Jump to content
purkinie

Слаби фарове - как да светнат по-силно?

Recommended Posts

Сигурно има разлики, моделите са различни.

Ще си пусна тема в Ледженд раздела. Колегите може да имат конкретен алтернативен опит.

Тук само ще добавя че говорих с майсторчето дето ми слага ДРЛ модула на дългите халогенки. Каза следното:

- Пробвали сме различни модули с всякакви лед крушки и не става. Мигат гадно и изгарят бързо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Писал съм и в моята тема та минах на RayTech LED система като изхвърлих старата система, H4 са тук крушките. Настроени на машина, светят 2 пъти по-добре от досегашният ми ксенон, като не са много евтини обаче.
IMG_0652.thumb.jpg.fd7de70c41778112a1cb8ec9a1ebcdb9.jpgK.thumb.jpg.189eb593e6cee56d690dcaadb1b62647.jpgD.thumb.jpg.4b6a1b23f941fedf707a2af2f87cad35.jpg

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, CARPERA написа:

Незнам как е при Легенда но при мен CRV3 функцията auto на фаровете компенсара ДРЛ модула .

Кога светват лампите? При контакт или след стартиране на двигателя?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
10 hours ago, ceco_accord said:

- Пробвали сме различни модули с всякакви лед крушки и не става. Мигат гадно и изгарят бързо.

Osram крушките на таблото са от евтиния им LED, настроени са на минимума и цяла година откакто ги имам още си светят.

В провинцията карах на LED габарити за дневни, никога не са ме спирали, че дори чак до сумрак само на тях съм карал, тогава габаритите изглеждат точно като фабрична ЛЕД лента дневни светлини. Мръсниците са в София, два пъти ме глобиха, писна ми, и тогава сложих ЛЕД на късите. А ти защо не си сложиш ксенон Ultra Life и през деня да си караш спокойно на къси? И на дългите един хубав LED?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, LED могат да се димират. Има такива крушки на 220 V. Доколкото знам от електротехниката, светодиодите променят силата си на светене с промяна на съпротивлението, вързано последователно към тях. Така че, не би трябвало да е проблем. Но все още не съм срешнал LED крушки за фарове, които да се димират. Не знам защо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би трябва да преосмисля мерака си и реалната му необходимост, защото ефективността си има цена, както и разправия.

Реално не помня кога последно съм карал нощем (много рядко ми се налага), но миналата година в един дъжд ме хвана яд на дългите, та се сетих покрай тази тема. Приоритет ми е DRL, та да не цъкам всеки път като седна в колата.

Иначе варианти има.

Мога да сложа допълнителни фарчета и там да се върже ДРЛ, ама е специфично решение.

Във фаровете имам неизползваема секция, та може да се свалят, разпробият и вкарат допълнителни крушки и на тях модула.

Мога да лепна отгоре на фаровете и от отези рекламирани диодни  ленти дето са дневни и "бягащи" мигачи.

Все легитимно съмнителни решения, само и само да ЛЕД-на дългите + парА и разглобяване яко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
10 hours ago, dimkaraganchev said:

 

При контакт и на AUTO светват късите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартно не е така и светват само ако е тъмно.

Ако така си взел колата, някой преди теб нещо е модвал.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз взех да гледам и за американския си модел.

Това решение също ми допада:

... ама е много преправяне и не знам кой ще се хване, че тоците са ми "чужда материя".

harnesses_bf82e3cb4280c10c86f3fc359873f907c4ce67be.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Трябва си качествена система с качествени части, не става иначе. Има адски много избор на пазара, алиекспреси и тн..но е хубаво като се прави нещо във фаровете да е от човек който разбира и е пробвал/монтирал доста видове системи и да е с прилични качествени части.

 

Аз нищо не вдявам от тия системи и крушки, но искам да ми е светло вечер, мъча се като карам със слаби фарове ( нямам очила още 😅 ). Ксенона който хвърлих беше 35 ватов, ми не беше кой знае колко силен и на къси и на дълги. Заводският ксенон на Type R е D2R, свети много добре и на къси и на дълги, в дъжд, сняг и тн.. Мислех, че много зависи и от фара ама е го…Сега LED система на евтините фарове на Аерото, свети брутално добре по моите разбирания. Та според мен като се прави нещо, да е от - до и с добри части и после да се забрави за дълго време. 

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

Стандартно не е така и светват само ако е тъмно.

Ако така си взел колата, някой преди теб нещо е модвал.

И моята е така Cr-v 3. От Швейцария.

Редактирано от gecata1059

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сина Акорд 7 внос от Швейцария е с добавени лед светлини на бронята. Светят  на Ауто, като се стъмни светва ксенона. Но има някакъв проблем ,че прекъсват и той си кара на къси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид че стандартно японеца не го е замислил и изработил така.

В швейцарките може. Там отдавна е задължително да има дневни светлини и всеки модва - кой как може.

ЦР-В-тата ви са по-скорошни и може още дилъра нещо да е прекроил.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Mkilla написа:

Мислех, че много зависи и от фара ама е го…Сега LED система на евтините фарове на Аерото, свети брутално добре по моите разбирания.

Цъкни няколко снимки (когато можеш), но да е на по-широк път и без улично осветление, че от горните не мога да придобия реална представа, заради ламбите и драките. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, ceco_accord написа:

Имах предвид че стандартно японеца не го е замислил и изработил .

 

 Просто казвам ,че и моята е така. И аз се учудих, че работи така. Установих го случайно.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, ceco_accord said:

Имах предвид че стандартно японеца не го е замислил и изработил така.

В швейцарките може. Там отдавна е задължително да има дневни светлини и всеки модва - кой как може.

ЦР-В-тата ви са по-скорошни и може още дилъра нещо да е прекроил.

 

Може би японеца го е замислил да се променя функцията на.AUTO,както при мен и колегата,и двете коли са Швейцарки.

Да и аз го установих това като търсих защо при AUTO не се включват когато се смрачи късите.

Но как става това , ,може би с софтуено

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, CARPERA написа:

При контакт и на AUTO светват късите.

Това на мен изобщо не ми харесва. Не може да се мери с модулчето за 30 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, късите са доста интересни. Или снимката е такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Снимката по-скоро но и фаровете са най-долните китайци ( ама не пожълтяват 😅  ) Вероятно ледовете са по-скъпи от самите фарове. 

IMG_0684.thumb.jpeg.ab209af6a88bb91e1a9dbc9d242fe01a.jpeg

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ти напрао "си се родил" с тез ламби!

Да, късите са малко "петниста хиена" и дано нямат силни разсейки и направо, освен тея ореолчета по стената.

Ама пък дългата жичка добра далекобойност вади.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия разсейки заслепяват насрещните. Не пропускам на такива да им пусна светкавица в очите...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нищо не заслепяват, проверени са на машина за реглаж. Нали виждаш и на стената къде е отсичането? Ти си пускай и мълнии ако искаш. Втора вечер, нито на къси, нито на дълги е светнал някой, че има драма. Ако има ще се коригира още но няма проблеми. 

Редактирано от Mkilla
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето и от скъпи китайци😊

Screenshot_20240209_020811_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.e91ee17bbaa8e0963891dafaef7c2a4f.jpg

 

Screenshot_20240209_020615_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.a388ccaa0913e98d31d893d87c868f95.jpg

 

Screenshot_20240209_015749_com.huawei.himovie.overseas.thumb.jpg.5695b9d56b5ab686113fadc6f5402e80.jpg

 

Снимките са скапани, защото са скрииншот от видеоклип, но можете да придобиете представа, за силата на светлината, плътността на лъча, височината му и така нататък. 

Забележете, че двата фара един вид се припокриват и няма тъмни петна между тях, както и по светли отстрани. 

Редактирано от Emicha
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не разбирам защо всички, които използват незаконни източници на светлина почват да се правят "на ощипани моми", като им се каже, че не е правилно извършеното от тях. Толкова ли е сложно да се разбере, че фаровете се разработват за точно определени лампи и поставянето на друг вид лампа е незаконно. Регулациите са точно за това да се стандартизира едно изделие, така че освен да е полезно за собственика да не вреди и на околните. За това и късите светлини светят на Х метра, а дългите на Y метра, не че не може да се направи/конструира оптична система която да мята лъч на 300 метра примерно, ама кому е нужно това? Всичко е компромис с който трябва да се съобразяваме всички! 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Новите матрични фарове светят на 500 метра, но прикриват локално другите участници в движението.

Идеята е да виждаш далеч - това води до спокойствие и повишава сигурността.

Рефлекторът е проектиран за да осигури нужният сноп светлина в рамките на общият дизайн / форма на фара.

Сферичността му се смята според точно определена крушка, за да е точно фокусното разстояние на светлинният източник и отражението му в цялата зона на рефлектора. За да няма произволни монтажи, са измислени различни гнезда в него и съответните цокли на крушките. Това отчасти гарантира коректен лъч, ако мейкърите на крушки го спазват. Вероятно се опитват, но кристалите на ледовете едва наскоро станаха миниатюрни колкото накаляемата жичка.

Та, битката е да се уцели фокуса! Другото създава проблеми, особено в късите светлини, защото не може от емпатия да ги угасиш при нужда. При дългите е друго. Там просто преценяваш кога да ги ОФФ-неш. Най-простата и слаба халогенка при неизключени овреме дълги, заслепява останалите.

Поне аз в момента съм "законен" и така ще остана, но овехтявам и искам повече светлина в нощният си живот. ;) Когато е разработван модела, тея фарове са били "връО на сладоледа", ама и аз бях с 20 години по-красив и виждащ. А времето и технологиите си текат.

И ще напрАа Леджо да свети кат Лас Вегас, за да се чувствам по-добре, без да влизам в конфликт с околните.

Не ме "ощипваш" и мерси че се включваш, защото си прав. И аз се разминавам с всякакви "светулки" и "пцуем като гад", та не искам, и няма да ме псуват и мен. Просто не съм доволен и ще ползвам новите технологии за дългите, а късите няма да барам - те са ОК.

Ето 3 снимки. Проблемът е видим с просто око.

422769049_1832313147285561_7339476360249803612_n.jpg

Ксенона на късите.

422737586_361779183384990_5820192316718345760_n.jpg

Къси + дълги. Вижда се как халогенката жълтее и е далеч по-слаба.

ксенон + халоген 100%.jpg

 

Да (и ще) бъде светлина!

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква беше темата до къде стигна. Докато няма контрол всеки ще прави каквото си иска-безспорен факт.

Бе те новите матрични фарове на електричките волво са много яки-осветяват банкета в страни, поставят в "тунел" настигнатия или разминаващия се автомобил, присвяткат няколко пъти пътните знаци или ако случайно камерите видят пешеходец да върви отстрани с цел да ти насочат вниманието към тези елементи, елиминират т.нар. котешки очи по мантинелите - да не те дразнят. 
Само китайците да пуснат аналог на тия яки светлини ... каква светлина ще настане по наще пътища!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И така......

След обстойно проучване по моя проблем , едни търговци на лед крушки ме пратиха при едно момче да погледне фаровете ми. Според момчето, което рециклира , полира и фолира фарове, моят проблем е в рефлектора зад лупата .

Той ми обясни, че е често срещан проблем т.к. от ксенона рефлектора прогаря и никеловото покритие пада и самата лупа изглежда мътна?

Пак според него и каквото крушки да сложа няма да мога да им се насладя на 100 процента.

В този ред на мисли, Вие рециклиралили ли сте Вашите 16 годишни фарове ( не говорим дали сте ги полирали)?

Иначе ме посъветваха на късите да си купя нова ксенонова крушка , а на дългите свтлини лед (НВ 3 ) на цена от 180 лева ?

Какво Ви е мнението?

Редактирано от purkinie
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста глуповато твърдение. По-скоро, от халогенни крушки изгаря покритието, а не от ксенон. Или ти не си разбрал или бягай от този майстор...Иначе да, аз съм рециклирал фаровете на 2 от колите си, които са с лупи на късите. Ефектът е поразителен. И не бих сложил нищо друго, освен ксенон на лупите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@purkinie Правилно ти е казал човека, както и аз ти спомменах още в пост номер 6 в тази тема, а и на личните които си писахме. С кофти оптика хубава светлина няма. Ксенона също развива висока температура и изгаря рефлекторите. Аз вече минах по този път с другия ми автомобил, а именно: Разглобяване на фаровете, ново огледално покритие на рефлекторите, пълно почистване на фаровете отвътре и най-вече на лупите, сглобяване с нова битумна лента, нови лампи, полиране на стъклата отвън и поставяне на фолио. Ефекта от цялата процедура е невероятен.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че ксенона развива висока температура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не температурата е фактор за покритието, а UV лъчите от ксенона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И, какво, кое покритие и от какво изгаря всъщност  :), щото аз знам друго ,ама кой както си го разбира де.

Много специалисти ни лъжат и ние съответно: чули-недочули, разбрали - не разбрали и от там, много се лъжем .

И не само се лъжем, ами се и набутваме ! 

Към колегата с дилемата - сложи си хубави ледове ,от тези с вентилаторите (между 120-150 лв. са) които ще са поне 2 пъти по-евтини от въпросното рециклиране, а и не е ясно как и дали ще ти го направят качествено - въпросното рециклиране. 

На мен като ми ги рециклираха "най-големите специалисти" за сума ти пари , не усетих никакъв ефект. Ама имал дал...

Айде лека - на по-католиците от папата:lol:!

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, dimkaraganchev написа:

Сигурен ли си, че ксенона развива висока температура?

Предполагам, че въпроса е към мен.

Да сигурен съм, не е толкова висока колкото на халогенната крушка, но все пак е достатъчна, за да изгори рефлектора. Тук има едно интересно видео на който му се гледа: 

 

 

Не му правя реклама, аз си рециклирах фаровете при друг човек и лампите си ги купих от друго място. Този ме отказа с отношението си към мен, въпреки, че му отидох на крака, но пък видеата са му хубави.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Emicha написа:

И, какво, кое покритие и от какво изгаря всъщност

Ето това изгаря:

IMG-d6429d8207fcebfdb967974a08204056-V.thumb.jpg.f3f21d2285803fcad508dd4ab30b5836.jpgIMG-6c7a61b8cb38f91bdcc1410570a2b71f-V.thumb.jpg.9b7d61772fefe6e0fdb9df3c30380fbf.jpg

Това са рефлекторите зад лупите на фаровете които рециклирах. За съжаление нямам снимки след възстановяването на покритието им.

 

А целите фарове отвътре бяха покрити с кафеникав прах от това което се е отделило от рефлекторите:

IMG-0871ccff65442f6c4c999503e22d4c86-V.thumb.jpg.4a7ff8d04c12589342497218a81ea08e.jpgIMG-1fb732bc2a0bc7f7727b5e01d758b4d9-V.thumb.jpg.6e52225dd79c6fe04763e00fdcbe466b.jpg

 

В крайна сметка след: Щателно почистване от вътре, полиране на лупите, хромиране на рефлекторите,нови лампи, полиране и фолиране на стъклата и затваряне на фаровете с нова битумна лента. Резултата е на лице, силна и ярка светлина, както на къси, така и на дълги, без сенчести участъци и паразитни отблясъци. Преди това имах някакво подобие на кандило, на къси светлини не виждах нищо пред колата, налагаше се да включвам халогените за мъгла, че да светне малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DAN_DAN - Хубаво видео :thumbs1:.

Иначе знам на практика какво изгаря и ако покритието е тоталка като при теб, си  трябва рециклиране.

Идеята ми беше точно такава ,като мнението на момчето от клипа - ако не са отчайващо заминали рефлекторите , колегата да сложи лед и да види дали ще има промяна, ако не е доволен ,чак тогава да рециклира и да се набутва.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз пък въобще не съм съгласен, че ксенона нагрява, дори малко. Преди бях сложил ксенон на късите на една от колите си, която не е с лупи. Предното стъкло въобще не се затопляше. Впоследствие ги махнах и сложих качествени халогенки. На 2 от колите, които са с рециклирани фарове с лупи на късите, имам ксенон. Стъклата също не се нагряват. Затова има малък проблем при шофиране в снежни условия. Натрупания сняг не се размразява. Ама, който както иска да си го разбира. 

Редактирано от dimkaraganchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, dimkaraganchev написа:

Аз пък въобще не съм съгкасен, че ксенона нагрява, дори малко.

Не нагрява, не нагрява, колко да не нагрява? Ако си изгледал видеото сигурно си видял, че вдигна до 156 градуса срещу 54 градуса за ЛЕД-а. В интерес на истината халогена нагрява още по-вече. Този същият имаше видео в което сравняваше и халоген с другите две системи в същия този прожектор, но не можах да го намеря. А тези рефлектори които съм показал от ксенон бяха изгорели така жестоко. Може и работата да е както каза @ceco_accord UV-то да е виновно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ледовете заслепяват: https://ledsvetlini.com/kak-da-nasichiate-i-regulirate-led-krushkite

Мойте фарове изглеждат външно и вътрешно добре, ноо дългите са под всякаква критика, а и ЕГН-то се върти.

Та със сигурност ще взема мерки, защото напоследък подсъзнателно се дърпам от среднощни пътувания.

IMG_20240215_143146.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли някакъв тест , за да се разбере състоянието на рефлектора зад лещата? Субективен е фактора, че някои казва че е леко мътна.....друг че рефлектора е ок?

Или както казахте вземат се нови крушки и се пробват как светят , но винаги ще имам лек привкус че нещо не е наред с рефлектора......

Може ли да се провери състоянието на рефлектора след като се махне d2s крушката?

 

П.С. d2s крушка 35 W или по-мощна - ли двете са на цена от 160-190 лева комплекта. Тук важи ли правилото на мечо Пух:  Колкото повече толкова повече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...