ivan_m 271 #1 Публикувано 10 Април, 2023 Отново с Хонда! След като продадох Джаза, минах на нещо още по-джазово: HONDA e Advance 16" 15 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #2 Отговорено 10 Април, 2023 Честито! Сподели впечатления от "мъника", моля! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #3 Отговорено 10 Април, 2023 Честита да ти е! Идеалната градска фън шуй кола. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #4 Отговорено 10 Април, 2023 Още е рано за сериозен анализ, защото сме навъртяли само 330км с жената за няколко дена. Първите впечатления са много добри. Ще използвам стила на Божинката: Това е голяма кола, само че малка Има много екстри, в това число и автоматично паркиране /пробвах го дава пъти, на разчертан паркинг и на улицата, работи/. Имам и контакт 230 волта/1500 вата в купето! Возията е като на по-голяма кола, все пак е над тон и половина. Много добре стои на пътя, много маневрена / 9.2м диаметър на завой/, много пъргава / 8.3с до 100км/ч /. На магистралата я пробвах до 150 км/ч. Дава добър разход, около 16kWh среден до момента. На градско около 13kWh. Това прави 2.5-3 лева на 100 км. Ако зареждам в слънчев ден /имам 3.9kW фотоволтаични панели/ клони към нула 7 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #5 Отговорено 10 Април, 2023 (Редактирано) Споделяй обезателно - това е новото време. Знам че има награди и навсякъде тествалите я хвалят, но друго си е продължителната експлоатация в семейството. Мен много ме изкефи, а и бялото и отива. Нещо като 4-колесен Asimo. Показа ли на жената аквариума с рибките и как върви в пауър слайд? Редактирано 10 Април, 2023 от ceco_accord 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1249 #6 Отговорено 10 Април, 2023 Ехеее, честито и от мен, чуден мъник! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #7 Отговорено 10 Април, 2023 Единствения проблем до тук е, че в България не работи еСим-а и няма как да си пусна приложението за смартфон. Аквариума го качих едва днес и не съм го демонстрирал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #8 Отговорено 10 Април, 2023 (Редактирано) Наливай изненади - всеки ден да има! Свикнахте ли с "огледалата"? Не си човек, ако не направиш някое кратко "твое си" видео. Редактирано 10 Април, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #9 Отговорено 10 Април, 2023 Със страничните се свиква много бързо. Имат регулиране и възможност за широкоъгълен изглед. Малко ми е по криво с централното огледало, то също е дисплей с камера и това позволява дори при пълен до горе багажник или при зацапано стъкло да имаш хубав изглед назад. Проблема е че изображението и малко на височина и въпреки, че и то има регулиране, още не съм свикнал. Хубавото е, че може да се превключи и става обикновено огледало и ако не свикна ще го ползвам така! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #10 Отговорено 10 Април, 2023 Това не зависи от теб. Заради акомодацията на човешкото зрение (близо е до очите) е по-удобно да си е в режим огледало, а при описаните форсмажорни обстоятелства, да го обръщаш в режим монитор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #11 Отговорено 3 Май, 2023 След 1400 км и едно ходене до София и обратно да споделя: На магистралата се държи много стабилно, пътуващите се возят комфортно, шума учудващо е на прилично ниво /бях чел ревю, че е доста шумна, явно са направили подобрения/. С трима души и багаж и скорост 100-110 докара разход 18.6 kWh. На Църна маца имах още 20км оставащи и спрях да заредя за 16 мин. /станцията е DC 150kW/. След това 37 км градско из София: 11.6kWh Равносметката: 32 лева Пловдив-София-Пловдив и 60-70 км градско из София. Както Цецо писа: идеалната градска кола! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #12 Отговорено 3 Май, 2023 (Редактирано) А колко лЪва е 1 киловат/час по тези ел-зарядни станции, че не съм в течение? Или колко лева са ти 100 км извънградско и 100 км градско при тези условия. Редактирано 3 Май, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #13 Отговорено 4 Май, 2023 В момента на станциите, на които зареждах Fines цената е 79ст./kWh Т.е. ако зареждаш само на такива градското излиза 9.50 лева на 100 км Ако зареждаш в домашни условия: 1.70-3.00 лева на 100 км в зависимост кога зареждаш /дневна или нощна/ Извънградското ако зареждаш на платени станции 12-14 лева на 100 км и 3.0-4.5 лева ако зареждаш в къщи Все още има и безплатни станции, но са рядко и са бавни /AC/ Eldrive бяха на 90ст. а от скоро минаха на 80ст. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #14 Отговорено 4 Май, 2023 Е па, добре е. Извън къщи харчи левове колкото 2,4 ДВГ на газ, но ако токопитаещото се кърми с домашен ток си е 3 пъти по евтино. Разбира се има и други бонуси, а и "не всичко е пари приятелю!" За градски домашен любимец е идеалка! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #15 Отговорено 4 Май, 2023 За колко време се зарежда батерията на 100% при използването на нормален ток ? Надали всеки има у тях 3 фазен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #16 Отговорено 4 Май, 2023 Хондата няма зареждане от трифазно напрежение / позволяващо до 11kW зареждане/, а от еднофазно може до 7kW. Стандартно захранващия кабел е до 2.5kW, което ми върши работа. В менюто се задава да зарежда след 23 часа и сутринта е готова. За да се ползва до 7kW трябва да се монтира Wallbox с кабел тип 2 или да се направи табло със същия куплунг, но трябва къщата да има добро захранване и 6мм2 кабел до главното табло. Моята къща е на последния стълб на трафопоста и при натоварване напрежението пада до 200 волта и не ми се занимава с EVN /не че не съм пробвал да ги накарам да вземат мерки/. А и от соларите вадя до 3-3.5kW и това ме устройва. По принцип за ежедневно ползване е препоръчително да се зарежда до 80-85%, което удължава живота на батерията. В менюто си има настройка до колко процента да се зарежда в къщи и до колко другаде. Така че едно зареждане трае около 10-12 часа при ползване на стандартния кабел. А така зарежда на бърза зарядна /DC/: 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #17 Отговорено 13 Май, 2023 След като Хонда обявиха и втори електрически автомобил за Европа, ще помоля администраторите да направят един раздел "Електрически модели" към "Other models". Тепърва ще се обсъждат такива теми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2782 #18 Отговорено 13 Май, 2023 Не към "Other models", а отделен раздел, моля! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1482 #19 Отговорено 14 Май, 2023 Готово. Честито и от мен на @ivan_m за наелектризиращата придобивка! Следя темата с интерес 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1482 #20 Отговорено 15 Май, 2023 Забравих: И аз имам... 2 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #21 Отговорено 15 Май, 2023 (Редактирано) Само да не се обиди колегата....... ама и аз се бях засилил да купувам на жената такава и отидох да я видим! Представете си (имаше едно време една такава Шкода, 105 или 120 ли беше не помня), ама това се оказа по малко и от него! Аз въобще отзад не мога да седна (193 см. 98 кг). Отпред като седна имам един пръст до тавана, няма и толкова, отзад не може да седне никой зад мен! И и викам на жената, този електрокар не е за нас, иначе детето много го хареса и жената и тя! Отпред телевизор с кви ли не джаджи! Като почнахме драйв теста, батерията беше на 89% и след 20 км. софийско, не в час пик ами около обед и то по Ботевградско, околовръстно и обратно и около час като време(не повече от 30км някъде) беше под 9%! Колата за градско бива, ама не за едри хора и не за час пик каране, иначе може и да ви предаде! Редактирано 15 Май, 2023 от birev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #22 Отговорено 15 Май, 2023 При тоя габарит на колата няма как да не е тясно, особено за по-едри хора. Отпред мястото е съвсем прилично, аз съм 1.83 и нямам никакви проблеми, но ако се избута седалката назад, отзад става тясно. Джаза, който имахме до скоро е малко по-добре със пространството, в това число и багажника. Не мога да сравнявам с ЦРВ-то което карах, да не говорим за сегашното ми Субару Оутбек. Взехме тази Хонда с единствената цел да я караме градско. Такъв е бил и замисъла на японските инженери и дизайнери, които са я проектирали: искали са да покажат как виждат идеалната технологична градска кола! От всички малки електрички тя е най-технологична, най-маневрена и има много добра возия за размера си! За разхода който посочваш не съм съгласен: по-горе съм показал 37км реален разход на градско в София, около 16-17 часа в делник, зареждайки на Църна маца, после по Цариградско и алея Яворов до Южен парк, след това почти до митница София запад и после до Плиска на Цариградско. 11.6kWh е реален разход и показва основното предимство на ел. коли: каране в града. Разхода се вдига при висока скорост: при около 110км/ч вече е почти 20kWh и рейнджа пада на 130км. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #23 Отговорено 15 Май, 2023 Не очаквайте "от мухата слон"! "Е" е точно каквато трябва да е! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #24 Отговорено 19 Май, 2023 Реших да си сложа оригиналните секретни гайки, които ползвах до момента на другите ми Хонди, но ударих на камък. На предните джанти /те са по-тесни/ се завиват, но повдигат доста декоративната капачка. В Бултрако провериха, че тези гайки стават и на Хонда е, но явно само на 17" джанти. Разтърсих се и намерих на McGard модел с отворена гайка, които са доста по-къси /20мм/ и стават. Проблем ли е, че оригиналните са със заобляне, а тези с конус. Някой слагал ли е на оригинални джанти конусни гайки? На снимките се вижда разликата: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda_Z 1482 #25 Отговорено 19 Май, 2023 Да, не е ок. Или няма да ляга плътно в леглото, или ще го смачка до формата си, но предвид, че вероятно има стоманена вложка, по-скоро ще преобладава първото. Но! На стария акорд бях с МакГард не-оем и ги слагах само на една и съща дупка - или при вентила, или срещу него - зависи от джантите. И за 10 години - нищо не се беше развило. Та, това бих направил на твое място - избираш едни и същи дупки и слагаш секретите винаги там. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #26 Отговорено 4 Юли, 2023 За 3-те месеца през които я карам: 3600 км Среден разход при преобладаващо градско: 12.5 kWh/100 km Климатика не вдига сериозно разхода. Намаля пробега с 7-10км, което е добре. Ще видя през зимата отоплението как ще влияе 6 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #27 Отговорено 16 Юли, 2023 Едно допълнение: при температури 38-40 градуса в Пловдив, климатика вдига разхода над 12.5 kWh/100км. Пробега при напечена от слънцето кола пада с 35-40 км, но след няколко километра каране слиза на 28-30 км. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #28 Отговорено 26 Юли, 2023 Аз се надявам Хонда да пуснат "нормална" електричка - капацитет на батерия около 90kW, да е до 2 тона, около 4,7м дълга, на задно (или 4х4 с основен заден мост), 350+кс. Ако това се случи, директно си взимам такава. В момента карам Tesla, но Хонда ме влече повече, особено ако дизайна е подобен на Honda E, който за мен и вътре и вън е най-добрият на пазара. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #29 Отговорено 27 Юли, 2023 За сега освен Honda e, за европейския пазар е обявен модела Honda e:Ny1 https://www.honda.de/cars/new/e-ny1-electric-suv/overview.html Но и този модел е далече от твоите желания: мощност 150kW/ 204к.с., батерия 68.8kWh, 7.6сек./100кмч За Европа Хонда не рискуват с мощни автомобили, като изключим Civic Type R и не вярвам да пуснат нещо по-екстремно. Последно Леджента попадаше в категорията около 300к.с. но отдавна не се предлага на Стария континент 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #30 Отговорено 28 Юли, 2023 При електричките не е трудно да докараш такива коне. Но тези коне не са като коне на ДВГ. Теслата ми се води по талон около 520кс, имам и Golf GTI 245кс. Засичал съм ги на пистата до Дупница, при "drag race" с "летящ старт" от 60км/ч, Теслата мааалко по-бързо ускоряваше от Голфа. Ок, тя е 600кг по-тежка, ама по документи е почти 300кс отгоре, което реално не е така Примерно много ще се радвам ако направят Honda E SUV, същата кола, но раздута в размерите, които съм писал по-горе. Слагат отзад този 204кс мотор, слагат отпред мотора от Honda E, ъпгрейдват ги малко, и ето ти 350кс+, които ако трябва да им правим еквивалент към ДВГ, може би се равнява на 200-250кс, което е идеално за България с оглед на това, че имам е една магистрала и доста се налага да се изпреварва по междуградски пътища. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5917 #31 Отговорено 28 Юли, 2023 (Редактирано) Гледай китайските марки какви Е-мобили правят - показатели/качество/цена - ще падладееш! Ако им разрешат вноса в Европа, тукашните премиуми и всичко друго е затворило. А Хонда имат там 2 фирми-завода, така че задължително трябва да извадят нещо достойно - иначе са приключили и те. Редактирано 28 Юли, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #32 Отговорено 10 Септември, 2023 Тези дни направих един комбиниран тест: Пловдив-Пазарджик-Велинград-Пазарджик и до Пловдив през магистралата. Среден разход 12kWh, очаквах повече Интересни са показанията на втората снимка. Междинно показание във Ветрен дол, след като излязохме на полето на връщане. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nojovete.bg 15 #33 Отговорено 27 Септември, 2023 Привет от Варна! Тук мисля,че сме две Honda e 🤣 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #34 Отговорено 27 Септември, 2023 Привет колега! Пожелавам стотици хиляди безаварийни километри! Радвам се, че вече не съм сам с Honda e във форума Пусни повече инфо за твоята електричка, може и снимки. Сподели какви ти са впечатленията от колата! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nojovete.bg 15 #35 Отговорено 27 Септември, 2023 Не съм й правил много снимки,като изключим на някоя зарядна станция... Автомобила е много специален,поне по мое мнение изглежда приятно,щом дори и на дечица им е интересен.За екстрите и комфорта няма какво да коментираме.При всички положения в страната едва ли се движат повече от 5-8бр. От месец юли сме й навъртяли 3500км и за сега няма оплаквания. Купена е от "Караток",като Чавдар Ташев откликна на всички въпроси от наша страна. Без да сме виждали автомобила на живо,хората направиха какви ли не снимки и описания,плюс безплатна доставка до Варна. Два пъти съм имал леки тревоги със зарядни, като единия беше по пътя Варна-София. На зарядно на Финес до Търговище (Ловна среща) не поиска да зареди. След около час мислене и разговори по телефона разкачих за 30сек.минуса на акумулатора и успях да заредя. Като разход в момента имам 14.2 Кара се основно градско и се зарежда в гараж на нощна. За мен най-хубавото в автомобила е тишината и комфорта,който предлага,което за такъв малък автомобил е направо невероятно. Варна-Созопол от 100% пристигнахме на 14% Варна-Велико Търново с едно зареждане за 10мин. в Търговище Не ми харесва,че по магистрала трябва да се кара леко(90км/ч),но така или иначе автомобила е градски и 90% от времето се използва в града. Поздрави! 8 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nojovete.bg 15 #36 Отговорено 29 Септември, 2023 (Редактирано) Пробвах го това с безжичния Android Auto и работи при мен. Отделно ,детето се намеси леко по визията на дисплея😀 Редактирано 29 Септември, 2023 от nojovete.bg 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #37 Отговорено 29 Септември, 2023 Браво! И аз отворих това меню и пуснах опцията за безжичен Android auto но ударих на камък Телефона ми и този на жена ми явно не поддържат безжичната връзка. Ще пробвам и с телефона на някой приятел. Ако намериш и как да стартираме приложението ще е супер! Аз го качих, но стигнах до реален адрес в държава от Западна Европа и до там А и не работи е-сим-а. Хонда изобщо не смятат скоро да пуснат такава поддръжка в БГ за съжаление / говорих хора на много високо ниво в Бултрако /. Каква версия е твоята и с какви гуми е /16 или 17"/? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nojovete.bg 15 #38 Отговорено 29 Септември, 2023 За приложението нямам нищо като информация, освен,че писах на Honda jp. и ми върнаха следното : "As Bulgaria is not listed above, you will not be able to download the app for now. Hope your country will be added in the future." Версия Advance е моята,със 17-ки,всесезонни Hankook дойде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #39 Отговорено 29 Септември, 2023 Ами надяваме се Четох във форум за унгарец, който си я взел от Австрия и там приложението работило. Но в Унгария не става! Направил голяма кореспонденция с Хонда, но без резултат. Моята също е Advance, но я поръчах с 16" и наистина е малко по-икономична, до тука 6700км с 12.2kWh среден разход, предимно градско в Пловдив. Гумите ми са летни Yokohama, за сега не смятам да слагам зимни, ще си карам Субаруто в сняг и лед! После и аз ще мина на всесезонни. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nojovete.bg 15 #40 Отговорено 4 Октомври, 2023 За Android Auto забелязвам,че за да се конектне правилно трябва освен телефона да е свързан с Bluetooth към автомобила също и да ползва wi-fi от колата.Прави ми впечатление,че в последствие дори и да изключиш Bluetooth на телефона връзката между телефона и автомобила остава включена посредством wi-fi на колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове