Cyreon 200 #1 Публикувано 18 Април, 2023 След 5,700 км обиколка с Хондата из Европа тая сутрин гледам, че маслото е на половината на щеката. За пръв път я засичам да ми гори масло. Първо да обясня, че маслото е смяняно за последно през октомви. Преди да тръгна беше на малко под 3,000 км, сега е някъде на около 8,500 км. Преди да тръгна на пътешествието го замерих и беше на горната част на щеката. Значи стилът на каране е магистрален 110-120 км в час. Тия 5,700 км са навъртени за 10 дни. Не е имало високи скорости с изключение на някои прави участъци в Германия, където я засилвах за кратко към 160-180 км/ч. Имаше обаче изкачване на баири из алпите в Австрия и Швейцария с големи наклони. Нямам идея това дали е нормално и колко е нормално, но за пръв път я засичам да ми гори масло. Маслото е Mobil 1 ESP 5w30. Няма да доливам, направо ще го сменям, но това което ме интересува е има ли нещо, което трябва да проверя по тоя повод. Да го отдавам ли само на условията, в които е била карана или има нещо, което да се види или смени? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scala 21 #2 Отговорено 18 Април, 2023 За мен колата е перфектна. Това е пренебрежим разход на масло. Ако сравним - моето CR-V хапва литър на 3 000 км. магистрални, а нито пуши, нито има нагар по свещите и т.н. Да не търсим под вола теле... Карай и си свиркай! 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5937 #3 Отговорено 18 Април, 2023 (Редактирано) Off Topic Имаше 1 стар филм - Вампирът Фера. Там Корветът (или Понтиак беше - не помня вече), вървеше с кръв от водача - през десния педал. Това вече си е за притеснение. От мерака и радостта е. Леджо за първите 1000 км свежо 0-30 "дръпна" 0.2 л, а за вчерашните 850 км - нито грам. Редактирано 18 Април, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bekario 30 #4 Отговорено 18 Април, 2023 Преди 2 часа, Cyreon написа: След 5,700 км обиколка с Хондата из Европа тая сутрин гледам, че маслото е на половината на щеката. За пръв път я засичам да ми гори масло. Първо да обясня, че маслото е смяняно за последно през октомви. Преди да тръгна беше на малко под 3,000 км, сега е някъде на около 8,500 км. Преди да тръгна на пътешествието го замерих и беше на горната част на щеката. Значи стилът на каране е магистрален 110-120 км в час. Тия 5,700 км са навъртени за 10 дни. Не е имало високи скорости с изключение на някои прави участъци в Германия, където я засилвах за кратко към 160-180 км/ч. Имаше обаче изкачване на баири из алпите в Австрия и Швейцария с големи наклони. Нямам идея това дали е нормално и колко е нормално, но за пръв път я засичам да ми гори масло. Маслото е Mobil 1 ESP 5w30. Няма да доливам, направо ще го сменям, но това което ме интересува е има ли нещо, което трябва да проверя по тоя повод. Да го отдавам ли само на условията, в които е била карана или има нещо, което да се види или смени? С кой мотор си колега? Каква е тази щека, афтърмаркет ли е? Разхода на масло ти е в граници, за които не бих се притеснявал изобщо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
galin_k 170 #5 Отговорено 18 Април, 2023 И аз съм със същият мотор 2лт- турер ръчка, разходът ми е толкова от смяна до смяна и при мен е 90%/10% за извънградско. Така, че да, нищо притеснително според мен. А за маслото - да разбираме, че е тествано вече, не е от него?! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #6 Отговорено 18 Април, 2023 (Редактирано) Моторът е R20A3, 156 коня, 2000 кубика, бензин. С това масло карам поне 5-6 години. Досега никога не го е горила, винаги от смяна до смяна си е горе на щеката, която си е оригиналната, с която купих колата. Сменям го принципно веднъж годишно, защото карам по малко километри. Тая сутрин обаче се изненадах, че е на половина. Но пък и никога не съм изминавал такива километри за толкова кратко време. А и по изкачвания на баири, често на втора предавка, оборотите към 4000 на моменти, но за кратко. Някои преходи са по 4-5 часа без да се спира. Може би това е оказало влияние. Отделно в Германия се кара по-силно, оборотите там към 3000-3500 през повечето време. Редактирано 18 Април, 2023 от Cyreon 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scala 21 #7 Отговорено 18 Април, 2023 Явно по принцип караш много леко и сега си и дал малко зор. Аз на магистрала, особено в БГ, под 3.8 k rpm не падам, а на баири - над 4.5-5 k. Това с R20 автомат. Така че обяснението е в оборотите и е напълно очаквано и нормално. 1 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #8 Отговорено 18 Април, 2023 Колега, не знам какво си се същисал? Изгорила малко масло, к'во толкова? Ако го направи пак, тогава се притесняваш! С този преход си отпушил колата, която според мен се е била задръстила! vtec-a на хондата на жената включва на 3250 оборота, така, че обороти от 3000-3500 не са притеснителни или причината! Вчера със Сивика на жената се върнахме от провинцията! 1850 км, навъртя баба Хонда, която е на 280 000 реални километри! Средна скорост 120-130км ( жената е с много тежко"нежно" краче), среден разход за прехода по борд 7,3л./100 бензин, реално малко под 8! Оборотите на сивика за тази скорост са твърдо над 4000. Прилично натоварен( поне 200 кила багаж и аз, 206 см. 115 кг. + жена и дете 100 кг.) Доволен съм за 19-год. кола, 1,6 атмосферен двигател! Масло обаче не пипа все още! 5-30 HDX Revanol. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bekario 30 #9 Отговорено 18 Април, 2023 Преди 4 часа, Cyreon написа: Моторът е R20A3, 156 коня, 2000 кубика, бензин. С това масло карам поне 5-6 години. Досега никога не го е горила, винаги от смяна до смяна си е горе на щеката, която си е оригиналната, с която купих колата. Сменям го принципно веднъж годишно, защото карам по малко километри. Тая сутрин обаче се изненадах, че е на половина. Но пък и никога не съм изминавал такива километри за толкова кратко време. А и по изкачвания на баири, често на втора предавка, оборотите към 4000 на моменти, но за кратко. Някои преходи са по 4-5 часа без да се спира. Може би това е оказало влияние. Отделно в Германия се кара по-силно, оборотите там към 3000-3500 през повечето време. Гледам аватара ти и си помислих, че ръчкаш Леджънд J37A3. Може да сложиш една промивка на двигателя с BG EPR и да заложиш на друг вискозитет, като аз лично бих препоръчал Rowe Hightec RS 5W40 с изключителни термостабилни показатели и висок процент ПАО. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2788 #10 Отговорено 18 Април, 2023 (Редактирано) @Cyreon Според мен, резултатът е в следствие на съвкупност от фактори. Натоварването по баирите, голям процент магистрално каране, по-дългите преходи на високи обороти, факторът "масло" - този Мобил, ако е по новата рецептура, е възможно да е по-различен от стария. Може да има по-висока изпаряемост, може да е по-малко термостабилен от старата рецептура и т.н. Като сложим чертата, обаче, се вижда, че за 5700 км. си изгорил около 0,5 литра масло, което прави по около 90 милилитра на 1000 км. Това си е напълно приемливо, с оглед на натоварването. За да може да се търси проблем, е било добре да следиш нивото на равен интервал километри. Ако е намалявало равномерно през целия интервал, тогава няма от какво да се притесняваш. Ако е намаляло през последните 1000 км., тогава може да се говори за проблем. Или в маслото, или в двигателя. След като сега налееш новото масло, проследи дали се държи по стария начин, при старите условия, или отново намалява. Пък после ще умуваме, ако има нужда. Между другото какви масло и филтър си приготвил за смяната? Редактирано 18 Април, 2023 от dandilov 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #11 Отговорено 18 Април, 2023 Преди 1 час, Bekario написа: Гледам аватара ти и си помислих, че ръчкаш Леджънд J37A3. Може да сложиш една промивка на двигателя с BG EPR и да заложиш на друг вискозитет, като аз лично бих препоръчал Rowe Hightec RS 5W40 с изключителни термостабилни показатели и висок процент ПАО. Ами аз съм чел и слушал от Скоти Килмър и други авто експрти, че НЕ било препоръчително да се прави правят промивки на двигателя при каквито и да било условия. Тоя вискозитет 5W40 не е ли малко висок за Акорда? преди 53 минути, dandilov написа: @Cyreon Според мен, резултатът е в следствие на съвкупност от фактори. Натоварването по баирите, голям процент магистрално каране, по-дългите преходи на високи обороти, факторът "масло" - този Мобил, ако е по новата рецептура, е възможно да е по-различен от стария. Може да има по-висока изпаряемост, може да е по-малко термостабилен от старата рецептура и т.н. Като сложим чертата, обаче, се вижда, че за 5700 км. си изгорил около 0,5 литра масло, което прави по около 90 милилитра на 1000 км. Това си е напълно приемливо, с оглед на натоварването. За да може да се търси проблем, е било добре да следиш нивото на равен интервал километри. Ако е намалявало равномерно през целия интервал, тогава няма от какво да се притесняваш. Ако е намаляло през последните 1000 км., тогава може да се говори за проблем. Или в маслото, или в двигателя. След като сега налееш новото масло, проследи дали се държи по стария начин, при старите условия, или отново намалява. Пък после ще умуваме, ако има нужда. Между другото какви масло и филтър си приготвил за смяната? Благодаря за съветите. Не го проверявах, но съм почти сигурен, че е намалявало постепенно и равномерно през тия километри. Ще го наблюдавам как се движи. Може би една от причините никога да не гори масло е, че аз принципно много я жаля и карам бавно. Примерно на БГ магистралите карам с 90-100 най-много. Дори преди тук бях постнал разход бензин 4.4 л/100 км реален и по борд и писах как съм го постигнал. Ама може ли по германски магистрали да се кара с такива ниски скорости? То направо си ставаш опасен на пътя. Т.е. неизбежно беше по-силното каране. Ами не мисля да го сменям маслото с друга марка. Ако ще правя сравнение дали го гори при нормални условия нека поне да е със същото масло, за да е имам база за сравнение. Филтърът си е винаги Mann W 610/6. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5937 #12 Отговорено 18 Април, 2023 Off Topic За зло, или за добро, най-безопасната скорост е тази с която се движи попътният трафик. Това е факт (и причини много), а не съвет или укор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2788 #13 Отговорено 18 Април, 2023 За твое спокойствие може да провериш клапана на картерната вентилация (PCV valve) дали работи правилно. Ако е постоянно отворен, ще пуска масълце към всмукателния колектор. №1 от схемата: https://honda-europe.epc-data.com/accord/2009_5mt/3532/engine/E__0800/?p=1&fromMap=1 https://www.amayama.com/en/part/honda/17130pnda01 И цедката на VTEC клапана да не е задръстена. №8 от тук: https://honda-europe.epc-data.com/accord/2009_5mt/3532/engine/E__1010/?p=8&fromMap=1 Пък тоя Акорд що го галиш така у нас, не знам... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1227 #14 Отговорено 18 Април, 2023 Преди 11 часа, Cyreon написа: Такова черно масло никога не съм виждал в моя мотор дори и на повече км. Маслото е свършило курс, станало е на чорба и естествено започва да изгаря това му е живота след 1 000 км ще е на минимума и даже под него без значение от начина и мястото на шофиране, явно кофти партида. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2788 #15 Отговорено 18 Април, 2023 Предполагам е карал на бензин и затова е толкова черно. Ако е карал на LPG, ситуацията не говори добре за качеството на маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #16 Отговорено 18 Април, 2023 Бензин! Нямам LPG. Малко оффтопик, но ми направи впечатление, че когато зареждах на словенски и австрийски бензиностанции ми показва 1 към 1 разход по борд компютър с реалния. Възможни обяснения: 1. Нашите лъжат с литрите. На колонката показва 50 литра, реално в резервоара си сложил 49 (примерно). После като изчисляваш разхода на 100 км се чудиш защо по борд е по-малко, отколкото реално (някой път може и да е обратното). 2. По-добра калоричност и качество на горивото. За това второто съм почти сигурен. А за цвета, винаги е такъв преди смяна. Да не говорим, че цвета не винаги е показател за оставащия му ресурс, но това е дълга и друга тема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bob 12 #17 Отговорено 18 Април, 2023 Бих предложил Mobil 1 0w 30 LV a5/b5 и е по подходящо за твоя двигател.От скоро съм с такова и съм с много добри впечатления-много тих двигател,не го харчи при екстремни условия/с турбо при по високи скорости/,по нисък разход на гориво 1л до 1,5 л надолу.Ще го видим лятото как ще е. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MotoMK5 37 #18 Отговорено 18 Април, 2023 Здравейте! Аз също карам същата кола и то в Германия и като цяло Магистрално с нормалното темпо за трафика тука демек между 130-180км. Понякога и над 200 колкото мотора може.Разхода е съвсем нормален според мене.Аз също бях влязъл във Филм,че ми гори литър до 2 ама просто съм имал туба от 4 литра,а не от 5 литра.По бих се притеснил за черното масло по щеката.Аз ще пуска една проба като направя 8500-9000К с моето масло да сравним как е цвета. Сега смених маслото от 5w30 RavenOil DXG на 0w20 RavenOil ECS по Прочетеното във Форума за някакви евентуални проблеми. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 200 #19 Отговорено 20 Април, 2023 На 18.04.2023 г. at 23:09, bob написа: Бих предложил Mobil 1 0w 30 LV a5/b5 и е по подходящо за твоя двигател.От скоро съм с такова и съм с много добри впечатления-много тих двигател,не го харчи при екстремни условия/с турбо при по високи скорости/,по нисък разход на гориво 1л до 1,5 л надолу.Ще го видим лятото как ще е. Няма лошо, видях му характеристиките. Но HTHS на 0w30 e 3.0, a на 5w30 e 3.5, а това е важен показател за мен. Иначе другите характеристики са идентични. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2788 #20 Отговорено 20 Април, 2023 HTHS = 3.0 не е никакъв проблем за този двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 320 #21 Отговорено 20 Април, 2023 On 4/18/2023 at 11:03 PM, Cyreon said: Бензин! Нямам LPG. Малко оффтопик, но ми направи впечатление, че когато зареждах на словенски и австрийски бензиностанции ми показва 1 към 1 разход по борд компютър с реалния. Възможни обяснения: 1. Нашите лъжат с литрите. На колонката показва 50 литра, реално в резервоара си сложил 49 (примерно). После като изчисляваш разхода на 100 км се чудиш защо по борд е по-малко, отколкото реално (някой път може и да е обратното). 2. По-добра калоричност и качество на горивото. За това второто съм почти сигурен. А за цвета, винаги е такъв преди смяна. Да не говорим, че цвета не винаги е показател за оставащия му ресурс, но това е дълга и друга тема. На педала на газта се усеща веднага това нещо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackson 4 #22 Отговорено 23 Април, 2023 Маслото е свършило курса Хондата ти е здрава! 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legend91 140 #23 Отговорено 2 Юни, 2023 (Редактирано) Това са 500 мл за 6000 км, реално под 1л/10000 км. Пренебрежимо малко е, предвид оборотите, според мен. Освен това ESP-to е с малък ресурс, това е нископепелно масло, аз карам със същото, много е хубаво, и моята не го бута, но не бих го въртял повече от 5000 км Редактирано 2 Юни, 2023 от Legend91 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове