Markony 2241 #1 Публикувано 8 Януари Не ми отговаряйте! Въпроса е реторичен. Вече съм се захванал. 135000 км от Италия.Минал през няколко видни сервиза в София..Твърдя ,че преди да се газифицира ,колата трябва да е перфектна на бензин.,,Тая не е! VID_20240104_115313.mp4 6 2 1 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1229 #2 Отговорено 8 Януари Здравей Бранко и за много години. Това видео го качи в темата за маслата за да се вижда от всички. Потресен съм. Щом си се захванал да го вкараш в кондиция този мотор значи си видял още много ресурс в него иначе няма да го пипнеш, с колегите ще се радваме ако продължиш с видиата до изкарването му на пътя. 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #3 Отговорено 8 Януари (Редактирано) Мите,R20 e най-здравия и добър мотор правен някога, Захванах се ,защото ме е яд много...,жал ми е за клиента дал мнайсе хиляди лева да купи подарък на жена си за Коледа. А и няма кой друг да се хване с тая мизерия... Редактирано 8 Януари от Markony 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #4 Отговорено 8 Януари Малко ръчен труд. Много търпение и ......псувни. VID_20240104_122300.mp4 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #5 Отговорено 8 Януари (Редактирано) Следва химията.Добре че имам познати в ПО и корабната...цъкнете върху снимките за реалното положение.. Редактирано 8 Януари от Markony 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #6 Отговорено 8 Януари Трети ден.Мириша целия на мазут и на .....онова от траверсите 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #7 Отговорено 8 Януари На следващоя ден продължавам да минимизирам щетите..Тук отдавна не е минавало масло.Ангренажа е изпилен тотално.Това го чух и на слух преди да разглобя... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #8 Отговорено 8 Януари Няма да пускам повече снимки ...надолу е същото. Нека да погледнем положително......в кашончето от личните ми запаси 7 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #9 Отговорено 9 Януари Това твоето не е просто майсторлък, а вадене на мотора от будна кома. 5 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1229 #10 Отговорено 9 Януари +1 за Цецо. Бранко е уникален. Ако всички бяха като него... щяхме да пътуваме много по спокойно! Това е тема която си струва да се чете а не "Клопа ми нещо отзад". 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 18 #11 Отговорено 9 Януари (Редактирано) Поклон за положения труд. Малко биха се заели с такава задача, аз не познавам такъв. Моята ще я отварям като се затопли за пръв път за клапани. Надявам се да е по различна.Засега гледам само през капачката. И ,ако може един въпрос. Имаше ли налеп по самата капачка? Нещо което може да види всеки бъдещ купувач на подобна кола. Редактирано 9 Януари от gecata1059 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #12 Отговорено 9 Януари Преди 9 часа, Markony написа: На голям екран съм успокоен. Мислех че това на вала са язви, но е от препарата. Ще живее! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1513 #13 Отговорено 9 Януари (Редактирано) При толкова оцапан мотор ,какво става с сегментите. Докъде е чистенено,а буталата отворите под маслосъбирателния сегмент ще са тотал щета. Визирам това Редактирано 9 Януари от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #14 Отговорено 9 Януари Преди 3 часа, gecata1059 написа: Поклон за положения труд. Малко биха се заели с такава задача, аз не познавам такъв. Моята ще я отварям като се затопли за пръв път за клапани. Надявам се да е по различна.Засега гледам само през капачката. И ,ако може един въпрос. Имаше ли налеп по самата капачка? Нещо което може да види всеки бъдещ купувач на подобна кола. Не,беше избърсана идеално 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #15 Отговорено 9 Януари (Редактирано) Преди 1 час, CARPERA написа: При толкова оцапан мотор ,какво става с сегментите. Докъде е чистенено,а буталата отворите под маслосъбирателния сегмент ще са тотал щета. Визирам това Чакай първо да го направя да се върти,после ще гледаме колко гори :). Навън е -7 и водоструйката е неизползваема Изобщо не съм подготвен за такъв ремонт. Радвай се ,че заради тебе имам 4 ангренажни комплекта за R20... Редактирано 9 Януари от Markony 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 18 #16 Отговорено 9 Януари (Редактирано) Не им е за първи път. Редактирано 9 Януари от gecata1059 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #17 Отговорено 9 Януари Преди 15 часа, Митко Йотов написа: Здравей Бранко и за много години. Това видео го качи в темата за маслата за да се вижда от всички. Потресен съм. Щом си се захванал да го вкараш в кондиция този мотор значи си видял още много ресурс в него иначе няма да го пипнеш, с колегите ще се радваме ако продължиш с видиата до изкарването му на пътя. Ако беше за тип масло или интервал за смяна ДА. Ама тук никога не сменяно масло. Светва лампата за ниско ниво. Спира се на бензиностанция. Купува се каквото има на рафта и лампата загася. Може и диференциално да е било ,но лампата загася...Дотук всичко е ясно. Кажи ми в първия сервиз в България масла и филтри какво източиха/изсмукаха/ и къде бляха... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #18 Отговорено 9 Януари Ще го "стартираш от скрапа" и тоз мотор - не ти е първият върнат от оня свят. А освен за тук, и за студентите ще има нагледно образователен материал, че в учебниците и лабораториите всичко е чисто и подредена, ама в реал лайфа е мазало на глеч. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1229 #19 Отговорено 9 Януари Преди 5 часа, Markony написа: ..Дотук всичко е ясно. Кажи ми в първия сервиз в България масла и филтри какво източиха/изсмукаха/ и къде бляха... Ми няма какво да кажа. По сме склонни да вярваме, че клиента никога не е посещавал и подържал гаранцията в оторезираният дилър от който е закупена колата само и само да не плаща надявайки се на имиджа и качеството на Хонда с надеждата нищо да не и стане друго обяснение няма. Този или тази са егати (италианците) парцалите и такива възпитават деца и градът общество . меко казано това е смущаващо. Бранко сбъркал си професията, трябвало е да станеш лекар като, че ли по малко смърт щеше да има. Може да разчиташ на помощ ако се наложи. миналата седмица смених PVC клапана с нов стария е в безупречно състояние на 132 000км. предполагам този при теб е тотал щета и ако нямаш такъв наличен в момента мога веднага да ти го пратя ( моя малък принос към съживяването на тази ерка (R20) ти ще кажеш ако имаш нужда. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #20 Отговорено 9 Януари Брутална тема! Не ми се мисли как би изглеждал изпускателния вал ако беше К20. Имам няколко въпросчета към Маестро Бранко, разбира се ако е склонен да мине на теория докато чакаме да се стопли навън за водоструйката 😊: 1. Има ли вероятност маслото ако все пак е сменяно някога след като е станал мармалада, да не е могло да циркулира поради затлачени магистрали и при тази ситуация, какъв би бил шанса то да пробие и прочисти с времето, ако приемем, че някой нов съвестен собственик би налял нещо качествено? Питането произхожда от това, че ако човек се ориентира към кола от Италия, каква би била възможността да се случи и дори да не разбере, че имало някога във времето такова мародерство. 2. При източване на евентуално смененото масло, може ли да се заблуди човек, че всичко е наред, в случай, че самото масло си циркулира в тесен обем блокирано от запушванията и си поддържа някакви параметри? 3. Колко би изкарал още такъв двигател ако случайно, не се е наложило да се отвори капака и види. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #21 Отговорено 10 Януари Да много резонни въпроси! Аз карам кола от Италия и имах същите проблеми,но в много по-малък %. Стареенето на масло е сериозна наука.Когато си създавах моето масло, инжинерите химици в родната ни фабрика,казаха.."Не може хем да е руса ,хем брюнетка. Примерно,това ,че TBN 0 не значи ,че маслото не маже. По всички класификатори живота е свършил,но то си смазва и двигателя си работи.Накрая си стиснахме ръцете да изкарва 8000 км ,но да е топ като характеристики. Аз съм недоверчив...тестове на моите коли, една партида замина за Ирак и една за Русия. След година иракчаните купиха 10 тона , а руснаците 100. Това преди ембаргото.В Русия не може да изкара 8000 км ,В Ирак изкарва 12000. Каква е разликата? В конденза. Това си е вода. Винаги има конденз,но колко? Оказа се ,че кондеза кара маслото да шлакува много странно. Получава се една ципа ,която е вид пресечено масло,но много не реагира на промишлени разтворители.Отдолу е грес,мека и разтворима. В маслената индустрия се приема като императив ,че маслото се сменя на време. Не се слагат добавки за абсорбиране на влагата ,както в хидравличното масло и спирачната течност.Погледнете внимателно първия клип в темата.Вижда се ясно за какво говоря.Ами ако не се смени навреме? Получават се необратими процеси по отлагане на шлака ,която не се разтваря от новото масло.В него има калциава основа,но тя не действа на ципата.Шлаката се отлага само на места ,където няма налягане и няма поток на масло...там където има разплискване се отлага спокойно. С други думи в маслените канали и вътре във валовете всичко си е наред.Както се вижда и разпределителния вал не е мръднал.Иглените лагери след измиването киснаха в ултразвукова вана и изкараха всички парцали.Двигателя вече е сглобен и си работи перфектно, В момента го газифицирам. Това което е важно да се почистят двата скрити картера и PCV клапана.Липсата на чиста площ в картерите кара отдушнеците да не работят. Да си припомним принципа:Изпарено масло на 160 градуса се опира в площ с температура 80 градуса. Кондензира една част и се връща в двигареля.Другата част посредством PCV клапана влиза в всмукателния колектор.Трета част през капака влиза в дросела.Като няма студена площ/ киреча е топлинен и звукоизолатор/ маслото не кондензира.Съответно отива течно за изгаряне..... Там всичко беше леж. От тук нататък слагам Amsoil XL 0W20 и се молим! С чисто нов ангренаж и малко-по честа смяна на масло ще изкара 200 к км. 9 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #22 Отговорено 10 Януари Аз си спомням като ми монтира газовата преди мен беше дошъл един черен Сивик по спомен беше с разградска регистрация, с италиански произход, и ми показа подобна гняс, която изгребваше също като на клипчетата в началото. Надявам се да е в добро здраве оттогава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #23 Отговорено 10 Януари Преди 20 часа, HondaExplorer написа: Питането произхожда от това, че ако човек се ориентира към кола от Италия, каква би била възможността да се случи и дори да не разбере, че имало някога във времето такова мародерство. Като ти каже джамбазина - "Моторът не се чува как работи" - очаквай гореописаната звукоизолация. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1513 #24 Отговорено 10 Януари (Редактирано) 2 hours ago, Markony said: От тук нататък слагам Amsoil XL 0W20 и се молим! С чисто нов ангренаж и малко-по честа смяна на масло ще изкара 200 к км. Защо е този избор на масло Aimsol XL0w20,какво е по-добро то от други масла 0w20. Какво се очаква от него да направи,а други масла не могат. Повтарям се но неотварянето на двигателя и запушените отвори на маслообирателните сегменти а те на 100% са такива,как може да се оправят. Редактирано 10 Януари от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z_chakarov 24 #25 Отговорено 10 Януари (Редактирано) Преди 2 часа, CARPERA написа: Защо е този избор на масло Aimsol XL0w20,какво е по-добро то от други масла 0w20. Какво се очаква от него да направи,а други масла не могат. Повтарям се но неотварянето на двигателя и запушените отвори на маслообирателните сегменти а те на 100% са такива,как може да се оправят. Колко двигателя си отварял? Щом твърдиш , че са на 100% запушени трябва да го казваш от опит. От реакцията и липсата на отговор - разбрах.То без друго при липса на препинателни знаци,правописни грешки и да имаше отговор ,нямаше да разбера. Редактирано 10 Януари от z_chakarov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #26 Отговорено 10 Януари (Редактирано) Снимката на буталото в поста на Владо е от моя Сивик 6 / D14A3 / 410000 км. Колата не пушеше, освен в продължителен режим на моторна спирачка. ДВГ-то бе далеч по-чисто при реглаж клапани, просто гореше 1 л. масло на 2000 км. Предния собственик я купил от италия и я карал 10 години на газ, със Шел 10w-40, без да прави клапани - казали му у Враца че били хидравлични. След чистене и основен ремонт (тези бутала, но нови сегменти и маслообирачи) не пипа грам масло и се кара с 5w-30 в момента. Редактирано 10 Януари от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #27 Отговорено 10 Януари Имал съм две коли от Италия, като първата (Ескорт 1,4 бензин) беше долу-горе на това дередже като тази, която е възкресил Маркони, само че бяха по спечени гадостите. Видимият ефект беше, че харчеше масло и като поостарее маслото и се натовари мотора, го хвърляше през отдушника и цапаше въздушния филтър (точно както го е обяснил Маркони в пост 21). Не е за вярване, но моторът без да е чистен, изкара на газ доста години и по спомен 70-тина хиляди км., преди ръждата да унищожи автомобила и да отиде в автоморгата (вече го бях дал на баща ми). Моторът до последно си работеше, както в началото - явно е бил много дуракоустойчив . Втората ми италианка беше Меган 1, 1,6 бензин. Оказа се с отлично поддържан мотор, който се кара до ден днешен от жена ми, като преди това съм го карал аз, баща ми и дъщеря ми - общо около 80К. Никога не е харчил масло. За това време са сменени само термостат, едната бобина и ламбда сонда (и ангренажен ремък, разбира се). Колата, макар и на над 20 г. няма и точка ръжда. С две думи и сега нямам сигурна рецепта как се избира кола, така че да разбереш какво има в двигателя и ще бъда благодарен на @Markony, ако подаде някоя сламка . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #28 Отговорено 10 Януари Преди 5 часа, CARPERA написа: Защо е този избор на масло Aimsol XL0w20,какво е по-добро то от други масла 0w20. Какво се очаква от него да направи,а други масла не могат. Повтарям се но неотварянето на двигателя и запушените отвори на маслообирателните сегменти а те на 100% са такива,как може да се оправят. За мен е обидно да си правя труда да пиша и някой вместо да прочете..... да пита пак.и пак... и пак. Тук на първия ред от совйствата пише с шрифт болд за коьоравите: https://www.amsoil.com/p/amsoil-extended-life-0w-20-100-synthetic-motor-oil-xlz/ 37% повече сапун.... Знам точно какво какво има вътре и защо го наливам.Знам и колко километра ще изкара.Само да си посмял да кажеш на някой да си налее такова масло щото Маркони казал...... 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #29 Отговорено 10 Януари Преди 2 часа, inspektora написа: С две думи и сега нямам сигурна рецепта как се избира кола, така че да разбереш какво има в двигателя и ще бъда благодарен на @Markony, ако подаде някоя сламка . Ми отиваш при джамбазина да те излъже...знаеш го! Не те интересуват екстрите,годините ,документите,историята от сервиза.Лъжат навсякъде,дори в Бултрако,дори във фирмения сервиз в Швейцария... Написваш си домашното и проверяваш всичко,двигател,скоростна курия,вибрации,боя,луфтове по врати и капаци.Отвратително е,но няма друг начин.Постоянно ходя на огледи е Русе. Мразят ме. Оглеждам колата кукла...вали дъжд.Лягам в калта...кардана го няма. Питам къде е? Вдига рамене ...аз не съм собственика ,колата на ход дойде от Испания и се врътна и се прибра в караваната. Следващия глупак ще се нашие.... 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #30 Отговорено 10 Януари @inspektora За това няма рецепта. Като да си дириш гадже е. И всичко видимо да е наред, експлоатацията си показва. Перфектни са само новите, ама и това вече не е така. Светът се обърка, щото всеки бърка - я в кацата, я в преценките си. Вземаш "по любов", караш си живота и проблемите с нея са част от него. Решаваш ги, или решаваш друго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1513 #31 Отговорено 11 Януари On 1/10/2024 at 6:24 PM, z_chakarov said: Колко двигателя си отварял? Щом твърдиш , че са на 100% запушени трябва да го казваш от опит. От реакцията и липсата на отговор - разбрах.То без друго при липса на препинателни знаци,правописни грешки и да имаше отговор ,нямаше да разбера. Да видим ти с какво помогна в тази тема освен спам и за заяждане не виждам нищо съществено да си написал, явно толкова можеш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
