Jump to content
Markony

Ще мога ли да го спася?

Recommended Posts

Здравей Бранко и за много години.

Това видео го качи в темата за маслата за да се вижда от всички. Потресен съм.

Щом си се захванал да го вкараш в кондиция този мотор значи си видял още много ресурс в него иначе няма да го пипнеш, с колегите ще се радваме ако продължиш с видиата до изкарването му на пътя.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мите,R20 e най-здравия и добър мотор правен някога, Захванах се ,защото ме е яд много...,жал ми е за клиента дал мнайсе хиляди лева да купи подарък на жена си за Коледа. А и няма кой друг да се хване с тая мизерия...

 

Редактирано от Markony
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ръчен труд. Много търпение и ......псувни.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Следва химията.Добре че имам познати в ПО и корабната...цъкнете върху снимките за реалното положение..

IMG_20240104_163203.jpg

IMG_20240104_163219.jpg

Редактирано от Markony
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На следващоя ден продължавам да минимизирам щетите..Тук отдавна не е минавало масло.Ангренажа е изпилен тотално.Това го чух и на слух преди да разглобя...

IMG_20240105_143926.jpg

IMG_20240105_144800.jpg

IMG_20240105_143945.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за Цецо.

Бранко е уникален. Ако всички бяха като него... щяхме да пътуваме много по спокойно!

Това е тема която си струва да се чете а не "Клопа ми нещо отзад".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поклон за положения труд. Малко биха се заели с такава задача, аз не познавам такъв. Моята ще я отварям като се затопли за пръв път за клапани. Надявам се да е по различна.Засега гледам само през капачката.

И ,ако може един въпрос. Имаше ли налеп по самата капачка? Нещо което може да види всеки бъдещ купувач на подобна кола.

Редактирано от gecata1059
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, Markony написа:

 

IMG_20240104_172729.jpg

На голям екран съм успокоен. Мислех че това на вала са язви, но е от препарата. Ще живее!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При толкова оцапан мотор ,какво става с сегментите.

Докъде е чистенено,а буталата отворите под маслосъбирателния сегмент ще са тотал щета.

Визирам това

FB_IMG_1670523857273.thumb.jpg.20e5de61f156155f89debff9427e6a94.jpg

Редактирано от CARPERA
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, gecata1059 написа:

Поклон за положения труд. Малко биха се заели с такава задача, аз не познавам такъв. Моята ще я отварям като се затопли за пръв път за клапани. Надявам се да е по различна.Засега гледам само през капачката.

И ,ако може един въпрос. Имаше ли налеп по самата капачка? Нещо което може да види всеки бъдещ купувач на подобна кола.

Не,беше избърсана идеално :)

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, CARPERA написа:

При толкова оцапан мотор ,какво става с сегментите.

Докъде е чистенено,а буталата отворите под маслосъбирателния сегмент ще са тотал щета.

Визирам това

FB_IMG_1670523857273.thumb.jpg.20e5de61f156155f89debff9427e6a94.jpg

Чакай първо да го направя да се върти,после ще гледаме колко гори :). Навън е -7 и водоструйката е неизползваема :) Изобщо не съм подготвен за такъв ремонт. Радвай се ,че заради тебе имам 4 ангренажни комплекта за R20... 

Редактирано от Markony
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не им е за първи път. 

Редактирано от gecata1059

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 15 часа, Митко Йотов написа:

Здравей Бранко и за много години.

Това видео го качи в темата за маслата за да се вижда от всички. Потресен съм.

Щом си се захванал да го вкараш в кондиция този мотор значи си видял още много ресурс в него иначе няма да го пипнеш, с колегите ще се радваме ако продължиш с видиата до изкарването му на пътя.

Ако беше за тип масло или интервал за смяна ДА.

Ама тук никога не сменяно масло.

Светва лампата за ниско ниво. Спира се на бензиностанция. Купува се каквото има на рафта и лампата загася. Може и диференциално да е било ,но лампата загася...Дотук всичко е ясно. Кажи ми в първия сервиз в България масла и филтри какво източиха/изсмукаха/ и къде бляха...

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го "стартираш от скрапа" и тоз мотор - не ти е първият върнат от оня свят.

А освен за тук, и за студентите ще има нагледно образователен материал, че в учебниците и лабораториите всичко е чисто и подредена, ама в реал лайфа е мазало на глеч.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Markony написа:

..Дотук всичко е ясно. Кажи ми в първия сервиз в България масла и филтри какво източиха/изсмукаха/ и къде бляха...

 Ми няма какво да кажа.

По сме склонни да вярваме, че клиента никога не е посещавал и подържал гаранцията в оторезираният дилър от който е закупена колата само и само да не плаща надявайки се на имиджа и качеството на Хонда с надеждата нищо да не и стане друго обяснение няма. Този или тази са егати (италианците) парцалите и такива възпитават деца и градът общество :mellow:. меко казано това е смущаващо.

Бранко сбъркал си професията, трябвало е да станеш лекар като, че ли по малко смърт щеше да има.:bye: 

Може да разчиташ на помощ ако се наложи. миналата седмица смених PVC клапана с нов стария е в безупречно състояние на 132 000км. предполагам този при теб е тотал щета и ако нямаш такъв наличен в момента мога веднага да ти го пратя ( моя малък принос към съживяването на тази ерка (R20) ти ще кажеш ако имаш нужда.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брутална тема! Не ми се мисли как би изглеждал изпускателния вал ако беше К20. Имам няколко въпросчета към Маестро Бранко, разбира се ако е склонен да мине на теория докато чакаме да се стопли навън за водоструйката 😊:

1. Има ли вероятност маслото ако все пак е сменяно някога след като е станал мармалада, да не е могло да циркулира поради затлачени магистрали и при тази ситуация, какъв би бил шанса то да пробие и прочисти с времето, ако приемем, че някой нов съвестен собственик би налял нещо качествено? Питането произхожда от това, че ако човек се ориентира към кола от Италия, каква би била възможността да се случи и дори да не разбере, че имало някога във времето такова мародерство.

2. При източване на евентуално смененото масло, може ли да се заблуди човек, че всичко е наред, в случай, че самото масло си циркулира в тесен обем блокирано от запушванията и си поддържа някакви параметри?

3. Колко би изкарал още такъв двигател ако случайно, не се е наложило да се отвори капака и види.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си спомням като ми монтира газовата преди мен беше дошъл един черен Сивик по спомен беше с разградска регистрация, с италиански произход, и ми показа подобна гняс, която изгребваше също като на клипчетата в началото. Надявам се да е в добро здраве оттогава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, HondaExplorer написа:

 Питането произхожда от това, че ако човек се ориентира към кола от Италия, каква би била възможността да се случи и дори да не разбере, че имало някога във времето такова мародерство.

Като ти каже джамбазина - "Моторът не се чува как работи" - очаквай гореописаната звукоизолация.

  • Харесвам 1
  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
2 hours ago, Markony said:

 От тук нататък слагам Amsoil XL 0W20 и се молим! С чисто нов ангренаж и малко-по честа смяна на масло ще изкара 200 к км.

Защо е този избор на масло Aimsol XL0w20,какво е по-добро  то от други масла 0w20.

Какво се очаква от него да направи,а други масла не могат.

Повтарям се но неотварянето на двигателя  и запушените отвори на маслообирателните сегменти  а те на 100% са такива,как може да се оправят.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Защо е този избор на масло Aimsol XL0w20,какво е по-добро  то от други масла 0w20.

Какво се очаква от него да направи,а други масла не могат.

Повтарям се но неотварянето на двигателя  и запушените отвори на маслообирателните сегменти  а те на 100% са такива,как може да се оправят.

 

Колко двигателя си отварял? Щом твърдиш , че са на 100% запушени трябва да го казваш от опит. 

 

 

От реакцията и липсата на отговор - разбрах.То без друго при липса на препинателни знаци,правописни грешки и да имаше отговор ,нямаше да разбера.

Редактирано от z_chakarov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Снимката на буталото в поста на Владо е от моя Сивик 6 / D14A3 / 410000 км.

Колата не пушеше, освен в продължителен режим на моторна спирачка. ДВГ-то бе далеч по-чисто при реглаж клапани, просто гореше 1 л. масло на 2000 км.

image.png

Предния собственик я купил от италия и я карал 10 години на газ, със Шел 10w-40, без да прави клапани - казали му у Враца че били хидравлични.

След чистене и основен ремонт (тези бутала, но нови сегменти и маслообирачи) не пипа грам масло и се кара с 5w-30 в момента. 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм две коли от Италия, като първата (Ескорт 1,4 бензин) беше долу-горе на това дередже като тази, която е възкресил Маркони, само че бяха по спечени гадостите. Видимият ефект беше, че харчеше масло и като поостарее маслото и се натовари мотора, го хвърляше през отдушника и цапаше въздушния филтър (точно както го е обяснил Маркони в пост 21). Не е за вярване, но моторът без да е чистен, изкара на газ доста години и по спомен 70-тина хиляди км., преди ръждата да унищожи автомобила и да отиде в автоморгата (вече го бях дал на баща ми). Моторът до последно си работеше, както в началото - явно е бил много дуракоустойчив :lol:.

Втората ми италианка беше Меган 1, 1,6 бензин. Оказа се с отлично поддържан мотор, който се кара до ден днешен от жена ми, като преди това съм го карал аз, баща ми и дъщеря ми - общо около 80К. Никога не е харчил масло. За това време са сменени само термостат, едната бобина и ламбда сонда (и ангренажен ремък, разбира се). Колата, макар и на над 20 г. няма и точка ръжда. 

С две думи и сега нямам сигурна рецепта как се избира кола, така че да разбереш какво има в двигателя и ще бъда благодарен на @Markony, ако подаде някоя сламка :worthy:.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, inspektora написа:

 

С две думи и сега нямам сигурна рецепта как се избира кола, така че да разбереш какво има в двигателя и ще бъда благодарен на @Markony, ако подаде някоя сламка :worthy:.

 

 Ми отиваш при джамбазина да те излъже...знаеш го! Не те интересуват екстрите,годините ,документите,историята от сервиза.Лъжат навсякъде,дори в Бултрако,дори във фирмения сервиз в Швейцария... Написваш си домашното и проверяваш всичко,двигател,скоростна курия,вибрации,боя,луфтове по врати и капаци.Отвратително е,но няма друг начин.Постоянно ходя на огледи е Русе. Мразят ме. Оглеждам колата кукла...вали дъжд.Лягам в калта...кардана го няма. Питам къде е?  Вдига рамене ...аз не съм собственика ,колата на ход дойде от Испания и се врътна и се прибра в караваната. Следващия глупак ще се нашие....

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@inspektora За това няма рецепта. Като да си дириш гадже е.

И всичко видимо да е наред, експлоатацията си показва.

Перфектни са само новите, ама и това вече не е така. Светът се обърка, щото всеки бърка - я в кацата, я в преценките си.

Вземаш "по любов", караш си живота и проблемите с нея са част от него. Решаваш ги, или решаваш друго. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 1/10/2024 at 6:24 PM, z_chakarov said:

Колко двигателя си отварял? Щом твърдиш , че са на 100% запушени трябва да го казваш от опит. 

 

 

От реакцията и липсата на отговор - разбрах.То без друго при липса на препинателни знаци,правописни грешки и да имаше отговор ,нямаше да разбера.

Да видим ти с какво помогна в тази тема освен спам и за заяждане не виждам нищо съществено да си написал, явно толкова можеш.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, CARPERA написа:

Да видим ти с какво помогна в тази тема освен спам и за заяждане не виждам нищо съществено да си написал, явно толкова можеш.

 

Той колегата никъде не е писал,че му трябва помощ, за да му помагаме.Просто исках да знам, щом твърдиш нещо на 100% , дали ти се е случвало, да приложиш снимки,факти и т.н.Пък за спама няма да коментирам.... като почна във всяка тема да пиша за реглаж на клапани и оригинални масла с филтри,тогава може да се счита за спам.Поне не се оплаквам на модераторите,когато получа "не харесвам" на коментар.Може да предложиш да го премахнат като опция.Щом го има и не съм доволен от коментара , ще го използвам!

 

Повече няма да пиша в темата.Колегата ако иска може да разчисти малко коментарите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@z_chakarov

Когато имаш въпроси към мен можеш да ги зададеш наЛС.

В повечено случай се оправят нещата след регулиране на клапани и смяна с оригинално масло.

Когато дадеш "не харесвам" дай ти предложени как да се реши проблема,при теб го няма това само цъкане върху тази икона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.01.2024 г. at 18:24, z_chakarov написа:

Колко двигателя си отварял? Щом твърдиш , че са на 100% запушени трябва да го казваш от опит. 

 

От реакцията и липсата на отговор - разбрах.То без друго при липса на препинателни знаци,правописни грешки и да имаше отговор ,нямаше да разбера.

@CARPERA, този път колегата не Ви е цъкал минус, а се е аргументирал напълно основателно. И за двата въпроса.

 

Гледам, вместо да отговорите - дал сте минус. После не се оплаквайте (отново), че някой злоупотребява с това.

 

На 10.01.2024 г. at 21:54, Markony написа:

За мен е обидно да си правя труда да пиша и някой вместо да прочете..... да пита пак.и пак... и пак.

И ако и това не Ви стига, ще Ви го кажа в прав текст и възможно най-любезно - моля, не разваляйте хубавата тема!

 

Достатъчно!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това желе не може ли да се види като се отвори капачката и се освети с фенерче :rolleyes: че иначе е дебела работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено през капачката не се вижда достатъчно. Единственото, което се сещам е да се бръкне с ендоскопска камера през гърловината за маслото и да се види каквото може :shock:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При маслена капачка с глеч, джамбазите са наясно какво има вътре и чистят до където бръкнат, но с минимум инвестиции на време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нещо няма начин да не се види като се отвори капачката.

413762890_Screenshot_20240112-141347_SamsungInternet.thumb.jpg.ea85656a20df7782134be96fd6627357.jpg

 

Когато си светне  се вижда доста добре какво е вътре.

20231216_125009.thumb.jpg.8b86765f886c8f1710ad62a13cf98a95.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз се хващам за словата на мъдреца като удавник за сламка за да опитам да извлека някаква есенция:

 

На 10.01.2024 г. at 13:17, Markony написа:

 Да си припомним принципа:Изпарено масло на 160 градуса се опира в площ с температура 80 градуса. Кондензира една част и се връща в двигареля.Другата част посредством PCV клапана влиза в всмукателния колектор.Трета част през капака влиза в дросела.Като няма студена площ/ киреча е топлинен и звукоизолатор/ маслото не кондензира.Съответно отива течно за изгаряне..... Там всичко беше леж. От тук нататък слагам Amsoil XL 0W20 и се молим! С чисто нов ангренаж и малко-по честа смяна на масло ще изкара 200 к км.

 

Това не означава ли, че такава кола ще пуши повече от нормалното и ще е със зацапан ауспух, което общо взето е едно от първите неща които се гледат при покупка, ако приемем, че купувачът е с бяла риза, достатъчно средства в джоба и с "достойнство"  за да не отвие капачката за маслото и да свети с фенерче?

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...