Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, днес като се качих в колата и нали е лятна жега април месец, пускам климатика и по едно време се усещам, че нищо не духа. 
Устонових, че нито се включва вентилатора, нито компресора. 
С Акорд Турер 2005г съм с навигацията, на екрана излиза че уж работи, градусите уж се регулират, не се ослушах клапите долу дали мърдат имам леко чувство че работеше това когато мърдам градусите. 
Проверих всички бушони и вътрешни и външни и всичко е здраво. 
Някаква идея? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери релето на компресора... То е в кутията на бушоните при двигателя, виж кое е, кои са му контактите.

Извади го, дай контакт и окъси с мостче гнездото на контактите. Компресора трябва да щракне.

Самото реле проверяваш звадено, като подаваш 12V на другите контакти, на бобинката му, да видиш дали щрака и евентуално с омметър, дали затваря контактите...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ниско налягане на фреона също не тръгва компресора. Така че може да провериш за пробив - омасляване по тръбите, около компресора или радиатора(кондензатор се нарича).

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатор (кондензатор)... обикновенно гният! Моя го смених профилактично миналата година, че беше тръгнал и изпускаше малко! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релетата са 3 еднакви, нямам с какво да ги тествам , но им размених местата и нямаше разлика. Най много да купя 1 резервно и да пробвам. 

Иначе кондензатора го сменях преди 2 години. Сменях цялата система , че компресора беше се прецакал. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А фреон (налягане) има ли? Ако няма няма как да тръгне!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше откачена буксата която тръгва от компресора и е закачена до перките на радиатора, щракнах я и тръгна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя се издъни преди месец, но чак днес му дойде реда. Миналата година сменях кондезатора и компресора и си знаех, че нещо ще се издъни, по-скоро рано, отколкото късно:rolleyes:. Като отказа, първо проверих релета и предпазители и после реших да видя има ли газ в тая система. Оказа се, че фреона ми е някъде из атмосферата. Опръстена откъм кондезатора беше странно, намачкан(сдъвкан) някакси от едната страна. Смених го заедно с двата на компресора(и там беше малко омазнено) и всичко си работи вече. Гадното е, че трябва да се откачи бронята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменявах кондензатора скоро, не съм свалял бронята. Не мисля, че е трудно да се работи без да се свали бронята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се регулатор на вентилатора или нещо такова, майстора каза. Една джаджа с радиоторче за охлаждане, каза че по принцип е слабо място на доста коли. 40-50лв е , оригиналното е майка си и баща си. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пълна газ изключва но после пак си включва при подържане на скорост, дори и с 200км

 

Колега имаш ли снимка на частта която смени ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/22/2024 at 7:05 PM, stanislavnba said:

Оказа се регулатор на вентилатора или нещо такова, майстора каза. Една джаджа с радиоторче за охлаждане, каза че по принцип е слабо място на доста коли. 40-50лв е , оригиналното е майка си и баща си. 

Реостат парно е часта отговаря за степените на вентилатора.

Screenshot_20240423-215145_Chrome.thumb.jpg.f89b8651b422136565083ac1d9b97e6f.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, CARPERA написа:

Реостат парно е часта отговаря за степените на вентилатора.

 

Едва ли реостат е правилната дума..., може би грешен превод на наименованието...

Реостат е мощно променливо съпротивление (с плъзгач). 

Тук вероятно е блок, мощни резистори с рзлично съпротивление, на радиатор, който е във въздушния поток, да се охлажда...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да грешката е в парвилната дума други места го пишат резистор.

Screenshot_20240424-072326_Chrome.thumb.jpg.374d613db15726f774f35ab3fb5fa750.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...