z_chakarov 24 #32 Отговорено 12 Януари Преди 8 часа, CARPERA написа: Да видим ти с какво помогна в тази тема освен спам и за заяждане не виждам нищо съществено да си написал, явно толкова можеш. Той колегата никъде не е писал,че му трябва помощ, за да му помагаме.Просто исках да знам, щом твърдиш нещо на 100% , дали ти се е случвало, да приложиш снимки,факти и т.н.Пък за спама няма да коментирам.... като почна във всяка тема да пиша за реглаж на клапани и оригинални масла с филтри,тогава може да се счита за спам.Поне не се оплаквам на модераторите,когато получа "не харесвам" на коментар.Може да предложиш да го премахнат като опция.Щом го има и не съм доволен от коментара , ще го използвам! Повече няма да пиша в темата.Колегата ако иска може да разчисти малко коментарите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1513 #33 Отговорено 12 Януари @z_chakarov Когато имаш въпроси към мен можеш да ги зададеш наЛС. В повечено случай се оправят нещата след регулиране на клапани и смяна с оригинално масло. Когато дадеш "не харесвам" дай ти предложени как да се реши проблема,при теб го няма това само цъкане върху тази икона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1492 #34 Отговорено 12 Януари На 10.01.2024 г. at 18:24, z_chakarov написа: Колко двигателя си отварял? Щом твърдиш , че са на 100% запушени трябва да го казваш от опит. От реакцията и липсата на отговор - разбрах.То без друго при липса на препинателни знаци,правописни грешки и да имаше отговор ,нямаше да разбера. @CARPERA, този път колегата не Ви е цъкал минус, а се е аргументирал напълно основателно. И за двата въпроса. Гледам, вместо да отговорите - дал сте минус. После не се оплаквайте (отново), че някой злоупотребява с това. На 10.01.2024 г. at 21:54, Markony написа: За мен е обидно да си правя труда да пиша и някой вместо да прочете..... да пита пак.и пак... и пак. И ако и това не Ви стига, ще Ви го кажа в прав текст и възможно най-любезно - моля, не разваляйте хубавата тема! Достатъчно! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
electric28 11 #35 Отговорено 12 Януари това желе не може ли да се види като се отвори капачката и се освети с фенерче че иначе е дебела работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 401 #36 Отговорено 12 Януари Обикновено през капачката не се вижда достатъчно. Единственото, което се сещам е да се бръкне с ендоскопска камера през гърловината за маслото и да се види каквото може 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5953 #37 Отговорено 12 Януари При маслена капачка с глеч, джамбазите са наясно какво има вътре и чистят до където бръкнат, но с минимум инвестиции на време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1513 #38 Отговорено 12 Януари Това нещо няма начин да не се види като се отвори капачката. Когато си светне се вижда доста добре какво е вътре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #39 Отговорено 12 Януари (Редактирано) Аз се хващам за словата на мъдреца като удавник за сламка за да опитам да извлека някаква есенция: На 10.01.2024 г. at 13:17, Markony написа: Да си припомним принципа:Изпарено масло на 160 градуса се опира в площ с температура 80 градуса. Кондензира една част и се връща в двигареля.Другата част посредством PCV клапана влиза в всмукателния колектор.Трета част през капака влиза в дросела.Като няма студена площ/ киреча е топлинен и звукоизолатор/ маслото не кондензира.Съответно отива течно за изгаряне..... Там всичко беше леж. От тук нататък слагам Amsoil XL 0W20 и се молим! С чисто нов ангренаж и малко-по честа смяна на масло ще изкара 200 к км. Това не означава ли, че такава кола ще пуши повече от нормалното и ще е със зацапан ауспух, което общо взето е едно от първите неща които се гледат при покупка, ако приемем, че купувачът е с бяла риза, достатъчно средства в джоба и с "достойнство" за да не отвие капачката за маслото и да свети с фенерче? Редактирано 12 Януари от HondaExplorer 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1229 #40 Отговорено 12 Януари До някъде,да. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове