Jump to content
rosenrt

Гарнитура за капака на клапаните

Recommended Posts

Здравейте. Гледам че повечето имат теч от капака, има ли решение освен силикон или от каква гарнитура сте доволни, марка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинална комплект или на Виктор Рейнц.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, rosenrt написа:

от каква гарнитура сте доволни, марка

 

Каквато и да сложиш, пак ще тече.

Проблема не е в марката гарнитура, годинките са им много на тези коли.

Проблемите са два:

1. Шайбите на гайките за притягане на капака. Имат гумено уплътнение, което е фира, заради годините. Гайките не могат да притегнат капака, понеже уплътнението след 20+ г. употреба се е сплескало и втвърдило.

2. Уплътнението (гарнитурата) на капака има извивка, която минава над валовете. Ако не сложиш силикон в перфектно правите ъгли на извивките, ще продължава да тече.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътнение на гайките има нови ,комплекта с гарнитурата,и аз това щях да попитам за извивките сигурно заводско там трябва да има силикон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих гарнитура с шайбите комплект на Victor Reinz 15-40047-01. Използвах само шайбите и си оставих старата оригинална гарнитура. Вече над 15хил. км. няма и капка масло. Шайбите оправиха нещата, но затегнах всичко с динамометричен ключ като следвам последователността. Може да направя снимка да видите, сиг. вече ще хване прах по главата.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Mys7Ic написа:

Аз купих гарнитура с шайбите комплект на Victor Reinz 15-40047-01. Използвах само шайбите и си оставих старата оригинална гарнитура. Вече над 15хил. км. няма и капка масло. Шайбите оправиха нещата, но затегнах всичко с динамометричен ключ като следвам последователността. Може да направя снимка да видите, сиг. вече ще хване прах по главата.

 

А силикон на извивките на разпределитела слагахте ли,то сигурно и капака трябва да е перфектен ако е крив пак няма да стане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без силикон. Даже имам 2 развалени шпилки на главата, преди са натегали здраво. Едвам ги докарах до силата на завиване. Още малко щяха да превъртят гайките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен си има лек теч около валовете. Сменях три пъти гарнитурата, нови комплекти с гумени и метални шайби. След 5000-6000км пак започва да протича...Правих процедурата при реглаж на клапани, не специално да спра това омасляване. Пробвал съм и без да слагам силикон в ъгълчетата, пак същата работа. Victor Reinz също мина, като марка без особено ефективен резултат спрямо останалите. Последно направих избор на гарнитура с шублера, избрах не марка, а по дебелина на профила да е най-висок в канала. Другото е обърнах всички шайби в комплекта обратно и под тях поставих метални с вътрешен диаметър преминаващ през уширението на шпилката след резбата. Проверих капака за кривина, почистих всички повърхнини и монтирах със силикон само в ъгълчетата по описание в ръководството. След въпросните няколко хиляди километра пак има омасляване...Карам и чистя основно маркуча на охладителната течност през някакъв пробег, да го предпазя от разлагане и раздуване в следствие на маслото. Може и избора на масло да е причина, наливам 10W40 Motul, liqui moly, Castrol и последните смени с някакво полско...Ако използвате пълни синтетики може и да няма омаслявания. Колата ми наближава 400 000км и мисля в моят случай е излишно да правя повече експерименти с масла и гарнитури :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да погледнеш клапанчето за картерната вентилация да не е заседнало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях, че имам много малко теч от тапата. Някои я залепват, но аз не съм. Отпред леко оливаше с оригиналната гарнитура, която беше на 30 хил. и слагайки само новите шайби, вече 15 хил почти няма теч. 

20231123_120821.jpg

20231123_120838.jpg

20231123_120855.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Сега видях, че имам много малко теч от тапата.

Сменяш О пръстена на тази тапа ,продават и направо тапи с О пръстени,чупят се крачетата при сваляне.

 

https://samurai.bg/тапа-разпределителен-вал-oem-12513p72003-12513-p72-003-honda-cr-v.html

https://namaleniavtochasti.com/accord-clcncm-2002-2008/6260-tapa-12513p72003-12513-p72-003-honda-cilindrova-glava.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.11.2023 г. at 9:04, Krasi-mir написа:

 

Каквато и да сложиш, пак ще тече.

Проблема не е в марката гарнитура, годинките са им много на тези коли.

Проблемите са два:

1. Шайбите на гайките за притягане на капака. Имат гумено уплътнение, което е фира, заради годините. Гайките не могат да притегнат капака, понеже уплътнението след 20+ г. употреба се е сплескало и втвърдило.

2. Уплътнението (гарнитурата) на капака има извивка, която минава над валовете. Ако не сложиш силикон в перфектно правите ъгли на извивките, ще продължава да тече.

 

Така си е, повечето от тези автомобили вече минават четвърт век :)

Аз съм ползвал две марки от въпросната гарнитура. Елринг и Виктор Рейнц.

Елдринга текна веднага, с Виктор Рейнц три години нямаше теч, но в крайна сметка също се предаде.

 

От пластмасовата тапа също имах теч - смених О-пръстена с нов, закупен за стотинки от магазин за уплътнения. Издъжа 2-3 години, след което отново текна.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С гарнитура комплект на марката AJUSA нямам никакви проблеми. Вече трета такава слагам. Сменям ги на 20-30к км след регулирането на клапаните. Не съм имал случай на протичане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виктор Рейнц - 4 години без проблем. Другият месец отивам пак за центровка на клапаните и ще я сменя със същата. Да се има в предвид, че манипулацията се прави в Бултрако, т.е те също използват тази марка като алтернативна на оригинала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...