stanislavnba 19 #1 Публикувано 13 Април Здравейте, днес като се качих в колата и нали е лятна жега април месец, пускам климатика и по едно време се усещам, че нищо не духа. Устонових, че нито се включва вентилатора, нито компресора. С Акорд Турер 2005г съм с навигацията, на екрана излиза че уж работи, градусите уж се регулират, не се ослушах клапите долу дали мърдат имам леко чувство че работеше това когато мърдам градусите. Проверих всички бушони и вътрешни и външни и всичко е здраво. Някаква идея? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 13 Април Провери релето на компресора... То е в кутията на бушоните при двигателя, виж кое е, кои са му контактите. Извади го, дай контакт и окъси с мостче гнездото на контактите. Компресора трябва да щракне. Самото реле проверяваш звадено, като подаваш 12V на другите контакти, на бобинката му, да видиш дали щрака и евентуално с омметър, дали затваря контактите... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
А. Д. 80 #3 Отговорено 14 Април При ниско налягане на фреона също не тръгва компресора. Така че може да провериш за пробив - омасляване по тръбите, около компресора или радиатора(кондензатор се нарича). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #4 Отговорено 14 Април Радиатор (кондензатор)... обикновенно гният! Моя го смених профилактично миналата година, че беше тръгнал и изпускаше малко! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislavnba 19 #5 Отговорено 14 Април Релетата са 3 еднакви, нямам с какво да ги тествам , но им размених местата и нямаше разлика. Най много да купя 1 резервно и да пробвам. Иначе кондензатора го сменях преди 2 години. Сменях цялата система , че компресора беше се прецакал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #6 Отговорено 14 Април А фреон (налягане) има ли? Ако няма няма как да тръгне! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gmarinov 36 #7 Отговорено 14 Април При мен беше откачена буксата която тръгва от компресора и е закачена до перките на радиатора, щракнах я и тръгна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 157 #8 Отговорено 16 Април И моя се издъни преди месец, но чак днес му дойде реда. Миналата година сменях кондезатора и компресора и си знаех, че нещо ще се издъни, по-скоро рано, отколкото късно. Като отказа, първо проверих релета и предпазители и после реших да видя има ли газ в тая система. Оказа се, че фреона ми е някъде из атмосферата. Опръстена откъм кондезатора беше странно, намачкан(сдъвкан) някакси от едната страна. Смених го заедно с двата на компресора(и там беше малко омазнено) и всичко си работи вече. Гадното е, че трябва да се откачи бронята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #9 Отговорено 17 Април Аз сменявах кондензатора скоро, не съм свалял бронята. Не мисля, че е трудно да се работи без да се свали бронята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislavnba 19 #10 Отговорено 22 Април Оказа се регулатор на вентилатора или нещо такова, майстора каза. Една джаджа с радиоторче за охлаждане, каза че по принцип е слабо място на доста коли. 40-50лв е , оригиналното е майка си и баща си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 287 #11 Отговорено 23 Април При пълна газ изключва но после пак си включва при подържане на скорост, дори и с 200км Колега имаш ли снимка на частта която смени ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #12 Отговорено 23 Април On 4/22/2024 at 7:05 PM, stanislavnba said: Оказа се регулатор на вентилатора или нещо такова, майстора каза. Една джаджа с радиоторче за охлаждане, каза че по принцип е слабо място на доста коли. 40-50лв е , оригиналното е майка си и баща си. Реостат парно е часта отговаря за степените на вентилатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #13 Отговорено 23 Април Преди 1 час, CARPERA написа: Реостат парно е часта отговаря за степените на вентилатора. Едва ли реостат е правилната дума..., може би грешен превод на наименованието... Реостат е мощно променливо съпротивление (с плъзгач). Тук вероятно е блок, мощни резистори с рзлично съпротивление, на радиатор, който е във въздушния поток, да се охлажда... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #14 Отговорено 24 Април Да грешката е в парвилната дума други места го пишат резистор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Галин Абушев 25 #15 Отговорено 18 Юли На 13.04.2024 г. at 20:25, stanislavnba написа: Здравейте, днес като се качих в колата и нали е лятна жега април месец, пускам климатика и по едно време се усещам, че нищо не духа. Устонових, че нито се включва вентилатора, нито компресора. С Акорд Турер 2005г съм с навигацията, на екрана излиза че уж работи, градусите уж се регулират, не се ослушах клапите долу дали мърдат имам леко чувство че работеше това когато мърдам градусите. Проверих всички бушони и вътрешни и външни и всичко е здраво. Някаква идея? Здравей, колега! Видях, че си от Пловдив. Та аз също съм с турер и имам абсолютно същите симптоми и в добавка : първия ден усетих, че не духа изобщо от отворите. На следващия се качих и всичко си работеше. Но на следващия пак не работеха. Още нещо - днес установих, че когато вкарам ключа на контакт и запаля, отпред се Включва вентилатора за секунда и веднага след това се изключва и колкото и да цъкам по фабричната навигация нищо вече не тръгва. Та къде я кара за да я оправят? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jimi 287 #16 Отговорено 23 Юли Може и самото управление (навигацията да е проблема, не е изключено) В пловдив до завода Ангел Стоилов след като го подмините веднага в дясно, преминаваш през бариерата и търсиш Желязко, майстор на климатици и ги разбира доста. И не просто зарежда а и ремонтира климатични системи. Не се лъжете от лъскавите гаражи, гледайте хората да имат качества. 0877771828 - Желязко (Пловдив) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Галин Абушев 25 #17 Отговорено 24 Юли Колеги, при ме се оказа изгорял реостат / резистор както и да му е правилно името. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове