ceco_accord 6011 #1 Публикувано 6 Май (Редактирано) Колата е Сивик 6-та, хеч, D14A3 мотор. Прати ми синковеца клипче от прибирането си преди малко. Изпреварвал някого иии - нещо станало, та взела да шари по цялата скАла. После нацелил някаква дупка и за малко се оправила. Бе си тук за празниците - карах колата и не е имало таквоз чудо. Брояча на километрите си отчита коректно. Горната снимка е от тръгването, а долната от Обнова. До там са около 160 км по навигация. Отчетени 164 км - вероятно заради гумите, че не са баш стоков размер - пренебрежима грешка. Преди седмица е сваляна кутията, за смяна семеринг ДВГ + нов съединител. Това нали е с механично жило от кутията и задвижва брояча км и скоростомера едновременно? Как то сменя цифрите коректно, а стрелката се мята в несвяст? Някой знаещ, или патил да подскаже, где е белята? petal_20240506_160318.mp4 Редактирано 6 Май от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2824 #2 Отговорено 6 Май Нещо не е закачено както трябва при монтажа и сега се е обадило. Ако километражът е с жило - там да се търси проблема. Може да е прегънато някъде и да прескача от време на време. Ако е електрически - да се провери буксата на скоростната кутия. А може и да губи маса на моменти. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #3 Отговорено 6 Май Амии, ще се провери всичко. Просто питах в аванс, че ме изненада. Брояча км със сигурност е механичен. Тез ролчици жило в метална оплетка ги превърта - по отколешен спомен. Но стрелката на скоростомера може да е с нещо електрическо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 311 #4 Отговорено 6 Май Скоростомера е електрически, зад циферблата има платка която трябва да се смени. Доколкото разбирам има някакъв кондензатор на нея който се скапва. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #5 Отговорено 6 Май Вероятно на всички Хонди от времето около смяната на 20-ти с 21-ви век е така. Може и без връзка с това да е, но му светнал и чек енджина - няколко пъти. Според него е било след намаляне с крачната спирачка. Вървежът не се е променял. Колата нама ABS / VSA / еърбеци и т.н. модерни системи, а и "акумулаторчето" не е светвало. Ако някой още нещо сподели, ще съм благодарен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 766 #6 Отговорено 6 Май Почни от буксите, щом е сваляна кутията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #7 Отговорено 8 Май (Редактирано) Буксата на кутията не е закачена добре. Правеше ми го същото след сваляне на кутията при Фена. Кажи му да отвори капака, да се наведе и да натисне хубаво буксата. Не е с жило, датчика е механо-електрически. Взима въртеливо движение от диференциала и го трансформира в аналогов сигнал. Редактирано 8 Май от boiskii 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #8 Отговорено 8 Май Мерси! Твоето включване очаквах. Питах тук и 1 спец. Каза че никога не е ремонтирал километраж на такъв Сивик и хипотезата му е същата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #9 Отговорено 8 Май VSS май се казваше датчика (vehicle speed sensor). Силно ме съмнява в него да е проблема. Наместване на буксата и заспива. В най-лошия случай да се почисти и намаже с технически вазелин. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #10 Отговорено 8 Май Мда. Видях го из нета. Факт е че преди да се бъгне са минати поне 550 км, а и после за малко пак си е отчитала коректно стрелката. Петък е обратно при майстора за проверка и наместване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #11 Отговорено 9 Май (Редактирано) Идентичен проблем с 1генCRV никой не иска да се заеме с проблема от майсторите. Подменихме за тест километража от моята тогава и си показва без да мърда. Тоест проблема поне при нас беше в километража и неговите елементи спойки и тн.Втора употреба километраж 50лв беше решението. Ако можеш да вземеш от някъде километраж и да тестваш ще знаеш точно къде е проблема. @ceco_accord Редактирано 9 Май от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #12 Отговорено 9 Май 1 по 1. Да видим първо каква е хавата с куплунга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #13 Отговорено 9 Май Здравей имах подобен проблем само ,само че с оборотометъра.