purkinie 16 #1 Публикувано 4 Февруари И така...... Както се вижда от заглавието на темата , ми се иска да "прогледна " по-добре през нощта. Някой колега подобрявал ли е късите / дългите свтлини? Късите светлини са ми ксенон с крушки тип D2S . Има такива на Осрам Найт Бреикър +200% -какво Ви е мнението за тях? Или да търся Led крушка да я сложа в лупата? Дългите свтлини са HB3. С каква крушка да я сменя , че и аз да се порадвам малко, когато шофирам през нощта? Предварително Ви благодаря за оказаната помощ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #2 Отговорено 4 Февруари Рециклирай или почисти фаровете от вътре. Сложи си Osram D2S Ultra Life и си карай. В никакъв случай не слагай лед-ще ти се подобри малко зрителното поле през тъмната част на денонощието но за сметка на множество отблясъци които ще пречат на насрещно движещите се автомобили. С две думи има да ти присвяткат/ръкомахат .... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1845 #3 Отговорено 4 Февруари След цялостно рециклиране на фаровете, (в това число лупите и рефлекторите им), плюс фолио, резултата беше незадоволителен. Бях с Н1 крушки и реших да сложа лед на късите (макар преди това да бях много скептично настроен), но резултата е невероятен. Край на тъмнината, все едно си караш през деня, дори извън градско не се сещам да включа дългите. Да не говорим че когато вали, или асфалта е мокър вече всичко се вижда много ясно. Банкета и тротоарите преди тънеха в тъмнина, а сега и те са осветени доста добре. И не , не заслепявам насрещно движещите се коли, защото съм с лупи а не обикновен рефлектор, (а и фаровете са регулирани както трябва) - има голяма разлика. Най-лошото е монтажа им, ако ги слагате докато фаровете са на колата, заради липсата на място. Отне ми много време, зор и псуване, защото ги монтирах на място. Гадните телчета които крепят крушките , ми създадоха най много проблеми - трудно се слагат защото са тесни (трябва леко да се разширят) . Ако не се сложат правилно, може да изместят самия лед, въпреки че си има и втулка фиксатор за тези фарове. Както и да е измъчих се но си заслужава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #4 Отговорено 4 Февруари Emicha, ти говориш за H1, човека е с ксенон D2S, разликата е огромна. Омръзна ми по нашите пътища да вадят очите тези ледове, които светят яко. Лупата както и казваш е един сложен оптичен уред, който е предвиден да работи с източник на светлина с точно определени параметри. Слагането на лед .... лекичко променя характеристиките на тази система и колкото и да я регулираш има отблясъци. Един почистен/рециклиран както трябва ксенон не само че ще свети прилично но и няма да създава дискомфорт на останалите участници в движението. Ако имахме стриктни технически прегледи, то определено нямаше да те пуснат с тези ледове. 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #5 Отговорено 4 Февруари (Редактирано) На късите съм с оригинален ксенон D2S светят добле спрямо всички други. Дългите не светеха дразнеха ме. Смених ги с тези HB3 от Алиекспрес за 25лв, в магазина за авточасти са по 60-70лв. Светят уникално добре тогава разбрах че с старите съм се измъчвал. Смених всички мъждукащи крушки от плафоните с тези,и всичко се изясни и светна. Редактирано 4 Февруари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #6 Отговорено 4 Февруари (Редактирано) На друга моя кола която не е Хонда, но конфигурацията е същата, D2S, с лупи на късите и HB3, с рефлектор на дългите. Монтирах LED лампи във фаровете, в това число и на габаритите. Всичко това след пълно рециклиране на фаровете, което включва: ново огледално покритие на рефлекторите които преди това бяха абсолютно изгорели, пълно и щателно почистване отвътре и най-вече на лупите и стъклата, полиране на стъклата отвън и полагане на самовъстановяващо се фолио. Мога да кажа, че ефекта беше поразителен, силна, ярка светлина като ден. И не, няма никакви паразитни отблясъци, оптиката на фара реже светлинния лъч от LED-а по абсолютно същия начин по който реже и HID-а (ксенона). Никой отсреща не ми присвятка а и аз лично съм заставал срещу колата и гарантирам, че късите въобще не заслепяват. А като включа дългите пред колата става направо ден. И едно важно уточнение, автомобила е с автоматично регулиране на нивото на фаровете според натоварването, както са повечето Хонди. Допълнителна регулировка на фаровете не е правена. LED