rosenrt 1 #1 Публикувано 23 Ноември, 2023 Здравейте. Гледам че повечето имат теч от капака, има ли решение освен силикон или от каква гарнитура сте доволни, марка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #2 Отговорено 23 Ноември, 2023 Оригинална комплект или на Виктор Рейнц. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #3 Отговорено 23 Ноември, 2023 (Редактирано) Преди 4 часа, rosenrt написа: от каква гарнитура сте доволни, марка Каквато и да сложиш, пак ще тече. Проблема не е в марката гарнитура, годинките са им много на тези коли. Проблемите са два: 1. Шайбите на гайките за притягане на капака. Имат гумено уплътнение, което е фира, заради годините. Гайките не могат да притегнат капака, понеже уплътнението след 20+ г. употреба се е сплескало и втвърдило. 2. Уплътнението (гарнитурата) на капака има извивка, която минава над валовете. Ако не сложиш силикон в перфектно правите ъгли на извивките, ще продължава да тече. Редактирано 23 Ноември, 2023 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rosenrt 1 #4 Отговорено 23 Ноември, 2023 Уплътнение на гайките има нови ,комплекта с гарнитурата,и аз това щях да попитам за извивките сигурно заводско там трябва да има силикон Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #5 Отговорено 23 Ноември, 2023 Аз купих гарнитура с шайбите комплект на Victor Reinz 15-40047-01. Използвах само шайбите и си оставих старата оригинална гарнитура. Вече над 15хил. км. няма и капка масло. Шайбите оправиха нещата, но затегнах всичко с динамометричен ключ като следвам последователността. Може да направя снимка да видите, сиг. вече ще хване прах по главата. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rosenrt 1 #6 Отговорено 23 Ноември, 2023 преди 2 минути, Mys7Ic написа: Аз купих гарнитура с шайбите комплект на Victor Reinz 15-40047-01. Използвах само шайбите и си оставих старата оригинална гарнитура. Вече над 15хил. км. няма и капка масло. Шайбите оправиха нещата, но затегнах всичко с динамометричен ключ като следвам последователността. Може да направя снимка да видите, сиг. вече ще хване прах по главата. А силикон на извивките на разпределитела слагахте ли,то сигурно и капака трябва да е перфектен ако е крив пак няма да стане Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #7 Отговорено 23 Ноември, 2023 Без силикон. Даже имам 2 развалени шпилки на главата, преди са натегали здраво. Едвам ги докарах до силата на завиване. Още малко щяха да превъртят гайките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandy 23 #8 Отговорено 23 Ноември, 2023 При мен си има лек теч около валовете. Сменях три пъти гарнитурата, нови комплекти с гумени и метални шайби. След 5000-6000км пак започва да протича...Правих процедурата при реглаж на клапани, не специално да спра това омасляване. Пробвал съм и без да слагам силикон в ъгълчетата, пак същата работа. Victor Reinz също мина, като марка без особено ефективен резултат спрямо останалите. Последно направих избор на гарнитура с шублера, избрах не марка, а по дебелина на профила да е най-висок в канала. Другото е обърнах всички шайби в комплекта обратно и под тях поставих метални с вътрешен диаметър преминаващ през уширението на шпилката след резбата. Проверих капака за кривина, почистих всички повърхнини и монтирах със силикон само в ъгълчетата по описание в ръководството. След въпросните няколко хиляди километра пак има омасляване...Карам и чистя основно маркуча на охладителната течност през някакъв пробег, да го предпазя от разлагане и раздуване в следствие на маслото. Може и избора на масло да е причина, наливам 10W40 Motul, liqui moly, Castrol и последните смени с някакво полско...Ако използвате пълни синтетики може и да няма омаслявания. Колата ми наближава 400 000км и мисля в моят случай е излишно да правя повече експерименти с масла и гарнитури :) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #9 Отговорено 23 Ноември, 2023 Може да погледнеш клапанчето за картерната вентилация да не е заседнало. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mys7Ic 14 #10 Отговорено 24 Ноември, 2023 Сега видях, че имам много малко теч от тапата. Някои я залепват, но аз не съм. Отпред леко оливаше с оригиналната гарнитура, която беше на 30 хил. и слагайки само новите шайби, вече 15 хил почти няма теч. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimkaraganchev 61 #11 Отговорено 27 Декември, 2023 Без силикон не става. Какво ви притеснява? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #12 Отговорено 28 Декември, 2023 Quote Сега видях, че имам много малко теч от тапата. Сменяш О пръстена на тази тапа ,продават и направо тапи с О пръстени,чупят се крачетата при сваляне. https://samurai.bg/тапа-разпределителен-вал-oem-12513p72003-12513-p72-003-honda-cr-v.html https://namaleniavtochasti.com/accord-clcncm-2002-2008/6260-tapa-12513p72003-12513-p72-003-honda-cilindrova-glava.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Недьо 4 #13 Отговорено 14 Януари Въпросния опръстен 27х2,5мм. https://forums.hondabg.com/topic/103629-теч-на-масло-от-пластмасовата-капачка-на-главата/page/2/?tab=comments#comment-1057597938 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir8507 14 #14 Отговорено 18 Март На 23.11.2023 г. at 9:04, Krasi-mir написа: Каквато и да сложиш, пак ще тече. Проблема не е в марката гарнитура, годинките са им много на тези коли. Проблемите са два: 1. Шайбите на гайките за притягане на капака. Имат гумено уплътнение, което е фира, заради годините. Гайките не могат да притегнат капака, понеже уплътнението след 20+ г. употреба се е сплескало и втвърдило. 2. Уплътнението (гарнитурата) на капака има извивка, която минава над валовете. Ако не сложиш силикон в перфектно правите ъгли на извивките, ще продължава да тече. Така си е, повечето от тези автомобили вече минават четвърт век :) Аз съм ползвал две марки от въпросната гарнитура. Елринг и Виктор Рейнц. Елдринга текна веднага, с Виктор Рейнц три години нямаше теч, но в крайна сметка също се предаде. От пластмасовата тапа също имах теч - смених О-пръстена с нов, закупен за стотинки от магазин за уплътнения. Издъжа 2-3 години, след което отново текна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hanchko 29 #15 Отговорено 11 Ноември С гарнитура комплект на марката AJUSA нямам никакви проблеми. Вече трета такава слагам. Сменям ги на 20-30к км след регулирането на клапаните. Не съм имал случай на протичане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
katri71 23 #16 Отговорено 11 Ноември Виктор Рейнц - 4 години без проблем. Другият месец отивам пак за центровка на клапаните и ще я сменя със същата. Да се има в предвид, че манипулацията се прави в Бултрако, т.е те също използват тази марка като алтернативна на оригинала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове