютъра на колата да се намесва и да намаля мощността, това си го има записано в прав текст в ръководството за водача . Пробвай с А100?

А между другото и моята от известно време има някакъв жужащ звук, който се появява и изчезва, като настъпя повечко газта изчезва, като отпусна пак се чува. И то само на загрял мотор. Отивам в сервиз да питам за този шум, тя пък тогава не си показва магарията  :D

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо направих Пв-Сф където има доста повече изкачване, на 24-26гр външна температура и д пуснат климатик, няма го звука нито загубата на мощност.

 

Изключих Екон функцията обаче този път. Тя как работи- падат само оборотите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модулира подаването на газ. Тушира резките движения на педала - там е големият разход.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих в Бултрако, пускаха диагностика, тестваха и колата на пътя. Никакви грешки, всичко било нормално, няма misfire, работила перфектно. Явно е така. Ще покарам, па ще видим пак.

Благодаря за съветите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята е стигала до момент едва да запали от инцидентно лошо гориво (малко вероятно, защото зареждам на една и съща бензиностанция) или (по-вероятното) от смяна от А100 към А95. И на второто палене се оправя. За мен просто компютъра се е намесил в ъгъла на запалването, за да предотварти детонация в свръхгорещините. Ако даден двигател иска "само premium", то той "ще работи" и с по-нисък октан, но на намалена мощност. Вероятно по същата причина и дизелите димят повече именно в топло време.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се чудех дали е от горивото, бях заредил до горе 95 в Лук същият ден, но този двигател R20 не е капризен, карах го и на Акорда и не съм усещал никаква разлика от бенц до бенц. Но все пак Црв-ето е по-високо, по-мудно, та може и от това да е. Ще се разбере :)  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Здравейте, не му е мястото тук, но има ли някой от Пловдив с CR-V 4, 2.0 - автомат, който да ми отдели от времето си и да ми покаже колата си. Искам да добия престава за динамиката на този двигател, защото съм на път да поръчам такава отвън. Тук по автосалоните не мога да добия адекватна представа за колата. Искам да усетя колко "муден" е този двигател в реални условия.
Благодаря. Ще се отплатя на всеки отзовал се :)

Изпратено от моят M2007J3SG с помощта на Tapatalk

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.06.2024 г. at 11:24, ceco_accord написа:

Модулира подаването на газ. Тушира резките движения на педала - там е големият разход.

Това е вярно, но освен него влияе и на климатика. Препоръчваха в ръководството когато караш на климатик да си на ECON.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Бултрако ми казаха, че ЕКОН влияе само когато си на климатик, регулира мощността му. Аз не виждам разлика във вървежа или при рязко подаване на газ или изпреварване.

В интерес на истината, когато карам на ЕКОН сякаш акумултора се изтощава повече, защото често ми излиза, че е спряна старт/стоп системата, заради спад в акумулатора. 

Генерално, още не мога да определя дали има пестене на гориво с включен ЕКОН, може би минимално такова. Засега си карам на него, да видим...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз виждам лека промяна към по-висока мощност, когато карам извънградско най-вече при изпреварване, когато ми трябват по-бързо високи обороти. Затова винаги в града използвам ECON, а междуградско го изключвам. Разлика в разхода не забелязвам. Дори да има е пренебрежимо малка. Нямам старт-стоп система за моя радост.

Да използвам да питам има ли някой бензин АТ 2.0, който да има start-stop или тя е само при дизелите и ръчната кутия? Досега не познавам някой да е бензин автомат и да има?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с фейс и премиум ниво на оборудване е много странно, че нямаш старт/стоп система, явно е само при ръчката?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такова 2.0 AT, или поне баща ми имаше, който е 60-ти набор и даже той не можа да го изтрае какво е умряло. Само вие и не върви. За Start/Stop не помня имаше ли, но ще си потърся снимките за обявата в мобилето, ако се вижда някъде...иначе на толкова умряла кола сложили и бутон Eco - това си го спомням за ептен смърт на пътя. И да - даже само с двама човека на баира преди тунела по магистралата Пловдив - София - НЯМА МОЩНОСТ. Трябва в лютеницата да я държиш, за да не ти пада скоростта. И това на най-малоумната кутия на Хонда, просто заради такива коли ме е яд, че съм Хондаджия. Иначе Швейцарка - вътре кожа, електрически седалки(голяма рядкост), инфотеймънт от миналия век, такива неща. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя идеята не е ли да се държи във витек режим , за да върви ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този е i-VTEC, уж за икономия на гориво, не толкова за вървене + за разлика от класическия VTEC има подобрена работа в по-ниски обороти и не се включва само в лютеницата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По описаното всичко сочи към детонация, която се чува само под товар. Моята R20-ка я карам  с много глупав 95 и няма ядове. За справка 95 от голяма верига бензиностанции се усеща разлика. Може би до 2500 се опитва да генерира малко повече шум, но в никакъв случай не стига до силен и отчетлив кнок. В големите жеги никога не губила много мощност, едва доловимо, но силна загуба никога. Има шанс при теб детонационния датчик да има някакво отклонение и то да влияе или просто да си стига максимума. В компютъра си има зададени отделни таблици за детонационния датчик къде и колко да направи корекция, скоро ги разглеждах. В ниските обороти и при среден товар не вървят с много гориво, като цяло, явно от гледна точка на екология и икономия, също има и много дупки, които се усещат, примерно от 1000 до 1500 оборота колата не тегли изобщо а точно след 1500 тръгва рязко, точно така е зададено и в компютъра. Има какво да се направи за да станат по-приятни. Когато ми остане време да доизгладя моята ще пусна отделна тема. От значение е и общото състояние на двигателя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...