лампите за късите светлини са с директен монтаж към оригиналната инсталация на фаровете, тоест работят с баластите и запалките които са за ксенона. Но най-важното от всичко е оптиката, рефлекторите и стъклата на фаровете да са в изрядно състояние, ако не е така ако ще и 1000 вата лампи да сложите ефекта ще е никакъв. И обратно, при добри рефлектори, чисти лупи, интериор и стъкла на фаровете, дори и с по-слаби лампи осветеността ще е мнго добра. Редактирано 4 Февруари от DAN_DAN 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #7 Отговорено 4 Февруари (Редактирано) преди 56 минути, CARPERA написа: Дългите не светеха дразнеха ме. Смених ги с тези HB3 от Алиекспрес за 25лв, в магазина за авточасти са по 60-70лв. Светят уникално добре тогава разбрах че с старите съм се измъчвал. И аз искам да сложа на Леджо нещо по-силно за дългите си. Сегашните сток светят прилично, но се вкл. заедно с ксенона на късите, та не могат да го надскочат като яркост. Това ми е целта, защото при по-голяма скорост (и без насрещен трафик разбира се), просто искам да виждам по-напред. Тоест надалеч осветеното поле трябва да е по-ярко, спрямо D2S-ите на късите. Рефлекторите и стъклата ви са ОК. Преправя ли се нещо по букси / цокли и т.н. ? Питам понеже на дългите имам вързан DRL 40%. Редактирано 4 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #8 Отговорено 4 Февруари (Редактирано) Точно аз след като сложих този Лед HB3 направо прогледнах ,сега стоковия ксенон D2S просто бледнеее,пред този лед,няма да го изтърпя дълго,леда е в пъти по-добър. Не при този лед нищо не се преправя махаш старите HB3 слагаш тези. Да и в габаритити съм с това също лед,нищо общо с старите жички. Предстои ъпгрейд на задни светлини пак лед,искам да са като фарове отзад. Редактирано 4 Февруари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #9 Отговорено 4 Февруари Айде сега излезте и погледне какво пише по фаровете Ви. За какви източници на светлина са предназначени. И нека не забравяме че изменението на светлините е изменение в конструкцията на ППС, за което изменение са използвани компоненти, за които липсва типово одобрение. От там по време на ГТП(за кат да не говорим-ако им наредят да следят за светлини ще има акции, ако ли не ще си караме както досега) трябва да се извърши визуална проверка на светлините, както и за "Надвишаване на максимално допустимата яркост на светлината в посока напред" и ако не отговаря на параметрите ... същото като катализаторите или по-точно липсата им. Един OSRAM D2S XENARC 35 W e 3200 lumens, лед-а с който ще го замените колко лумена е? Да съгласен съм ефекта е УаУУУ, но нека се замислим че не сме сами на пътя, особено възрастните хора, чието зрение не толкова бързо адаптивно към промяната на околната светлина както нашето. Бъдете отговорни! 5 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #10 Отговорено 4 Февруари (Редактирано) Марто, ксенона на късите си няма да пипам! Габаритите също. Просто искам по-ярки дълги. Колата ми е проектирана в началото на века, а от тогава "много светлина изтече". Дългите са под мой контрол и отговорност винаги и се ползват целесъобразно. Стандартните ми крушки са 12 волта - 60 вата / тип HB3. Редактирано 5 Февруари от ceco_accord 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #11 Отговорено 4 Февруари (Редактирано) 23 minutes ago, marto_bo said: Айде сега излезте и погледне какво пише по фаровете Ви. За какви източници на светлина са предназначени. И нека не забравяме че изменението на светлините е изменение в конструкцията на ППС, за което изменение са използвани компоненти, за които липсва типово одобрение. От там по време на ГТП(за кат да не говорим-ако им наредят да следят за светлини ще има акции, ако ли не ще си караме както досега) трябва да се извърши визуална проверка на светлините, както и за "Надвишаване на максимално допустимата яркост на светлината в посока напред" и ако не отговаря на параметрите ... същото като катализаторите или по-точно липсата им. Един OSRAM D2S XENARC 35 W e 3200 lumens, лед-а с който ще го замените колко лумена е? Да съгласен съм ефекта е УаУУУ, но нека се замислим че не сме сами на пътя, особено възрастните хора, чието зрение не толкова бързо адаптивно към промяната на околната светлина както нашето. Бъдете отговорни! Моля кажи го това на всички нови коли които са само лед ,както каза Ceco нашите са остарели технологии. При дългите не преча на никого,извинявам се може би на животинките пресичащи пътя. п.п. Утре ще проверя какво пише на фаровете ми,не мисля че има лумени допуски,ако знаеш нещо сподели. Редактирано 4 Февруари от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #12 Отговорено 4 Февруари CARPERA, въобще не вникваш в написаното по-горе. Или искаш да ти цитирам членове от НАРЕДБА № Н-32 за периодичните технически прегледи, ЗДвП? На фара, дали на стъклото/плексигласа отпред или на кутията е написано какъв тип крушки и колко вата можеш да ползваш, подобно като на табелката с налягането/размера на гумите като отвориш шофьорската врата. Нали искаме да сме европейци? Като искаш лед-ове или сменяш колата или целите фарове след което преминаваш технотест. Ако получиш одобрение карай на воля. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #13 Отговорено 4 Февруари Поправи ме ако греша, но на ГТП броят какво не свети и само мерят ниво регулиране по височина на фаровете. За сила не знам дали имат хапаратура. А принципно си прав - всички сме се разминавали с неестествено ярки и светищи навсякъде фарове, слагани от някой кат мен и купени незнайно от къде и с неясна сила и фокусна точка на лъча. За това се допитвам какво да сложа. Ако "не ми дремеше", до сега да съм "избил заека", без да питам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
purkinie 16 #14 Отговорено 4 Февруари Благодаря за отговорите! Мисля да мина на вариант лед крушка в лупата за къси светлини и лед крушки за дългите. Някаква препоръка от къде да си ги взема, ще ми е от полза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #15 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) Владо, случайно да си сравнил фокусната точка на оригиналните си халогенки НВ3 с тази на ледовете които сложи? Гледам всякакви крушки и цени. Що толкова голяма разлика в парите? Нали все са стандарт и трябва да са качествени. Примерно тези: https://rightchoicebg.com/led-diodni-krushki-9005-hb3-2brk-t или тези: https://carled.bg/produkt/hb3-9005-72w-led/ Редактирано 5 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #16 Отговорено 5 Февруари Не не съм сравнявал HB3 бяха някъкви евтини и не светаха. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #17 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) Предполагам и обща снимка в тъмното на старата (в единия фар) и новата лед крушка (в другия) нямаш? На стена от наколко метра е най-ясна разликата в яркост и разсейка на петната. Редактирано 5 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #18 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) Доколкото знам, ксенона старее. Освен всичко което са казали вече колегите , просто смени крушките с нови. За дългите - аз ползвам LED Phiilips 9100 Pro. Невероятен е, стига да има място зад фара, защото си има вентилатор. В никакъв случай обаче китайски ЛЕД, отврат е, без гаранция, а цените му гонят Osram и Philips в амазон! И отново, в никакъв случай ксенон Cool Blue Boost, незаконен е. Редактирано 5 Февруари от Legend91 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #19 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) On 2/4/2024 at 7:57 PM, marto_bo said: "Надвишаване на максимално допустимата яркост на светлината в посока напред" Това само при китайците го има.Даже самата стойност сама по себе си не е по-висока, просто тъпите китайци въобще не следят положение, размер на диодите, и в резултат фокуса отива на кино и почва да свети в небето. Аз съм с LED и на късите и на дългите от отговорни производители и в резултат, вече цяла година дори един път някой не ми е присветвал че го дразня да му светя в очите. А парите - тъй като нашите търгаши купуват китайците евтино, а ги продават скъпо са почти същите. Само дето при отговорните производители гаранцията не е несъществуваща, а е 5 години Редактирано 5 Февруари от Legend91 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #20 Отговорено 5 Февруари ceco_accord, ако си решил да слагаш лед-ове на дългите търси такива с цветна температура 4300К(които пък обикновено са с външен вентилатор, а всички знаем колко са чисти нашите пътища, та се запитай след колко време ще е спрял да се врътка). Масово търговците и китайците пробутват такива с 5000-6000К-това само по себе си прави карането на мокър асфалт ад. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #21 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) 1 hour ago, ceco_accord said: Предполагам и обща снимка в тъмното на старата (в единия фар) и новата лед крушка (в другия) нямаш? На стена от наколко метра е най-ясна разликата в яркост и разсейка на петната. Да ти кажа за 25 лв не съм се вживавал толкова сложих стана в пъти по-добре. Имат преходен пръстен който да пасва за HB3,и се въртят в него предполагам това е донастройка за центриране. Специално за теб. Може би не съм добър фотограф. Редактирано 5 Февруари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #22 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) За къси са приемливо ярки. За дълги, никак. И аз имам някаква снимка. На нея са къси + дълги. Вижда се ясно къде е отрязан снопът на скенона, който си е ОК. Проблемът ми са дългите. Вижда се колко по слаби са. А искам петното напред да е концентрирано и по-ярко, за да надскача по интензитет късите. Просто физиологията на окото е такава че се адаптира към по-ярката светлина, а тя в случая е близко и на късите. Добре си бях преди да измислят двусекционните фарове, на които късите не се гасят при минаване на дълги. Тоест 1 рефлектор с 2 жички и свети или само близко, или само на далеч. Редактирано 5 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #23 Отговорено 5 Февруари Да това са дългите . И в дъжд са добре да поясня. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #24 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) Може би имам свръх очаквания. Ясно ми е че за мижави пари тяма как да получа яркост и далекобойност като на модерните фарове, ама нали всички хвалят тая лед технология. Редактирано 5 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #25 Отговорено 5 Февруари (Редактирано) Просто снимката не хваща далекобойнаста им а е завидна,а яркоста поразителна. Визирам модела който аз сложих,от линка незнам за другите по магазините. Редактирано 5 Февруари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #26 Отговорено 5 Февруари На дългите никога няма да сложа нещо, различно от халоген. Все пак, ги ползвам за дневни... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 19 #27 Отговорено 5 Февруари https://www.osram.com/ecat/LED lamps (street-legal)-Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_3574187/ Осрам предлага легални лед крушки. Няма Hb3 но има за късите светлини. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #28 Отговорено 6 Февруари Преди 9 часа, dimkaraganchev написа: На дългите никога няма да сложа нещо, различно от халоген. Все пак, ги ползвам за дневни... А какъв е проблема? Питам защото и аз имам ДРЛ на дългите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #29 Отговорено 6 Февруари Нито ксенона, нито лед-крушките могат да се модулират на нисък процент. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #30 Отговорено 6 Февруари Ясно. Ще си диря по-ярки халогенки. Някой "нощен разбивач" на оСрам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #31 Отговорено 6 Февруари Преди 4 часа, Markony написа: Нито ксенона, нито лед-крушките могат да се модулират на нисък процент. За ксенона - да, ама за ЛЕД-а - не. Модулира се. От 8-9 години на фарове Н4 съм с ЛЕД лампи и ДРЛ модул на дългите светлини. Преди това бях с най-силните халогенни крушки на Осрам и бях настроил модула да пуска дългите на 30% и отдалеч се виждаше, че все едно светят късите. Когато монтирах светодиодите модула беше все още на 30%, дневните светлини светеха доста силно и затова го направих на 15%, (това е минимума на този модул) и сега всичко е както трябва. Реално диода свети много по-слабо, но тъй като е във фокуса на дългите светлини възприятието на отсрещните е като да виждат къси светлини. И да уточня: Няма паразитни отблясъци, няма и заслепяване на осрешно движещите се, нямал съм и проблеми с органите на реда. Просто фокусното разстояние на тези ЛЕД-ове е същото като на халогенките. И да, светят доста по-силно и ярко, но светлината е върху платното, а не в очите на останалите участници в движението. Всичко зависи от подбора на правилни и качествени компоненти и точната им регулировка. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #32 Отговорено 6 Февруари Ще погледна моят модул на колко е настроен и какъв е минимума. Ще видя в крайна сметка и какви са моите "дълги" крушки. Би ли препоръчал някакви лед ламби тип НВ3? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DAN_DAN 344 #33 Отговорено 6 Февруари @ceco_accord Не бих си позволил да препоръчвам в ефир, мога да кажа какво съм избрал аз, стига да не излезе, че правя реклама и нарушавам правилата. Ако никой няма нищо против, ще го споделя тук в темата, все пак форума е за да се помогне на възможно най-голям брой потребители. Както се изрази неизвестният автор по повод ваксинацията срещу Ковид 19, "Всеки сам си прецеНЯ". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #34 Отговорено 6 Февруари (Редактирано) Предполагам е след сериозно проучване и имаш шорт лист с критерии, така че давай. Все ще е полезно. Редактирано 6 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
marto_bo 50 #35 Отговорено 6 Февруари Markony правилно е казал че нито лед-а, нито ксенона са съвместими с дрл. Всеки уважаващ себе си "лед" има зад гърба си драйвер-това чудо служи за контрол на тока през светодиодите, защото с повишаване на температурата имат склонност и да си променят вътрешното съпротивление, от там тока нараства лавинообразно и стигаме до "пуканки". Та ако на тоя драйвер, който по принцип е предназначен да бачка с постоянен ток му подадеш едно накъсано сигналче от дрл, как ли ще му се отрази. А как ли ще реагират светодиодите-дали няма да се размигат...някъде на границата на човешкото зрително възприятие? А за тези които твърдят, че техните фарове не заслепяват-реалността на пътя вечер говори друго, 95% от колите със сложено във фаровете нещо различно от фабричните крушки, заслепяват качествено ! Но тук няма какво да се направи, само в "белите" европейски страни могат да те санкционират, че си си направил колата луноход. Там между другото могат и да те санкционират за различна цветова температура на лампите, защото както всички знаем новите светят малко по различно от вече използваните и ако си сменил само едната крушка ... глобичка. Ама кога ли ще ги стигнем...... 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #36 Отговорено 6 Февруари За заслепяването си прав. Жичката на халогенната крушка е доста по миниатюрна като размери, спрямо кристола на "ледената". Та съответно дори и да е на точната фокусна дължина спрямо рефлектора, като ширина е невъзможно (освен с последното поколение), та положението пак е неспасяемо. Но аз питам за дългите. Тоест не заслепявам никого, защото те гаснат изцяло, когато цъкна къси своевременно. Относно технология и съпротивления на тока с ДРЛ не съм наясно, та се надявах на еднозначно физически обективизиран отговор. А то пак има различни мнения - може / не може. Поне темата е интересна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #37 Отговорено 6 Февруари Точно затова написах, че не бих сложил друго, освен халогенка на дългите. Поне, докато не се уверя на 100%, че е възможно. Не бих се лишил от такава екстра, като DRL-то в никой случай. Е, освен ако тъпите политици решат да си оправят тъпотиите... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #38 Отговорено 7 Февруари 11 hours ago, ceco_accord said: За заслепяването си прав. Жичката на халогенната крушка е доста по миниатюрна като размери, спрямо кристола на "ледената". Та съответно дори и да е на точната фокусна дължина спрямо рефлектора, като ширина е невъзможно (освен с последното поколение), та положението пак е неспасяемо. Но аз питам за дългите. Тоест не заслепявам никого, защото те гаснат изцяло, когато цъкна къси своевременно. Относно технология и съпротивления на тока с ДРЛ не съм наясно, та се надявах на еднозначно физически обективизиран отговор. А то пак има различни мнения - може / не може. Поне темата е интересна. Незнам как е при Легенда но при мен CRV3 функцията auto на фаровете компенсара ДРЛ модула . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #39 Отговорено 7 Февруари (Редактирано) Знам. Масово лепят нещо черно на датчика за светлина и лъжат системата че е мрак. AUTO включва късите при здрач, но не и денем, освен когато колата влезе в тунел, или на доста сенчести места. При мен там е ксенон и за да го пазя, сложих DRL модул на дългите. Принципно модела го има, но не и за Европа. Редактирано 7 Февруари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #40 Отговорено 7 Февруари При мен AUTO си светят късите денем,когато изключа двигателя изгасят само при AUTO,при стартиране светят късите. Да тогава работи ксенона,и не го пазя , няма да е всичко вечно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове