Jump to content
purkinie

Слаби фарове - как да светнат по-силно?

Recommended Posts

И така......

Както се вижда от заглавието на темата , ми се иска да "прогледна "  по-добре през нощта.

 Някой колега подобрявал ли е късите / дългите свтлини?

Късите светлини са ми ксенон с крушки тип D2S . Има такива на Осрам Найт Бреикър +200% -какво Ви е мнението за тях? 

Или да търся Led крушка да я сложа в лупата?

Дългите свтлини са HB3. 

С каква крушка да я сменя , че и аз да се порадвам малко, когато шофирам през нощта?

Предварително Ви благодаря за оказаната помощ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рециклирай или почисти фаровете от вътре. Сложи си Osram D2S Ultra Life и си карай. В никакъв случай не слагай лед-ще ти се подобри малко зрителното поле през тъмната част на денонощието но за сметка на множество отблясъци които ще пречат на насрещно движещите се автомобили. С две думи има да ти присвяткат/ръкомахат ....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След цялостно рециклиране на фаровете, (в това число лупите и рефлекторите им), плюс фолио, резултата беше незадоволителен. Бях с Н1 крушки и реших да сложа лед на късите (макар преди това да бях много скептично настроен), но резултата е невероятен. Край на тъмнината, все едно си караш през деня, дори извън градско не се сещам да включа дългите. Да не говорим че когато вали, или асфалта е мокър вече всичко се вижда много ясно. Банкета и тротоарите преди тънеха в тъмнина, а сега и те са осветени доста добре.

И не , не заслепявам насрещно движещите се коли, защото съм с лупи а не обикновен рефлектор, (а и фаровете са регулирани както трябва) - има голяма разлика.

Най-лошото е монтажа им, ако ги слагате докато фаровете са на колата, заради липсата на място. Отне ми много време, зор и псуване, защото ги монтирах на място. Гадните телчета които крепят крушките , ми създадоха най много проблеми - трудно се слагат защото са тесни (трябва леко да се разширят) . Ако не се сложат правилно, може да изместят самия лед, въпреки че си има и втулка фиксатор за тези фарове.

Както и да е измъчих се но си заслужава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha, ти говориш за H1, човека е с ксенон D2S, разликата е огромна.  Омръзна ми по нашите пътища да  вадят очите тези ледове, които светят яко. Лупата както и казваш е един сложен оптичен уред, който е предвиден да работи с източник на светлина с точно определени параметри. Слагането на лед .... лекичко променя характеристиките на тази система и колкото и да я регулираш има отблясъци. Един почистен/рециклиран както трябва ксенон не само че ще свети прилично но и няма да създава дискомфорт на останалите участници в движението. Ако имахме стриктни технически прегледи, то определено нямаше да те пуснат с тези ледове.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На късите съм с оригинален ксенон D2S  светят добле спрямо всички други.

Дългите не светеха дразнеха ме.

Смених ги с тези HB3 от Алиекспрес за 25лв, в магазина за авточасти са по 60-70лв.

Screenshot_20240204-182423_Gallery.thumb.jpg.8c1c0f339f14199b0c82d42cf78b5c4e.jpgScreenshot_20240204-182444_Gallery.thumb.jpg.ff9c107dc0e9c1f13fa135c09d9514a2.jpg

 

Светят уникално  добре тогава разбрах че с старите съм се измъчвал.

Смених всички мъждукащи крушки от плафоните с тези,и всичко се изясни и светна.

Screenshot_20240204-183020_Gallery.thumb.jpg.0b5db189f387a1077fec6f34db33077d.jpgScreenshot_20240204-182958_Gallery.thumb.jpg.f8bbbad2e89214c2a21c163a7cbcc7e2.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На друга моя кола която не е Хонда, но конфигурацията е същата, D2S, с лупи на късите и HB3, с рефлектор на дългите. Монтирах LED лампи във фаровете, в това число и на габаритите. Всичко това след пълно рециклиране на фаровете, което включва: ново огледално покритие на рефлекторите които преди това бяха абсолютно изгорели, пълно и щателно почистване отвътре и най-вече на лупите и стъклата, полиране на стъклата отвън и полагане на самовъстановяващо се фолио. Мога да кажа, че ефекта беше поразителен, силна, ярка светлина като ден. И не, няма никакви  паразитни отблясъци, оптиката на фара реже светлинния лъч от LED-а по абсолютно същия начин по който реже и HID-а (ксенона). Никой отсреща не ми присвятка а и аз лично съм заставал срещу колата и гарантирам, че късите въобще не заслепяват. А като включа дългите пред колата става направо ден. И едно важно уточнение, автомобила е с автоматично регулиране на нивото на фаровете според натоварването, както са повечето Хонди. Допълнителна регулировка на фаровете не е правена. LED лампите за късите светлини са с директен монтаж към оригиналната инсталация на фаровете, тоест работят с баластите и запалките които са за ксенона.

Но най-важното от всичко е оптиката, рефлекторите и стъклата на фаровете да са в изрядно състояние, ако не е така ако ще и 1000 вата лампи да сложите ефекта ще е никакъв. И обратно, при добри рефлектори, чисти лупи, интериор и стъкла на фаровете, дори и с по-слаби лампи осветеността ще е мнго добра.

Редактирано от DAN_DAN
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 56 минути, CARPERA написа:

 

Дългите не светеха дразнеха ме.

Смених ги с тези HB3 от Алиекспрес за 25лв, в магазина за авточасти са по 60-70лв.

Screenshot_20240204-182423_Gallery.thumb.jpg.8c1c0f339f14199b0c82d42cf78b5c4e.jpgScreenshot_20240204-182444_Gallery.thumb.jpg.ff9c107dc0e9c1f13fa135c09d9514a2.jpg

 

Светят уникално  добре тогава разбрах че с старите съм се измъчвал.

 

И аз искам да сложа на Леджо нещо по-силно за дългите си. Сегашните сток светят прилично, но се вкл. заедно с ксенона на късите, та не могат да го надскочат като яркост. Това ми е целта, защото при по-голяма скорост (и без насрещен трафик разбира се), просто искам да виждам по-напред. Тоест надалеч осветеното поле трябва да е по-ярко, спрямо D2S-ите на късите. Рефлекторите и стъклата ви са ОК.

Преправя ли се нещо по букси / цокли и т.н. ?

Питам понеже на дългите имам вързан DRL 40%.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно  аз след като сложих този Лед HB3  направо прогледнах ,сега стоковия ксенон D2S   просто бледнеее,пред този лед,няма да го изтърпя дълго,леда е в пъти по-добър.

Не при този лед нищо не се преправя махаш старите HB3 слагаш тези.

Да и в габаритити съм с това също лед,нищо общо с старите жички.

20231121_185853.thumb.jpg.3051beeaeba5ebed9c02992cf2207fd2.jpg

 

Предстои ъпгрейд на задни светлини  пак лед,искам да са като фарове отзад.

 

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Марто, ксенона на късите си няма да пипам! Габаритите също.

Просто искам по-ярки дълги. Колата ми е проектирана в началото на века, а от тогава "много светлина изтече". ;)

Дългите са под мой контрол и отговорност винаги и се ползват целесъобразно.

Стандартните ми крушки са 12 волта - 60 вата / тип HB3.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
23 minutes ago, marto_bo said:

Айде сега излезте и погледне какво пише по фаровете Ви. За какви източници на светлина са предназначени. И нека не забравяме че  изменението на светлините е изменение в конструкцията на ППС, за което изменение са използвани компоненти, за които липсва типово одобрение. От там по време на ГТП(за кат да не говорим-ако им наредят да следят за светлини ще има акции, ако ли не ще си караме както досега) трябва да се извърши визуална проверка на светлините, както и за  "Надвишаване на максимално допустимата яркост на светлината в посока напред" и ако не отговаря на параметрите ... същото като катализаторите или по-точно липсата им.  Един OSRAM D2S XENARC 35 W e 3200 lumens, лед-а с който ще го замените колко лумена е? 
Да съгласен съм ефекта е УаУУУ, но нека се замислим че не сме сами на пътя, особено възрастните хора, чието зрение не толкова бързо адаптивно към промяната на околната светлина както нашето.
Бъдете отговорни!

Моля кажи го това на всички нови коли които са само лед ,както каза Ceco нашите са остарели технологии.

При дългите не преча на никого,извинявам се може би на животинките пресичащи пътя.

 

п.п. Утре ще проверя какво пише на фаровете ми,не мисля че има лумени допуски,ако знаеш нещо сподели.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA, въобще не вникваш в написаното по-горе. Или искаш да ти цитирам членове от НАРЕДБА № Н-32 за периодичните технически прегледи, ЗДвП?  На фара, дали на стъклото/плексигласа отпред или на кутията е написано какъв тип крушки и колко вата можеш да ползваш, подобно като на табелката с налягането/размера на гумите като отвориш шофьорската врата. Нали искаме да сме европейци? Като искаш лед-ове или сменяш колата или целите фарове след което преминаваш технотест. Ако получиш одобрение карай на воля. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправи ме ако греша, но на ГТП броят какво не свети и само мерят ниво регулиране по височина на фаровете. За сила не знам дали имат хапаратура.

А принципно си прав - всички сме се разминавали с неестествено ярки и светищи навсякъде фарове, слагани от някой кат мен и купени незнайно от къде и с неясна сила и фокусна точка на лъча. За това се допитвам какво да сложа. Ако "не ми дремеше", до сега да съм "избил заека", без да питам.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

Мисля да мина на вариант лед крушка в лупата за къси светлини и лед крушки за дългите.

Някаква препоръка от къде да си ги взема, ще ми е от полза.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Владо, случайно да си сравнил фокусната точка на оригиналните си халогенки НВ3 с тази на ледовете които сложи?

Гледам всякакви крушки и цени. Що толкова голяма разлика в парите? Нали все са стандарт и трябва да са качествени.

Примерно тези:

https://rightchoicebg.com/led-diodni-krushki-9005-hb3-2brk-t

или тези: https://carled.bg/produkt/hb3-9005-72w-led/

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не не съм сравнявал HB3  бяха някъкви евтини и не светаха.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предполагам и обща снимка в тъмното на старата (в единия фар) и новата лед крушка (в другия) нямаш?

На стена от наколко метра е най-ясна разликата в яркост и разсейка на петната.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доколкото знам, ксенона старее. Освен всичко което са казали вече колегите , просто смени крушките с нови. За дългите - аз ползвам LED Phiilips 9100 Pro. Невероятен е, стига да има място зад фара, защото си има вентилатор. В никакъв случай обаче китайски ЛЕД, отврат е, без гаранция, а цените му гонят Osram и Philips в амазон! И отново, в никакъв случай ксенон Cool Blue Boost, незаконен е.

 

23050039.thumb.jpg.c30688d5a74d77465637dd63a3979289.jpg

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 2/4/2024 at 7:57 PM, marto_bo said:

"Надвишаване на максимално допустимата яркост на светлината в посока напред"

 

Това само при китайците го има.Даже самата стойност сама по себе си не е по-висока, просто тъпите китайци въобще не следят положение, размер на диодите, и в резултат фокуса отива на кино и почва да свети в небето. Аз съм с LED и на късите и на дългите от отговорни производители и в резултат, вече цяла година дори един път някой не ми е присветвал че го дразня да му светя в очите. А парите - тъй като нашите търгаши купуват китайците евтино, а ги продават скъпо са почти същите. Само дето при отговорните производители гаранцията не е несъществуваща, а е 5 години

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ceco_accord, ако си решил да слагаш лед-ове на дългите търси такива с цветна температура 4300К(които пък обикновено са с външен вентилатор, а всички знаем колко са чисти нашите пътища, та се запитай след колко време ще е спрял да се врътка). Масово търговците и китайците пробутват такива с 5000-6000К-това само по себе си прави карането на мокър асфалт ад.   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, ceco_accord said:

Предполагам и обща снимка в тъмното на старата (в единия фар) и новата лед крушка (в другия) нямаш?

На стена от наколко метра е най-ясна разликата в яркост и разсейка на петната.

Да ти кажа за 25 лв не съм се вживавал толкова  сложих стана в пъти по-добре.

Имат преходен пръстен който да пасва за HB3,и се въртят в него предполагам това е донастройка за центриране.

Специално за теб.

Може би не съм добър фотограф.

Screenshot_20240205-204547_Gallery.thumb.jpg.3bc097beb7d2a5d4cc6d2ecb1c0efc43.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За къси са приемливо ярки. За дълги, никак.

 

И аз имам някаква снимка.

На нея са къси + дълги.

Вижда се ясно къде е отрязан снопът на скенона, който си е ОК. Проблемът ми са дългите. Вижда се колко по слаби са. А искам петното напред да е концентрирано и по-ярко, за да надскача по интензитет късите. Просто физиологията на окото е такава че се адаптира към по-ярката светлина, а тя в случая е близко и на късите. Добре си бях преди да измислят двусекционните фарове, на които късите не се гасят при минаване на дълги. Тоест 1 рефлектор с 2 жички и свети или само близко, или само на далеч.

IMG_20240205_214718.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това са дългите .

И в дъжд са добре да поясня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може би имам свръх очаквания. Ясно ми е че за мижави пари тяма как да получа яркост и далекобойност като на модерните фарове, ама нали всички хвалят тая лед технология.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Просто снимката не хваща далекобойнаста им а е завидна,а яркоста поразителна.

Визирам модела който аз сложих,от линка незнам за другите по магазините.

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дългите никога няма да сложа нещо, различно от халоген. Все пак, ги ползвам за дневни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.osram.com/ecat/LED lamps (street-legal)-Car lighting-Automotive/com/en/GPS01_3574187/

Осрам предлага легални лед крушки. Няма Hb3 но има за късите светлини.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, dimkaraganchev написа:

На дългите никога няма да сложа нещо, различно от халоген. Все пак, ги ползвам за дневни...

А какъв е проблема?

Питам защото и аз имам ДРЛ на дългите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито ксенона, нито лед-крушките могат да се модулират на нисък процент.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Ще си диря по-ярки халогенки.

Някой "нощен разбивач" на оСрам. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Markony написа:

Нито ксенона, нито лед-крушките могат да се модулират на нисък процент.

За ксенона - да, ама за ЛЕД-а - не. Модулира се. От 8-9 години на фарове Н4 съм с ЛЕД лампи и ДРЛ модул на дългите светлини. Преди това бях с най-силните халогенни крушки на Осрам и бях настроил модула да пуска дългите на 30% и отдалеч се виждаше, че все едно светят късите. Когато монтирах светодиодите модула беше все още на 30%, дневните светлини светеха доста силно и затова го направих на 15%, (това е минимума на този модул) и сега всичко е както трябва. Реално диода свети много по-слабо, но тъй като е във фокуса на дългите светлини възприятието на отсрещните е като да виждат къси светлини. И да уточня: Няма паразитни отблясъци, няма и заслепяване на осрешно движещите се, нямал съм и проблеми с органите на реда. Просто фокусното разстояние на тези ЛЕД-ове е същото като на халогенките. И да, светят доста по-силно и ярко, но светлината е върху платното, а не в очите на останалите участници в движението. Всичко зависи от подбора на правилни и качествени компоненти и точната им регулировка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна моят модул на колко е настроен и какъв е минимума.

Ще видя в крайна сметка и какви са моите "дълги" крушки.

Би ли препоръчал някакви лед ламби тип НВ3?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord Не бих си позволил да препоръчвам в ефир, мога да кажа какво съм избрал аз, стига да не излезе, че правя реклама и нарушавам правилата. Ако никой няма нищо против, ще го споделя тук в темата, все пак форума е за да се помогне на възможно най-голям брой потребители. Както се изрази неизвестният автор по повод ваксинацията срещу Ковид 19, "Всеки сам си прецеНЯ".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предполагам е след сериозно проучване и имаш шорт лист с критерии, така че давай. Все ще е полезно.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony правилно е казал че нито лед-а, нито ксенона са съвместими с дрл. Всеки уважаващ себе си "лед" има зад гърба си драйвер-това чудо служи за контрол на тока през светодиодите, защото с повишаване на температурата имат склонност и да си променят вътрешното съпротивление, от там тока нараства лавинообразно и стигаме до "пуканки". Та ако на тоя драйвер, който по принцип е предназначен да бачка с постоянен ток му подадеш едно накъсано сигналче от дрл, как ли ще му се отрази. А как  ли ще реагират светодиодите-дали няма да се размигат...някъде на границата на човешкото зрително възприятие? А за тези които твърдят, че техните фарове не заслепяват-реалността на пътя вечер говори друго, 95% от колите със сложено във фаровете нещо различно от фабричните крушки, заслепяват качествено ! Но тук няма какво да се направи, само в "белите" европейски страни могат да те санкционират, че си си направил колата луноход. Там между другото могат и да те санкционират за различна цветова температура на лампите, защото както всички знаем новите светят малко по различно от вече използваните и ако си сменил само едната крушка ... глобичка. Ама кога ли ще ги стигнем......

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За заслепяването си прав.

Жичката на халогенната крушка е доста по миниатюрна като размери, спрямо кристола на "ледената". Та съответно дори и да е на точната фокусна дължина спрямо рефлектора, като ширина е невъзможно (освен с последното поколение), та положението пак е неспасяемо. Но аз питам за дългите. Тоест не заслепявам никого, защото те гаснат изцяло, когато цъкна къси своевременно. 

Относно технология и съпротивления на тока с ДРЛ не съм наясно, та се надявах на еднозначно физически обективизиран отговор. А то пак има различни мнения - може / не може.

Поне темата е интересна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова написах, че не бих сложил друго, освен халогенка на дългите. Поне, докато не се уверя на 100%, че е възможно. Не бих се лишил от такава екстра, като DRL-то в никой случай. Е, освен ако тъпите политици решат да си оправят тъпотиите...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
11 hours ago, ceco_accord said:

За заслепяването си прав.

Жичката на халогенната крушка е доста по миниатюрна като размери, спрямо кристола на "ледената". Та съответно дори и да е на точната фокусна дължина спрямо рефлектора, като ширина е невъзможно (освен с последното поколение), та положението пак е неспасяемо. Но аз питам за дългите. Тоест не заслепявам никого, защото те гаснат изцяло, когато цъкна къси своевременно. 

Относно технология и съпротивления на тока с ДРЛ не съм наясно, та се надявах на еднозначно физически обективизиран отговор. А то пак има различни мнения - може / не може.

Поне темата е интересна.

Незнам как е при Легенда но при мен CRV3 функцията auto на фаровете компенсара ДРЛ модула .

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Знам. Масово лепят нещо черно на датчика за светлина и лъжат системата че е мрак.

AUTO включва късите при здрач, но не и денем, освен когато колата влезе в тунел, или на доста сенчести места.

При мен там е ксенон и за да го пазя, сложих DRL модул на дългите. Принципно модела го има, но не и за Европа.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен AUTO си светят късите  денем,когато изключа двигателя изгасят само при AUTO,при стартиране светят късите.

Да тогава работи ксенона,и не го пазя , няма да е всичко вечно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...