Jump to content
ceco_accord

Стрелката на скоротомера полудя!

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колата е Сивик 6-та, хеч, D14A3 мотор.

Прати ми синковеца клипче от прибирането си преди малко.

Изпреварвал някого иии - нещо станало, та взела да шари по цялата скАла. :(

После нацелил някаква дупка и за малко се оправила.

Бе си тук за празниците - карах колата и не е имало таквоз чудо.

Брояча на километрите си отчита коректно. Горната снимка е от тръгването, а долната от Обнова. До там са около 160 км по навигация. Отчетени 164 км - вероятно заради гумите, че не са баш стоков размер - пренебрежима грешка.

Преди седмица е сваляна кутията, за смяна семеринг ДВГ + нов съединител.

Това нали е с механично жило от кутията и задвижва брояча км и скоростомера едновременно?

Как то сменя цифрите коректно, а стрелката се мята в несвяст?

Някой знаещ, или патил да подскаже, где е белята?

IMG_20240506_161935.jpg

Messenger_creation_66916e2c-5fc7-456f-9e25-7a7769675168.jpeg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не е закачено както трябва при монтажа и сега се е обадило.

Ако километражът е с жило - там да се търси проблема. Може да е прегънато някъде и да прескача от време на време.

Ако е електрически - да се провери буксата на скоростната кутия. А може и да губи маса на моменти.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, ще се провери всичко. Просто питах в аванс, че ме изненада.

Брояча км със сигурност е механичен. Тез ролчици жило в метална оплетка ги превърта - по отколешен спомен. Но стрелката на скоростомера може да е с нещо електрическо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростомера е електрически, зад циферблата има платка която трябва да се смени. Доколкото разбирам има някакъв кондензатор на нея който се скапва. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно на всички Хонди от времето около смяната на 20-ти с 21-ви век е така.

Може и без връзка с това да е, но му светнал и чек енджина - няколко пъти. Според него е било след намаляне с крачната спирачка. Вървежът не се е променял. Колата нама ABS / VSA / еърбеци и т.н. модерни системи, а и "акумулаторчето" не е светвало.

Ако някой още нещо сподели, ще съм благодарен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почни от буксите, щом е сваляна кутията. 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Буксата на кутията не е закачена добре. Правеше ми го същото след сваляне на кутията при Фена. Кажи му да отвори капака, да се наведе и да натисне хубаво буксата. Не е с жило, датчика е механо-електрически. Взима въртеливо движение от диференциала и го трансформира в аналогов сигнал. 

image.thumb.png.77487c56ec3c1fa52064871d47500d13.pngimage.thumb.png.f067f25e9ebad07e2484f9acae9fcaf9.png

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси!

Твоето включване очаквах.

Питах тук и 1 спец. Каза че никога не е ремонтирал километраж на такъв Сивик и хипотезата му  е същата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSS май се казваше датчика (vehicle speed sensor). Силно ме съмнява в него да е проблема. Наместване на буксата и заспива. В най-лошия случай да се почисти и намаже с технически вазелин.

image.thumb.png.836081cd48674279c29f8ef41016c909.png

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда. Видях го из нета.

Факт е че преди да се бъгне са минати поне 550 км, а и после за малко пак си е отчитала коректно стрелката.

Петък е обратно при майстора за проверка и наместване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Идентичен проблем с 1генCRV никой не иска да се заеме с проблема  от майсторите.

Подменихме за тест  километража от моята тогава и си показва  без да мърда.

Тоест проблема поне при нас беше в километража и неговите елементи спойки и тн.Втора употреба километраж 50лв беше решението.

Ако можеш  да вземеш от някъде  километраж и да тестваш ще знаеш точно къде е проблема. @ceco_accord

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 по 1.

Да видим първо каква е хавата с куплунга.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей имах  подобен проблем само ,само че с оборотометъра.след смяна с нов- втора употреба се оправи проблема.по между другото в мазето мисля че имам един скоростомер.трябва да ти го дам да пробваш

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

След разкачане и почистване на клемата, стрелката се оправила. Дано не е временно.

Ако пак се разтанцува, ще го взема. Може да се окаже че настоящият се е прецакал, но да видим таз рабта. ;)

Синковеца даже се поинтересувал за проблема :) , та ми прати това клипче.

Ако ни се размине, поне темата някому да е полезна.

 

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси!

Поне знаем вече че просто е лош контакт и ако пак се бъгне, ще се маже. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, разподскача се в събота стрелката, а в неделя спря и легна на нулата. :(

Беше късно да ровя, а днес пак си е там - чека светва след време в градското, а и цифрите не се превъртат вече. ;(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак е там някъде, или връзката с буксата или самия датчик. Изкарай го целия и до удави в химия. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зад километража има една платка с разните му кондензаторчета и т.н.. Просто вече са на 20 и много години и им идва времето,аз сменям втори вече.Или си намери някой добър с електрониката или се "запаси" от Мегапартс например.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се пробвам да го извадя неделя сабале по хладното, ме е жега и мор, та се сварявам в собствин сос. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта просто извадих клемата, да погледна. Натиснах я обратно - не щраква, а и някак лесно излезе, макар че е "навряна на кучето в ....". Може би е хлабава и трябва да натисна нещо крачетата?

Не виждам някаква корозия и т.н. просто е мизерия, но намах под ръка WD40 дори.

IMG_20240621_075001_edit_31321287103553.jpg

IMG_20240621_074849_edit_31340536603029.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнаваха ме тези песъчинки и прахоляк в буксата.

По ладовина (пред още 1 чифт очи) откопчах, промих я и си щракна категорично. Стрелката се събуди и заработи нормално. :)

Както казва 1 наш познат - познавач - Хондите са здрави коли, убива ги безхаберието на хората.

IMG_20240622_084736_edit_44630916674438.jpg

IMG_20240622_085634_edit_44690974406200.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, много пясък е имала. Фабрично даже трябва да има една гняс вътре да пази от прахоляците. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно е имало - миналия век. ;)

Поне знам че всичко си работи, а причината за отказ е съвсем прозаична.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Напълни буксата с грес, защото ще клеяса. Аз преди години смених 3 VSS сензора в рамките на година, защото буксите им все клеясваха преди да ме светнат, че трябвало да се напълнят с грес.

Редактирано от teodor_tsonev
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчай нещо?

Имало някакви специални?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord, моите 5 стотинки по въпроса са - с нищо не пълни, просто вземи спрей за почистване на ел.елементи. Върши работа и този за дебитомерите. Напръскваш обилно 2-3 пъти, изчакваш малко да изсъхне и щракваш. Ако синковеца ти е в София, мога да му дам адрес от къде да мине да го пръснем.
Всеки казва нещо различно но тази букса е изкарала 30 години, ще изкара още толкова ако няма проблем с контактните връзки - да са чисти и сухи. Останалото са митове и легенди. 

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Последно го промих с обезмаслител - май Меглио (таквоз имах под ръка), продухах го - позасъхна и щракнах клемата.

Тоз път съм сигурен, щот АЗ си го прАйх. ;)

Ама така е в живота - добрите неща стават с екип.

Навличаш екипа, вдигаш ципа и са опрАаш сам!

Редактирано от ceco_accord
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Mkilla написа:

@ceco_accord, моите 5 стотинки по въпроса са - с нищо не пълни, просто вземи спрей за почистване на ел.елементи. Върши работа и този за дебитомерите. Напръскваш обилно 2-3 пъти, изчакваш малко да изсъхне и щракваш. Ако синковеца ти е в София, мога да му дам адрес от къде да мине да го пръснем.
Всеки казва нещо различно но тази букса е изкарала 30 години, ще изкара още толкова ако няма проблем с контактните връзки - да са чисти и сухи. Останалото са митове и легенди. 

Аз точно с контактен спрей пръснах нов VSS сензор и след два месаце смених и него, че и буксата в която влиза, защото освен буксата на сензора, беше клеясала и другата. Сега вече карам трета или четвърта година и нямам проблеми откакто напълних последната с грес

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Току-що, teodor_tsonev написа:

Аз точно с контактен спрей пръснах нов VSS сензор и след два месаце смених и него, че и буксата в която влиза, защото освен буксата на сензора, беше клеясала и другата. Сега вече карам трета или четвърта година и нямам проблеми откакто напълних последната с грес


Всичко може да се е случило, но от този тип срейчета, за гонене на влага и за чистене, няма как да ти е спрял сензора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, ceco_accord написа:

Препоръчай нещо?

Имало някакви специални?

Най-обикновена грес използвах аз, не знам, може и да има някакви специални за тази работа. То идеята на греста е да е водоотблъскваща и да е гъста за да остане по-дълго време там където трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 3 минути, Mkilla написа:


Всичко може да се е случило, но от този тип срейчета, за гонене на влага и за чистене, няма как да ти е спрял сензора.

И двете букси бяха зеленясали, даже едното пинче се беше отчупило. Тези спрейчета са за чистене, няма лошо да го почистиш преди да сложиш грес, даже е желателно, но грес след това си трябва. Нашите Хонди както нямат (почти) кора отдолу, на мокър асфалт всичко около сензора и буксата става във вода

Редактирано от teodor_tsonev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, има специална грес за електрически вериги както има и такива, които не се препоръчват да се ползват с пластмаса а буксите са пластмасови. Като му препоръчваш грес, поне кажи каква е тя а не да маже на филията с грес, защото може да стане и по-зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за водачите в спирачките има грес ама тя не е като 80% от тия, където ги има по повечето магазини за авточасти. Защото и там ти казват "ето, тази е супер" ама въобще не е супер като стане на кал след 2-3 седмици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 16 минути, Mkilla написа:

И за водачите в спирачките има грес ама тя не е като 80% от тия, където ги има по повечето магазини за авточасти. Защото и там ти казват "ето, тази е супер" ама въобще не е супер като стане на кал след 2-3 седмици.

Е, ние не говорим за водачите в спирачките, нали?

Като напишеш в Google "грес за електрически контакти" ще ти излязат достатъчно видове, които всичките ще свършат отлична работа.

Аз използвах обикновена гъста литиева грес, не помня каква точно, беше преди години

Редактирано от teodor_tsonev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, teodor_tsonev написа:

 Нашите Хонди както нямат (почти) кора отдолу, на мокър асфалт всичко около сензора и буксата става във вода

На снимките се вижда че вътре е сухо и няма корозия, или плесен, но имаше прах и песъчинки.

Предполагам е от завихрянията в мокро, макар че монтажът е чак отгоре на кутията. А може да е просто защото не е била закопчан куплунга.

За сега си работи без грес, па да видим.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава взех за почистване и смазване на масите към купето и мотора. Предполагам и за букси ще стане.

IMG_20240712_195830.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...