Jump to content
pelmel

Legend KB1 или Lexus GSIII 4.3

Recommended Posts

Здравейте на всички!

Колебая се между тези две марки.

Преди години имах civic MB6, която карах близо 10 години и бях много доволен. Фен съм на Хонда. Искам да разбера и вашето мнение по въпроса. Коя от двете коли е по добрата. Мисля да карам на газ. Ще съм благодарен да споделите мнение. Бюджета е 22-23к. Като отделно съм си приготвил още 3000 за обслужване.

Редактирано от pelmel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста различни са точно тези модели. Ледженда има 4х4, Лексуса няма, но е v8 двг. Също за комфорт не знам и екстри. Не съм карал, но може би Лексуса да вози по-добре, но не знам какви екстри предлага като обдухване, дистроник, адаптивни фарове.

Ако искаш 4x4, може би трябва да се сравняваш GS350, той е и v6, така че може би ще е по-подходящ за сравнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото колега, но това което си посочил не става на газ.

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Лекса нямам лични впечатления, но по картинки в нета, не ме кефи - лично мнение. А 4.3 мотора е с 20 коня по-слаб от на Ледженда.

Но по картинки не става. Сядаш - караш - решаваш. Леджо е кола за водача, а Лека е да те возят отзад - всекиму своето.

От 3 години карам КВ1, а на газ е от 11. Няма драма. Разход газ извънградско около 11/100. Градско / зиме /къси разстояния е около 16/100.

Тиха, комфортна, твърдо окачване в началото на хода му, SH-AWD е безотказно и се усеща смисълът от него особено в острите завои по проходите.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали има значение за теб, но GS III 430 е със задно предаване.

Въртящият момент на GS е по-висок отколкото на Legend, и то при по-ниски обороти.

Доколкото съм чел по форумите и групите, цените на оригинални части за GS са една идея по-достъпни, отколкото на Legend, и се намират по-лесно. Но може и да се лъжа.

 

Страничен повод за размисъл: не е ли малко рисковано да се изсипят 25+ хил. лв. за автомобил, който в най-добрия случай ще е поне на 300 хил. км.?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е КВ1 2007-ма. Фейса е след 2008-ма и се води КВ2. Той може и да гони тая цена.

Авторът да уточни кои Ледженд визира, защото визията и цената им е различна, но същността е еднаква.

За протокола - моята е на 351000км - нищо и няма.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Визирам KB1 преди фейса. До скоро си мислих да вземам акорд, но като видях цените на акордите (хубав са по 15-17 говоря за type r и всички екстри за модела които не са много) се замислих за легенда, поне да знам за какво давам пари. Притесняват ме по-скъпите неща. Тампони мотор, планетарните съединители, носачи. Общо взето знам че ако е читав екземпляра няма много много грижи. Също така ми казаха че ако ще я карам на газ задължително реглаж на клапаните на 10000 км. Други ме плашат, че ако нещо се случи с 4x4 -то съм свършен. Такива неща. 

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

От Лекса нямам лични впечатления, но по картинки в нета, не ме кефи - лично мнение. А 4.3 мотора е с 20 коня по-слаб от на Ледженда.

Но по картинки не става. Сядаш - караш - решаваш. Леджо е кола за водача, а Лека е да те возят отзад - всекиму своето.

От 3 години карам КВ1, а на газ е от 11. Няма драма. Разход газ извънградско около 11/100. Градско / зиме /къси разстояния е около 16/100.

Тиха, комфортна, твърдо окачване в началото на хода му, SH-AWD е безотказно и се усеща смисълът от него особено в острите завои по проходите.

Цецо, според мен Ледженда по картинки не става :D Пък и вътре таблото е като аркадна игра :) 

@pelmel с адекватно обслужване надали нещо ще се прецака по изброените неща: Кутия, sh-awd. Сменя се маслото и си караш. Кутията е 5 степенен автомат, който е много здрав.  За тампоните е ясно, отидат ли си, трябва да се сменят, от това няма мърдане. Гледам си от Варна, можеш да разпиташ Лило(Люцкан ot лексус Форума) как стоят нещата с частите и дали има наблюдения над GS 430. 

 

@pepur е човека, който кара лексус и внася Лексуси, та той може да даде повече светлина по въпроса и да ти помогне да направиш правилния избор. 

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нещо относно газовият инжекцион. Вярно ли е реглаж се прави на клапаните на 10 хил. км

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко се обърках, 10 000 реглаж на клапаните за ГС или КБ1?

 

на КБ1 до 40 000 няма проблем, да си я караш, разбира се, че ако прояви симптоми отива за проверка, но със сигурност не е на 10 000 за Хондата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време аз бях пред същата дилема само че не беше осмака на лексус. Разликата в поведението на пътя между хондата и лексуса на задно е много голяма. Не че в Legend-a е много широко отзад и в багажника, но в лексуса е още по-тясно. Откъм екстри е ясно че не липсват и при двете.

След тест драйв на двата автомобила колебанията ми напълно изчезнаха.

 

Реглажа на клапани го правя на 30 000км.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато нещата опрат до малки разлики всичко което е от значение коя те кефи повече. Чувал съм хубави работи за Лексуса, но Legend-да е друга бира. Не искам да омаловажавам другите модели на Хонда или Лексуси, но определено този от най добрите. Комшията ми се върна от Канада преди няма година и ми вика бачках поддръжка кол центъра към Хонда. Legend e единствения модел за който той никога не е имал обаждане за проблем, също спомена, че е питал и неговите колеги и същата работа.  :) 

 

П.С Не мога да кажа, че абсолютно никога не се чупи ама не е ако като да се чудиш как да го караш :)  Също така това е форум за Хонда колкото и да сме без пристрастни, нямаше да сме тук ако нямахме поне малко страст към марката :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да сме безпристрастни, сравняваме подобни класове машини, но при марките йерархията мисля е за Лексус, като по-луксозен клас автомобили. За 7ма поредна година е номер 1 с потребители с най-малко оплаквания.
Та, вземи и това под въпрос.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията. Започвам търсене, колкото и дълго да отнеме. Такъв Лексус,с 4.3 който става на газ поне по обяви в интернет, има един който се предлага в момента.

https://m.mobile.bg/details/11691335821068939

По наблюдения според мен тази има някакъв удар, отзад. Фугите на багажника не са симетрични.

 

Легенда има доста повече обяви, една от тях ми допада доста на снимки, и другата седмица ще отида на оглед.

https://www.cars.bg/offer/64c8f82142ea340d9f0a2432

 

Имам и още един въпрос. Всички легенди ли са с Bose премиум аудио система?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лексусът от обявата изглежда добре, от частно лице, купуван нов от БГ и на добра цена. Вероятно пробегът е реален.  Обади ли се да разпиташ продавача? Хубавото е, че почти сигурно има непрекъснато КАСКО от 2006 до момента и ако имаш твой човек-застраховател вероятно ще може да провери някаква история на щетите.

Друг вариант е да питаш в групата (Lexus Fans Bulgaria) дали някой знае автомобила или го е гледал.

Така или иначе трябва обстоен тест драйв и задължителен преглед в сервиз.

 

Легендата със сигурност е с врътнати километри, а и от автокъща, не знам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, pelmel написа:

Имам и още един въпрос. Всички легенди ли са с Bose премиум аудио система

Да.

Колата е с една единствена спецификация - максималната. Единствената разлика е вентилацията на седалките, но в избраната от теб е налична.

По ТТ данни и "сухи цифри" (размери / тегло / мощност-ускорение), Тойотата изглежда по-добра сделка, но Хонда си е Хонда, а и 4х4 е уникално като усещане и ако не го оставиш без масло е "желязно".

Покарай и двете и прецени, ако и сърцето решава.

https://bg.autodata24.com/lexus/gs/gs-iii/430-279-hp/details

https://bg.autodata24.com/honda/legend/legend-iv-kb1/35-v6-dohc-vtec/details

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички Legend-и са с камера, но не всички имат парктроник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парктроника мисля е дилърски монтаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, ceco_accord написа:

Да.

Колата е с една единствена спецификация - максималната. Единствената разлика е вентилацията на седалките, но в избраната от теб е налична.

По ТТ данни и "сухи цифри" (размери / тегло / мощност-ускорение), Тойотата изглежда по-добра сделка, но Хонда си е Хонда, а и 4х4 е уникално като усещане и ако не го оставиш без масло е "желязно".

Покарай и двете и прецени, ако и сърцето решава.

https://bg.autodata24.com/lexus/gs/gs-iii/430-279-hp/details

https://bg.autodata24.com/honda/legend/legend-iv-kb1/35-v6-dohc-vtec/details

 Благодаря за мнението! Ако слушам изцяло и само сърцето изобщо нямаше да пускам тема. Там избора е един...за Леджо

Редактирано от pelmel
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се чух с човека от София, от обявата за Лексуса по горе в чата. Като цяло колата била добре. Музиката не работила и не знаел защо. Мислил, че проблема бил в усилвателят. Оплака ми се че след скорошна смяна на предни дискове, случил на ментета и се изкривили. От там заради тресенето по носачите нещо станало, някакъв тампон и имал дребен проблем, но нямал време да го види в момента. Един мой авер вика да свалям от цената, но предвид проблема с музиката Лексус отпада. Продължавам търсенето. Другата седмица следва оглед на Леджо в Автокъща престиж във Варна.

Редактирано от pelmel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфото от предишен собственик е за предпочитане и за мен по достоверно от това на автокъщата. Аз поне ако усетя че човекът е прям, се чувствам по-спокоен, пред филми след изненади от джамбази. Какво те плаши в проблема с музиката? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pelmel чуй се и с колегата @pepur.

Може да очаква внос, а и може да сподели каквото реши за модела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притесняваме, че собственика предполагаше, че е от усилвателят проблема. Нямал време да обърне внимание. Аудио системата в тази кола е доста сложна и скъпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеж да си сигурен, че ако е нещо дребно, евтино и решимо, би го направил. 

Тези 2 коли са тихи, и както в шумните, без музика не се стои, понеже и от тишината дискомфорт струи. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите 20 ст. по въпроса: с коли от този клас и на тази възраст трябва да подхощаш с огромно внимание, защото всеки ремонт е по-скъп от средностатистически масов модел, независимо каква репутация имат за здрави коли. Аз бих отписал всяка автокъща в България без изключение. Можеш да потърсиш в България от частно лице, което е поддържало колата и знае историята й. Да има документи за сервиз на автомобила и да имаш представа какво е правено по нея. Аз също така бих те посъветвал да разгледаш екземпляри в Германия и Швейцария. Понякога по представителствата (рядко, но не изключено) излизат единични бройки за продажба.

 

Редактирано от Dimitar_Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук мисля се изпуска нещо важно, а именно че леджънда е регистриран, тоест може да си има тукашна история, може и да е бартеросан от някой съвестен собственик, който си е взел кола от автокъщата. Хиляди варианти има и не следва да се отписва с лекота, като лично за мен хондата е по-добрия избор във всяко отношение- дизайн, спортен дух, SH-AWD, брилятно озвучаване с потискане на паразитни шумове, носи на газ (някой по-горе писа реглаж на 40к, но аз не бих рискувал такъв голям интервал при каране на газ). Интересно, че питащия е от Варна, а още не е скокнал да я види, ей тъй за справка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@HondaExplorer

Пише в обявата за Ледженда, нов внос е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pelmel колега виж в Фейсбук Хонда Купува -Продава днес има Ледгенда пусната 2010г с газ. Може да ти хареса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм горе-долу в твоята питанка.
Също се чудя, за акорд 8, бензин, 2.4, автомат-2010 или 2011 г, дали си заслужава да се дават 20-25 000 лв.
Нямам отговор.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе намерете по 1 Ледженд за тестдрайв, да се не мъчите повече с тез размисли! :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Legal Колега, това е другия ми вариант. Акорд 8-ма type s. Много здрава кола. Но са в различен клас. Легенда е съвсем друго. За сега на който да съм споделил, ми казва да си взема 8 ма Акорд, ако трябва да избирам между него и легендата. Все ми се приказва, че ще наливам много пари в legend-a. От гледна точка главно откъм части акорда е много по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че ще наливаш повече пари в Legend-a. Ти какво очакваш, подръжката да е по-евтина от на Акорд ли?

За осемте дни от пускането на темата аз вече щях да съм обиколил 70% от всички обяви и отдавна да съм си направил сметка дали това е автомобил за мен или не. В раздела има много информация за подръжката му и цените на резервните части. По отношение на това, сравнение между Legend и Accord е меко казано неприемливо, но явно си опрял до там. Щом е така вземи си Accord-a, въобще не се занимавай с тия легени.

Само от любопитство, колко пъти си карал Legend или Accord до сега? Не да си се качвал, да си карал.

 

Ако искаш да ти е още по-евтино погледни Hyundai. Цените на частите варират между 2 и 3 пъти надолу от тези на Legend-a. Получаваш сходни габарити и съотношение кг/к.с., повече вътрешно пространство, по-голям багажник, по-икономичен (говоря за този от профила си, защо ли си взех тоя леген незнам).

Всъщност много добре знам, това е странно чувство което съм изпитвал три пъти - сядайки в автомобила просто разбираш че той е за теб. Не мога да го опиша, просто се случва.

Извинявам се ако съм обидил някого, не това е била целта ми.

Успех в избора на колегата.

 

 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ледженда е легендарен автомобил и ако е ползван нормално е здрав на лешояд. Частите са скъпички, но не в пъти повече спрямо Акорд, каквато е разликата между 2-та модела.

Но веднъж видях / карах 1 екземпляр който наистина страдаше. Беше един от първите в БГ. Каран от кого ли не и как ли не. Сменил доста собственици - тропащ, скърцащ, офрашкан вътрешно, но въпреки това се държеше и вървеше достойно за последните си дни, но като знам модела, може и години да се окажат.

Онзи ден видях 1 от обсъждания Лекс. Мии, не ми ... "влезе под кожата".

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога нямаше да сравнявам акорд с легенда, АКО, на легендата таблото не беше с дърво.

Малко архаично ми изглежда.

 

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти намери най-големия проблем.

Смени си групата и мисля ще намериш правилния избор за вътрешния си мир.

И, да, акорда е хубав избор.

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, на Легендата най-големия проблем е....че ако после решиш да я сменяш, всичко ти бледнее след нея. Почваш да сравняваш с нови коли, то и те половината неща ги нямат.

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто не виждам с какво новите са по-добри, освен ЕГН-то.

С какво са по-зле - дълъг списък.

Трябва да е в горния сегмент, ама нова такава е минимум 10 пъти над цената на вехт Ледженд, а изобщо не е 10 пъти по-добра от него.

Май само си пишем. Авторът сигурно вече се вози в Лекса и ... каквото и да вземе - честита да му е, па другото, времето ще покаже.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно само си търкате клавиатурите. Опции много, ама и претенции много. 
 

Хем да ни в хубаво ама и да ни е евтино. Винаги ще има компромиси. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тез 2-те коли евтино няма.

Важното е че са корави. Поне за едната знам от опит. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не си чеша езика. От работа не ми остава време. Утре съм го отделил да видя два екземпляра във Варна. От Лексуса съм се отказал вече.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...