Jump to content
Cyreon

Маслото наполовина

Recommended Posts

След 5,700 км обиколка с Хондата из Европа тая сутрин гледам, че маслото е на половината на щеката. За пръв път я засичам да ми гори масло. Първо да обясня, че маслото е смяняно за последно през октомви. Преди да тръгна беше на малко под 3,000 км, сега е някъде на около 8,500 км. Преди да тръгна на пътешествието го замерих и беше на горната част на щеката. Значи стилът на каране е магистрален 110-120 км в час. Тия 5,700 км са навъртени за 10 дни. Не е имало високи скорости с изключение на някои прави участъци в Германия, където я засилвах за кратко към 160-180 км/ч. Имаше обаче изкачване на баири из алпите в Австрия и Швейцария с големи наклони. Нямам идея това дали е нормално и колко е нормално, но за пръв път я засичам да ми гори масло. Маслото е Mobil 1 ESP 5w30. Няма да доливам, направо ще го сменям, но това което ме интересува е има ли нещо, което трябва да проверя по тоя повод. Да го отдавам ли само на условията, в които е била карана или има нещо, което да се види или смени? 

2023-04-18_10-20-02_177.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен колата е перфектна. Това е пренебрежим разход на масло.

Ако сравним - моето CR-V хапва литър на 3 000 км. магистрални, а нито пуши, нито има нагар по свещите и т.н. Да не търсим под вола теле...

Карай и си свиркай!

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Имаше 1 стар филм - Вампирът Фера. Там Корветът (или Понтиак беше - не помня вече), вървеше с кръв от водача - през десния педал. Това вече си е за притеснение. :)

От мерака и радостта е.

Леджо за първите 1000 км свежо 0-30 "дръпна" 0.2 л, а за вчерашните 850 км - нито грам.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Cyreon написа:

След 5,700 км обиколка с Хондата из Европа тая сутрин гледам, че маслото е на половината на щеката. За пръв път я засичам да ми гори масло. Първо да обясня, че маслото е смяняно за последно през октомви. Преди да тръгна беше на малко под 3,000 км, сега е някъде на около 8,500 км. Преди да тръгна на пътешествието го замерих и беше на горната част на щеката. Значи стилът на каране е магистрален 110-120 км в час. Тия 5,700 км са навъртени за 10 дни. Не е имало високи скорости с изключение на някои прави участъци в Германия, където я засилвах за кратко към 160-180 км/ч. Имаше обаче изкачване на баири из алпите в Австрия и Швейцария с големи наклони. Нямам идея това дали е нормално и колко е нормално, но за пръв път я засичам да ми гори масло. Маслото е Mobil 1 ESP 5w30. Няма да доливам, направо ще го сменям, но това което ме интересува е има ли нещо, което трябва да проверя по тоя повод. Да го отдавам ли само на условията, в които е била карана или има нещо, което да се види или смени? 

2023-04-18_10-20-02_177.jpg

С кой мотор си колега? Каква е тази щека, афтърмаркет ли е?

 

Разхода на масло ти е в граници, за които не бих се притеснявал изобщо.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със същият мотор 2лт- турер ръчка, разходът ми е толкова от смяна до смяна и при мен е 90%/10% за извънградско. Така, че да, нищо притеснително според мен.

 

А за маслото - да разбираме, че е тествано вече, не е от него?!

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторът е R20A3, 156 коня, 2000 кубика, бензин. С това масло карам поне 5-6 години. Досега никога не го е горила, винаги от смяна до смяна си е горе на щеката, която си е оригиналната, с която купих колата. Сменям го принципно веднъж годишно, защото карам по малко километри.  Тая сутрин обаче се изненадах, че е на половина. Но пък и никога не съм изминавал такива километри за толкова кратко време. А и по изкачвания на баири, често на втора предавка, оборотите към 4000 на моменти, но за кратко. Някои преходи са по 4-5 часа без да се спира. Може би това е оказало влияние. Отделно в Германия се кара по-силно, оборотите там към 3000-3500 през повечето време.

Редактирано от Cyreon
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно по принцип караш много леко и сега си и дал малко зор.

Аз на магистрала, особено в БГ, под 3.8 k rpm не падам, а на баири - над 4.5-5 k. Това с R20 автомат. Така че обяснението е в оборотите и е напълно очаквано и нормално.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не знам какво си се същисал?

Изгорила малко масло, к'во толкова?

Ако го направи пак, тогава се притесняваш!

С този преход си отпушил колата, която според мен се е била задръстила!

vtec-a на хондата на жената включва на 3250 оборота, така, че обороти от 3000-3500 не са притеснителни или причината!

Вчера със Сивика на жената се върнахме от провинцията!  1850 км, навъртя баба Хонда, която е на 280 000 реални километри!

Средна скорост 120-130км ( жената е с много тежко"нежно" краче), среден разход за прехода по борд 7,3л./100 бензин, реално малко под 8!  Оборотите на сивика за тази скорост са твърдо над 4000. Прилично натоварен( поне 200 кила багаж и аз, 206 см. 115 кг. + жена и дете 100 кг.)

Доволен съм за 19-год. кола, 1,6 атмосферен двигател! Масло обаче не пипа все още! 5-30 HDX Revanol.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Cyreon написа:

Моторът е R20A3, 156 коня, 2000 кубика, бензин. С това масло карам поне 5-6 години. Досега никога не го е горила, винаги от смяна до смяна си е горе на щеката, която си е оригиналната, с която купих колата. Сменям го принципно веднъж годишно, защото карам по малко километри.  Тая сутрин обаче се изненадах, че е на половина. Но пък и никога не съм изминавал такива километри за толкова кратко време. А и по изкачвания на баири, често на втора предавка, оборотите към 4000 на моменти, но за кратко. Някои преходи са по 4-5 часа без да се спира. Може би това е оказало влияние. Отделно в Германия се кара по-силно, оборотите там към 3000-3500 през повечето време.

Гледам аватара ти и си помислих, че ръчкаш Леджънд J37A3.

Може да сложиш една промивка на двигателя с BG EPR и да заложиш на друг вискозитет, като аз лично бих препоръчал Rowe Hightec RS 5W40 с изключителни термостабилни показатели и висок процент ПАО.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cyreon

Според мен, резултатът е в следствие на съвкупност от фактори. Натоварването по баирите, голям процент магистрално каране, по-дългите преходи на високи обороти, факторът "масло" - този Мобил, ако е по новата рецептура, е възможно да е по-различен от стария. Може да има по-висока изпаряемост, може да е по-малко термостабилен от старата рецептура и т.н.

Като сложим чертата, обаче, се вижда, че за 5700 км. си изгорил около 0,5 литра масло, което прави по около 90 милилитра на 1000 км. Това си е напълно приемливо, с оглед на натоварването.

За да може да се търси проблем, е било добре да следиш нивото на равен интервал километри. Ако е намалявало равномерно през целия интервал, тогава няма от какво да се притесняваш. Ако е намаляло през последните 1000 км., тогава може да се говори за проблем. Или в маслото, или в двигателя.

След като сега налееш новото масло, проследи дали се държи по стария начин, при старите условия, или отново намалява. Пък после ще умуваме, ако има нужда.

Между другото какви масло и филтър си приготвил за смяната?

 

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Bekario написа:

Гледам аватара ти и си помислих, че ръчкаш Леджънд J37A3.

Може да сложиш една промивка на двигателя с BG EPR и да заложиш на друг вискозитет, като аз лично бих препоръчал Rowe Hightec RS 5W40 с изключителни термостабилни показатели и висок процент ПАО.

 

Ами аз съм чел и слушал от Скоти Килмър и други авто експрти, че НЕ било препоръчително да се прави правят промивки на двигателя при каквито и да било условия. Тоя вискозитет 5W40 не е ли малко висок за Акорда? 

 

преди 53 минути, dandilov написа:

@Cyreon

Според мен, резултатът е в следствие на съвкупност от фактори. Натоварването по баирите, голям процент магистрално каране, по-дългите преходи на високи обороти, факторът "масло" - този Мобил, ако е по новата рецептура, е възможно да е по-различен от стария. Може да има по-висока изпаряемост, може да е по-малко термостабилен от старата рецептура и т.н.

Като сложим чертата, обаче, се вижда, че за 5700 км. си изгорил около 0,5 литра масло, което прави по около 90 милилитра на 1000 км. Това си е напълно приемливо, с оглед на натоварването.

За да може да се търси проблем, е било добре да следиш нивото на равен интервал километри. Ако е намалявало равномерно през целия интервал, тогава няма от какво да се притесняваш. Ако е намаляло през последните 1000 км., тогава може да се говори за проблем. Или в маслото, или в двигателя.

След като сега налееш новото масло, проследи дали се държи по стария начин, при старите условия, или отново намалява. Пък после ще умуваме, ако има нужда.

Между другото какви масло и филтър си приготвил за смяната?

 

 

 

Благодаря за съветите. Не го проверявах, но съм почти сигурен, че е намалявало постепенно и равномерно през тия километри. Ще го наблюдавам как се движи. Може би една от причините никога да не гори масло е, че аз принципно много я жаля и карам бавно. Примерно на БГ магистралите карам с 90-100 най-много. Дори преди тук бях постнал разход бензин 4.4 л/100 км реален и по борд и писах как съм го постигнал. Ама може ли по германски магистрали да се кара с такива ниски скорости? То направо си ставаш опасен на пътя. Т.е. неизбежно беше по-силното каране. Ами не мисля да го сменям маслото с друга марка. Ако ще правя сравнение дали го гори при нормални условия нека поне да е със същото масло, за да е имам база за сравнение. Филтърът си е винаги Mann W 610/6.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

За зло, или за добро, най-безопасната скорост е тази с която се движи попътният трафик. Това е факт (и причини много), а не съвет или укор.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твое спокойствие може да провериш клапана на картерната вентилация (PCV valve) дали работи правилно. Ако е постоянно отворен, ще пуска масълце към всмукателния колектор.

№1 от схемата:

https://honda-europe.epc-data.com/accord/2009_5mt/3532/engine/E__0800/?p=1&fromMap=1

https://www.amayama.com/en/part/honda/17130pnda01

 

И цедката на VTEC клапана да не е задръстена. №8 от тук:

https://honda-europe.epc-data.com/accord/2009_5mt/3532/engine/E__1010/?p=8&fromMap=1

 

Пък тоя Акорд що го галиш така у нас, не знам... :D

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Cyreon написа:

 

2023-04-18_10-20-02_177.jpg

 Такова черно масло никога не съм виждал в моя мотор дори и на повече км. Маслото е свършило курс, станало е на чорба и естествено започва да изгаря това му е живота след 1 000 км ще е на минимума и даже под него без значение от начина и мястото на шофиране, явно кофти партида.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам е карал на бензин и затова е толкова черно.

Ако е карал на LPG, ситуацията не говори добре за качеството на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензин! Нямам LPG. Малко оффтопик, но ми направи впечатление, че когато зареждах на словенски и австрийски бензиностанции ми показва 1 към 1 разход по борд компютър с реалния. Възможни обяснения:

1. Нашите лъжат с литрите. На колонката показва 50 литра, реално в резервоара си сложил 49 (примерно). После като изчисляваш разхода на 100 км се чудиш защо по борд е по-малко, отколкото реално (някой път може и да е обратното).

2. По-добра калоричност и качество на горивото. За това второто съм почти сигурен.

А за цвета, винаги е такъв преди смяна. Да не говорим, че цвета не винаги е показател за оставащия му ресурс, но това е дълга и друга тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  1. Бих предложил  Mobil 1 0w 30 LV a5/b5 и е по подходящо за твоя двигател.От скоро съм с такова и съм с много добри впечатления-много тих двигател,не го харчи при екстремни условия/с турбо при по високи скорости/,по нисък разход на гориво 1л до 1,5 л надолу.Ще го видим лятото как ще е.
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Аз също карам същата кола и то в Германия и като цяло Магистрално с нормалното темпо за трафика тука демек между 130-180км. Понякога и  над 200 колкото мотора може.Разхода е съвсем нормален според мене.Аз също бях  влязъл във Филм,че ми гори литър до 2 ама просто съм имал туба от 4 литра,а не от 5 литра.По бих се притеснил за черното масло по щеката.Аз ще пуска една проба като направя 8500-9000К с моето масло да сравним как е цвета.

Сега смених маслото от 5w30 RavenOil DXG на 0w20 RavenOil ECS по Прочетеното във Форума за някакви евентуални проблеми.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.04.2023 г. at 23:09, bob написа:
  1. Бих предложил  Mobil 1 0w 30 LV a5/b5 и е по подходящо за твоя двигател.От скоро съм с такова и съм с много добри впечатления-много тих двигател,не го харчи при екстремни условия/с турбо при по високи скорости/,по нисък разход на гориво 1л до 1,5 л надолу.Ще го видим лятото как ще е.

 

Няма лошо, видях му характеристиките. Но HTHS на 0w30 e 3.0, a на 5w30 e 3.5, а това е важен показател за мен. Иначе другите характеристики са идентични.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HTHS = 3.0  не е никакъв проблем за този двигател.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/18/2023 at 11:03 PM, Cyreon said:

Бензин! Нямам LPG. Малко оффтопик, но ми направи впечатление, че когато зареждах на словенски и австрийски бензиностанции ми показва 1 към 1 разход по борд компютър с реалния. Възможни обяснения:

1. Нашите лъжат с литрите. На колонката показва 50 литра, реално в резервоара си сложил 49 (примерно). После като изчисляваш разхода на 100 км се чудиш защо по борд е по-малко, отколкото реално (някой път може и да е обратното).

2. По-добра калоричност и качество на горивото. За това второто съм почти сигурен.

А за цвета, винаги е такъв преди смяна. Да не говорим, че цвета не винаги е показател за оставащия му ресурс, но това е дълга и друга тема.

На педала на газта се усеща веднага това нещо...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е свършило курса ;) Хондата ти е здрава!

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това са 500 мл за 6000 км, реално под 1л/10000 км. Пренебрежимо малко е, предвид оборотите, според мен. Освен това ESP-to е с малък ресурс, това е нископепелно масло, аз карам със същото, много е хубаво, и моята не го бута, но не бих го въртял повече от 5000 км

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...