след смяна с нов- втора употреба се оправи проблема.по между другото в мазето мисля че имам един скоростомер.трябва да ти го дам да пробваш 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #14 Отговорено 10 Май (Редактирано) След разкачане и почистване на клемата, стрелката се оправила. Дано не е временно. Ако пак се разтанцува, ще го взема. Може да се окаже че настоящият се е прецакал, но да видим таз рабта. Синковеца даже се поинтересувал за проблема , та ми прати това клипче. Ако ни се размине, поне темата някому да е полезна. Редактирано 10 Май от ceco_accord 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #15 Отговорено 11 Май Моя случай: https://forums.hondabg.com/topic/105766-проблем-с-токовете-или/?do=findComment&comment=1057572883 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #16 Отговорено 11 Май Мерси! Поне знаем вече че просто е лош контакт и ако пак се бъгне, ще се маже. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #17 Отговорено 17 Юни Амии, разподскача се в събота стрелката, а в неделя спря и легна на нулата. Беше късно да ровя, а днес пак си е там - чека светва след време в градското, а и цифрите не се превъртат вече. ;( Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #18 Отговорено 20 Юни Пак е там някъде, или връзката с буксата или самия датчик. Изкарай го целия и до удави в химия. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #19 Отговорено 20 Юни Зад километража има една платка с разните му кондензаторчета и т.н.. Просто вече са на 20 и много години и им идва времето,аз сменям втори вече.Или си намери някой добър с електрониката или се "запаси" от Мегапартс например. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #20 Отговорено 20 Юни Ще се пробвам да го извадя неделя сабале по хладното, ме е жега и мор, та се сварявам в собствин сос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #21 Отговорено 21 Юни Сутринта просто извадих клемата, да погледна. Натиснах я обратно - не щраква, а и някак лесно излезе, макар че е "навряна на кучето в ....". Може би е хлабава и трябва да натисна нещо крачетата? Не виждам някаква корозия и т.н. просто е мизерия, но намах под ръка WD40 дори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #22 Отговорено 22 Юни Съмнаваха ме тези песъчинки и прахоляк в буксата. По ладовина (пред още 1 чифт очи) откопчах, промих я и си щракна категорично. Стрелката се събуди и заработи нормално. Както казва 1 наш познат - познавач - Хондите са здрави коли, убива ги безхаберието на хората. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #23 Отговорено 23 Юни Да, много пясък е имала. Фабрично даже трябва да има една гняс вътре да пази от прахоляците. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #24 Отговорено 23 Юни Сигурно е имало - миналия век. Поне знам че всичко си работи, а причината за отказ е съвсем прозаична. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #25 Отговорено 3 Юли (Редактирано) Напълни буксата с грес, защото ще клеяса. Аз преди години смених 3 VSS сензора в рамките на година, защото буксите им все клеясваха преди да ме светнат, че трябвало да се напълнят с грес. Редактирано 3 Юли от teodor_tsonev 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #26 Отговорено 4 Юли Препоръчай нещо? Имало някакви специални? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #27 Отговорено 4 Юли (Редактирано) @ceco_accord, моите 5 стотинки по въпроса са - с нищо не пълни, просто вземи спрей за почистване на ел.елементи. Върши работа и този за дебитомерите. Напръскваш обилно 2-3 пъти, изчакваш малко да изсъхне и щракваш. Ако синковеца ти е в София, мога да му дам адрес от къде да мине да го пръснем. Всеки казва нещо различно но тази букса е изкарала 30 години, ще изкара още толкова ако няма проблем с контактните връзки - да са чисти и сухи. Останалото са митове и легенди. Редактирано 4 Юли от Mkilla 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #28 Отговорено 4 Юли (Редактирано) Последно го промих с обезмаслител - май Меглио (таквоз имах под ръка), продухах го - позасъхна и щракнах клемата. Тоз път съм сигурен, щот АЗ си го прАйх. Ама така е в живота - добрите неща стават с екип. Навличаш екипа, вдигаш ципа и са опрАаш сам! Редактирано 4 Юли от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #29 Отговорено 4 Юли Преди 7 часа, Mkilla написа: @ceco_accord, моите 5 стотинки по въпроса са - с нищо не пълни, просто вземи спрей за почистване на ел.елементи. Върши работа и този за дебитомерите. Напръскваш обилно 2-3 пъти, изчакваш малко да изсъхне и щракваш. Ако синковеца ти е в София, мога да му дам адрес от къде да мине да го пръснем. Всеки казва нещо различно но тази букса е изкарала 30 години, ще изкара още толкова ако няма проблем с контактните връзки - да са чисти и сухи. Останалото са митове и легенди. Аз точно с контактен спрей пръснах нов VSS сензор и след два месаце смених и него, че и буксата в която влиза, защото освен буксата на сензора, беше клеясала и другата. Сега вече карам трета или четвърта година и нямам проблеми откакто напълних последната с грес Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #30 Отговорено 4 Юли Току-що, teodor_tsonev написа: Аз точно с контактен спрей пръснах нов VSS сензор и след два месаце смених и него, че и буксата в която влиза, защото освен буксата на сензора, беше клеясала и другата. Сега вече карам трета или четвърта година и нямам проблеми откакто напълних последната с грес Всичко може да се е случило, но от този тип срейчета, за гонене на влага и за чистене, няма как да ти е спрял сензора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #31 Отговорено 4 Юли Преди 14 часа, ceco_accord написа: Препоръчай нещо? Имало някакви специални? Най-обикновена грес използвах аз, не знам, може и да има някакви специални за тази работа. То идеята на греста е да е водоотблъскваща и да е гъста за да остане по-дълго време там където трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #32 Отговорено 4 Юли (Редактирано) преди 3 минути, Mkilla написа: Всичко може да се е случило, но от този тип срейчета, за гонене на влага и за чистене, няма как да ти е спрял сензора. И двете букси бяха зеленясали, даже едното пинче се беше отчупило. Тези спрейчета са за чистене, няма лошо да го почистиш преди да сложиш грес, даже е желателно, но грес след това си трябва. Нашите Хонди както нямат (почти) кора отдолу, на мокър асфалт всичко около сензора и буксата става във вода Редактирано 4 Юли от teodor_tsonev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #33 Отговорено 4 Юли Колега, има специална грес за електрически вериги както има и такива, които не се препоръчват да се ползват с пластмаса а буксите са пластмасови. Като му препоръчваш грес, поне кажи каква е тя а не да маже на филията с грес, защото може да стане и по-зле. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #34 Отговорено 4 Юли И за водачите в спирачките има грес ама тя не е като 80% от тия, където ги има по повечето магазини за авточасти. Защото и там ти казват "ето, тази е супер" ама въобще не е супер като стане на кал след 2-3 седмици. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teodor_tsonev 54 #35 Отговорено 4 Юли (Редактирано) преди 16 минути, Mkilla написа: И за водачите в спирачките има грес ама тя не е като 80% от тия, където ги има по повечето магазини за авточасти. Защото и там ти казват "ето, тази е супер" ама въобще не е супер като стане на кал след 2-3 седмици. Е, ние не говорим за водачите в спирачките, нали? Като напишеш в Google "грес за електрически контакти" ще ти излязат достатъчно видове, които всичките ще свършат отлична работа. Аз използвах обикновена гъста литиева грес, не помня каква точно, беше преди години Редактирано 4 Юли от teodor_tsonev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6011 #36 Отговорено 5 Юли Преди 7 часа, teodor_tsonev написа: Нашите Хонди както нямат (почти) кора отдолу, на мокър асфалт всичко около сензора и буксата става във вода На снимките се вижда че вътре е сухо и няма корозия, или плесен, но имаше прах и песъчинки. Предполагам е от завихрянията в мокро, макар че монтажът е чак отгоре на кутията. А може да е просто защото не е била закопчан куплунга. За сега си работи без грес, па да видим. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 350 #37 Отговорено 13 Юли Такава взех за почистване и смазване на масите към купето и мотора. Предполагам и за букси ще стане. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове