ceco_accord 5569 #1 Публикувано 6 Май (Редактирано) Колата е Сивик 6-та, хеч, D14A3 мотор. Прати ми синковеца клипче от прибирането си преди малко. Изпреварвал някого иии - нещо станало, та взела да шари по цялата скАла. После нацелил някаква дупка и за малко се оправила. Бе си тук за празниците - карах колата и не е имало таквоз чудо. Брояча на километрите си отчита коректно. Горната снимка е от тръгването, а долната от Обнова. До там са около 160 км по навигация. Отчетени 164 км - вероятно заради гумите, че не са баш стоков размер - пренебрежима грешка. Преди седмица е сваляна кутията, за смяна семеринг ДВГ + нов съединител. Това нали е с механично жило от кутията и задвижва брояча км и скоростомера едновременно? Как то сменя цифрите коректно, а стрелката се мята в несвяст? Някой знаещ, или патил да подскаже, где е белята? petal_20240506_160318.mp4 Редактирано 6 Май от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2659 #2 Отговорено 6 Май Нещо не е закачено както трябва при монтажа и сега се е обадило. Ако километражът е с жило - там да се търси проблема. Може да е прегънато някъде и да прескача от време на време. Ако е електрически - да се провери буксата на скоростната кутия. А може и да губи маса на моменти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #3 Отговорено 6 Май Амии, ще се провери всичко. Просто питах в аванс, че ме изненада. Брояча км със сигурност е механичен. Тез ролчици жило в метална оплетка ги превърта - по отколешен спомен. Но стрелката на скоростомера може да е с нещо електрическо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 307 #4 Отговорено 6 Май Скоростомера е електрически, зад циферблата има платка която трябва да се смени. Доколкото разбирам има някакъв кондензатор на нея който се скапва. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #5 Отговорено 6 Май Вероятно на всички Хонди от времето около смяната на 20-ти с 21-ви век е така. Може и без връзка с това да е, но му светнал и чек енджина - няколко пъти. Според него е било след намаляне с крачната спирачка. Вървежът не се е променял. Колата нама ABS / VSA / еърбеци и т.н. модерни системи, а и "акумулаторчето" не е светвало. Ако някой още нещо сподели, ще съм благодарен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 710 #6 Отговорено 6 Май Почни от буксите, щом е сваляна кутията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 229 #7 Отговорено 8 Май (Редактирано) Буксата на кутията не е закачена добре. Правеше ми го същото след сваляне на кутията при Фена. Кажи му да отвори капака, да се наведе и да натисне хубаво буксата. Не е с жило, датчика е механо-електрически. Взима въртеливо движение от диференциала и го трансформира в аналогов сигнал. Редактирано 8 Май от boiskii 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #8 Отговорено 8 Май Мерси! Твоето включване очаквах. Питах тук и 1 спец. Каза че никога не е ремонтирал километраж на такъв Сивик и хипотезата му е същата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 229 #9 Отговорено 8 Май VSS май се казваше датчика (vehicle speed sensor). Силно ме съмнява в него да е проблема. Наместване на буксата и заспива. В най-лошия случай да се почисти и намаже с технически вазелин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #10 Отговорено 8 Май Мда. Видях го из нета. Факт е че преди да се бъгне са минати поне 550 км, а и после за малко пак си е отчитала коректно стрелката. Петък е обратно при майстора за проверка и наместване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1468 #11 Отговорено 9 Май (Редактирано) Идентичен проблем с 1генCRV никой не иска да се заеме с проблема от майсторите. Подменихме за тест километража от моята тогава и си показва без да мърда. Тоест проблема поне при нас беше в километража и неговите елементи спойки и тн.Втора употреба километраж 50лв беше решението. Ако можеш да вземеш от някъде километраж и да тестваш ще знаеш точно къде е проблема. @ceco_accord Редактирано 9 Май от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #12 Отговорено 9 Май 1 по 1. Да видим първо каква е хавата с куплунга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 70 #13 Отговорено 9 Май Здравей имах подобен проблем само ,само че с оборотометъра.след смяна с нов- втора употреба се оправи проблема.по между другото в мазето мисля че имам един скоростомер.трябва да ти го дам да пробваш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #14 Отговорено 10 Май (Редактирано) След разкачане и почистване на клемата, стрелката се оправила. Дано не е временно. Ако пак се разтанцува, ще го взема. Може да се окаже че настоящият се е прецакал, но да видим таз рабта. Синковеца даже се поинтересувал за проблема , та ми прати това клипче. Ако ни се размине, поне темата някому да е полезна. Редактирано 10 Май от ceco_accord 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 229 #15 Отговорено 11 Май Моя случай: https://forums.hondabg.com/topic/105766-проблем-с-токовете-или/?do=findComment&comment=1057572883 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #16 Отговорено 11 Май Мерси! Поне знаем вече че просто е лош контакт и ако пак се бъгне, ще се маже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #17 Отговорено 17 Юни Амии, разподскача се в събота стрелката, а в неделя спря и легна на нулата. Беше късно да ровя, а днес пак си е там - чека светва след време в градското, а и цифрите не се превъртат вече. ;( Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 229 #18 Отговорено 20 Юни Пак е там някъде, или връзката с буксата или самия датчик. Изкарай го целия и до удави в химия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 115 #19 Отговорено 20 Юни Зад километража има една платка с разните му кондензаторчета и т.н.. Просто вече са на 20 и много години и им идва времето,аз сменям втори вече.Или си намери някой добър с електрониката или се "запаси" от Мегапартс например. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #20 Отговорено 20 Юни Ще се пробвам да го извадя неделя сабале по хладното, ме е жега и мор, та се сварявам в собствин сос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #21 Отговорено 21 Юни Сутринта просто извадих клемата, да погледна. Натиснах я обратно - не щраква, а и някак лесно излезе, макар че е "навряна на кучето в ....". Може би е хлабава и трябва да натисна нещо крачетата? Не виждам някаква корозия и т.н. просто е мизерия, но намах под ръка WD40 дори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #22 Отговорено 22 Юни Съмнаваха ме тези песъчинки и прахоляк в буксата. По ладовина (пред още 1 чифт очи) откопчах, промих я и си щракна категорично. Стрелката се събуди и заработи нормално. Както казва 1 наш познат - познавач - Хондите са здрави коли, убива ги безхаберието на хората. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 229 #23 Отговорено 23 Юни Да, много пясък е имала. Фабрично даже трябва да има една гняс вътре да пази от прахоляците. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #24 Отговорено 23 Юни Сигурно е имало - миналия век. Поне знам че всичко си работи, а причината за отказ е съвсем прозаична. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 52 #25 Отговорено сряда в 21:09 (Редактирано) Напълни буксата с грес, защото ще клеяса. Аз преди години смених 3 VSS сензора в рамките на година, защото буксите им все клеясваха преди да ме светнат, че трябвало да се напълнят с грес. Редактирано сряда в 21:10 от teodor_tsonev 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #26 Отговорено четвъртък в 05:28 Препоръчай нещо? Имало някакви специални? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 918 #27 Отговорено четвъртък в 12:32 (Редактирано) @ceco_accord, моите 5 стотинки по въпроса са - с нищо не пълни, просто вземи спрей за почистване на ел.елементи. Върши работа и този за дебитомерите. Напръскваш обилно 2-3 пъти, изчакваш малко да изсъхне и щракваш. Ако синковеца ти е в София, мога да му дам адрес от къде да мине да го пръснем. Всеки казва нещо различно но тази букса е изкарала 30 години, ще изкара още толкова ако няма проблем с контактните връзки - да са чисти и сухи. Останалото са митове и легенди. Редактирано четвъртък в 12:35 от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #28 Отговорено четвъртък в 13:53 (Редактирано) Последно го промих с обезмаслител - май Меглио (таквоз имах под ръка), продухах го - позасъхна и щракнах клемата. Тоз път съм сигурен, щот АЗ си го прАйх. Ама така е в живота - добрите неща стават с екип. Навличаш екипа, вдигаш ципа и са опрАаш сам! Редактирано четвъртък в 13:53 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 52 #29 Отговорено четвъртък в 20:08 Преди 7 часа, Mkilla написа: @ceco_accord, моите 5 стотинки по въпроса са - с нищо не пълни, просто вземи спрей за почистване на ел.елементи. Върши работа и този за дебитомерите. Напръскваш обилно 2-3 пъти, изчакваш малко да изсъхне и щракваш. Ако синковеца ти е в София, мога да му дам адрес от къде да мине да го пръснем. Всеки казва нещо различно но тази букса е изкарала 30 години, ще изкара още толкова ако няма проблем с контактните връзки - да са чисти и сухи. Останалото са митове и легенди. Аз точно с контактен спрей пръснах нов VSS сензор и след два месаце смених и него, че и буксата в която влиза, защото освен буксата на сензора, беше клеясала и другата. Сега вече карам трета или четвърта година и нямам проблеми откакто напълних последната с грес Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 918 #30 Отговорено четвъртък в 20:10 Току-що, teodor_tsonev написа: Аз точно с контактен спрей пръснах нов VSS сензор и след два месаце смених и него, че и буксата в която влиза, защото освен буксата на сензора, беше клеясала и другата. Сега вече карам трета или четвърта година и нямам проблеми откакто напълних последната с грес Всичко може да се е случило, но от този тип срейчета, за гонене на влага и за чистене, няма как да ти е спрял сензора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 52 #31 Отговорено четвъртък в 20:10 Преди 14 часа, ceco_accord написа: Препоръчай нещо? Имало някакви специални? Най-обикновена грес използвах аз, не знам, може и да има някакви специални за тази работа. То идеята на греста е да е водоотблъскваща и да е гъста за да остане по-дълго време там където трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 52 #32 Отговорено четвъртък в 20:11 (Редактирано) преди 3 минути, Mkilla написа: Всичко може да се е случило, но от този тип срейчета, за гонене на влага и за чистене, няма как да ти е спрял сензора. И двете букси бяха зеленясали, даже едното пинче се беше отчупило. Тези спрейчета са за чистене, няма лошо да го почистиш преди да сложиш грес, даже е желателно, но грес след това си трябва. Нашите Хонди както нямат (почти) кора отдолу, на мокър асфалт всичко около сензора и буксата става във вода Редактирано четвъртък в 20:14 от teodor_tsonev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 918 #33 Отговорено четвъртък в 20:15 Колега, има специална грес за електрически вериги както има и такива, които не се препоръчват да се ползват с пластмаса а буксите са пластмасови. Като му препоръчваш грес, поне кажи каква е тя а не да маже на филията с грес, защото може да стане и по-зле. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 918 #34 Отговорено четвъртък в 20:17 И за водачите в спирачките има грес ама тя не е като 80% от тия, където ги има по повечето магазини за авточасти. Защото и там ти казват "ето, тази е супер" ама въобще не е супер като стане на кал след 2-3 седмици. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 52 #35 Отговорено четвъртък в 20:28 (Редактирано) преди 16 минути, Mkilla написа: И за водачите в спирачките има грес ама тя не е като 80% от тия, където ги има по повечето магазини за авточасти. Защото и там ти казват "ето, тази е супер" ама въобще не е супер като стане на кал след 2-3 седмици. Е, ние не говорим за водачите в спирачките, нали? Като напишеш в Google "грес за електрически контакти" ще ти излязат достатъчно видове, които всичките ще свършат отлична работа. Аз използвах обикновена гъста литиева грес, не помня каква точно, беше преди години Редактирано четвъртък в 20:34 от teodor_tsonev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5569 #36 Отговорено вчера в 03:26 Преди 7 часа, teodor_tsonev написа: Нашите Хонди както нямат (почти) кора отдолу, на мокър асфалт всичко около сензора и буксата става във вода На снимките се вижда че вътре е сухо и няма корозия, или плесен, но имаше прах и песъчинки. Предполагам е от завихрянията в мокро, макар че монтажът е чак отгоре на кутията. А може да е просто защото не е била закопчан куплунга. За сега си работи без грес, па да видим. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове